Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • Na jih Ostravy dohlíží 380 kamer a 130 strážníků
  • Nový zákon o odpadech
  • V březnu začne jezdit Nextbike, přidávají se stojany
  • Grossmannovu vilu v Ostravě čeká rekonstrukce
  • Studie doporučuje zbourat Hotel Cetrum

Na jih Ostravy dohlíží 380 kamer a 130 strážníků

Městská policie Ostrava má město rozděleno do 4 oblastí, z nichž největší tvoří jižní část, kde na pořádek dohlíží 130 strážníků. Sami by to ale nezvládli a tak jim v práci pomáhá kamerový systém, díky kterému už zabránili mnoha trestným činům a nebo bleskově dopadli pachatele.

Na zastávce Antonína Poledníka v Ostravě - Dubině uklouzla při vystupování z tramvaje starší žena. Poranila si nohu a nemohla vstát. Během chvíle u ní byla hlídka městské policie a pomoc koordinoval strážník u kamerového systému.  

strážník do vysílačky: "Dejte pod tu ženu hliníkovou fólii, ať nepromrzne. Rozumím, provedu, konec."

Dohledové pracoviště na Kaminského ulici je jakýmsi mozkem a jeho obsluha neustále sleduje dění v ulicích města. V Ostravě - Jihu, který je největším ze 4 služebních oblastí MP Ostrava, pomáhá 380 kamer. 

Pavel Honczek, vedoucí oblasti MP Ostrava - Jih: " Oblast Ostrava-Jih zahrnuje celkem šest městských obvodů: Ostravu – Jih, Hrabovou, Novou Bělou, Proskovice, Starou Bělou a Vítkovice. Na tomto teritoriu slouží celkem 130 strážníků. Centrální pracoviště s nepřetržitým provozem je situováno zde, na Integrovaném výjezdovém centru v Nové Bělé na ulici Kaminského."

Díky kamerám mohou policisté dopadnout pachatele přímo při činu a nebo jen chvíli po něm. Celá oblast Jihu je navíc rozdělena do 40 okrsků a každou má na starosti konkrétní strážník. 

Vít Vylíčil, okrskář MP Ostrava: "Můžeme občanům poskytnout aktuální informace z toho okrsku, známe se i osobně a to je určitě velká výhoda."

Důležitá je i spolupráce s úřadem městského obvodu. Vedoucí a starosta se proto pravidelně scházejí. Strážníci často také reagují na nejrůznější oznámení občanů. Nejčastěji se týkají nevhodného parkování. 

---

Nový zákon o odpadech

Od ledna začal platit nový zákon o odpadech, který ukládá obcím povinnost více třídit . Navíc bude během následujících let docházet ke zvyšování poplatku za odpad, který na skládku obce vyvážejí. Důsledné třídění má množství tohoto odpadu snížit.

Papír, plast, sklo, bio či elektro odpad, použitý olej - to jsou komodity, které mohou lidé vytřídit. Důslednější rozdělování odpadu teď vyžaduje i nový zákon. Ten také postupně omezuje možnost ukládat odpad na skládku. Obce na to reagují třeba tak, že se chystají omezit četnost vyvážení popelnic. V pilotním projektu si to už vyzkoušeli obyvatelé Vávrovic.


Michal Jedlička (KDU - ČSL), náměstek primátora Opavy: „Tento efekt zapůsobil tak, že směsný komunální odpad, nevytříděný odpad, tam spadl až o 50% hodnoty.“


Důsledné třídění má i praktické důvody: cena za tunu uloženého odpadu se má během deseti let totiž víc jak ztrojnásobit. Prodloužení intervalu vyvážení komunálního odpadu by mělo přimět domácnosti lépe třídit. Budou si na to muset zvyknou i ti, kteří u popelnic nechávají odpad, který patří do sběrného dvora. A vytvářejí černé skládky.


Martin Girášek, náměstek ředitele Technických služeb Opava: "Problém je v tom, že my tam pak musíme jet zvláštním autem a prodražuje se celý systém nakládání s odpady ve městě."


Roční náklady na svoz komunálního odpadu na jednoho člověka činí asi tisíc korun. Občané Opavy zaplatí 660 korun. Zbytek částky hradí město. Navyšování ceny za skládkování by mohlo při nedokonalém třídění vést ke zvyšování poplatku.


POPLATEK ZA SVOZ ODPADU -  Opava


660, - Kč osoba / rok

360,- Kč děti 3 - 18 let/ rok


zdarma děti 0 - 3 roky



---

V březnu začne jezdit Nextbike, přidávají se stojany

Ve Frýdku-Místku už netrpělivě vyhlížejí nového provozovatele sdílených kol Nextbike. Jezdit by se mělo začít od března. Kol bude mnohem víc, než tomu bylo u růžových Rekol, stejně tak se rozšíří i stanoviště, proto nechal magistrát vyrobit ještě další stojany navíc, do kterých se budou kola parkovat.

Sdílená kola Nextbike vyhrála ve Frýdku-Místku výběrové řízení na dva roky. Na jeden účet tak s nimi bude možné jezdit už v pátém městě v kraji.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike Czech Republic: "My se aktuálně nacházíme ve stadiu finálních příprav, co se týče nějaké softwarové stránky, aby ten software byl připraven pro Frýdek. Naši servisní technici už objížděli všechny stojany ve Frýdku a analyzovali si souřadnice a tak dále, aby vše sedělo."

Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku: "V ulicích bude minimálně 160 kol, což je o 40 více než dosud. V rámci jejich dostupnosti přidáváme ve městě také stojany, ve kterých je nutné kola zaparkovat. Stojany na kola podobně jako většinu laviček dodává město do různých lokalit svépomocí prostřednictvím společnosti TS a.s., která je vyrábí a instaluje."

V dílnách technických služeb tak mají v těchto dnech, jako vždy v zimě, plné ruce práce.

Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Gró bylo v loňském roce, kdy ta poptávka od těch občanů byla obrovská, takže vedení města na to reagovalo a nechalo vyrobit u nás 55 kusů, ty jsme rozmísťovali prakticky na území celého města včetně těch integrovaných částí obcí. V letošním roce byly vytypovány jenom některé lokality, kde to třeba chybělo nebo kde byly požadavky občanů, takže v současné době vyrábíme pro to jarní období 9 kusů."

Kola Nextbike mají elektronický zámek a odemykají se jednoduše prostřednictvím mobilní aplikace, což je oproti předchozím růžovým kolům společnosti Rekola jednodušší. Navíc i cena, kterou bude město dotovat jednu výpůjčku bude nižší, a to kolem 14 korun z původních zhruba devatenácti.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike Czech Republic: "Už vyhlížíme první březen, kdy proběhne slavnostní zahájení a věříme, že si občané tuto službu oblíbí a zároveň i náš tým je samozřejmě připraven udělat maximum, aby kola byly v dobrém stavu a byli prostě spokojeni."

I ve Frýdku-Místku, podobně jako v dalších městech, budou mít lidé prvních patnáct minut výpůjčky zdarma, dalších 45 minut bude za 20 korun.

---

Grossmannovu vilu v Ostravě čeká rekonstrukce

Unikátní Grossmanova vila v Ostravě získá zpět svou původní krásu. Jde o jedno z nejstarších honosných rodinných sídel ve městě, které si vybudoval architekt a stavitel František Grossmann. Magistrát chce po opravě vilu využívat k reprezentativním účelům, ale také ji bude pronajímat.

Vilu v ulici Na Zapadlém v Ostravě si navrhl i vybudoval stavitel František Grossmann v roce 1923 pro svou rodinu, ale v přístavbě sídlila i jeho firma. Už tehdy vzbudila velkou pozornost, protože podobných staveb v Ostravě moc nebylo. 

Michal Strakoš, historik architektury: "Lidé z podnikatelských kruhů bydleli jinde. Často ve Vídni, Praze nebo v Brně a tak ve struktuře ostravské zástavby chyběla luxusní sídla. Právě takovou luxusní stavbou je Grossmannova vila. Je to pěkný příklad dekorativismu art deco."

Bohužel Grossmannova stavební firma nepřežila hospodářskou krizi a tak stavebník i jeho žena vyřešili finanční problémy sebevraždou. Po válce byla ve vile školka a později školní družina. Od roku 2005 je dům prázdný. Ostrava se ho snažila několikrát neúspěšně prodat, ale nynější vedení radnice se rozhodlo pro opravu a další využití. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "Naším cílem je v maximální možné míře obnovit historickou podobu Grossmannovy vily. Především tam například z těch dominantních věcí vrátit velké schodiště, které tam původně bylo."

Rekonstrukce by měla stát asi 100 milionů korun. Po dokončení by měla vila sloužit městu k reprezentativním účelům. Měly by se v ní konat kulturní i společenské akce a budou v ní i pokoje k ubytování. Ostrava počítá i s komerčním využitím pro firmy a také s možností prohlídek pro veřejnost. 

---

Studie doporučuje zbourat Hotel Cetrum

Nové byty pro seniory, mladé rodiny nebo matky samoživitelky i zařízení pro sociální služby. Taková byla představa Frýdku-Místku o přebudování bývalého Hotelu Centrum, který magistrát v roce 2018 vydražil a od té doby zatím chátrá. Aktuálně zveřejněná studie ale říká, že je nejlepší hotel zbourat a vše postavit úplně nové.

Frýdek-Místek koupil bývalý Hotel Centrum v dražbě za 41 milionů korun. Hlavním důvodem pořízení bylo, že město chtělo zabránit obchodu s chudobou.

Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Hrozilo, že tento dům by mohli koupit někteří, kteří by pak z něho udělali ubytovnu a té ubytovny bychom se pak těžko zbavovali. My jsme se v minulosti ubytoven zbavovali a trvalo to mnoho let, než se nám to povedlo, takže to byl jeden cíl a ten druhý cíl byl zabezpečit bydlení pro seniory a startovací byty pro mladé rodiny."

Proto si město nechalo zpracovat studii, která říká, jakou cestou by bylo nejlepší se vydat.

Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Byly tři varianty, zachovat celý Hotel Centrum, druhá varianta byla zdemolovat část a přistavět něco nového a třetí varianta byla úplně zdemolovat celou budovu a vystavět úplně nové bydlení. Podle studie, kterou máme k dispozici, je o sto milionů levnější varianta celý hotel zbourat a postavit na jeho místě nové domy, které budou splňovat veškeré požadavky pro klienty."

Marcel Sikora, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Na jeho místě by pak vzniklo pět nových obytných domů a také denní centrum Domovinka. Jedná se o denní stacionář pro osoby s Alzheimerem, či jinými typy demencí. Jelikož současná kapacita již nevyhovuje stávajícím požadavkům, je nutné tuto službu rozšířit."

Rekonstrukce by byla velmi náročná a zároveň by vyšla na zhruba půl miliardy korun. Je také téměř jisté, že by město získalo na rekonstrukci minimální dotace. Zhruba na 12 bytů.

Marcel Sikora, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Dalším důvodem, proč se přikláním k variantě realizace nových domů je to, že zde plánujeme jak byty pro seniory, tak ale i startovací byty pro mladé rodiny s dětmi. Je lepší tedy více obytných domů než jedno společné bydlení v jednom vysokém objektu. Rovněž ve stávajícím objektu by bylo velmi složité vytvořit bezbariérové byty pro seniory, pro osoby se sníženou pohyblivostí, například pro vozíčkáře."

Do konstrukce nelze zasáhnout, aniž by nedošlo k případnému porušení statiky, jsou zde nízké stropy, objekt nemá balkony a řešit by se musela i akustika.

Radovan Hořínek, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Jsme zatím v úvodní fázi. To znamená, jedná se o nějaké úvodní návrhy v rámci studie proveditelnosti, ale samozřejmě nepadlo žádné konečné a definitivní řešení, protože nejsme ani ve fázi projektové dokumentace, kdy se postupně budou ty parametry upřesňovat. Vedení města potřebuje znát odborný názor a podrobněji se zabývat všemi variantami, jak z hlediska nákladů na realizaci, tak z hlediska nákladů na další provoz i komfortu a dispozic jednotlivých bytů."

Nové byty by byly prostornější, měly by i balkony a vznikla by zde i dvě podzemní parkoviště. Město by také při jejich výstavbě získalo zřejmě i dotace. Proces příprav na stavbu může trvat až dva roky. Celkové náklady i s demolicí pak vyjdou na zhruba 400 milionů korun. Tento krok ale ostře kritizuje opozice.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
09. února 2021, 17:00

Na jih Ostravy dohlíží 380 kamer a 130 strážníků

Městská policie Ostrava má město rozděleno do 4 oblastí, z nichž největší tvoří jižní část, kde na pořádek dohlíží 130 strážníků. Sami by to ale nezvládli a tak jim v práci pomáhá kamerový systém, díky kterému už zabránili mnoha trestným činům a nebo bleskově dopadli pachatele.

Na zastávce Antonína Poledníka v Ostravě - Dubině uklouzla při vystupování z tramvaje starší žena. Poranila si nohu a nemohla vstát. Během chvíle u ní byla hlídka městské policie a pomoc koordinoval strážník u kamerového systému.  

strážník do vysílačky: "Dejte pod tu ženu hliníkovou fólii, ať nepromrzne. Rozumím, provedu, konec."

Dohledové pracoviště na Kaminského ulici je jakýmsi mozkem a jeho obsluha neustále sleduje dění v ulicích města. V Ostravě - Jihu, který je největším ze 4 služebních oblastí MP Ostrava, pomáhá 380 kamer. 

Pavel Honczek, vedoucí oblasti MP Ostrava - Jih: " Oblast Ostrava-Jih zahrnuje celkem šest městských obvodů: Ostravu – Jih, Hrabovou, Novou Bělou, Proskovice, Starou Bělou a Vítkovice. Na tomto teritoriu slouží celkem 130 strážníků. Centrální pracoviště s nepřetržitým provozem je situováno zde, na Integrovaném výjezdovém centru v Nové Bělé na ulici Kaminského."

Díky kamerám mohou policisté dopadnout pachatele přímo při činu a nebo jen chvíli po něm. Celá oblast Jihu je navíc rozdělena do 40 okrsků a každou má na starosti konkrétní strážník. 

Vít Vylíčil, okrskář MP Ostrava: "Můžeme občanům poskytnout aktuální informace z toho okrsku, známe se i osobně a to je určitě velká výhoda."

Důležitá je i spolupráce s úřadem městského obvodu. Vedoucí a starosta se proto pravidelně scházejí. Strážníci často také reagují na nejrůznější oznámení občanů. Nejčastěji se týkají nevhodného parkování. 

---

Nový zákon o odpadech

Od ledna začal platit nový zákon o odpadech, který ukládá obcím povinnost více třídit . Navíc bude během následujících let docházet ke zvyšování poplatku za odpad, který na skládku obce vyvážejí. Důsledné třídění má množství tohoto odpadu snížit.

Papír, plast, sklo, bio či elektro odpad, použitý olej - to jsou komodity, které mohou lidé vytřídit. Důslednější rozdělování odpadu teď vyžaduje i nový zákon. Ten také postupně omezuje možnost ukládat odpad na skládku. Obce na to reagují třeba tak, že se chystají omezit četnost vyvážení popelnic. V pilotním projektu si to už vyzkoušeli obyvatelé Vávrovic.


Michal Jedlička (KDU - ČSL), náměstek primátora Opavy: „Tento efekt zapůsobil tak, že směsný komunální odpad, nevytříděný odpad, tam spadl až o 50% hodnoty.“


Důsledné třídění má i praktické důvody: cena za tunu uloženého odpadu se má během deseti let totiž víc jak ztrojnásobit. Prodloužení intervalu vyvážení komunálního odpadu by mělo přimět domácnosti lépe třídit. Budou si na to muset zvyknou i ti, kteří u popelnic nechávají odpad, který patří do sběrného dvora. A vytvářejí černé skládky.


Martin Girášek, náměstek ředitele Technických služeb Opava: "Problém je v tom, že my tam pak musíme jet zvláštním autem a prodražuje se celý systém nakládání s odpady ve městě."


Roční náklady na svoz komunálního odpadu na jednoho člověka činí asi tisíc korun. Občané Opavy zaplatí 660 korun. Zbytek částky hradí město. Navyšování ceny za skládkování by mohlo při nedokonalém třídění vést ke zvyšování poplatku.


POPLATEK ZA SVOZ ODPADU -  Opava


660, - Kč osoba / rok

360,- Kč děti 3 - 18 let/ rok


zdarma děti 0 - 3 roky



---

V březnu začne jezdit Nextbike, přidávají se stojany

Ve Frýdku-Místku už netrpělivě vyhlížejí nového provozovatele sdílených kol Nextbike. Jezdit by se mělo začít od března. Kol bude mnohem víc, než tomu bylo u růžových Rekol, stejně tak se rozšíří i stanoviště, proto nechal magistrát vyrobit ještě další stojany navíc, do kterých se budou kola parkovat.

Sdílená kola Nextbike vyhrála ve Frýdku-Místku výběrové řízení na dva roky. Na jeden účet tak s nimi bude možné jezdit už v pátém městě v kraji.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike Czech Republic: "My se aktuálně nacházíme ve stadiu finálních příprav, co se týče nějaké softwarové stránky, aby ten software byl připraven pro Frýdek. Naši servisní technici už objížděli všechny stojany ve Frýdku a analyzovali si souřadnice a tak dále, aby vše sedělo."

Jakub Míček, náměstek primátora Frýdku-Místku: "V ulicích bude minimálně 160 kol, což je o 40 více než dosud. V rámci jejich dostupnosti přidáváme ve městě také stojany, ve kterých je nutné kola zaparkovat. Stojany na kola podobně jako většinu laviček dodává město do různých lokalit svépomocí prostřednictvím společnosti TS a.s., která je vyrábí a instaluje."

V dílnách technických služeb tak mají v těchto dnech, jako vždy v zimě, plné ruce práce.

Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Gró bylo v loňském roce, kdy ta poptávka od těch občanů byla obrovská, takže vedení města na to reagovalo a nechalo vyrobit u nás 55 kusů, ty jsme rozmísťovali prakticky na území celého města včetně těch integrovaných částí obcí. V letošním roce byly vytypovány jenom některé lokality, kde to třeba chybělo nebo kde byly požadavky občanů, takže v současné době vyrábíme pro to jarní období 9 kusů."

Kola Nextbike mají elektronický zámek a odemykají se jednoduše prostřednictvím mobilní aplikace, což je oproti předchozím růžovým kolům společnosti Rekola jednodušší. Navíc i cena, kterou bude město dotovat jednu výpůjčku bude nižší, a to kolem 14 korun z původních zhruba devatenácti.

Lukáš Luňák, jednatel společnosti Nextbike Czech Republic: "Už vyhlížíme první březen, kdy proběhne slavnostní zahájení a věříme, že si občané tuto službu oblíbí a zároveň i náš tým je samozřejmě připraven udělat maximum, aby kola byly v dobrém stavu a byli prostě spokojeni."

I ve Frýdku-Místku, podobně jako v dalších městech, budou mít lidé prvních patnáct minut výpůjčky zdarma, dalších 45 minut bude za 20 korun.

---

Grossmannovu vilu v Ostravě čeká rekonstrukce

Unikátní Grossmanova vila v Ostravě získá zpět svou původní krásu. Jde o jedno z nejstarších honosných rodinných sídel ve městě, které si vybudoval architekt a stavitel František Grossmann. Magistrát chce po opravě vilu využívat k reprezentativním účelům, ale také ji bude pronajímat.

Vilu v ulici Na Zapadlém v Ostravě si navrhl i vybudoval stavitel František Grossmann v roce 1923 pro svou rodinu, ale v přístavbě sídlila i jeho firma. Už tehdy vzbudila velkou pozornost, protože podobných staveb v Ostravě moc nebylo. 

Michal Strakoš, historik architektury: "Lidé z podnikatelských kruhů bydleli jinde. Často ve Vídni, Praze nebo v Brně a tak ve struktuře ostravské zástavby chyběla luxusní sídla. Právě takovou luxusní stavbou je Grossmannova vila. Je to pěkný příklad dekorativismu art deco."

Bohužel Grossmannova stavební firma nepřežila hospodářskou krizi a tak stavebník i jeho žena vyřešili finanční problémy sebevraždou. Po válce byla ve vile školka a později školní družina. Od roku 2005 je dům prázdný. Ostrava se ho snažila několikrát neúspěšně prodat, ale nynější vedení radnice se rozhodlo pro opravu a další využití. 

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: "Naším cílem je v maximální možné míře obnovit historickou podobu Grossmannovy vily. Především tam například z těch dominantních věcí vrátit velké schodiště, které tam původně bylo."

Rekonstrukce by měla stát asi 100 milionů korun. Po dokončení by měla vila sloužit městu k reprezentativním účelům. Měly by se v ní konat kulturní i společenské akce a budou v ní i pokoje k ubytování. Ostrava počítá i s komerčním využitím pro firmy a také s možností prohlídek pro veřejnost. 

---

Studie doporučuje zbourat Hotel Cetrum

Nové byty pro seniory, mladé rodiny nebo matky samoživitelky i zařízení pro sociální služby. Taková byla představa Frýdku-Místku o přebudování bývalého Hotelu Centrum, který magistrát v roce 2018 vydražil a od té doby zatím chátrá. Aktuálně zveřejněná studie ale říká, že je nejlepší hotel zbourat a vše postavit úplně nové.

Frýdek-Místek koupil bývalý Hotel Centrum v dražbě za 41 milionů korun. Hlavním důvodem pořízení bylo, že město chtělo zabránit obchodu s chudobou.

Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Hrozilo, že tento dům by mohli koupit někteří, kteří by pak z něho udělali ubytovnu a té ubytovny bychom se pak těžko zbavovali. My jsme se v minulosti ubytoven zbavovali a trvalo to mnoho let, než se nám to povedlo, takže to byl jeden cíl a ten druhý cíl byl zabezpečit bydlení pro seniory a startovací byty pro mladé rodiny."

Proto si město nechalo zpracovat studii, která říká, jakou cestou by bylo nejlepší se vydat.

Michal Pobucký, primátor Frýdku-Místku: "Byly tři varianty, zachovat celý Hotel Centrum, druhá varianta byla zdemolovat část a přistavět něco nového a třetí varianta byla úplně zdemolovat celou budovu a vystavět úplně nové bydlení. Podle studie, kterou máme k dispozici, je o sto milionů levnější varianta celý hotel zbourat a postavit na jeho místě nové domy, které budou splňovat veškeré požadavky pro klienty."

Marcel Sikora, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Na jeho místě by pak vzniklo pět nových obytných domů a také denní centrum Domovinka. Jedná se o denní stacionář pro osoby s Alzheimerem, či jinými typy demencí. Jelikož současná kapacita již nevyhovuje stávajícím požadavkům, je nutné tuto službu rozšířit."

Rekonstrukce by byla velmi náročná a zároveň by vyšla na zhruba půl miliardy korun. Je také téměř jisté, že by město získalo na rekonstrukci minimální dotace. Zhruba na 12 bytů.

Marcel Sikora, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Dalším důvodem, proč se přikláním k variantě realizace nových domů je to, že zde plánujeme jak byty pro seniory, tak ale i startovací byty pro mladé rodiny s dětmi. Je lepší tedy více obytných domů než jedno společné bydlení v jednom vysokém objektu. Rovněž ve stávajícím objektu by bylo velmi složité vytvořit bezbariérové byty pro seniory, pro osoby se sníženou pohyblivostí, například pro vozíčkáře."

Do konstrukce nelze zasáhnout, aniž by nedošlo k případnému porušení statiky, jsou zde nízké stropy, objekt nemá balkony a řešit by se musela i akustika.

Radovan Hořínek, náměstek primátora Frýdku-Místku: "Jsme zatím v úvodní fázi. To znamená, jedná se o nějaké úvodní návrhy v rámci studie proveditelnosti, ale samozřejmě nepadlo žádné konečné a definitivní řešení, protože nejsme ani ve fázi projektové dokumentace, kdy se postupně budou ty parametry upřesňovat. Vedení města potřebuje znát odborný názor a podrobněji se zabývat všemi variantami, jak z hlediska nákladů na realizaci, tak z hlediska nákladů na další provoz i komfortu a dispozic jednotlivých bytů."

Nové byty by byly prostornější, měly by i balkony a vznikla by zde i dvě podzemní parkoviště. Město by také při jejich výstavbě získalo zřejmě i dotace. Proces příprav na stavbu může trvat až dva roky. Celkové náklady i s demolicí pak vyjdou na zhruba 400 milionů korun. Tento krok ale ostře kritizuje opozice.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-09-02-2021-17-00