Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • Věštecké služby byly vyhodnoceny jako podvod
  • Po obchvatu Frýdku-Místku už se jezdí bez omezení a plnou rychlostí
  • Strážníci přistihli dalšího zloděje v kontejneru
  • V Ostravě-Jihu si připomněli historii hornictví
  • Řidiči kontrolu na alkohol vítali
  • Viper je psí talent, zájem o jeho potomky je i ve světě

Věštecké služby byly vyhodnoceny jako podvod

Policisté zahájili trestní stíhání ženy, která v centru Ostravy nabízela věštecké služby. Vyšetřovatel jí neuvěřil, že skutečně vládne nadpřirozenými schopnostmi, za které ji lidé platili vysoké částky a obvinil ji z podvodu.

Letos v březnu oslovila neznámá žena na Masarykově náměstí v centru Ostravy jinou procházející paní, že ji může pomoct. Prý na ní poznala, že má psychické problémy a ona je umí vyřešit...samozřejmě za peníze. Za první službu chtěla 10 tisíc korun. 

Eva Michalíková, mluvčí PČR Ostrava: "Následně se neznámá žena zeptala, zda jí může dát pár svých vlasů. Poškozená tak učinila a vlasy jí poskytla. Tyto následně „podvodnice“ zabalila do papírového kapesníku a vrátila jí je zpět s instrukcemi, co má udělat. „Tyto vlasy i s kapesníkem spalte a něco si přejte“. 

Později stejné ženě prodala údajně svěcenou vodu, kterou se měla o půlnoci potírat. Tentokrát už chtěla 100 tisíc. Rituál ale nezabral a tak se žena vydala na policii. Po zveřejnění záběrů z kamer na náměstí se vědma sama přihlásila. Odmítá ale že by šlo o podvod. 

Eva Michalíková, mluvčí PČR Ostrava: "Ke svému jednání uvedla, že občas lidem věští budoucnost z ruky, kdy se jedná o takovou rodinnou tradici. Občas jí za to lidé dali peníze a údajně to tak mělo být i v tomto případě. Jak sama u výslechu uvedla, je si vědoma toho, že finanční částky, které měla od poškozené přijmout, byly nepřiměřené."

Kriminalisté ale její schopnosti předpovědi budoucnosti neuvěřili a obvinili ji z podvodu a to i přesto, že slíbila, že peníze bude splácet. Hrozí ji až 5 let vězení. 

---

Po obchvatu Frýdku-Místku už se jezdí bez omezení a plnou rychlostí

Ředitelství silnic a dálnic oficiálně zprovoznilo obchvat Frýdku-Místku bez omezení. V plném profilu, ve čtyřech pruzích, a dokonce i plnou rychlostí. Město bude nyní očekávat výsledky z plánovaných měření hlučnosti a případná další opatření.

Druhá etapa obchvatu Frýdku-Místku byla oficiálně dokončena. Postavila se zeď, která zpevňuje ujíždějící svah a slavnostně se otevřel plný profil obchvatu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Dále zde bude probíhat geotechnický monitoring, budeme průběžně vyhodnocovat, zda se s tím svahem něco neděje. Ale jsme absolutně přesvědčeni o tom, že v tuto chvíli je stav zabezpečen na dlouhou dobu a prakticky na životnost celé stavby."

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Otevření obchvatu, definitivní a v plném profilu, je velmi dobrá zpráva pro město Frýdek-Místek. A my už jsme si ověřili, co to znamená, když zmizí z centra města tranzit. Nyní přichází ta lepší fáze, kdy konečně dojde k opravám státních cest a mostů, které byly zatíženy tou nadměrnou tranzitní dopravou. A zároveň se definitivně otevírá cesta k tomu, abychom ten urbanistický zločin minulosti, kterým byl průtah městem, který proboural obě historická centra, zaslepil ulice, vytvořil přirozenou bariéru v tom městě. Tak, aby postupně byl vrácen do toho, aby plnil funkci běžné městské komunikace. Takže nyní už se zprovozní průjezdnost křižovatek, levé odbočení, postupně přibudou autobusové zálivy, úrovňové přechody. A dále budeme pracovat s tou komunikací tak, jak umožní ta situace dopravní."

Jan Krkoška (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: "Ten odklon toho tranzitu po tomto obchvatu je dost zásadní. Právě v tom, že z města vytěsníme nákladní dopravu a bude mířit směrem na Polsko nebo Slovensko. Obyvatelům Frýdku-Místku se ulehčí od náklaďáků a budou moci se vlastně pohybovat po centru bezpečně. A také musíme myslet na životní prostředí, kdy se zbavíme výfukových plynů."

Helena Pešatová (STAN), senátorka a starostka Frýdlantu nad Ostravicí: "Hlavně to ulehčí našim Beskydům, protože tam máme problémy hlavně v zimních měsících. A víme, že ten terén je tam horský, nerovný, takže i v létě bývají nehody. Ale ta zima je tragická. Takže základem je, aby veškerá tranzitní doprava směřovala po těchto nově otevřených komunikacích, za což jsme opravdu vděčni."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Víc mě mrzí samotná rampa, napojení od Příbora, směrem defacto na Bělotín, která si myslím, že tomu provozu zde bude chybět. A my už se zabýváme v tuto chvíli tou případnou dostavbou této rampy. Protože si myslím, že pro to plnohodnotné fungování toho celého dopravního a dálničního skeletu zde v oblasti Frýdku-Místku ta rampa je potřeba."

Ředitelství silnic a dálnic se nyní chystá na měření hlučnosti, které by mělo proběhnout na podzim.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Naší povinností z hlediska legislativy je po spuštění provozu změřit hluk. V současné chvíli se zde po celém obchvatu jezdilo 80 kilometrů v hodině. A ještě na jednom jízdním pásu, které bychom v tuto chvíli naměřili, tak by nebyly relevantní. Z toho důvodu my čekáme na ten dnešní den, kdy se zprovozní dálnice nebo obchvat Frýdku-Místku v plnohodnotném profilu, bez jakýchkoliv omezení. Bude se jezdit už 130 kilometrů v hodině. A jakmile to klimatické podmínky a legislativa umožní, tak změříme hluk v okolí dálnice. Na základě výsledku právě tohoto měření budeme dál postupovat. Případně, že by došlo někde k porušení legislativy z hlediska hlukových limitů, tak samozřejmě budeme okamžitě připravovat příslušná protihluková opatření. Jak v podobě protihlukových stěn nebo případně nějaké individuální protihlukové opatření."

Obchvat Frýdku-Místku se stavěl od roku 2018, má 8,5 kilometru a celkové náklady už dosáhly 4 miliard korun. Z toho druhá etapa vyšla na 2,3 miliardy.

---

Strážníci přistihli dalšího zloděje v kontejneru

Ostravští strážníci přistihli dalšího zloděje ve speciálním kontejneru na elektroodpad. Tentokrát se muž dokázal z jeho útrob vysoukat sám, ale v minulosti už se dokonce několik lidí v uzavíracím mechanismu zaseklo a udusilo. Vybíráním kontejnerů se navíc dopouští krádeže.

Brzy ráno kolem páté hodiny si na Volgogradské ulici v Zábřehu všiml kolemjdoucí nohou, které čouhaly z kontejneru na elektroodpad. Neváhal a zavolal na tísňovou linku městské policie 156 a strážníci během pár minut dorazili. Muž byl ještě stále polovinou těla v kontejneru. 

Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Strážníci po příjezdu na místo spatřili později zjištěného 35letého muže. Ten byl doslova zanořen horní polovinou svého těla v útrobách kontejneru. V okolí kontejneru pak strážníci nalezli větší množství rozházeného elektroodpadu."

V tomto případě se dokázal muž vysoukat z kontejneru sám, ale například v květnu jsme vás informovali o podobném případě, kdy bezdomovec vlezl do kontejneru a nemohl ven. Vytažen hasiči byl v kritickém stavu a je stále v komatu. Tyto případy nejsou výjimečné a hasiči proto dokonce cvičí nerychlejší postup na rozřezání kontejneru.

Jakub Kozák, HZS MS kraje: "Ve spolupráci s distributorem kontejnerů se hasiči připravují, jak z nich osoby vyprostit. Studujeme mechanismus a studujeme kam můžeme zasáhnout hydraulickými nástroji a jak osobu vyprostit." 

Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Obdobný případ „vybírání“ kontejneru na elektroodpad řešili ostravští strážníci i v září loňského roku. Takovýto způsob vybírání kontejnerů však nepovažují za „dobrý nápad“. Kromě protiprávního jednání může v těchto případech dojít i k ohrožení zdraví či života."

Jen v našem kraji už takto zahynuli dva lidé.  V Opavě se udusil 17letý mladík v kontejneru na elektroodpad a v Ostravě zemřel bezdomovec v kontejneru na textil. Toto jednání je navíc nezákonné.

---

V Ostravě-Jihu si připomněli historii hornictví

Jedinečnou hornickou mi­nulost moravskoslezské metro­pole v podání pamětníků připomněla akce Fajront na Jihu. Ta proběhla v sobotu na náměstí Ostrava-Jih a zaměřena byla jak na děti, tak dospělé.

Zábavně-edukační soutěž Dobrodružství na černé stez­ce, během které děti u hornických vozíků v Hrabůvce plnily úkoly související s hornictvím. Přednášky o hornictví a koncert kapely Stonava. To vše nabídla akce Fajront na Jihu.

Martin Bednář, starosta MOb Ostrava-Jih: “Příští rok to bude 30 let, co ukončil činnost poslední důl v Ostravě, Důl Odra. Takže jsem rád, že lidé si mohou tímto způsobem hornictví připomenout a vlastně všechno to spěje k setkání hornických měst v Ostravě, které se letos uskuteční.”

Na akci nechyběla ani panelová výstava organizace Paměť národa s názvem Svědectví z podzemí, která dokumentuje, že horníci sice měli dobré postavení ve společnosti a velké výdělky, ale na druhou stranu ukazuje i to, v jakých nelidských podmínkách pracovali. Byly to zejména velká prašnost, absence ochranných podmínek a karcinogenní prostředí.

Karel Pyško, pamětník: “Prachu bylo tam tolik, protože se nezavlažovalo, nebyla tenkrát technika na takové úrovni, že lampu kamaráda, která byla ode mě dva metry, jsem neviděl. Tolik prachu, takže jak jsem vyfáral, tak bylo co dělat, aby jsem se umyl. Oči černé. Těžká práce.”

Co se týká historie, tak v obvodu Ostrava-Jih se hornictví vůbec nedařilo.

Petr Lexa Přendík, kronikář MOb Ostrava-Jih: “V Zábřehu jsme měli jen jeden důl, byl založen v roce 1900 společností Marie Anna a jmenoval se Důl Bedřich. Hledali bychom ho dnes v místech, kde je lokalita zvaná jako Bedřiška a tento důl byl už v roce 1902 zaplaven. Zemřelo tam několik horníků.”

Další pokus o těžbu uhlí přišel v roce 1957 pod Bělským lesem a dnešní vilovou čtvrtí Zábřeh Družstvo.

---

Řidiči kontrolu na alkohol vítali

Policie České republiky a BESIP uskutečnili v Novém Jičíně kontrolně preventivní akci na alkohol za volantem. Nepřistihli žádného hříšníka, vzorné řidiče odměnili nealko pivem.

Dopravní akci v rámci celorepublikové kampaně “Řídím, piju nealko pivo” uskutečnili preventisté policie a BESIP i v Novém Jičíně. Cílem projektu je snížit množství dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu.

Darina Veselá, PČR ÚO Nový Jičín, oddělení prevence: “Za prvních šest měsíců na Novojičínsku evidujeme přes 570 dopravních nehod, kdy u 28 viníků byl zjištěn alkohol. V této statistice jsou evidováni jak řidiči motorových vozidel, tak nemotorových vozidel.”

kontrolovaní řidiči:

“Kontrolo byla v pořádku, chovali se ke mně velice slušně a ještě jsem byl odměněn.”

“V pořádku všechno, super, já jsem rád, že poslední dobou jsou takové kontroly více, ono je to potřeba a ten alkohol není dobrá věc.”

“Kontrola proběhla asi v pořádku.”

Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: “Opravdu statistiky ukazují, že dopravních nehod pod vlivem alkoholu je značné množství, zvláště rizikové jsou prázdninové měsíce, kdy lidé mají dovolené a častěji se vyskytují mimo pracovní režim, mají uvolněnější morálku.”

V daný den tu policisté nepřistihli žádného hříšníka, vzorní řidiči byli odměněni drobnými dárky, včetně nealko piva.

---

Viper je psí talent, zájem o jeho potomky je i ve světě

Paní Jarmila Targošová z Havířova zasvětila svůj život výcviku belgických ovčáků. Její současný čtyřnohý kamarád Freddie je ale výjimečný. O jeho štěňata je velký zájem i ve světě.

Česká republika patří mezi špičku v chovu sportovních i služebních psů. Důkazem toho je i tento šestiletý belgický ovčák Viper, kterému jeho majitelka po jejím oblíbeném zpěvákovi říká Freddie. Ovčák vyniká v poslušnosti, obraně, stopách, ale hlavně je oddaný a miluje lidi.

Jarmila Targošová, majitelka psa: "To i rozhodčí, jak tady přijde hodnotit zkoušky, tak říkal, že při obraně takového psa ještě neviděl. Jeho štěňata jsou velmi úspěšná. Jsou rozmístěná v Americe, u policie ve Švédsku, v Rakousku něco je. Prostě dost šly do světa. A poslední z loňského vrhu šlo štěně na Ukrajinu, kde vyhledává v sutinách."

Podle trenéra je s tímto belgickým ovčákem radost pracovat.

Vladimír Košťál, trenér, předseda Základní kynologické organizace Havířov: "Je to všestranný pejsek, který u nás v našem pojetí sportovní kynologie je zaměřený na pachové práce, stopy, poslušnost a tzv. obrana.  On je z velice kvalitní pracovní krve tohoto plemene, proto i jeho potomci jsou úspěšní, nebo žádání ve světě.”

Paní Jarmila i trenér věří, že Viper bude ještě své skvělé vlohy dlouho předávat.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
24. července 2023, 17:00

Věštecké služby byly vyhodnoceny jako podvod

Policisté zahájili trestní stíhání ženy, která v centru Ostravy nabízela věštecké služby. Vyšetřovatel jí neuvěřil, že skutečně vládne nadpřirozenými schopnostmi, za které ji lidé platili vysoké částky a obvinil ji z podvodu.

Letos v březnu oslovila neznámá žena na Masarykově náměstí v centru Ostravy jinou procházející paní, že ji může pomoct. Prý na ní poznala, že má psychické problémy a ona je umí vyřešit...samozřejmě za peníze. Za první službu chtěla 10 tisíc korun. 

Eva Michalíková, mluvčí PČR Ostrava: "Následně se neznámá žena zeptala, zda jí může dát pár svých vlasů. Poškozená tak učinila a vlasy jí poskytla. Tyto následně „podvodnice“ zabalila do papírového kapesníku a vrátila jí je zpět s instrukcemi, co má udělat. „Tyto vlasy i s kapesníkem spalte a něco si přejte“. 

Později stejné ženě prodala údajně svěcenou vodu, kterou se měla o půlnoci potírat. Tentokrát už chtěla 100 tisíc. Rituál ale nezabral a tak se žena vydala na policii. Po zveřejnění záběrů z kamer na náměstí se vědma sama přihlásila. Odmítá ale že by šlo o podvod. 

Eva Michalíková, mluvčí PČR Ostrava: "Ke svému jednání uvedla, že občas lidem věští budoucnost z ruky, kdy se jedná o takovou rodinnou tradici. Občas jí za to lidé dali peníze a údajně to tak mělo být i v tomto případě. Jak sama u výslechu uvedla, je si vědoma toho, že finanční částky, které měla od poškozené přijmout, byly nepřiměřené."

Kriminalisté ale její schopnosti předpovědi budoucnosti neuvěřili a obvinili ji z podvodu a to i přesto, že slíbila, že peníze bude splácet. Hrozí ji až 5 let vězení. 

---

Po obchvatu Frýdku-Místku už se jezdí bez omezení a plnou rychlostí

Ředitelství silnic a dálnic oficiálně zprovoznilo obchvat Frýdku-Místku bez omezení. V plném profilu, ve čtyřech pruzích, a dokonce i plnou rychlostí. Město bude nyní očekávat výsledky z plánovaných měření hlučnosti a případná další opatření.

Druhá etapa obchvatu Frýdku-Místku byla oficiálně dokončena. Postavila se zeď, která zpevňuje ujíždějící svah a slavnostně se otevřel plný profil obchvatu.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Dále zde bude probíhat geotechnický monitoring, budeme průběžně vyhodnocovat, zda se s tím svahem něco neděje. Ale jsme absolutně přesvědčeni o tom, že v tuto chvíli je stav zabezpečen na dlouhou dobu a prakticky na životnost celé stavby."

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Otevření obchvatu, definitivní a v plném profilu, je velmi dobrá zpráva pro město Frýdek-Místek. A my už jsme si ověřili, co to znamená, když zmizí z centra města tranzit. Nyní přichází ta lepší fáze, kdy konečně dojde k opravám státních cest a mostů, které byly zatíženy tou nadměrnou tranzitní dopravou. A zároveň se definitivně otevírá cesta k tomu, abychom ten urbanistický zločin minulosti, kterým byl průtah městem, který proboural obě historická centra, zaslepil ulice, vytvořil přirozenou bariéru v tom městě. Tak, aby postupně byl vrácen do toho, aby plnil funkci běžné městské komunikace. Takže nyní už se zprovozní průjezdnost křižovatek, levé odbočení, postupně přibudou autobusové zálivy, úrovňové přechody. A dále budeme pracovat s tou komunikací tak, jak umožní ta situace dopravní."

Jan Krkoška (ANO), hejtman Moravskoslezského kraje: "Ten odklon toho tranzitu po tomto obchvatu je dost zásadní. Právě v tom, že z města vytěsníme nákladní dopravu a bude mířit směrem na Polsko nebo Slovensko. Obyvatelům Frýdku-Místku se ulehčí od náklaďáků a budou moci se vlastně pohybovat po centru bezpečně. A také musíme myslet na životní prostředí, kdy se zbavíme výfukových plynů."

Helena Pešatová (STAN), senátorka a starostka Frýdlantu nad Ostravicí: "Hlavně to ulehčí našim Beskydům, protože tam máme problémy hlavně v zimních měsících. A víme, že ten terén je tam horský, nerovný, takže i v létě bývají nehody. Ale ta zima je tragická. Takže základem je, aby veškerá tranzitní doprava směřovala po těchto nově otevřených komunikacích, za což jsme opravdu vděčni."

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Víc mě mrzí samotná rampa, napojení od Příbora, směrem defacto na Bělotín, která si myslím, že tomu provozu zde bude chybět. A my už se zabýváme v tuto chvíli tou případnou dostavbou této rampy. Protože si myslím, že pro to plnohodnotné fungování toho celého dopravního a dálničního skeletu zde v oblasti Frýdku-Místku ta rampa je potřeba."

Ředitelství silnic a dálnic se nyní chystá na měření hlučnosti, které by mělo proběhnout na podzim.

Radek Mátl, generální ředitel ŘSD: "Naší povinností z hlediska legislativy je po spuštění provozu změřit hluk. V současné chvíli se zde po celém obchvatu jezdilo 80 kilometrů v hodině. A ještě na jednom jízdním pásu, které bychom v tuto chvíli naměřili, tak by nebyly relevantní. Z toho důvodu my čekáme na ten dnešní den, kdy se zprovozní dálnice nebo obchvat Frýdku-Místku v plnohodnotném profilu, bez jakýchkoliv omezení. Bude se jezdit už 130 kilometrů v hodině. A jakmile to klimatické podmínky a legislativa umožní, tak změříme hluk v okolí dálnice. Na základě výsledku právě tohoto měření budeme dál postupovat. Případně, že by došlo někde k porušení legislativy z hlediska hlukových limitů, tak samozřejmě budeme okamžitě připravovat příslušná protihluková opatření. Jak v podobě protihlukových stěn nebo případně nějaké individuální protihlukové opatření."

Obchvat Frýdku-Místku se stavěl od roku 2018, má 8,5 kilometru a celkové náklady už dosáhly 4 miliard korun. Z toho druhá etapa vyšla na 2,3 miliardy.

---

Strážníci přistihli dalšího zloděje v kontejneru

Ostravští strážníci přistihli dalšího zloděje ve speciálním kontejneru na elektroodpad. Tentokrát se muž dokázal z jeho útrob vysoukat sám, ale v minulosti už se dokonce několik lidí v uzavíracím mechanismu zaseklo a udusilo. Vybíráním kontejnerů se navíc dopouští krádeže.

Brzy ráno kolem páté hodiny si na Volgogradské ulici v Zábřehu všiml kolemjdoucí nohou, které čouhaly z kontejneru na elektroodpad. Neváhal a zavolal na tísňovou linku městské policie 156 a strážníci během pár minut dorazili. Muž byl ještě stále polovinou těla v kontejneru. 

Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Strážníci po příjezdu na místo spatřili později zjištěného 35letého muže. Ten byl doslova zanořen horní polovinou svého těla v útrobách kontejneru. V okolí kontejneru pak strážníci nalezli větší množství rozházeného elektroodpadu."

V tomto případě se dokázal muž vysoukat z kontejneru sám, ale například v květnu jsme vás informovali o podobném případě, kdy bezdomovec vlezl do kontejneru a nemohl ven. Vytažen hasiči byl v kritickém stavu a je stále v komatu. Tyto případy nejsou výjimečné a hasiči proto dokonce cvičí nerychlejší postup na rozřezání kontejneru.

Jakub Kozák, HZS MS kraje: "Ve spolupráci s distributorem kontejnerů se hasiči připravují, jak z nich osoby vyprostit. Studujeme mechanismus a studujeme kam můžeme zasáhnout hydraulickými nástroji a jak osobu vyprostit." 

Jindřich Machů, mluvčí MP Ostrava: "Obdobný případ „vybírání“ kontejneru na elektroodpad řešili ostravští strážníci i v září loňského roku. Takovýto způsob vybírání kontejnerů však nepovažují za „dobrý nápad“. Kromě protiprávního jednání může v těchto případech dojít i k ohrožení zdraví či života."

Jen v našem kraji už takto zahynuli dva lidé.  V Opavě se udusil 17letý mladík v kontejneru na elektroodpad a v Ostravě zemřel bezdomovec v kontejneru na textil. Toto jednání je navíc nezákonné.

---

V Ostravě-Jihu si připomněli historii hornictví

Jedinečnou hornickou mi­nulost moravskoslezské metro­pole v podání pamětníků připomněla akce Fajront na Jihu. Ta proběhla v sobotu na náměstí Ostrava-Jih a zaměřena byla jak na děti, tak dospělé.

Zábavně-edukační soutěž Dobrodružství na černé stez­ce, během které děti u hornických vozíků v Hrabůvce plnily úkoly související s hornictvím. Přednášky o hornictví a koncert kapely Stonava. To vše nabídla akce Fajront na Jihu.

Martin Bednář, starosta MOb Ostrava-Jih: “Příští rok to bude 30 let, co ukončil činnost poslední důl v Ostravě, Důl Odra. Takže jsem rád, že lidé si mohou tímto způsobem hornictví připomenout a vlastně všechno to spěje k setkání hornických měst v Ostravě, které se letos uskuteční.”

Na akci nechyběla ani panelová výstava organizace Paměť národa s názvem Svědectví z podzemí, která dokumentuje, že horníci sice měli dobré postavení ve společnosti a velké výdělky, ale na druhou stranu ukazuje i to, v jakých nelidských podmínkách pracovali. Byly to zejména velká prašnost, absence ochranných podmínek a karcinogenní prostředí.

Karel Pyško, pamětník: “Prachu bylo tam tolik, protože se nezavlažovalo, nebyla tenkrát technika na takové úrovni, že lampu kamaráda, která byla ode mě dva metry, jsem neviděl. Tolik prachu, takže jak jsem vyfáral, tak bylo co dělat, aby jsem se umyl. Oči černé. Těžká práce.”

Co se týká historie, tak v obvodu Ostrava-Jih se hornictví vůbec nedařilo.

Petr Lexa Přendík, kronikář MOb Ostrava-Jih: “V Zábřehu jsme měli jen jeden důl, byl založen v roce 1900 společností Marie Anna a jmenoval se Důl Bedřich. Hledali bychom ho dnes v místech, kde je lokalita zvaná jako Bedřiška a tento důl byl už v roce 1902 zaplaven. Zemřelo tam několik horníků.”

Další pokus o těžbu uhlí přišel v roce 1957 pod Bělským lesem a dnešní vilovou čtvrtí Zábřeh Družstvo.

---

Řidiči kontrolu na alkohol vítali

Policie České republiky a BESIP uskutečnili v Novém Jičíně kontrolně preventivní akci na alkohol za volantem. Nepřistihli žádného hříšníka, vzorné řidiče odměnili nealko pivem.

Dopravní akci v rámci celorepublikové kampaně “Řídím, piju nealko pivo” uskutečnili preventisté policie a BESIP i v Novém Jičíně. Cílem projektu je snížit množství dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu.

Darina Veselá, PČR ÚO Nový Jičín, oddělení prevence: “Za prvních šest měsíců na Novojičínsku evidujeme přes 570 dopravních nehod, kdy u 28 viníků byl zjištěn alkohol. V této statistice jsou evidováni jak řidiči motorových vozidel, tak nemotorových vozidel.”

kontrolovaní řidiči:

“Kontrolo byla v pořádku, chovali se ke mně velice slušně a ještě jsem byl odměněn.”

“V pořádku všechno, super, já jsem rád, že poslední dobou jsou takové kontroly více, ono je to potřeba a ten alkohol není dobrá věc.”

“Kontrola proběhla asi v pořádku.”

Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: “Opravdu statistiky ukazují, že dopravních nehod pod vlivem alkoholu je značné množství, zvláště rizikové jsou prázdninové měsíce, kdy lidé mají dovolené a častěji se vyskytují mimo pracovní režim, mají uvolněnější morálku.”

V daný den tu policisté nepřistihli žádného hříšníka, vzorní řidiči byli odměněni drobnými dárky, včetně nealko piva.

---

Viper je psí talent, zájem o jeho potomky je i ve světě

Paní Jarmila Targošová z Havířova zasvětila svůj život výcviku belgických ovčáků. Její současný čtyřnohý kamarád Freddie je ale výjimečný. O jeho štěňata je velký zájem i ve světě.

Česká republika patří mezi špičku v chovu sportovních i služebních psů. Důkazem toho je i tento šestiletý belgický ovčák Viper, kterému jeho majitelka po jejím oblíbeném zpěvákovi říká Freddie. Ovčák vyniká v poslušnosti, obraně, stopách, ale hlavně je oddaný a miluje lidi.

Jarmila Targošová, majitelka psa: "To i rozhodčí, jak tady přijde hodnotit zkoušky, tak říkal, že při obraně takového psa ještě neviděl. Jeho štěňata jsou velmi úspěšná. Jsou rozmístěná v Americe, u policie ve Švédsku, v Rakousku něco je. Prostě dost šly do světa. A poslední z loňského vrhu šlo štěně na Ukrajinu, kde vyhledává v sutinách."

Podle trenéra je s tímto belgickým ovčákem radost pracovat.

Vladimír Košťál, trenér, předseda Základní kynologické organizace Havířov: "Je to všestranný pejsek, který u nás v našem pojetí sportovní kynologie je zaměřený na pachové práce, stopy, poslušnost a tzv. obrana.  On je z velice kvalitní pracovní krve tohoto plemene, proto i jeho potomci jsou úspěšní, nebo žádání ve světě.”

Paní Jarmila i trenér věří, že Viper bude ještě své skvělé vlohy dlouho předávat.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-24-07-2023-17-00