Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • Nová cyklostezka spojuje Olešnou a Palkovice
  • Ochranné sítě na dětském hřišti jsou stále rozřezané
  • Vnitroblok Bachmačská v centru Ostravy čeká proměna
  • Nový Jičín bude mít pro bikery republikový unikát
  • Sekáči všech generací se znovu utkali ve Stonavě

Nová cyklostezka spojuje Olešnou a Palkovice

Cyklisté, bruslaři i chodci se nově pohodlně dostanou z Olešné do Palkovic. Oficiálně byla otevřena nová cyklostezka, kterou vybudoval Frýdek-Místek společně s obcí Palkovice. Práce vyšly na 14 milionů korun.

Nová cyklostezka navazuje na stávající trasu kolem přehrady Olešná a pokračuje přírodním úsekem až do Palkovic. Je dlouhá 1 229 metrů a široká 3 metry.

Anketa 1.) "Jezdíme tady celkem často a tady je nový krásný asfalt, po kterém se dobře jezdí a je to určitě tady velké rozšíření té klasické cyklostezky kolem Olešné, takže se mi tady líbí."

Anketa: 2.) "Frýdku-Místku z Olešné do Palkovic. Já jsem za to moc ráda, protože syn často jezdí na inline bruslích, já někdy na koloběžce, takže my si to určitě užijeme a jsme moc rádi. Děkujeme."

Příprava stavby trvala řadu let a vázla na složitých majetkoprávních vztazích.

Petr Korč (Naše Město F-M), primátor Frýdku-Místku: "Někdy to není vidět, ale ten výsledek myslím stojí za to a postupně se město Frýdek-Místek bude napojovat na všechny okolní obce. Co bych chtěl vyzdvihnout, tak je spolupráce s obcí Palkovice a chtěl bych poděkovat."

Radim Bača (Nezávislí pro Palkovice a Myslík), starosta Palkovic: "Jsme moc rádi, že se ta naše myšlenka stará skoro 20 let, realizovala. Pan náměstek a pan primátor už to řekli. Nebylo to jednoduché vyřídit všechno majetkově. Protože ti majitelé pozemků neměli moc zájmu pozemky své na tu cyklostezku uvolnit. Nakonec jsme se domluvili, něco jsme odkoupili, něco jsme směnili, takže jsme za to moc rádi. A potom už, jak to bylo všechno majetkově vyřízeno, což trvalo velmi dlouho, opravdu skoro 15 let, tak ta stavba byla v podstatě za dva roky hotová. A tím pádem Palkovjané a Myslíkovjané můžou do Frýdku se dostat bez toho, aniž by je ohrožovaly auta, kterých přibývá čím dál víc. A samozřejmě dostanou se po cyklostezce páteřní kolem Ostravice až do Ostravy nebo na Ostravici, takže jsme za to moc rádi."

Jiří Kajzar (Naše Město F-M), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Ta stavba byla právě dlouhá proto, protože jsme se nemohli domluvit s jedním vlastníkem pozemku. A nakonec se to po určitých peripetiích podařilo nějak vyřešit a za přispění velkého přispění obce Palkovice a jmenovitě pana starosty Bači, který tomu se svými zastupiteli výrazně pomohl. Teďka budeme propojeni i s Baškou, jsme propojeni s Ostravou, to znamená, že se snažíme co nejvíc propojovat město Frýdek-Místek s okolními městy a obcemi, což je dobře pro obyvatele, kteří jezdí jednak do dalších měst. Je tady rozvinutá cykloturistika a lidé se hýbou a je to skvělé."

Projekt vyšel na 14 milionů korun. O náklady se Frýdek-Místek rozdělil s Palkovicemi. Na stavbu by ale měla přispět až jedenáctimilionová dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Jiří Kajzar (Naše Město F-M), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Co se týče ještě té práce, tak bych chtěl poděkovat jmenovitě Katce Kozelské z odboru správy obecního majetku a jejím lidem za ta jednání. Dále vedoucí investičního odboru, Katce Denerové a Pavlu Rekovi, kteří potom byli odpovědní za tu realizační část, to znamená za tu samotnou investici, odboru životního prostředí paní inženýrce Gilarové a dalším, kteří se nám na tom podíleli. Chtěl bych moc poděkovat, protože máme z toho radost a jsme rádi, že se zase rekreační oblast Olešná rozšiřuje."

Palkovice by chtěly s Frýdkem-Místek spolupracovat i na dalších projektech.

---

Ochranné sítě na dětském hřišti jsou stále rozřezané

Opakované ničení lanových sítí na dětském hřišti pod soudem v Havířově trápí radnici i rodiče. Opravy musí probíhat téměř denně a správa sportovišť marně hledá způsob, jak vandalismu zabránit.

U lanových prolézacích sestav, jako je tato na dětském hřišti pod soudem v Havířově, je nejdůležitější zajištění bezpečnosti. Bohužel téměř každý den při ranní kontrole je ochranná síť v horním patře rozřezána, nebo propálena.

Pavel Štipka, zaměstnanec SSRZ Havířov: “Nějací teenageři si to zkrátka rozříznou a potom, když se podíváte, tak oni chodí po těch vrchních sítích a mají z toho nějaký adrenalinový sport. Každý den, co přijdeme, tak se musí ty sítě zašívat a nějakým způsobem je musíme dát dokupy tak, aby nedocházelo k nějakým úrazům.”

anketa: “Já si myslím, že tohle je vandalismus a tohle by lidé neměli dělat. Hrají si tady děti a je to tu potom nebezpečné kvůli tomu.”

anketa: "Potom to město určitě financuje z rozpočtu z ohledem na to, že se to ničí pořád znovu. Nelíbí se nám to.”

Pro Správu sportovních a rekreačních zařízení je velmi obtížné nalézt řešení.

Nazim Afana, ředitel SSRZ Havířov: “Nemůžeme mít správce na každém hřišti, které je takto veřejnosti přístupné. Někde je i kamerový dohled s napojením na policii, ale nejsme organizace, která dozoruje, nebo dohleduje město. Myslím si, že je to na samotných lidech, aby se k tomu, co je postaveno i z jejich daní, chovali tak, jako by to bylo jejich vlastní a neničili to.”

Dalším problémovým místem, kde dochází k ničení majetku, je také dětské hřiště v centru města ve Fibichově ulici.

---

DLOUHODOBÝ MONITORING HEŘMANICKÉ HALDY

Státní podnik Diamo zveřejnil výsledky dlouhodobého monitoringu kvality ovzduší v okolí heřmanické haldy. Ukázaly, že její vliv na životní prostředí je minimální. Roční měření ve Vrbici a Muglinově potvrdila, že většina sledovaných škodlivin zůstává hluboko pod povolenými limity. Polétavý prach i benzo[a]pyren dosahují hodnot srovnatelných s jinými částmi Ostravy.

NEHODA ČTYŘKOLKY VE FRYČOVICÍCH

Policisté vyšetřují vážnou nehodu ve Fryčovicích na Frýdecko-Místecku, kde se převrátila čtyřkolka se dvěma muži. Stroj se zřítil ve svahu a zavalil řidiče i spolujezdce – oba skončili se zraněními v péči záchranářů. Policisté u nich naměřili kolem dvou promile alkoholu. Případ řeší kriminalisté pro podezření z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti.

---

Vnitroblok Bachmačská v centru Ostravy čeká proměna

Moravská Ostrava a Přívoz zná vítěze participativního rozpočtu. Další proměnou má projít vnitroblok ulice Bachmačská. Záměrem je vytvoření multifunkčního sportoviště s prvky pro děti i dospělé. Obvod má na projekt 1,8 milionu korun.

Staré sportoviště v ulici Bachmačská v centru Ostravy získalo v participativního rozpočtu Nás obvod 321 hlasů. Tím se stalo vítězem dalšího ročníku.

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Nás to těší dvojnásob, protože nezávisle na hlasování v participativním rozpočtu jsme již před půl rokem právě tuto lokalitu vytipovali jako potenciální pro příští dětské hřiště. To znamená, že město už má v této lokalitě něco předpřipraveno a nyní bude tyto plány konzultovat přímo s vítězem."

Lucie Blahetová, navrhovatelka proměny vnitrobloku: "Mně by se líbilo, kdyby to bylo určené spíše pro školní děti než pro děti školkové. Takže si představuji nějakou multifunkční plochu na fotbal nebo jiné míčové sporty, případně prvky pro parkour nebo venkovní fitness, které by mohli i dospělí využít."

Do projektu se opět zapojila Ostravská univerzita, která bude provádět mezi lidmi mikrovýzkumy k proměně lokality. Příklad možné budoucí podoby už vytvořila i umělá inteligence.

Alexandr Nováček, odborník Ostravské univerzity: "Ty mikrovýzkumy budou probíhat až do jara příštího roku. Na základě těchto výzkumů vypracujeme studii o tom, jak by se měla lokalita proměnit. Následně bude tato studie předána projektantovi či architektovi, který vše dopracuje tak, aby to bylo realizovatelné."

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Otevírá se zde i možnost, že pokud by se toto hřiště realizovalo v rámci běžného režimu, mohlo by se případně pracovat i na další lokalitě. To teď bude otázka na vedení."

Na participaci má město vyčleněno 1,8 milionu korun. Pokud by ale projekt přešel do běžného režimu, může to být i víc. Samotná proměna by se pak měla realizovat příští rok.

---

DEFIBRILÁTORY V OKRAJOVÝCH ČÁSTECH F-M

V Lískovci u Frýdku-Místku byl instalován nový veřejný defibrilátor, který může zachránit život při náhlé zástavě srdce. Nachází se na hasičské zbrojnici a je dostupný i pro laiky. Jde o pilotní projekt, který má zlepšit dostupnost první pomoci v okrajových částech města. Pokud se osvědčí, přibudou další přístroje i v jiných lokalitách s delší dojezdovou dobou sanitky.

STAVBA JIŽNÍHO OBCHVATU OPAVY POKRAČUJE

Stavba jižního obchvatu Opavy se výrazně posunula. Dělníci dokončili výkopy pro vsakovací příkopy a provádějí zásypy. Během víkendu se chystá frézování v místě napojení komunikací. Provoz v oblasti je zatím omezen jen minimálně. Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic.

---

Nový Jičín bude mít pro bikery republikový unikát

Na bývalém Horním vlakovém nádraží v Novém Jičíně vzniká pumptrack. Jeho součástí bude i republikový unikát. Práce mají být hotovy na podzim.

Realizační firma převzala prostor v areálu bývalého vlakového nádraží v Novém Jičíně počátkem července. Má pět měsíců na to, aby tu vybudovala pumptrack.

Tomáš Šrámek, konzultant a realizátor pumptracku: “Bude to hlavní pumptrackový okruh, který bude pro děti i pro dospělé, a potom ta dominanta pumptracku bude ta dlouhá jumpline, která povede až tady dozadu.”

A právě ta bude svou délkou republikovým unikátem. Jedná se o dráhu pro jezdce, kteří chtějí skákat a dělat triky. Vybudování pumptracku bude stát 9,5 milionu korun.

Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Město podalo žádost o dotaci z Moravskoslezského kraje z dotačního programu na podporu sportovní infrastruktury v rámci cestovního ruchu, kde v případě úspěchu bychom mohli získat až 5 milionů korun.”

Celý tento areál řeší město komplexně, už před časem také vykoupilo pozemky, na kterých dobudovalo pokračování cyklostezky Koleje.

Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Pumptracková dráha je jedna z etap revitalizace celého prostoru bývalého Horního vlakového nádraží. Další etapa, která by měla v následujících letech proběhnout, je dokončení revitalizace, čili vytvoření určitých volnočasových relaxačních prvků, úprava asfaltových povrchů, vybudování oficiálních parkovacích míst, výsadba zeleně a taktéž úprava prostranství u Nádražní ulice.”

Z původního nádraží tak zůstane zachována jen vyvýšená rampa a bývalá výpravní budova, ve které jsou komerční prostory a dva byty.

---

Sekáči všech generací se znovu utkali ve Stonavě

Tradice, rychlost a napětí až do posledního tahu kosou. Ve Stonavě se opět utkali sekáči z celého Karvinska v oblíbené soutěži v sečení trávy. Nechyběla silná rodinná rivalita ani zlámaná kosa.

Nejprve kosu pořádně nabrousit a naklepat. A pak už může jít do tuhého. Ve Stonavě se po roce opět rozběhla tradiční soutěž v sečení trávy. Do akce se zapojili sekáči z celého Karvinska – pravidla byla jednoduchá a atmosféra skvělá.

Pravidla ale nakonec byla změněna, soutěžilo se jen na rychlost z ohledem na velký počet soutěžících. Ti dali do svého výkonu maximum – a někteří doslova překročili limity, když jim pod náporem sil praskla kosa.

Ve Stonavě bylo jasně vidět, že kosu do ruky zvládnou vzít lidé všech generací. Všichni se s vervou pustili do svého políčka a předvedli, že tradice sečení kosou rozhodně ještě nepatří do minulosti.

Nejrychleji ze všech si s úkolem poradil Michal Duda, který tímto výkonem překonal i loňského vítěze – svého vlastního otce Jana Dudu.

V ženské kategorii měla vítězka jasno už od startu – Joanna Bystroňová byla totiž letos jedinou ženou v poli. To jí však nijak neubralo na radosti ze samotného sečení – užila si ho naplno a sklidila zasloužený potlesk.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
25. července 2025, 16:00

Nová cyklostezka spojuje Olešnou a Palkovice

Cyklisté, bruslaři i chodci se nově pohodlně dostanou z Olešné do Palkovic. Oficiálně byla otevřena nová cyklostezka, kterou vybudoval Frýdek-Místek společně s obcí Palkovice. Práce vyšly na 14 milionů korun.

Nová cyklostezka navazuje na stávající trasu kolem přehrady Olešná a pokračuje přírodním úsekem až do Palkovic. Je dlouhá 1 229 metrů a široká 3 metry.

Anketa 1.) "Jezdíme tady celkem často a tady je nový krásný asfalt, po kterém se dobře jezdí a je to určitě tady velké rozšíření té klasické cyklostezky kolem Olešné, takže se mi tady líbí."

Anketa: 2.) "Frýdku-Místku z Olešné do Palkovic. Já jsem za to moc ráda, protože syn často jezdí na inline bruslích, já někdy na koloběžce, takže my si to určitě užijeme a jsme moc rádi. Děkujeme."

Příprava stavby trvala řadu let a vázla na složitých majetkoprávních vztazích.

Petr Korč (Naše Město F-M), primátor Frýdku-Místku: "Někdy to není vidět, ale ten výsledek myslím stojí za to a postupně se město Frýdek-Místek bude napojovat na všechny okolní obce. Co bych chtěl vyzdvihnout, tak je spolupráce s obcí Palkovice a chtěl bych poděkovat."

Radim Bača (Nezávislí pro Palkovice a Myslík), starosta Palkovic: "Jsme moc rádi, že se ta naše myšlenka stará skoro 20 let, realizovala. Pan náměstek a pan primátor už to řekli. Nebylo to jednoduché vyřídit všechno majetkově. Protože ti majitelé pozemků neměli moc zájmu pozemky své na tu cyklostezku uvolnit. Nakonec jsme se domluvili, něco jsme odkoupili, něco jsme směnili, takže jsme za to moc rádi. A potom už, jak to bylo všechno majetkově vyřízeno, což trvalo velmi dlouho, opravdu skoro 15 let, tak ta stavba byla v podstatě za dva roky hotová. A tím pádem Palkovjané a Myslíkovjané můžou do Frýdku se dostat bez toho, aniž by je ohrožovaly auta, kterých přibývá čím dál víc. A samozřejmě dostanou se po cyklostezce páteřní kolem Ostravice až do Ostravy nebo na Ostravici, takže jsme za to moc rádi."

Jiří Kajzar (Naše Město F-M), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Ta stavba byla právě dlouhá proto, protože jsme se nemohli domluvit s jedním vlastníkem pozemku. A nakonec se to po určitých peripetiích podařilo nějak vyřešit a za přispění velkého přispění obce Palkovice a jmenovitě pana starosty Bači, který tomu se svými zastupiteli výrazně pomohl. Teďka budeme propojeni i s Baškou, jsme propojeni s Ostravou, to znamená, že se snažíme co nejvíc propojovat město Frýdek-Místek s okolními městy a obcemi, což je dobře pro obyvatele, kteří jezdí jednak do dalších měst. Je tady rozvinutá cykloturistika a lidé se hýbou a je to skvělé."

Projekt vyšel na 14 milionů korun. O náklady se Frýdek-Místek rozdělil s Palkovicemi. Na stavbu by ale měla přispět až jedenáctimilionová dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Jiří Kajzar (Naše Město F-M), náměstek primátora Frýdku-Místku: "Co se týče ještě té práce, tak bych chtěl poděkovat jmenovitě Katce Kozelské z odboru správy obecního majetku a jejím lidem za ta jednání. Dále vedoucí investičního odboru, Katce Denerové a Pavlu Rekovi, kteří potom byli odpovědní za tu realizační část, to znamená za tu samotnou investici, odboru životního prostředí paní inženýrce Gilarové a dalším, kteří se nám na tom podíleli. Chtěl bych moc poděkovat, protože máme z toho radost a jsme rádi, že se zase rekreační oblast Olešná rozšiřuje."

Palkovice by chtěly s Frýdkem-Místek spolupracovat i na dalších projektech.

---

Ochranné sítě na dětském hřišti jsou stále rozřezané

Opakované ničení lanových sítí na dětském hřišti pod soudem v Havířově trápí radnici i rodiče. Opravy musí probíhat téměř denně a správa sportovišť marně hledá způsob, jak vandalismu zabránit.

U lanových prolézacích sestav, jako je tato na dětském hřišti pod soudem v Havířově, je nejdůležitější zajištění bezpečnosti. Bohužel téměř každý den při ranní kontrole je ochranná síť v horním patře rozřezána, nebo propálena.

Pavel Štipka, zaměstnanec SSRZ Havířov: “Nějací teenageři si to zkrátka rozříznou a potom, když se podíváte, tak oni chodí po těch vrchních sítích a mají z toho nějaký adrenalinový sport. Každý den, co přijdeme, tak se musí ty sítě zašívat a nějakým způsobem je musíme dát dokupy tak, aby nedocházelo k nějakým úrazům.”

anketa: “Já si myslím, že tohle je vandalismus a tohle by lidé neměli dělat. Hrají si tady děti a je to tu potom nebezpečné kvůli tomu.”

anketa: "Potom to město určitě financuje z rozpočtu z ohledem na to, že se to ničí pořád znovu. Nelíbí se nám to.”

Pro Správu sportovních a rekreačních zařízení je velmi obtížné nalézt řešení.

Nazim Afana, ředitel SSRZ Havířov: “Nemůžeme mít správce na každém hřišti, které je takto veřejnosti přístupné. Někde je i kamerový dohled s napojením na policii, ale nejsme organizace, která dozoruje, nebo dohleduje město. Myslím si, že je to na samotných lidech, aby se k tomu, co je postaveno i z jejich daní, chovali tak, jako by to bylo jejich vlastní a neničili to.”

Dalším problémovým místem, kde dochází k ničení majetku, je také dětské hřiště v centru města ve Fibichově ulici.

---

DLOUHODOBÝ MONITORING HEŘMANICKÉ HALDY

Státní podnik Diamo zveřejnil výsledky dlouhodobého monitoringu kvality ovzduší v okolí heřmanické haldy. Ukázaly, že její vliv na životní prostředí je minimální. Roční měření ve Vrbici a Muglinově potvrdila, že většina sledovaných škodlivin zůstává hluboko pod povolenými limity. Polétavý prach i benzo[a]pyren dosahují hodnot srovnatelných s jinými částmi Ostravy.

NEHODA ČTYŘKOLKY VE FRYČOVICÍCH

Policisté vyšetřují vážnou nehodu ve Fryčovicích na Frýdecko-Místecku, kde se převrátila čtyřkolka se dvěma muži. Stroj se zřítil ve svahu a zavalil řidiče i spolujezdce – oba skončili se zraněními v péči záchranářů. Policisté u nich naměřili kolem dvou promile alkoholu. Případ řeší kriminalisté pro podezření z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti.

---

Vnitroblok Bachmačská v centru Ostravy čeká proměna

Moravská Ostrava a Přívoz zná vítěze participativního rozpočtu. Další proměnou má projít vnitroblok ulice Bachmačská. Záměrem je vytvoření multifunkčního sportoviště s prvky pro děti i dospělé. Obvod má na projekt 1,8 milionu korun.

Staré sportoviště v ulici Bachmačská v centru Ostravy získalo v participativního rozpočtu Nás obvod 321 hlasů. Tím se stalo vítězem dalšího ročníku.

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Nás to těší dvojnásob, protože nezávisle na hlasování v participativním rozpočtu jsme již před půl rokem právě tuto lokalitu vytipovali jako potenciální pro příští dětské hřiště. To znamená, že město už má v této lokalitě něco předpřipraveno a nyní bude tyto plány konzultovat přímo s vítězem."

Lucie Blahetová, navrhovatelka proměny vnitrobloku: "Mně by se líbilo, kdyby to bylo určené spíše pro školní děti než pro děti školkové. Takže si představuji nějakou multifunkční plochu na fotbal nebo jiné míčové sporty, případně prvky pro parkour nebo venkovní fitness, které by mohli i dospělí využít."

Do projektu se opět zapojila Ostravská univerzita, která bude provádět mezi lidmi mikrovýzkumy k proměně lokality. Příklad možné budoucí podoby už vytvořila i umělá inteligence.

Alexandr Nováček, odborník Ostravské univerzity: "Ty mikrovýzkumy budou probíhat až do jara příštího roku. Na základě těchto výzkumů vypracujeme studii o tom, jak by se měla lokalita proměnit. Následně bude tato studie předána projektantovi či architektovi, který vše dopracuje tak, aby to bylo realizovatelné."

David Witosz (Piráti), místostarosta Moravské Ostravy a Přívozu: "Otevírá se zde i možnost, že pokud by se toto hřiště realizovalo v rámci běžného režimu, mohlo by se případně pracovat i na další lokalitě. To teď bude otázka na vedení."

Na participaci má město vyčleněno 1,8 milionu korun. Pokud by ale projekt přešel do běžného režimu, může to být i víc. Samotná proměna by se pak měla realizovat příští rok.

---

DEFIBRILÁTORY V OKRAJOVÝCH ČÁSTECH F-M

V Lískovci u Frýdku-Místku byl instalován nový veřejný defibrilátor, který může zachránit život při náhlé zástavě srdce. Nachází se na hasičské zbrojnici a je dostupný i pro laiky. Jde o pilotní projekt, který má zlepšit dostupnost první pomoci v okrajových částech města. Pokud se osvědčí, přibudou další přístroje i v jiných lokalitách s delší dojezdovou dobou sanitky.

STAVBA JIŽNÍHO OBCHVATU OPAVY POKRAČUJE

Stavba jižního obchvatu Opavy se výrazně posunula. Dělníci dokončili výkopy pro vsakovací příkopy a provádějí zásypy. Během víkendu se chystá frézování v místě napojení komunikací. Provoz v oblasti je zatím omezen jen minimálně. Informovalo o tom Ředitelství silnic a dálnic.

---

Nový Jičín bude mít pro bikery republikový unikát

Na bývalém Horním vlakovém nádraží v Novém Jičíně vzniká pumptrack. Jeho součástí bude i republikový unikát. Práce mají být hotovy na podzim.

Realizační firma převzala prostor v areálu bývalého vlakového nádraží v Novém Jičíně počátkem července. Má pět měsíců na to, aby tu vybudovala pumptrack.

Tomáš Šrámek, konzultant a realizátor pumptracku: “Bude to hlavní pumptrackový okruh, který bude pro děti i pro dospělé, a potom ta dominanta pumptracku bude ta dlouhá jumpline, která povede až tady dozadu.”

A právě ta bude svou délkou republikovým unikátem. Jedná se o dráhu pro jezdce, kteří chtějí skákat a dělat triky. Vybudování pumptracku bude stát 9,5 milionu korun.

Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Město podalo žádost o dotaci z Moravskoslezského kraje z dotačního programu na podporu sportovní infrastruktury v rámci cestovního ruchu, kde v případě úspěchu bychom mohli získat až 5 milionů korun.”

Celý tento areál řeší město komplexně, už před časem také vykoupilo pozemky, na kterých dobudovalo pokračování cyklostezky Koleje.

Václav Dobrozemský (ODS), 2. místostarosta Nového Jičína: “Pumptracková dráha je jedna z etap revitalizace celého prostoru bývalého Horního vlakového nádraží. Další etapa, která by měla v následujících letech proběhnout, je dokončení revitalizace, čili vytvoření určitých volnočasových relaxačních prvků, úprava asfaltových povrchů, vybudování oficiálních parkovacích míst, výsadba zeleně a taktéž úprava prostranství u Nádražní ulice.”

Z původního nádraží tak zůstane zachována jen vyvýšená rampa a bývalá výpravní budova, ve které jsou komerční prostory a dva byty.

---

Sekáči všech generací se znovu utkali ve Stonavě

Tradice, rychlost a napětí až do posledního tahu kosou. Ve Stonavě se opět utkali sekáči z celého Karvinska v oblíbené soutěži v sečení trávy. Nechyběla silná rodinná rivalita ani zlámaná kosa.

Nejprve kosu pořádně nabrousit a naklepat. A pak už může jít do tuhého. Ve Stonavě se po roce opět rozběhla tradiční soutěž v sečení trávy. Do akce se zapojili sekáči z celého Karvinska – pravidla byla jednoduchá a atmosféra skvělá.

Pravidla ale nakonec byla změněna, soutěžilo se jen na rychlost z ohledem na velký počet soutěžících. Ti dali do svého výkonu maximum – a někteří doslova překročili limity, když jim pod náporem sil praskla kosa.

Ve Stonavě bylo jasně vidět, že kosu do ruky zvládnou vzít lidé všech generací. Všichni se s vervou pustili do svého políčka a předvedli, že tradice sečení kosou rozhodně ještě nepatří do minulosti.

Nejrychleji ze všech si s úkolem poradil Michal Duda, který tímto výkonem překonal i loňského vítěze – svého vlastního otce Jana Dudu.

V ženské kategorii měla vítězka jasno už od startu – Joanna Bystroňová byla totiž letos jedinou ženou v poli. To jí však nijak neubralo na radosti ze samotného sečení – užila si ho naplno a sklidila zasloužený potlesk.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-25-07-2025-16-00