Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy VÍKEND

  • Výběr hlavních událostí týdne
  • Hráz na soutoku Odry a Opavy je téměř dokončena
  • Liberty potřebuje na likvidaci kontaminovaných vod 90 milionů
  • Horská služba má na Javorovém novou stanici
  • Kovonský most v Karviné je opět průjezdný
  • Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce
  • Havířovský dětský domov uspořádal opět Florbal Cup

Hráz na soutoku Odry a Opavy je téměř dokončena

Dnes máme dobrou zprávu pro obyvatele Ostravy. Město je zase chráněno před stoletou vodou. Hráz, která při zářijových záplavách nevydržela nápor vody, je opravena. Povodí Odry už začalo i s finální úpravou, která spočívá ve vyztužení ocelovými profily.

Asi všichni mají ještě v živé paměti tyto záběry, kdy se přes vyplavenou hráz na soutoku Odry a Opavy v Ostravě valí do města voda. Zatopen byl hlavně Přívoz a Nová Ves. Hasiči se pokusili průtok snížit vaky s pískem, ale i tak jsou škody odhadovány na 1,5 miliardy korun. Oprava hráze začala ještě než voda opadla. Nyní se dokončuje i finální vyztužení pomocí štětovnic.  

Aleš Boháč (Starostové pro Ostravu), náměstek primátora Ostravy: "Hráz je celá saturovaná z jílového podloží do výšky, která je plus 40 cm, než byla před přetečením."  

Šárka Vlčková, mluvčí Povodí Odry: "Sanační práce na rozplavené hrázi pod soutokem Odry s Opavou byly dokončeny. V současnosti probíhají práce na finálním zabezpečení." 

Hráze se ale opravují i na dalších místech a chystá se také jejich důkladná kontrola. Důležité nyní je, že Ostrava je připravena na případný zvýšený průtok, například při jarním tání sněhu.

Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Splňuje vlastně všechny limity a veškeré stavebně technické podmínky, které byly pro tu hráz nadefinovány před 20lety, ale praxe ukázala, že to takhle být nemůže, takže musíme tu hráz zpevnit a není to zpevnění pouze na tomto místě. My ty hráze procházíme a budeme je zpevňovat ve větších úsecích." 

Revize a aktualizace čeká také digitální povodňové plány Ostravy, ve kterých jsou detailní informace pro jednotlivé městské obvody. Plány mají přímé napojení i na povodňový informační systém povis.cz. 

---

Liberty potřebuje na likvidaci kontaminovaných vod 90 milionů

Moravskoslezský hejtman Josef Bělica z hnutí ANO podal na představenstvo zkrachovalé huti Liberty Ostrava trestní oznámení týkající se úniku odpadních vod a možného ohrožení životního prostředí. Firma neměla peníze na to, aby likvidovala kontaminovanou vodu pod uzavřenou koksovnou.

Ostravská huť vyráběla ocel hlavně pro stavebnictví, strojírenství a petrochemický průmysl. Dostala se ale do dluhů a většina jejích provozů se zastavila loni v prosinci, kdy jí společnost Tameh Czech přestala dodávat energie. Od června je firma v úpadku. Z toho důvodu se firma k zastavení kontaminací vůbec nedostala, což musí teď napravit.

Pavel Šedivý, výkonný ředitel, Liberty Ostrava: „Veškeré to zařízení koksovny je znečištěno usazeninami, a na povrchu je dehet a další nebezpečné látky. Při každém dešti dochází ke splachování do záchytných jímek, ze který to čerpáme do tanků. Ty větší jsou na těžce kontaminované vody, které mají vysoký obsah kyanidu, fenolu, naftalenu, dehtu a podobně. Tyto vody se začaly odvážet v tomto týdnu a likvidovat.“

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: Podle mých informací to ohrožení není bezprostřední, ta situace se řeší a já věřím, že to dobře dopadne. Je to část přenesené státní správy, takže já nejsem ten, kdo je za tuto část zodpovědný, nicméně to velmi pozorně z úrovně krajského úřadu sledujeme a zatím to není bezprostřední ohrožení.“

Na likvidaci kontaminovaných vod by bylo v současné fázi potřeba zhruba 90 milionů korun.

---

Horská služba má na Javorovém novou stanici

Horští záchranáři, kteří slouží na Javorovém vrchu, už mohou využívat novou stanici. Tu starou museli zbourat, protože už nevyhovovala a v zimě ji jen stěží dokázali vyhřát.

Nová stanice byla postavena na základech té původní. Je však prostornější a mnohem kvalitněji zateplená.

Česlav Jadamus, HS Beskydy, správce stanice Javorový: “Oproti staré chatě je to rozdíl obrovský. Tato chata je moderně vybavená topením, je zateplená, je z moderních materiálů, takže je tam normálně teplo, nemrzne tam. Je tam zázemí pro techniku, veškerý komfort včetně koupelen a záchodů. Takže si myslím, že to se nedá srovnat s tou starou chatou.”

Průběh stavby mohli sledovat turisté, pro které je Javorový jedním z oblíbených beskydských vrcholů.

Anketa: “Chodím tady častěji, skoro každý druhý den. Stavbu jsem sledoval, je to krásné.”

Anketa: “My jsme tady kousek od Třince. Chodíme tady tak jednou za týden a mohli jsme stavbu sledovat. Chlapům to šlo parádně a myslím, že je z toho skvělý výsledek.”

Nové zázemí horští záchranáři ocení v průběhu celého roku.

Česlav Jadamus, HS Beskydy, správce stanice Javorový: “Javorový je jednou ze stanic, kde se slouží nonstop v Beskydech. My tady obhospodařujeme z tohoto místa celou tu severní část, to znamená, že i hraniční hřeben s Polskem a Slovenskem. Služba tady vlastně slouží nonstop, je tady zaměstnanec každý den. Podle ročního období se zkracují ty pracovní doby, podle toho, kdy je tma, ale ten zaměstnanec, i když je ukončí ostrou službu, tak zůstává v pohotovosti. Má k dispozici techniku, auto a i v noci, když je třeba, tak vyjíždí. Co se týče záchranářského vybavení, je tady kompletní vybavení pro jakoukoliv činnost. To znamená od nějakého transportu, záchrany padáčkářů, horolezecká lana, jsme schopni vyřešit všechno, co se týče hor. Máme tady terénní auto Land Rover a máme tady čtyřkolku a skútr pak na zimu. Ta čtyřkolka se taky přezouvá na pásy na zimní období, to znamená, že v létě jezdit na kolech, ale v zimě ji používáme na sníh, včetně vozíku, transportní prostředků, všeho.”

Horští záchranáři se v těchto dnech připravují z letní sezony na zimní. Návštěvníky hor vybízejí k opatrnosti a především k tomu, aby nepodceňovali počasí.

Radan Jaškovský, náčelník Horské služby Beskydy: “Sněžit má začít snad podle meteorologů příští týden, takže to počasí podzimní by se mělo aspoň na horách zvrátit do toho zimního počasí. Uvidíme, jak dlouho to vydrží, každopádně bych chtěl apelovat na to, aby lidi nepodceňovali ty naše hory. Beskydy, i když jsou nízké, tak to počasí se může změnit. I když je ráno pěkně, když jdu na túru, odpoledne už může být hůř. Každopádně ať si nastudují počasí a dobře vybaví. Mít s sebou náhradní oblečení, rukavice, čepici a běžné věci, svačinu, nabitý telefon ideálně s aplikací Záchranka. Tím nám to hodně ulehčí práci, pokud se dostane do nějakých problémů a to proto, že ta aplikace Záchranka je schopna lokalizovat toho člověka, takže ho nemusíme složitě hledat.”

---

Kovonský most v Karviné je opět průjezdný

Kovonský most v Karviné, který spojuje části Nové město a Hranice, je po půl roce opět průjezdný. Řidičům tak konečně odpadlo zdlouhavé objíždění města.

Po objízdných trasách jezdili řidiči v Karviné od poloviny dubna a ve špičce stáli v dlouhých kolonách hlavně v centru města. Tato komplikace konečně skončila, most byl pro osobní automobily otevřen v pondělí odpoledne, autobusy se na své původní trasy vrátily v úterý, tedy ještě před původním plánovaným termínem.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Mám obrovskou radost, že je most otevřen a že vlastně řidiči, kteří projíždějí Karvinou už nemusí přes VZP, ale můžou na Karvinou 8 a Mizerov jezdit po tomto mostě, doufám, že nám vydrží dalších 50 let bez jakýchkoliv problémů.”

Most je úplně nový, jeho výstavbu financoval MSK. Samotná rekonstrukce by nestačila, projektanti doporučili původní most strhnout a postavit ho znovu, protože svým technickým stavem a sníženou nosností již nevyhovoval.

Vladimír Kolek (ANO), náměstek primátora Karviné: "Opravu kovonského mostu všichni ocení nejen řidiči osobní automobilové dopravy, ale i cestující MHD. Není to uzel, ale je to naprosto stěžejní komunikace, která prochází přes dvě části Karviné."

Do oprav investuje i město Karviná. Tady na kovonském mostě v rámci rekonstrukce zajistilo město opravu chodníků a zábradlí.

---

Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce

Zářijová povodeň poničila veškeré cyklostezky kolem řeky Opavy. Nejvíce poškozená je cyklostezka z Opavy do Malých Hoštic a dále cyklostezka, která vede od ulice Pekařské až po ulici Ratibořskou.

Cyklostezky zničené velkou vodou se začnou opravovat nejdříve příští rok na jaře. Záležet bude na tom, kdy se Povodí Odry podaří upravit koryto řeky Opavy, kolem kterého cyklostezky vedly.

Michal Kokošek (ANO), náměstek primátora Opavy: “Prozatím bude oprava, řekněme provizorní, dosypání štěrku u té stuky tak, aby nebyla nebezpečná pro chodce nebo pro okolní lidi, kteří tam budou nějakým způsobem navštěvovat tu lokalitu, protože je velmi využívaná, zejména z Opavy do Malých Hoštic."

Cyklostezky kolem řeky Opavy byly vybudovány na protipovodňových hrázích, které voda podemlela a na mnoha místech strhla kusy břehů. V některých částech tak cyklostezky zcela zmizely.

Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Cyklostezky opravdu dostaly, jak to řeknu lidově, zabrat. Rovnou jsme viděli i tu cyklostezku, když jsme se bavili s hasičárnou, tak ta tam prostě není. Kus břehu zmizelo. Za Těšínskou je cyklostezka taky, která vede kolem zahrádek, kusy břehu tam chybí. To znamená, ve spolupráci s Povodím Odry, které ty valy znovu buduje, tak budeme řešit cyklostezky, ale je zde návrh, že by cyklostezky nebyly na hrázi, ale snažili bysme je vybudovat dole u těch nábřeží s tím, že tady si myslíme, že by mohlo dojít k tomu, že když dojde k záplavě, tak ta cyklostezka vydrží.”

Průchodnost cyklostezek alespoň pro pěší by měla být zajištěna do konce letošního roku.

---

Havířovský dětský domov uspořádal opět Florbal Cup

Dětský domov v Havířově pravidelně pořádá florbalový turnaj. Letos proběhl jeho už 15. ročník. Zúčastňují se ho i ostatní domovy z Moravskoslezského kraje.

O tento putovní pohár přijelo do Havířova bojovat osm týmů z dětských domovů napříč krajem. Turnaj má dlouholetou tradici. O rozlosování a zahájení se postaral hejtman.

Josef Bělica (ANO), hejtman MSK: "Ty děti se tady napříč MSK setkávají pravidelně a já jsem moc rád, že to město i kraj každoročně podporuje a každý rok se tady ty děti mohou potkat a zahrát si proti sobě florbal.”

Ladislava Hilbertová, ředitelka Dětského domova Havířov: “Když jsme začali pořádat Florbal Cup, tak to bylo spíše, že to zkusíme a že dětem uděláme radost jednorázově. A najednou je z toho krásných patnáct let a těšíme se na to všichni."

Letos šlo o hodně. Několik domovů už turnaj vyhrálo dvakrát. Třetí vítězství by znamenalo, že jim putovní pohár zůstane na trvalo.

Marek, Dětský domov Havířov: “Většina z našeho týmu hráli každý den na zahradě a trénovali. Těšíme se vždy hodně na to a je v tom hlavně hodně nervů, hodně velké pocity, takže určitě je to něco, co si každý jen tak nezažije.”

Adam, Dětský domov Havířov: “Zatím jsem byl jen divák a dnes hraju poprvé. Doufám, že to nějak ubojujem a obhájíme alespoň třetí místo.”

Zdeněk, Dětský domov Radkov: “Já jsem z Radkova a těšil jsem se hodně.” Už si tady někdy byl? “Jo, ale skončili jsme na sedmém místě.”

Úplně poprvé nakonec vyhrál putovní pohár Dětský domov Vizina z Ostravy.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy VÍKEND
16. listopadu 2024, 14:00

Hráz na soutoku Odry a Opavy je téměř dokončena

Dnes máme dobrou zprávu pro obyvatele Ostravy. Město je zase chráněno před stoletou vodou. Hráz, která při zářijových záplavách nevydržela nápor vody, je opravena. Povodí Odry už začalo i s finální úpravou, která spočívá ve vyztužení ocelovými profily.

Asi všichni mají ještě v živé paměti tyto záběry, kdy se přes vyplavenou hráz na soutoku Odry a Opavy v Ostravě valí do města voda. Zatopen byl hlavně Přívoz a Nová Ves. Hasiči se pokusili průtok snížit vaky s pískem, ale i tak jsou škody odhadovány na 1,5 miliardy korun. Oprava hráze začala ještě než voda opadla. Nyní se dokončuje i finální vyztužení pomocí štětovnic.  

Aleš Boháč (Starostové pro Ostravu), náměstek primátora Ostravy: "Hráz je celá saturovaná z jílového podloží do výšky, která je plus 40 cm, než byla před přetečením."  

Šárka Vlčková, mluvčí Povodí Odry: "Sanační práce na rozplavené hrázi pod soutokem Odry s Opavou byly dokončeny. V současnosti probíhají práce na finálním zabezpečení." 

Hráze se ale opravují i na dalších místech a chystá se také jejich důkladná kontrola. Důležité nyní je, že Ostrava je připravena na případný zvýšený průtok, například při jarním tání sněhu.

Jan Dohnal (ODS), primátor Ostravy: "Splňuje vlastně všechny limity a veškeré stavebně technické podmínky, které byly pro tu hráz nadefinovány před 20lety, ale praxe ukázala, že to takhle být nemůže, takže musíme tu hráz zpevnit a není to zpevnění pouze na tomto místě. My ty hráze procházíme a budeme je zpevňovat ve větších úsecích." 

Revize a aktualizace čeká také digitální povodňové plány Ostravy, ve kterých jsou detailní informace pro jednotlivé městské obvody. Plány mají přímé napojení i na povodňový informační systém povis.cz. 

---

Liberty potřebuje na likvidaci kontaminovaných vod 90 milionů

Moravskoslezský hejtman Josef Bělica z hnutí ANO podal na představenstvo zkrachovalé huti Liberty Ostrava trestní oznámení týkající se úniku odpadních vod a možného ohrožení životního prostředí. Firma neměla peníze na to, aby likvidovala kontaminovanou vodu pod uzavřenou koksovnou.

Ostravská huť vyráběla ocel hlavně pro stavebnictví, strojírenství a petrochemický průmysl. Dostala se ale do dluhů a většina jejích provozů se zastavila loni v prosinci, kdy jí společnost Tameh Czech přestala dodávat energie. Od června je firma v úpadku. Z toho důvodu se firma k zastavení kontaminací vůbec nedostala, což musí teď napravit.

Pavel Šedivý, výkonný ředitel, Liberty Ostrava: „Veškeré to zařízení koksovny je znečištěno usazeninami, a na povrchu je dehet a další nebezpečné látky. Při každém dešti dochází ke splachování do záchytných jímek, ze který to čerpáme do tanků. Ty větší jsou na těžce kontaminované vody, které mají vysoký obsah kyanidu, fenolu, naftalenu, dehtu a podobně. Tyto vody se začaly odvážet v tomto týdnu a likvidovat.“

Josef Bělica (ANO), hejtman MS kraje: Podle mých informací to ohrožení není bezprostřední, ta situace se řeší a já věřím, že to dobře dopadne. Je to část přenesené státní správy, takže já nejsem ten, kdo je za tuto část zodpovědný, nicméně to velmi pozorně z úrovně krajského úřadu sledujeme a zatím to není bezprostřední ohrožení.“

Na likvidaci kontaminovaných vod by bylo v současné fázi potřeba zhruba 90 milionů korun.

---

Horská služba má na Javorovém novou stanici

Horští záchranáři, kteří slouží na Javorovém vrchu, už mohou využívat novou stanici. Tu starou museli zbourat, protože už nevyhovovala a v zimě ji jen stěží dokázali vyhřát.

Nová stanice byla postavena na základech té původní. Je však prostornější a mnohem kvalitněji zateplená.

Česlav Jadamus, HS Beskydy, správce stanice Javorový: “Oproti staré chatě je to rozdíl obrovský. Tato chata je moderně vybavená topením, je zateplená, je z moderních materiálů, takže je tam normálně teplo, nemrzne tam. Je tam zázemí pro techniku, veškerý komfort včetně koupelen a záchodů. Takže si myslím, že to se nedá srovnat s tou starou chatou.”

Průběh stavby mohli sledovat turisté, pro které je Javorový jedním z oblíbených beskydských vrcholů.

Anketa: “Chodím tady častěji, skoro každý druhý den. Stavbu jsem sledoval, je to krásné.”

Anketa: “My jsme tady kousek od Třince. Chodíme tady tak jednou za týden a mohli jsme stavbu sledovat. Chlapům to šlo parádně a myslím, že je z toho skvělý výsledek.”

Nové zázemí horští záchranáři ocení v průběhu celého roku.

Česlav Jadamus, HS Beskydy, správce stanice Javorový: “Javorový je jednou ze stanic, kde se slouží nonstop v Beskydech. My tady obhospodařujeme z tohoto místa celou tu severní část, to znamená, že i hraniční hřeben s Polskem a Slovenskem. Služba tady vlastně slouží nonstop, je tady zaměstnanec každý den. Podle ročního období se zkracují ty pracovní doby, podle toho, kdy je tma, ale ten zaměstnanec, i když je ukončí ostrou službu, tak zůstává v pohotovosti. Má k dispozici techniku, auto a i v noci, když je třeba, tak vyjíždí. Co se týče záchranářského vybavení, je tady kompletní vybavení pro jakoukoliv činnost. To znamená od nějakého transportu, záchrany padáčkářů, horolezecká lana, jsme schopni vyřešit všechno, co se týče hor. Máme tady terénní auto Land Rover a máme tady čtyřkolku a skútr pak na zimu. Ta čtyřkolka se taky přezouvá na pásy na zimní období, to znamená, že v létě jezdit na kolech, ale v zimě ji používáme na sníh, včetně vozíku, transportní prostředků, všeho.”

Horští záchranáři se v těchto dnech připravují z letní sezony na zimní. Návštěvníky hor vybízejí k opatrnosti a především k tomu, aby nepodceňovali počasí.

Radan Jaškovský, náčelník Horské služby Beskydy: “Sněžit má začít snad podle meteorologů příští týden, takže to počasí podzimní by se mělo aspoň na horách zvrátit do toho zimního počasí. Uvidíme, jak dlouho to vydrží, každopádně bych chtěl apelovat na to, aby lidi nepodceňovali ty naše hory. Beskydy, i když jsou nízké, tak to počasí se může změnit. I když je ráno pěkně, když jdu na túru, odpoledne už může být hůř. Každopádně ať si nastudují počasí a dobře vybaví. Mít s sebou náhradní oblečení, rukavice, čepici a běžné věci, svačinu, nabitý telefon ideálně s aplikací Záchranka. Tím nám to hodně ulehčí práci, pokud se dostane do nějakých problémů a to proto, že ta aplikace Záchranka je schopna lokalizovat toho člověka, takže ho nemusíme složitě hledat.”

---

Kovonský most v Karviné je opět průjezdný

Kovonský most v Karviné, který spojuje části Nové město a Hranice, je po půl roce opět průjezdný. Řidičům tak konečně odpadlo zdlouhavé objíždění města.

Po objízdných trasách jezdili řidiči v Karviné od poloviny dubna a ve špičce stáli v dlouhých kolonách hlavně v centru města. Tato komplikace konečně skončila, most byl pro osobní automobily otevřen v pondělí odpoledne, autobusy se na své původní trasy vrátily v úterý, tedy ještě před původním plánovaným termínem.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Mám obrovskou radost, že je most otevřen a že vlastně řidiči, kteří projíždějí Karvinou už nemusí přes VZP, ale můžou na Karvinou 8 a Mizerov jezdit po tomto mostě, doufám, že nám vydrží dalších 50 let bez jakýchkoliv problémů.”

Most je úplně nový, jeho výstavbu financoval MSK. Samotná rekonstrukce by nestačila, projektanti doporučili původní most strhnout a postavit ho znovu, protože svým technickým stavem a sníženou nosností již nevyhovoval.

Vladimír Kolek (ANO), náměstek primátora Karviné: "Opravu kovonského mostu všichni ocení nejen řidiči osobní automobilové dopravy, ale i cestující MHD. Není to uzel, ale je to naprosto stěžejní komunikace, která prochází přes dvě části Karviné."

Do oprav investuje i město Karviná. Tady na kovonském mostě v rámci rekonstrukce zajistilo město opravu chodníků a zábradlí.

---

Povodní zničené cyklostezky čeká rekonstrukce

Zářijová povodeň poničila veškeré cyklostezky kolem řeky Opavy. Nejvíce poškozená je cyklostezka z Opavy do Malých Hoštic a dále cyklostezka, která vede od ulice Pekařské až po ulici Ratibořskou.

Cyklostezky zničené velkou vodou se začnou opravovat nejdříve příští rok na jaře. Záležet bude na tom, kdy se Povodí Odry podaří upravit koryto řeky Opavy, kolem kterého cyklostezky vedly.

Michal Kokošek (ANO), náměstek primátora Opavy: “Prozatím bude oprava, řekněme provizorní, dosypání štěrku u té stuky tak, aby nebyla nebezpečná pro chodce nebo pro okolní lidi, kteří tam budou nějakým způsobem navštěvovat tu lokalitu, protože je velmi využívaná, zejména z Opavy do Malých Hoštic."

Cyklostezky kolem řeky Opavy byly vybudovány na protipovodňových hrázích, které voda podemlela a na mnoha místech strhla kusy břehů. V některých částech tak cyklostezky zcela zmizely.

Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Cyklostezky opravdu dostaly, jak to řeknu lidově, zabrat. Rovnou jsme viděli i tu cyklostezku, když jsme se bavili s hasičárnou, tak ta tam prostě není. Kus břehu zmizelo. Za Těšínskou je cyklostezka taky, která vede kolem zahrádek, kusy břehu tam chybí. To znamená, ve spolupráci s Povodím Odry, které ty valy znovu buduje, tak budeme řešit cyklostezky, ale je zde návrh, že by cyklostezky nebyly na hrázi, ale snažili bysme je vybudovat dole u těch nábřeží s tím, že tady si myslíme, že by mohlo dojít k tomu, že když dojde k záplavě, tak ta cyklostezka vydrží.”

Průchodnost cyklostezek alespoň pro pěší by měla být zajištěna do konce letošního roku.

---

Havířovský dětský domov uspořádal opět Florbal Cup

Dětský domov v Havířově pravidelně pořádá florbalový turnaj. Letos proběhl jeho už 15. ročník. Zúčastňují se ho i ostatní domovy z Moravskoslezského kraje.

O tento putovní pohár přijelo do Havířova bojovat osm týmů z dětských domovů napříč krajem. Turnaj má dlouholetou tradici. O rozlosování a zahájení se postaral hejtman.

Josef Bělica (ANO), hejtman MSK: "Ty děti se tady napříč MSK setkávají pravidelně a já jsem moc rád, že to město i kraj každoročně podporuje a každý rok se tady ty děti mohou potkat a zahrát si proti sobě florbal.”

Ladislava Hilbertová, ředitelka Dětského domova Havířov: “Když jsme začali pořádat Florbal Cup, tak to bylo spíše, že to zkusíme a že dětem uděláme radost jednorázově. A najednou je z toho krásných patnáct let a těšíme se na to všichni."

Letos šlo o hodně. Několik domovů už turnaj vyhrálo dvakrát. Třetí vítězství by znamenalo, že jim putovní pohár zůstane na trvalo.

Marek, Dětský domov Havířov: “Většina z našeho týmu hráli každý den na zahradě a trénovali. Těšíme se vždy hodně na to a je v tom hlavně hodně nervů, hodně velké pocity, takže určitě je to něco, co si každý jen tak nezažije.”

Adam, Dětský domov Havířov: “Zatím jsem byl jen divák a dnes hraju poprvé. Doufám, že to nějak ubojujem a obhájíme alespoň třetí místo.”

Zdeněk, Dětský domov Radkov: “Já jsem z Radkova a těšil jsem se hodně.” Už si tady někdy byl? “Jo, ale skončili jsme na sedmém místě.”

Úplně poprvé nakonec vyhrál putovní pohár Dětský domov Vizina z Ostravy.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-vikend-16-11-2024-14-00