Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Správa silnic MSK má nová elektroauta
  • Nová cargolinka z mošnovského letiště
  • Mosty v Beskydské ulici ve F-M jsou po opravě opět průjezdné
  • Ve Studénce je uzavřena část přivaděče na dálnici D1
  • Kola půjčená v Novém Jičíně zaparkujete v Kopřivnici

Dobrý den, právě začíná pořad Dopravní revue, vítám vás u jeho sledování a v následujících minutách nabídnu aktuální témata z dopravy v našem regionu.

Správa silnic MSK má nová elektroauta

Správa silnic Moravskoslezského kraje udělala další krok ke snížení uhlíkové stopy. Do svého vozového parku získala pět nových elektromobilů. Jde o jednu z největších krajských organizací.

Správa silnic Moravskoslezského kraje se stará o skoro 2600 kilometrů cest a 1300 mostů po celém našem regionu. Nová elektroauta, která byla slavnostně předána v Opavě, budou sloužit na cestmistrovstvích v celém kraji.

Tomáš Böhm, ředitel Správy silnic MSK: „Pro naší organizaci se jedná o pilotní projekt, který jsme loni vypsali. MS kraj nám na to dal finanční prostředky ve výši zhruba 5,8 milionu korun. Jinak jsme požádali státní fond ŽP, ta částka byla 3,6 milionu korun. Vozidla by měla sloužit pro naše provozní úseky a pro technické úseky na kontroly silnic a na provozní věci, které zajišťujeme v rámci Moravskoslezského kraje na silnicích druhých a třetích tříd.“

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK pro dopravu: “Je to o tom, že když naši cestmistři kontrolují silnice, protože ty se musí projíždět a je to v okolí pracoviště, tak ty elektroauta jsou pro nás výhodné, protože tam nejsou velké dojezdové vzdálenosti. Denně najedou zhruba 200 kilometrů, na což takové auto plně vyhovuje. Jde o ekologii a o emise. Je to trend, kterého se musíme držet, protože jak MS kraj tomu fandí, tak fandí tomu i Správa silnic. Chtěli elektromobily, tak jsme jim je koupili.“

Petr Kudela, vedoucí střediska SSMSK Opava: “Máme tady vlastní wallbox, takže většinou ten mistr víc jak 300 kilometrů určitě neujede. Samozřejmě v tuto chvíli údržba, i když počasí tomu teď nenasvědčuje. A když skončí údržba, tak veškeré činnosti, které jsou spojené s údržbou komunikací, opravy vozovek, svodidla, dopravní značky, příkopy, odvodnění, krajnice, mosty, propustky i sečení trávy. V poslední době se také velmi staráme o ořezy, kácení a celou zeleň kolem silnic.”

Dalších pět vozidel by správa silnic měla dostat v dubnu.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK pro dopravu: “Dnes se předává pět auta bude se předávat dalších pět. Správa silnic tak bude mít deset aut. Moravskoslezský kraj jako celek už má 13 elektroaut a bude mít 26. Myslím si, že budeme dál pokračovat. Samozřejmě auta jsou drahá a většinou musíme čekat, až jsou nějaké dotace, což teď byly, takže jsme těch pět vozidel pořídili za 9,3 milionu korun, z toho 3,6 milionu korun zaplatí dotace, takže se to celkem dobře vyplatí.”

Nová cargolinka z mošnovského letiště

Ostravské letiště rozšiřuje svou cargo dopravu zavedením nové pravidelné linky do kazašské Almaty. Od dubna ji bude provozovat společnost EGT Express s letadlem Boeing B767 1x týdně.

Kateřina Pustějovská, mluvčí Letiště Ostrava, a.s.: „Dlouhodobě si uvědomujeme obrovský potenciál našeho letiště v rozvoji nákladní přepravy. Již dříve stanovená strategie se zaměřením větší pozornosti právě na cargo se ukázala jako krok správným směrem. Na vybudování nového cargo terminálu v loňském roce navazuje rozvoj našich obchodních aktivit směrem k navýšení objemu nákladní přepravy. Společnost EGT Express i nadále zajišťuje důležité spojení s Taškentem se společnostmi Uzbekistan Airways nebo MyFreigther. Mapu pravidelného cargo spojení doplňují lety společností DHL do Lipska a UPS do Kolína nad Rýnem.”

Mosty v Beskydské ulici ve F-M jsou po opravě opět průjezdné

Velká úleva ve Frýdku-Místku. Mosty na Beskydské ulici opět průjezdné. Pro řidiče tak skončila tak obousměrná uzavírka důležité silnice, ta trvala od loňského srpna.

Beskydská ulice ve Frýdku-Místku je opět plně průjezdná. Ředitelství silnic a dálnic po dlouhodobé uzavírce otevřelo mosty u velkého kruhového objezdu.

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Jsem rád, protože město si zase oddychne a usadí se ta doprava. Po otevření obchvatu opravdu v těch místech, kde má jezdit a mohou pokračovat další opravy. Protože těch silnic, které byly poničeny tím tranzitem je mnohem víc."

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Jsou to mosty, které potřebovaly zásadní rekonstrukci. Nebál bych se říct, prakticky novou výstavbu. Tak, abychom znovu tady tomu mostnímu objektu vrátili, řekněme stoletou technickou životnost."

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Mosty v Beskydské nebylo možné opravit v době, kdy nefungoval obchvat. Protože, kdyby je ŘSD zavřelo, tak je absolutně nemožné si představit tu dopravu ve městě. Ta si myslím, že by zkolabovala. A tady je vidět, že ten obchvat dramaticky tomu městu ulevil. A bylo možné ty mosty zavřít. Protože opravdu, jak jsem říkal, ta situace před pár měsíci nebyla představitelná. A teď byla možná a mosty už jsou opraveny."

Zakázka měla hodnotu 45 milionů korun bez DPH. Pod mostem na Příborské ulici ještě probíhají dokončovací práce. Tady tak stále platí zúžení do jednoho pruhu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
"Po dokončení rekonstrukce tady těch mostů, tak budeme předávat tuto komunikaci kraji."

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Uspořádání silniční sítě je takové, že když se udělají obchvaty, ty silnice státní se potom dají kraji, které už jsou tak nevyužívané. A my zase krajské silnice předáváme městům. Takže města si tam z toho dělají kolikrát i pěší zóny, popřípadě bulváry. Takže toto všechno nejenom ve Frýdku, ale bude to i v Opavě, Karviné. Probíhá to v každém městě, kde se udělá nějaký obchvat nebo kde je nějaká pozitivní stavba ŘSD, která se už dokončuje nebo už dokončila."

Ve Frýdku-Místku bude proto časem velké téma úprava ulice Hlavní.

Ve Studénce je uzavřena část přivaděče na dálnici D1

Řidiči ve Studénce aktuálně neprojedou přes část dálničního přivaděče v Butovicích. Dělníci na zhruba 1,5 kilometru dlouhém úseku upravují povrch vozovky. Na řidiče čekají objízdné trasy.

Jde o akci Ředitelství silnic a dálnic. Řidiči od Příbora neprojedou od čerpací stanice a musí projet ulicí Butovickou. Na přivaděč a následně na dálnici se mohou dostat přes vjezd na přivaděč po silnici na Pustějov. Totéž platí i v opačném směru. Na ulici Butovické to ale komplikuje dopravu.

Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku), starosta Studénky: “Velmi intenzivně a často tam situaci kontrolují strážníci i státní policisté, takže ty hříšníky se snažíme v maximální míře trestat. Já věřím, že během prvních 14 dnů uzavírky si ta situace sedne a pak to bude lepší a klidnější.”

V plánu je ale i následná oprava nedalekého kruhového objezdu. I to následně ztíží dopravní situaci.

Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku), starosta Studénky: “To omezení nějakým způsobem bude do Dnů NATO, byť pak už ta silnice někdy od půlky června měla být průjezdná. Vše bude záležet na počasí. Chtěl bych pro všechny občany a všechny řidiče zdůraznit, aby dodržovali ta dopravní omezení, která jsou. Ať nevjíždějí nákladními vozy do města, protože to jednak kontroluje policie, ale zároveň i omezují ostatní účastníky silničního provozu, a nejen ty.”

Kola půjčená v Novém Jičíně zaparkujete v Kopřivnici

Nový Jičín zavede sdílená kola. Služba začne fungovat 8. dubna. Na třiceti stanicích napříč městem a jeho místními částmi bude k dispozici 75 jízdních kol.

Před třemi lety byly v Novém Jičíně zavedeny sdílené elektrokoloběžky, projekt ale fungoval jen necelé tři měsíce, ukončila jej provozující společnost, a to z důvodu dlouhodobé ztráty. Od 8. dubna rozjíždí město nový projekt - sdílená kola.

Ondřej Syrovátka (ZELENÍ), 1. místostarosta Nového Jičína: “Ideálem je, udělat z Nového Jičína takové desetiminutové nebo patnáctiminutové minutové město, což znamená, že by se člověk měl odkudkoliv, kamkoliv, pěšky, MHD nebo právě na kole dopravit do těch 10 nebo 15 minut. A důležitá věc je, že prvních 30 minut budou mít lidé zdarma.”

Sdílení kola tu bude na základě nabídkového řízení provozovat společnost Nextbike. Město ji bude platit za každé vypůjčené kolo 17,80 korun.

Markéta Jánošíková, koordinátorka Zdravého města Nový Jičín: “Vypůjčitel kola po těch 30 minutách zdarma bude platit za každých dalších započatých 30 minut 18 korun, což je cena MHD.

Na tomto projektu sdílených kol Nový Jičín spolupracuje s Kopřivnicí, která službu zavádí zároveň. Díky tomu se podařilo dosáhnout i lepší ceny. Lidé si navíc budou moci kolo vypůjčit v Novém Jičíně a zaparkovat jej v Kopřivnici a naopak.

Z magazínu Dopravní revue je to pro dnešek vše, dejte pozor na cestách a budu se těšit na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
03. dubna 2024, 18:20

Dobrý den, právě začíná pořad Dopravní revue, vítám vás u jeho sledování a v následujících minutách nabídnu aktuální témata z dopravy v našem regionu.

Správa silnic MSK má nová elektroauta

Správa silnic Moravskoslezského kraje udělala další krok ke snížení uhlíkové stopy. Do svého vozového parku získala pět nových elektromobilů. Jde o jednu z největších krajských organizací.

Správa silnic Moravskoslezského kraje se stará o skoro 2600 kilometrů cest a 1300 mostů po celém našem regionu. Nová elektroauta, která byla slavnostně předána v Opavě, budou sloužit na cestmistrovstvích v celém kraji.

Tomáš Böhm, ředitel Správy silnic MSK: „Pro naší organizaci se jedná o pilotní projekt, který jsme loni vypsali. MS kraj nám na to dal finanční prostředky ve výši zhruba 5,8 milionu korun. Jinak jsme požádali státní fond ŽP, ta částka byla 3,6 milionu korun. Vozidla by měla sloužit pro naše provozní úseky a pro technické úseky na kontroly silnic a na provozní věci, které zajišťujeme v rámci Moravskoslezského kraje na silnicích druhých a třetích tříd.“

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK pro dopravu: “Je to o tom, že když naši cestmistři kontrolují silnice, protože ty se musí projíždět a je to v okolí pracoviště, tak ty elektroauta jsou pro nás výhodné, protože tam nejsou velké dojezdové vzdálenosti. Denně najedou zhruba 200 kilometrů, na což takové auto plně vyhovuje. Jde o ekologii a o emise. Je to trend, kterého se musíme držet, protože jak MS kraj tomu fandí, tak fandí tomu i Správa silnic. Chtěli elektromobily, tak jsme jim je koupili.“

Petr Kudela, vedoucí střediska SSMSK Opava: “Máme tady vlastní wallbox, takže většinou ten mistr víc jak 300 kilometrů určitě neujede. Samozřejmě v tuto chvíli údržba, i když počasí tomu teď nenasvědčuje. A když skončí údržba, tak veškeré činnosti, které jsou spojené s údržbou komunikací, opravy vozovek, svodidla, dopravní značky, příkopy, odvodnění, krajnice, mosty, propustky i sečení trávy. V poslední době se také velmi staráme o ořezy, kácení a celou zeleň kolem silnic.”

Dalších pět vozidel by správa silnic měla dostat v dubnu.

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK pro dopravu: “Dnes se předává pět auta bude se předávat dalších pět. Správa silnic tak bude mít deset aut. Moravskoslezský kraj jako celek už má 13 elektroaut a bude mít 26. Myslím si, že budeme dál pokračovat. Samozřejmě auta jsou drahá a většinou musíme čekat, až jsou nějaké dotace, což teď byly, takže jsme těch pět vozidel pořídili za 9,3 milionu korun, z toho 3,6 milionu korun zaplatí dotace, takže se to celkem dobře vyplatí.”

Nová cargolinka z mošnovského letiště

Ostravské letiště rozšiřuje svou cargo dopravu zavedením nové pravidelné linky do kazašské Almaty. Od dubna ji bude provozovat společnost EGT Express s letadlem Boeing B767 1x týdně.

Kateřina Pustějovská, mluvčí Letiště Ostrava, a.s.: „Dlouhodobě si uvědomujeme obrovský potenciál našeho letiště v rozvoji nákladní přepravy. Již dříve stanovená strategie se zaměřením větší pozornosti právě na cargo se ukázala jako krok správným směrem. Na vybudování nového cargo terminálu v loňském roce navazuje rozvoj našich obchodních aktivit směrem k navýšení objemu nákladní přepravy. Společnost EGT Express i nadále zajišťuje důležité spojení s Taškentem se společnostmi Uzbekistan Airways nebo MyFreigther. Mapu pravidelného cargo spojení doplňují lety společností DHL do Lipska a UPS do Kolína nad Rýnem.”

Mosty v Beskydské ulici ve F-M jsou po opravě opět průjezdné

Velká úleva ve Frýdku-Místku. Mosty na Beskydské ulici opět průjezdné. Pro řidiče tak skončila tak obousměrná uzavírka důležité silnice, ta trvala od loňského srpna.

Beskydská ulice ve Frýdku-Místku je opět plně průjezdná. Ředitelství silnic a dálnic po dlouhodobé uzavírce otevřelo mosty u velkého kruhového objezdu.

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Jsem rád, protože město si zase oddychne a usadí se ta doprava. Po otevření obchvatu opravdu v těch místech, kde má jezdit a mohou pokračovat další opravy. Protože těch silnic, které byly poničeny tím tranzitem je mnohem víc."

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Jsou to mosty, které potřebovaly zásadní rekonstrukci. Nebál bych se říct, prakticky novou výstavbu. Tak, abychom znovu tady tomu mostnímu objektu vrátili, řekněme stoletou technickou životnost."

Petr Korč (NMFM), primátor Frýdku-Místku: "Mosty v Beskydské nebylo možné opravit v době, kdy nefungoval obchvat. Protože, kdyby je ŘSD zavřelo, tak je absolutně nemožné si představit tu dopravu ve městě. Ta si myslím, že by zkolabovala. A tady je vidět, že ten obchvat dramaticky tomu městu ulevil. A bylo možné ty mosty zavřít. Protože opravdu, jak jsem říkal, ta situace před pár měsíci nebyla představitelná. A teď byla možná a mosty už jsou opraveny."

Zakázka měla hodnotu 45 milionů korun bez DPH. Pod mostem na Příborské ulici ještě probíhají dokončovací práce. Tady tak stále platí zúžení do jednoho pruhu.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
"Po dokončení rekonstrukce tady těch mostů, tak budeme předávat tuto komunikaci kraji."

Radek Podstawka (ANO), náměstek hejtmana MSK: "Uspořádání silniční sítě je takové, že když se udělají obchvaty, ty silnice státní se potom dají kraji, které už jsou tak nevyužívané. A my zase krajské silnice předáváme městům. Takže města si tam z toho dělají kolikrát i pěší zóny, popřípadě bulváry. Takže toto všechno nejenom ve Frýdku, ale bude to i v Opavě, Karviné. Probíhá to v každém městě, kde se udělá nějaký obchvat nebo kde je nějaká pozitivní stavba ŘSD, která se už dokončuje nebo už dokončila."

Ve Frýdku-Místku bude proto časem velké téma úprava ulice Hlavní.

Ve Studénce je uzavřena část přivaděče na dálnici D1

Řidiči ve Studénce aktuálně neprojedou přes část dálničního přivaděče v Butovicích. Dělníci na zhruba 1,5 kilometru dlouhém úseku upravují povrch vozovky. Na řidiče čekají objízdné trasy.

Jde o akci Ředitelství silnic a dálnic. Řidiči od Příbora neprojedou od čerpací stanice a musí projet ulicí Butovickou. Na přivaděč a následně na dálnici se mohou dostat přes vjezd na přivaděč po silnici na Pustějov. Totéž platí i v opačném směru. Na ulici Butovické to ale komplikuje dopravu.

Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku), starosta Studénky: “Velmi intenzivně a často tam situaci kontrolují strážníci i státní policisté, takže ty hříšníky se snažíme v maximální míře trestat. Já věřím, že během prvních 14 dnů uzavírky si ta situace sedne a pak to bude lepší a klidnější.”

V plánu je ale i následná oprava nedalekého kruhového objezdu. I to následně ztíží dopravní situaci.

Libor Slavík (Studeňáci pro Studénku), starosta Studénky: “To omezení nějakým způsobem bude do Dnů NATO, byť pak už ta silnice někdy od půlky června měla být průjezdná. Vše bude záležet na počasí. Chtěl bych pro všechny občany a všechny řidiče zdůraznit, aby dodržovali ta dopravní omezení, která jsou. Ať nevjíždějí nákladními vozy do města, protože to jednak kontroluje policie, ale zároveň i omezují ostatní účastníky silničního provozu, a nejen ty.”

Kola půjčená v Novém Jičíně zaparkujete v Kopřivnici

Nový Jičín zavede sdílená kola. Služba začne fungovat 8. dubna. Na třiceti stanicích napříč městem a jeho místními částmi bude k dispozici 75 jízdních kol.

Před třemi lety byly v Novém Jičíně zavedeny sdílené elektrokoloběžky, projekt ale fungoval jen necelé tři měsíce, ukončila jej provozující společnost, a to z důvodu dlouhodobé ztráty. Od 8. dubna rozjíždí město nový projekt - sdílená kola.

Ondřej Syrovátka (ZELENÍ), 1. místostarosta Nového Jičína: “Ideálem je, udělat z Nového Jičína takové desetiminutové nebo patnáctiminutové minutové město, což znamená, že by se člověk měl odkudkoliv, kamkoliv, pěšky, MHD nebo právě na kole dopravit do těch 10 nebo 15 minut. A důležitá věc je, že prvních 30 minut budou mít lidé zdarma.”

Sdílení kola tu bude na základě nabídkového řízení provozovat společnost Nextbike. Město ji bude platit za každé vypůjčené kolo 17,80 korun.

Markéta Jánošíková, koordinátorka Zdravého města Nový Jičín: “Vypůjčitel kola po těch 30 minutách zdarma bude platit za každých dalších započatých 30 minut 18 korun, což je cena MHD.

Na tomto projektu sdílených kol Nový Jičín spolupracuje s Kopřivnicí, která službu zavádí zároveň. Díky tomu se podařilo dosáhnout i lepší ceny. Lidé si navíc budou moci kolo vypůjčit v Novém Jičíně a zaparkovat jej v Kopřivnici a naopak.

Z magazínu Dopravní revue je to pro dnešek vše, dejte pozor na cestách a budu se těšit na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-03-04-2024-18-24