Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Host dne

Host dne

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Lázeňskou léčbu lidem s postcovidovým syndromem pojišťovny neproplácí

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jak se změnil provoz lázní v období pandemie? Mají postcovidoví pacienti nárok na bezplatnou lázeňskou péči? A také téma spojení Horských lázní Karlova Studánka s Čeladnou. To všechno jsou témata pro Jana Poštulka ředitele Horských lázní Karlova Studánka. Dobrý den, vítejte.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Dobrý den.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Tak na začátek, jak se změnila situace v lázních od loňského roku?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Tak pandemie CORONA viru celkově zasáhla cestovní ruch, ochromila, paralyzovala. Dotklo se to i nás v lázeňství. A ta situace se výrazně nezměnila, protože byli jsme omezeni po celé ty dva roky ve své péči v poskytování pouze lázeňské péče. Ta nám zůstala, takže jsme se věnovali našim pacientům, ale vzhledem k tomu, že CORONA vir ochromil nemocnice a nebyly poskytované akutní péči, tak stejně tak ubylo i pacientů právě indikovaných k tomu lázeňství. Takže teď se chytáme rozvolňování vládních opatření a věříme, že můžeme své služby nabídnout plnohodnotně.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jací pacienti teď aktuálně mají nejvíce zájem navštěvovat lázně?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Karlova Studánka, to jsou klimatické lázně, takže vždycky jsme byli zaměření prioritně na pacienty s problémy dýchacího ústrojí a v souvislosti s COVIDEM je to ruku v ruce, protože je to pro tyto pacienty asi nejideálnější místo. Takže teď je to opravdu Nejčastější zastoupení pacientů s dýchacími obtížemi a potom napříč indikační spektrem, kardiologičtí pacienti, onkologičtí a samozřejmě pacienti s chorobami pohybového ústrojí.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Já se vrátím k předešlé otázce. Výpadek pacientů nebo lidí, kteří si chtějí platit pobyt v lázních - to asi zasáhlo hodně do financování - můžeme teď porovnat v číslech ten loňský, předloňský rok a možná výhled toho letošního roku?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Rok 2019 byl pro lázně asi jeden z nejúspěšnějších, který se za tu dobu, co lázně řídím zažil tento podnik. A pokud bych s tímto porovnával, tak v loňském roce jsme díky pandemii přišli okolo tisíce pacientů a toto se provedlo jen v tržbách za zdravotní pojišťovnu okolo jednadvaceti milionů korun ztráta. Takže ty ztráty generujeme i v letošním roce vzhledem k tomu, že ta akutní péče, jak jsem již zmiňoval byla omezená, takže to jsou největší razantní zásahy do do ekonomiky. A samozřejmě veškeré multioborové služby, které poskytujeme, které byly výrazně zastaveny, tak zde jsou další ztráty v řádech milionů korun.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Dvacet jedna milionů a více jak naznačujete. Jak se s tím teď srovnáte v lázních, když vám chybí tolik peněz? Kdo vám pomůže?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: V prvé řadě jsme si museli pomoci sami, to znamená, že jsme se zaměřili na úsporná opatření, která jsem nastavil v podniku, a která musím říct, že byla velmi dobře respektovaná a vnímána. Takže provozní úspory uvnitř a ty další jsme se samozřejmě snažili hledat i v řádech některých dotačních titulů, kterých byly bohužel ne ve všech byl státní podnik oprávněným žadatelem. Nicméně i tam se nám podařilo a myslím si, že úspěšný program antivirus a lázeňské vouchery přes ministerstvo pro místní rozvoj nás určitým způsobem drží v konkurenci jako silného partnera.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Poznají nějaké změny i vaši pacienti a návštěvníci Horských lázní Karlova Studánka?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Já věřím, že ne, protože dělal jsem vše pro to i v době, kdy nebylo té práce pro mé zaměstnance, tak jsme dělali vše pro to, abychom zkvalitnit služby, připravily ty lázně na to až budeme moci poskytovat svoji péči, takže věřím, že pacient by neměl poznat rozdíl. Maximálního pouze zvýšena protipirátské opatření a hygienická opatření, která jsou v podniku nastavena.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: A teď k těm postcovidovým pacientům, o kterých jsem mluvila na začátku. Co jim v Horských lázních Karlova Studánka nabízíte? Už jste předeslal, že u vás to jsou především dýchací obtíže, se kterými za vámi pacienti jezdí, což se týká právě těchto pacientů.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Pacienti mají buď nárok na lázeňskou péči, to znamená je jim hrazena plnohodnotně se souhlasem ze strany pojišťovny a ten pobyt je na tři týdny a opravdu v jejich případě to musí být opravdu nastavený individuální léčebný režim. A pokud nevyužívají samotných lázní, je zde možnost využít různých pobytových balíčků. Máme ušitý přímo na míru, přímo pro postcovidové pacienty a nebo si mohou vybrat z celé řady různých léčebných balíčků, které máme nastavené, protože jakýkoliv krok k tomu doléčení tomu stavu po prodělaném COVIDU je jenom dobře. Takže mají možnost si si vybrat z řady nabídky služeb.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Můžete být konkrétnější, co třeba si myslíte, že nejvíce by sedlo tady těmto pacientům?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Pokud je to pacient, který prodělal COVID v závažnější formě, ať už třeba s problémem zánětu plic, tak tady rozhodně bych doporučil, aby se obrátil na svého praktického lékaře a pokusil se zajistit pro něj lázeňskou péči, protože to by byla velmi důležitá pro to doléčení tohoto zdravotního stavu a pro ty pacienty, kteří prodělali COVID v lehčí formě přece jen mohou na sobě pociťovat nadále některé příznaky, které třeba před tím onemocněním nepociťovali, tak zde doporučuji jednoznačně vyhledat takové balíčky, které třeba zlepší dýchání, to znamená kde budou instalace, kde bude dechová rehabilitace, ale další cvičení. Výborná je samozřejmě i pro to vodoléčba, takže to jsou všechno procedury, které dopomáhají ke zlepšení zdravotního stavu a na to jsme u nás vlastně připraveni.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jak je to s financováním? Pacienti s postcovidovým syndromem totiž nemají nárok na úhradu od pojišťoven, protože syndrom chybí v seznamu chorob, které pojišťovny proplácí. Ministerstvo chystá změny, jaké?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Ministerstvo zvažuje zařazení právě této diagnózy mezi ty, které budou hrazené formou následné lázeňské rehabilitační péče. Nicméně tady toto je legislativní proces a náročný a spíše otázka pro vládu. To znamená v současné době nejčastější formou je indikace číslo 5/3, což jsou pacienti po komplikovaném zánětu plic a zápalu plic, ať už jej prodělali v domácím prostředí anebo v tom horším v nemocnici nebo na jednotkách intenzivní péče a samozřejmě samotný CORONA virus a onemocní COVIDEM zhoršuje zdravotní stav napříč spektrem, to znamená ovlivnilo to pacienty s neurologickými obtížemi. Samozřejmě zasahuje kardiovaskulární systém, takže i zde mohou být pacienti, kteří vlivem třeba tohoto onemocnění se jim zhoršil stav zase třeba v jiné oblasti tzn. nemusí to být vyloženě specializace na postcovid, ale jako samotný syndrom postcovidový není hrazen formou lázeňské péče.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Nicméně ti, kteří prodělali silný zápal plic, který jste zmínil také musí dodržet to, že lázně musí navštívit do čtyřech měsíců od opuštění nemocnice.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Ano, skutečně je tomu tak.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Pokud se postcovidové nemoci do seznamu nemocí dostanou, údajně budou moci lidé čerpat lázně i zpětně. Je to v návrhu?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Je to v návrhu, ministerstvo zdravotnictví o tomto uvažuje.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Tak pod lázně Karlova Studánka nově spadá i hotelový komplex v Čeladné. Z jakého důvodu k tomu spojení došlo?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Zjara letošního roku ministerstvo zdravotnictví se rozhodlo, že změní příslušnost v rámci hospodaření, v rámci rezortu a horské lázně se rozšířily o horský hotel na Čeladné je to čtyřhvězdičkový hotel dneska nese název Lorkova vila.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Je to velká vzdálenost. Beskydy i Jeseníky. Navíc ještě Vy jste mi prozradil, že to je 130 kilometrů mezi těmi městy ta vzdálenost. Jak se vám tyto dva komplexy řídí?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Ta vzdálenost je náročná na cestování, to souhlasím. Na straně druhé v obou případech, ať v Karlově Studánce, tak v Čeladné, myslím, že se mi podařilo sehnat velmi dobrý kvalitní manažerský tým, se kterým my máme nastavenou komunikaci a způsob té komunikace a práce. Ví, co od nich já očekávám, ví, co potřebuji a jaké výsledky chceme, abychom prokazovali směrem k našim klientům. Takže věřím, že každý problém má nějaké řešení a v tomto případě ba naopak je to výzva prokázat, že umíme hospodařit v Jeseníkách, dokážeme to stejné ukázat i v Beskydech, takže na tuto práci se těším.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Co to Karlově Studánce a Čeladné přinese to spojení?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Já myslím, že jsou to dva resorty, které jsou si velmi podobné. Na druhé straně se určitým způsobem odlišují. Karlova Studánka bude tradiční z té formy toho lázeňství. Toto tady chci zachovat a Čeladná zase Lorkova vila na tento hotel je charakteru čtyřhvězdičkový a to spektrum poskytovaných služeb je přece jen spíše zaměřeno k tomu ubytování pro dva, pro rodiny s dětmi, pro ten klid, popřípadě aktivní odpočinek v rámci třeba z obce Čeladné. Takže věřím, že jsme schopni nabídnout široké spektrum služeb, ať už na Jesenicku, tak i na Čeladné a to naše portfolio se teď rozprostře na celý Moravskoslezský kraj.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Mají opět ta střediska lázně a Čeladné mají něco společného a v čem se hodně liší?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Jednoznačně je to horské prostředí. Nádherné horské prostředí, úžasné klima. Obě dvě střediska jsou položena vysoko v nadmořské výšce, takže toto je unikát obklopeno horami. Klid, ticho, relax pro to dnešní stresové období a odlišují se samozřejmě tím spektrem nabízených služeb a tou cílovou skupinou těch osob. Na Čeladné chci dělat úžasnou gastronomii a spojit to s tím úžasným bytovým dnem stráveným na Čeladné a užitím si toho klidu. Zase i z pohledu třeba z některých wellness procedur, ale lázně zase mají charakter tradice a lázeňství. A přece jen tam na vás dýchne ta historie o tom, co už ty lázně za ty své roky působení dokázaly.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Pane řediteli, já Vám děkuji za rozhovor.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Já vám také děkuji a přeji příjemný den.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Host dne
Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Lázeňskou léčbu lidem s postcovidovým syndromem pojišťovny neproplácí
15. června 2021, 17:14

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jak se změnil provoz lázní v období pandemie? Mají postcovidoví pacienti nárok na bezplatnou lázeňskou péči? A také téma spojení Horských lázní Karlova Studánka s Čeladnou. To všechno jsou témata pro Jana Poštulka ředitele Horských lázní Karlova Studánka. Dobrý den, vítejte.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Dobrý den.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Tak na začátek, jak se změnila situace v lázních od loňského roku?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Tak pandemie CORONA viru celkově zasáhla cestovní ruch, ochromila, paralyzovala. Dotklo se to i nás v lázeňství. A ta situace se výrazně nezměnila, protože byli jsme omezeni po celé ty dva roky ve své péči v poskytování pouze lázeňské péče. Ta nám zůstala, takže jsme se věnovali našim pacientům, ale vzhledem k tomu, že CORONA vir ochromil nemocnice a nebyly poskytované akutní péči, tak stejně tak ubylo i pacientů právě indikovaných k tomu lázeňství. Takže teď se chytáme rozvolňování vládních opatření a věříme, že můžeme své služby nabídnout plnohodnotně.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jací pacienti teď aktuálně mají nejvíce zájem navštěvovat lázně?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Karlova Studánka, to jsou klimatické lázně, takže vždycky jsme byli zaměření prioritně na pacienty s problémy dýchacího ústrojí a v souvislosti s COVIDEM je to ruku v ruce, protože je to pro tyto pacienty asi nejideálnější místo. Takže teď je to opravdu Nejčastější zastoupení pacientů s dýchacími obtížemi a potom napříč indikační spektrem, kardiologičtí pacienti, onkologičtí a samozřejmě pacienti s chorobami pohybového ústrojí.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Já se vrátím k předešlé otázce. Výpadek pacientů nebo lidí, kteří si chtějí platit pobyt v lázních - to asi zasáhlo hodně do financování - můžeme teď porovnat v číslech ten loňský, předloňský rok a možná výhled toho letošního roku?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Rok 2019 byl pro lázně asi jeden z nejúspěšnějších, který se za tu dobu, co lázně řídím zažil tento podnik. A pokud bych s tímto porovnával, tak v loňském roce jsme díky pandemii přišli okolo tisíce pacientů a toto se provedlo jen v tržbách za zdravotní pojišťovnu okolo jednadvaceti milionů korun ztráta. Takže ty ztráty generujeme i v letošním roce vzhledem k tomu, že ta akutní péče, jak jsem již zmiňoval byla omezená, takže to jsou největší razantní zásahy do do ekonomiky. A samozřejmě veškeré multioborové služby, které poskytujeme, které byly výrazně zastaveny, tak zde jsou další ztráty v řádech milionů korun.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Dvacet jedna milionů a více jak naznačujete. Jak se s tím teď srovnáte v lázních, když vám chybí tolik peněz? Kdo vám pomůže?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: V prvé řadě jsme si museli pomoci sami, to znamená, že jsme se zaměřili na úsporná opatření, která jsem nastavil v podniku, a která musím říct, že byla velmi dobře respektovaná a vnímána. Takže provozní úspory uvnitř a ty další jsme se samozřejmě snažili hledat i v řádech některých dotačních titulů, kterých byly bohužel ne ve všech byl státní podnik oprávněným žadatelem. Nicméně i tam se nám podařilo a myslím si, že úspěšný program antivirus a lázeňské vouchery přes ministerstvo pro místní rozvoj nás určitým způsobem drží v konkurenci jako silného partnera.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Poznají nějaké změny i vaši pacienti a návštěvníci Horských lázní Karlova Studánka?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Já věřím, že ne, protože dělal jsem vše pro to i v době, kdy nebylo té práce pro mé zaměstnance, tak jsme dělali vše pro to, abychom zkvalitnit služby, připravily ty lázně na to až budeme moci poskytovat svoji péči, takže věřím, že pacient by neměl poznat rozdíl. Maximálního pouze zvýšena protipirátské opatření a hygienická opatření, která jsou v podniku nastavena.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: A teď k těm postcovidovým pacientům, o kterých jsem mluvila na začátku. Co jim v Horských lázních Karlova Studánka nabízíte? Už jste předeslal, že u vás to jsou především dýchací obtíže, se kterými za vámi pacienti jezdí, což se týká právě těchto pacientů.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Pacienti mají buď nárok na lázeňskou péči, to znamená je jim hrazena plnohodnotně se souhlasem ze strany pojišťovny a ten pobyt je na tři týdny a opravdu v jejich případě to musí být opravdu nastavený individuální léčebný režim. A pokud nevyužívají samotných lázní, je zde možnost využít různých pobytových balíčků. Máme ušitý přímo na míru, přímo pro postcovidové pacienty a nebo si mohou vybrat z celé řady různých léčebných balíčků, které máme nastavené, protože jakýkoliv krok k tomu doléčení tomu stavu po prodělaném COVIDU je jenom dobře. Takže mají možnost si si vybrat z řady nabídky služeb.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Můžete být konkrétnější, co třeba si myslíte, že nejvíce by sedlo tady těmto pacientům?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Pokud je to pacient, který prodělal COVID v závažnější formě, ať už třeba s problémem zánětu plic, tak tady rozhodně bych doporučil, aby se obrátil na svého praktického lékaře a pokusil se zajistit pro něj lázeňskou péči, protože to by byla velmi důležitá pro to doléčení tohoto zdravotního stavu a pro ty pacienty, kteří prodělali COVID v lehčí formě přece jen mohou na sobě pociťovat nadále některé příznaky, které třeba před tím onemocněním nepociťovali, tak zde doporučuji jednoznačně vyhledat takové balíčky, které třeba zlepší dýchání, to znamená kde budou instalace, kde bude dechová rehabilitace, ale další cvičení. Výborná je samozřejmě i pro to vodoléčba, takže to jsou všechno procedury, které dopomáhají ke zlepšení zdravotního stavu a na to jsme u nás vlastně připraveni.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jak je to s financováním? Pacienti s postcovidovým syndromem totiž nemají nárok na úhradu od pojišťoven, protože syndrom chybí v seznamu chorob, které pojišťovny proplácí. Ministerstvo chystá změny, jaké?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Ministerstvo zvažuje zařazení právě této diagnózy mezi ty, které budou hrazené formou následné lázeňské rehabilitační péče. Nicméně tady toto je legislativní proces a náročný a spíše otázka pro vládu. To znamená v současné době nejčastější formou je indikace číslo 5/3, což jsou pacienti po komplikovaném zánětu plic a zápalu plic, ať už jej prodělali v domácím prostředí anebo v tom horším v nemocnici nebo na jednotkách intenzivní péče a samozřejmě samotný CORONA virus a onemocní COVIDEM zhoršuje zdravotní stav napříč spektrem, to znamená ovlivnilo to pacienty s neurologickými obtížemi. Samozřejmě zasahuje kardiovaskulární systém, takže i zde mohou být pacienti, kteří vlivem třeba tohoto onemocnění se jim zhoršil stav zase třeba v jiné oblasti tzn. nemusí to být vyloženě specializace na postcovid, ale jako samotný syndrom postcovidový není hrazen formou lázeňské péče.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Nicméně ti, kteří prodělali silný zápal plic, který jste zmínil také musí dodržet to, že lázně musí navštívit do čtyřech měsíců od opuštění nemocnice.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Ano, skutečně je tomu tak.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Pokud se postcovidové nemoci do seznamu nemocí dostanou, údajně budou moci lidé čerpat lázně i zpětně. Je to v návrhu?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Je to v návrhu, ministerstvo zdravotnictví o tomto uvažuje.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Tak pod lázně Karlova Studánka nově spadá i hotelový komplex v Čeladné. Z jakého důvodu k tomu spojení došlo?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Zjara letošního roku ministerstvo zdravotnictví se rozhodlo, že změní příslušnost v rámci hospodaření, v rámci rezortu a horské lázně se rozšířily o horský hotel na Čeladné je to čtyřhvězdičkový hotel dneska nese název Lorkova vila.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Je to velká vzdálenost. Beskydy i Jeseníky. Navíc ještě Vy jste mi prozradil, že to je 130 kilometrů mezi těmi městy ta vzdálenost. Jak se vám tyto dva komplexy řídí?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Ta vzdálenost je náročná na cestování, to souhlasím. Na straně druhé v obou případech, ať v Karlově Studánce, tak v Čeladné, myslím, že se mi podařilo sehnat velmi dobrý kvalitní manažerský tým, se kterým my máme nastavenou komunikaci a způsob té komunikace a práce. Ví, co od nich já očekávám, ví, co potřebuji a jaké výsledky chceme, abychom prokazovali směrem k našim klientům. Takže věřím, že každý problém má nějaké řešení a v tomto případě ba naopak je to výzva prokázat, že umíme hospodařit v Jeseníkách, dokážeme to stejné ukázat i v Beskydech, takže na tuto práci se těším.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Co to Karlově Studánce a Čeladné přinese to spojení?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Já myslím, že jsou to dva resorty, které jsou si velmi podobné. Na druhé straně se určitým způsobem odlišují. Karlova Studánka bude tradiční z té formy toho lázeňství. Toto tady chci zachovat a Čeladná zase Lorkova vila na tento hotel je charakteru čtyřhvězdičkový a to spektrum poskytovaných služeb je přece jen spíše zaměřeno k tomu ubytování pro dva, pro rodiny s dětmi, pro ten klid, popřípadě aktivní odpočinek v rámci třeba z obce Čeladné. Takže věřím, že jsme schopni nabídnout široké spektrum služeb, ať už na Jesenicku, tak i na Čeladné a to naše portfolio se teď rozprostře na celý Moravskoslezský kraj.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Mají opět ta střediska lázně a Čeladné mají něco společného a v čem se hodně liší?

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Jednoznačně je to horské prostředí. Nádherné horské prostředí, úžasné klima. Obě dvě střediska jsou položena vysoko v nadmořské výšce, takže toto je unikát obklopeno horami. Klid, ticho, relax pro to dnešní stresové období a odlišují se samozřejmě tím spektrem nabízených služeb a tou cílovou skupinou těch osob. Na Čeladné chci dělat úžasnou gastronomii a spojit to s tím úžasným bytovým dnem stráveným na Čeladné a užitím si toho klidu. Zase i z pohledu třeba z některých wellness procedur, ale lázně zase mají charakter tradice a lázeňství. A přece jen tam na vás dýchne ta historie o tom, co už ty lázně za ty své roky působení dokázaly.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Pane řediteli, já Vám děkuji za rozhovor.

Jan Poštulka, ředitel Horských lázní Karlova Studánka: Já vám také děkuji a přeji příjemný den.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/host-dne/host-dne-15-06-2021-17-14