Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Moravskoslezský expres

Moravskoslezský expres

  • Kraj se prezentoval na Czechia Travel Trade Day v Ostravě
  • Rodinné firmy stabilizují podnikatelské prostředí v MS kraji
  • Internát se promění v zázemí záchranářů a Správy silnic

Kraj se prezentoval na Czechia Travel Trade Day v Ostravě

MS kraj poprvé v historii hostil Czechia Travel Trade Day. Pozvání na akci přijali novináři a zástupci cestovních kanceláří více než dvaceti zemí a náš region tak měl unikátní příležitost prezentovat své turistické atraktivity.

Zástupci médií a cestovních kanceláří z celého světa navštívili nejatraktivnější lokality našeho kraje a seznamovali se i s výjimečnými zážitky, které u nás mohou prožít.

František Reismüller, ředitel agentury CzechTourism: „Moravskoslezský kraj má rozhodně co nabídnout, naopak bych řekl, že to je poměrně výjimečná lokalita, která právě pojí to technické, industriální dědictví s krásnou přírodou.“

Petr Koudela, ředitel MS Tourism: „Náš region je připravený čím dál tím více, i službami pro cestující, má co nabídnout nejenom co do krásné přírody, ale golfové infrastruktury, industriálních památek, technotras, ale i gastra.“

Agentura Moravian-Silesian Tourism se snažila hostům prezentovat náš nejzajímavější turistický artikl, například Štramberské uši, hudební festivaly, sportovní akce nebo třeba doly.

Dita Korčák, projektová manažerka, MS Tourism: „Když ti lidé přijedou, tak jsou nadšení z toho regionu. Ono je to stokrát lepší, když přijedou sem, než když my něco prezentujeme venku.“

Šárka Šimoňáková (ANO), 1. náměstkyně hejtmana MS kraje: „Přejeme si, aby se návštěvnost stále zvyšovala, aby o našem regionu bylo slyšet i v zahraničí.“

Frank Andringa, novinář z Holandska: „Jsem novinář z Holandska, přijal jsem pozvání a nelituji. Váš region je pro turisty velmi zajímavý a tak ho také budu u nás prezentovat.“

MS kraj loni navštívilo přes milion turistů, z toho dvě stě tisíc zahraničních. Cílem je tento podíl i počet výrazně zvýšit.

---

Rodinné firmy stabilizují podnikatelské prostředí v MS kraji

Platforma Family Business Week vznikla na podporu rodinného podnikání. Pořádá mimo jiné setkání s názvem FBW regiony, to letošní, desáté, se konalo v Čeladné.

Rodinné firmy jsou základem hospodářství každého státu, Českou republiku nevyjímaje. Každé setkání rodinných firem má konkrétní téma.

David Krajíček, zakladatel platformy Family Business Week: „Dnes tím tématem je nástupnictví a rodinná ústava a kontinuita toho rodinného podnikání a podpora té komunity rodin, které podnikají v tom regionu, aby se poznali, aby nasdíleli zkušenosti, aby se pobavili o tom, co je trápí, kde si můžou pomoct a abychom přinesli nějaké řešení a nějaké zkušenosti na ta témata, která řeší každodenně a jsou opravdu velkou výzvou. A druhým tématem, které dnes řešíme a to řešíme v každém regionu, je to, jak se těm rodinám a těm firmám podniká v tom kraji, kde jsou. Jakým způsobem oni také přispívají k tomu, aby prosperoval ten kraj, aby se tady žilo dobře.“

Šárka Vilamová (ANO), náměstkyně hejtmana MS kraje: „Rodinné firmy jsou významné především tím, že jde o subjekt podnikatelského prostředí, který bývá většinou loajálnější vůči regionu, ve kterém podnikají, protože většinou se jedná o tradiční firmy, které jsou vázány nějakou rodinnou tradicí, případně nějakou řemeslnou tradicí. A tudíž my to vnímáme v rámci Moravskoslezského kraje tak, že tyto firmy určitým způsobem stabilizují to podnikatelské prostředí. Nestává se, že tyto firmy zaměří na nějaký konkrétní dotační titul nebo pobídku, tu v podstatě zrealizují a následně odcházejí, ale většinou tyto firmy v regionu zůstávají a tím pádem tvoří vhodný potenciál pro podnikání.“

Příkladem úspěšné rodinné firmy v našem kraji může být ostravská společnost CarTec, kterou spolu vede otec s dcerou.

Karel Kadlec, majitel, CarTec Group: „Já jsem podnikal i s manželkou, ale po rozvodu jsme se rozešli i po té podnikatelské stránce. S dětmi je to zajímavé, protože role otce a zároveň toho šéfa a toho, který předává tu firmu nebo předává zkušenosti, je rozdílná, ale o to je to takové zajímavější.“

Karin Kadlecová, výkonná ředitelka, CarTec Ostrava: „Někdy to je výhoda a někdy to je nevýhoda. Ta výhoda je, že pořád mám takový ten ochranný štít, i když v rámci té rodiny je člověk třeba více přísný na toho rodinného příslušníka, než by byl na toho externího pracovníka, ale pořád je kolem mě takový nějaký ochranný štít a máme k sobě samozřejmě blíže a může docházet k lepšímu předávání těch zkušeností. A ta nevýhoda je, že pořád řešíme práci, řešíme, když se potkáme mimo práci, řešíme práci v práci, řešíme práci, takže je to taková lehčí nevýhoda, ale snažíme se z toho udělat výhodu.“

Dalším příkladem úspěšné rodinné firmy v našem kraji je například frýdecko-místecká Marlenka.

---

Internát se promění v zázemí záchranářů a Správy silnic

V roce 2020 ukončil svou činnost internát Střední školy stavební a dřevozpracující v Ostravě. MS kraj se proto rozhodl prostory v Zábřehu zrekonstruovat a využít jinak – jako zázemí pro záchranáře a Správu silnic.

Zájem o internátní služby v této budově byl minimální. Po celkové rekonstrukci zde vznikne Vzdělávací a výcvikové středisko Zdravotnické záchranné služby, přestěhuje se sem ředitelství Správy silnic MS kraje a část budovy zůstane škole.

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující: „Budeme to mít nové, budeme to mít opravené, takže byť samozřejmě jsou v průběhu stavby nějaké porodní bolesti, tak jako škola to beru, takže to pro nás bude přínosné.“

Rekonstrukce je poměrně složitá, protože budova původně sloužila k ubytování a v budoucnu se její účel změní.

Dušan Rozsypal, architekt: „Byly tady příčky, byly tady vestavěné skříně, to znamená museli jsme popřemýšlet o tom, aby se to otevřelo a interiéry se sladily potom s chodbou. Máme teď objekt o osmi podlažích připravený tak, že všechny ty interiérové věci jsou nové, nové sociální zařízení a i vlastní interiéry, jako nábytek, budou nové. Včetně toho nejdůležitějšího, což jsou vnitřní rozvody elektřiny, zdravotechniky, topení. Takže víceméně skořápka zůstala a všechno vevnitř je nové.“

Obvyklou komplikací při rekonstrukci starších budov je to, že stavebníci nevidí do původních konstrukcí.

Libor Lédl, technický dozor stavby: „Některé byly podle projektové navrženy z jiného materiálu, takže se řeší záměna materiálu, původní, nový. Řeší se i co se týká rovinnosti jak stěn, tak podlahových krytin, to jsou vlastně zásadní věci, které se řeší.“

Michal Kaminski, stavební technik: „Jestli byla budova ve váze? To je zajímavý dotaz. V nějaké váze určitě jo, ale samozřejmě nerovnosti tady jsou velké a to je to, co my tady řešíme jako hlavní. Je to poznat, že to určitě není rovná nová budova.“

Záchranáři i pracovníci Správy silnic už se těší, až budou moci novou budovu využívat.

Viktor Mičan, Zdravotnická záchranná služba MS kraje: „Mělo by to fungovat tak, že by se tady v budoucnu snad měli školit všichni profesionálové z našeho sboru, ale i z ostatních sborů. Dost možná se tady budou potkávat další odborníci z okolních států, takže předpokládáme, že tady bude vybudováno opravdu moderní zázemí pro tyto účely.“

Rekonstrukce bude hotova v září letošního roku a přijde na zhruba 60 milionů korun.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Moravskoslezský expres
08. května 2025, 17:14

Kraj se prezentoval na Czechia Travel Trade Day v Ostravě

MS kraj poprvé v historii hostil Czechia Travel Trade Day. Pozvání na akci přijali novináři a zástupci cestovních kanceláří více než dvaceti zemí a náš region tak měl unikátní příležitost prezentovat své turistické atraktivity.

Zástupci médií a cestovních kanceláří z celého světa navštívili nejatraktivnější lokality našeho kraje a seznamovali se i s výjimečnými zážitky, které u nás mohou prožít.

František Reismüller, ředitel agentury CzechTourism: „Moravskoslezský kraj má rozhodně co nabídnout, naopak bych řekl, že to je poměrně výjimečná lokalita, která právě pojí to technické, industriální dědictví s krásnou přírodou.“

Petr Koudela, ředitel MS Tourism: „Náš region je připravený čím dál tím více, i službami pro cestující, má co nabídnout nejenom co do krásné přírody, ale golfové infrastruktury, industriálních památek, technotras, ale i gastra.“

Agentura Moravian-Silesian Tourism se snažila hostům prezentovat náš nejzajímavější turistický artikl, například Štramberské uši, hudební festivaly, sportovní akce nebo třeba doly.

Dita Korčák, projektová manažerka, MS Tourism: „Když ti lidé přijedou, tak jsou nadšení z toho regionu. Ono je to stokrát lepší, když přijedou sem, než když my něco prezentujeme venku.“

Šárka Šimoňáková (ANO), 1. náměstkyně hejtmana MS kraje: „Přejeme si, aby se návštěvnost stále zvyšovala, aby o našem regionu bylo slyšet i v zahraničí.“

Frank Andringa, novinář z Holandska: „Jsem novinář z Holandska, přijal jsem pozvání a nelituji. Váš region je pro turisty velmi zajímavý a tak ho také budu u nás prezentovat.“

MS kraj loni navštívilo přes milion turistů, z toho dvě stě tisíc zahraničních. Cílem je tento podíl i počet výrazně zvýšit.

---

Rodinné firmy stabilizují podnikatelské prostředí v MS kraji

Platforma Family Business Week vznikla na podporu rodinného podnikání. Pořádá mimo jiné setkání s názvem FBW regiony, to letošní, desáté, se konalo v Čeladné.

Rodinné firmy jsou základem hospodářství každého státu, Českou republiku nevyjímaje. Každé setkání rodinných firem má konkrétní téma.

David Krajíček, zakladatel platformy Family Business Week: „Dnes tím tématem je nástupnictví a rodinná ústava a kontinuita toho rodinného podnikání a podpora té komunity rodin, které podnikají v tom regionu, aby se poznali, aby nasdíleli zkušenosti, aby se pobavili o tom, co je trápí, kde si můžou pomoct a abychom přinesli nějaké řešení a nějaké zkušenosti na ta témata, která řeší každodenně a jsou opravdu velkou výzvou. A druhým tématem, které dnes řešíme a to řešíme v každém regionu, je to, jak se těm rodinám a těm firmám podniká v tom kraji, kde jsou. Jakým způsobem oni také přispívají k tomu, aby prosperoval ten kraj, aby se tady žilo dobře.“

Šárka Vilamová (ANO), náměstkyně hejtmana MS kraje: „Rodinné firmy jsou významné především tím, že jde o subjekt podnikatelského prostředí, který bývá většinou loajálnější vůči regionu, ve kterém podnikají, protože většinou se jedná o tradiční firmy, které jsou vázány nějakou rodinnou tradicí, případně nějakou řemeslnou tradicí. A tudíž my to vnímáme v rámci Moravskoslezského kraje tak, že tyto firmy určitým způsobem stabilizují to podnikatelské prostředí. Nestává se, že tyto firmy zaměří na nějaký konkrétní dotační titul nebo pobídku, tu v podstatě zrealizují a následně odcházejí, ale většinou tyto firmy v regionu zůstávají a tím pádem tvoří vhodný potenciál pro podnikání.“

Příkladem úspěšné rodinné firmy v našem kraji může být ostravská společnost CarTec, kterou spolu vede otec s dcerou.

Karel Kadlec, majitel, CarTec Group: „Já jsem podnikal i s manželkou, ale po rozvodu jsme se rozešli i po té podnikatelské stránce. S dětmi je to zajímavé, protože role otce a zároveň toho šéfa a toho, který předává tu firmu nebo předává zkušenosti, je rozdílná, ale o to je to takové zajímavější.“

Karin Kadlecová, výkonná ředitelka, CarTec Ostrava: „Někdy to je výhoda a někdy to je nevýhoda. Ta výhoda je, že pořád mám takový ten ochranný štít, i když v rámci té rodiny je člověk třeba více přísný na toho rodinného příslušníka, než by byl na toho externího pracovníka, ale pořád je kolem mě takový nějaký ochranný štít a máme k sobě samozřejmě blíže a může docházet k lepšímu předávání těch zkušeností. A ta nevýhoda je, že pořád řešíme práci, řešíme, když se potkáme mimo práci, řešíme práci v práci, řešíme práci, takže je to taková lehčí nevýhoda, ale snažíme se z toho udělat výhodu.“

Dalším příkladem úspěšné rodinné firmy v našem kraji je například frýdecko-místecká Marlenka.

---

Internát se promění v zázemí záchranářů a Správy silnic

V roce 2020 ukončil svou činnost internát Střední školy stavební a dřevozpracující v Ostravě. MS kraj se proto rozhodl prostory v Zábřehu zrekonstruovat a využít jinak – jako zázemí pro záchranáře a Správu silnic.

Zájem o internátní služby v této budově byl minimální. Po celkové rekonstrukci zde vznikne Vzdělávací a výcvikové středisko Zdravotnické záchranné služby, přestěhuje se sem ředitelství Správy silnic MS kraje a část budovy zůstane škole.

Lukáš Šubert, ředitel SŠ stavební a dřevozpracující: „Budeme to mít nové, budeme to mít opravené, takže byť samozřejmě jsou v průběhu stavby nějaké porodní bolesti, tak jako škola to beru, takže to pro nás bude přínosné.“

Rekonstrukce je poměrně složitá, protože budova původně sloužila k ubytování a v budoucnu se její účel změní.

Dušan Rozsypal, architekt: „Byly tady příčky, byly tady vestavěné skříně, to znamená museli jsme popřemýšlet o tom, aby se to otevřelo a interiéry se sladily potom s chodbou. Máme teď objekt o osmi podlažích připravený tak, že všechny ty interiérové věci jsou nové, nové sociální zařízení a i vlastní interiéry, jako nábytek, budou nové. Včetně toho nejdůležitějšího, což jsou vnitřní rozvody elektřiny, zdravotechniky, topení. Takže víceméně skořápka zůstala a všechno vevnitř je nové.“

Obvyklou komplikací při rekonstrukci starších budov je to, že stavebníci nevidí do původních konstrukcí.

Libor Lédl, technický dozor stavby: „Některé byly podle projektové navrženy z jiného materiálu, takže se řeší záměna materiálu, původní, nový. Řeší se i co se týká rovinnosti jak stěn, tak podlahových krytin, to jsou vlastně zásadní věci, které se řeší.“

Michal Kaminski, stavební technik: „Jestli byla budova ve váze? To je zajímavý dotaz. V nějaké váze určitě jo, ale samozřejmě nerovnosti tady jsou velké a to je to, co my tady řešíme jako hlavní. Je to poznat, že to určitě není rovná nová budova.“

Záchranáři i pracovníci Správy silnic už se těší, až budou moci novou budovu využívat.

Viktor Mičan, Zdravotnická záchranná služba MS kraje: „Mělo by to fungovat tak, že by se tady v budoucnu snad měli školit všichni profesionálové z našeho sboru, ale i z ostatních sborů. Dost možná se tady budou potkávat další odborníci z okolních států, takže předpokládáme, že tady bude vybudováno opravdu moderní zázemí pro tyto účely.“

Rekonstrukce bude hotova v září letošního roku a přijde na zhruba 60 milionů korun.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/moravskoslezsky-expres/moravskoslezsky-expres-08-05-2025-17-14