Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Novojičínský expres

Novojičínský expres

  • Zpravodajství z Nového Jičína od P. Dorazilové a J. Plášila
  • Školní rok na Komenské 66 začal v novém atriu
  • Areály škol vylepšily miliony korun
  • Do Hranic jezdí k vlakům speciální autobus

Školní rok na Komenské 66 začal v novém atriu

Začal nový školní rok. Jeho zahájení si slavnostně užili také v Základní škole Komenského 66, kde prvňáčky vítali v novém atriu. Jeho rekonstrukce ale skončila s půlročním zpožděním.

První školní den nastal pro těchto 40 dětí, které nastoupily do Základní školy Komenského 66. Doprovázeli je rodiče a další rodinní příslušníci.

žáci první třídy: 

“Já se těším na kamarádky.”

“Jak budu umět číst a psát”

“Nejvíce se těším úplně na všechno.”

Jitka Hanzelková, ředitelka ZŠ Komenského 66, Nový Jičín: “My si přejeme hlavně, aby ten školní rok byl co nejnormálnější a nejobvyklejší, jak jsme byli zvyklí před kovidovou dobou. A říkali jsme si, že ať už to dopadne jakkoliv, roušky neroušky, testování netestování, že pro nás to bude druhá kolej, a první kolej bude to, že se těšíme do školy, chceme normálně učit.”

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Dnes jsem popřál rodičům, ať společně s dětmi zvládnou ten adaptační proces a dětem, ať se ve škole líbí. Ať mají spoustu kamarádů a ať se jim množí jen ty pochvaly a jedničky.”

Slavnostního přivítání se tu účastnili i představitelé města, konalo se v nově zrekonstruovaném atriu školy.

žák školy: “Mně se strašně líbí tamta prolézačka.”

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Je pravdou, že před dvěma lety jsme byli před rozhodnutím, zda tuto stavebně-technickou akci realizovat a zde jsme veřejně slíbil, že vedení města uvolní peníze na tuto akci.”

Zakázku za 6 a půl milionu korun ale zhotovitelská firma dokončila s půlročním zpožděním.

Revitalizace tohoto prostoru začala v červenci 2020, v zónu relaxace a odpočinku se měla proměnit do konce loňského listopadu. Děti si ale pobyt venku mohou užít až nyní. K předání stavby došlo teprve během prázdnin.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Město to s firmou řeší, momentálně je tam docela vysoká smluvní pokuta, která se ještě vyčísluje, a s firmou se bude ta náhrada řešit. Nicméně jsme moc rádi, že se tö podařilo na zahájení školního roku připravit tak, aby si to mohli žáci užívat v tom roce, který doufáme, že bude plnohodnotný, tedy že budou opravdu trávit čas v té škole.”

Jitka Hanzelková, ředitelka ZŠ Komenského 66, Nový Jičín: “Těšili jsme se na to skoro dva roky, takže radost máme velikou. Je to naše taková vysněná školní zahrada. Máme s ní veliké plány, protože je tady podium, jsou tady čtecí mola nebo venkovní třída.”

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Tady byla obyčejná betonová plocha a nyní je to multifunkční prostor, který bude široce využitelný. Zajímavostí, která není vidět, je i velká akumulační nádrž, která bude sbírat vodu z celého toho prostoru, která se bude využívat na zalévání.”

Tito noví malí školáci byli vůbec prvními dětmi, které se do atria podívaly. Hned druhý den už mohly do prostoru naběhnout i děti v rámci družiny.

---

Areály škol vylepšily miliony korun

Město během prázdnin investovalo do modernizace a oprav školních zařízení miliony korun. Dominantním stavebním zásahem byla výměna elektroinstalací.

Do městských základních škol nastoupilo v září 2 334 žáků, z toho je 224 prvňáčků. Tyto děti a také jejich učitelé se mohou ve svých školních areálech setkávat s více či méně viditelnými stavebními úpravami a modernizacemi. Mezi největší projekty, které se během prázdnin podařilo realizovat, patří rekonstrukce starých elektroinstalací v budovách.

Oldřiška Navrátilová, vedoucí Odboru školství, kultury a sportu, MěÚ Nový Jičín: “Já si myslím, že školní rok pro mnohé pedagogy a nepedagogy začal už mnohem dříve. Do posledního dne se na všech školách uklízelo po malování, po nové elektroinstalacích, po venkovních opravách a jiných. Každé školské zařízení zaznamenalo nějakou údržbu nebo opravu, takže si myslím, že žáci do škol a děti do mateřských školek přijdou do krásně vybílené školky a školy.”

Konkrétně výměna elektrorozvodů a také rekonstrukce sociálních zařízení probíhala na základní škole Komenského 68, elektroinstalace jsou ale nové také v mateřských školách Máchova a Jiráskova. Na škole Jubilejní byly dokončeny nové učebny dílen.

Některé školy také získaly na své modernizace finance z Evropské unie, které pokryly 90 procent nákladů, například na vybudování učebny fyziky, chemie a zeměpisu v Základní škole Komenského 66, ve vedlejší budově 68 takto pořídili nové vybavení k výuce moderních technologií.

Kromě toho se stavební práce odehrávaly také vně některých školských budov, hotovo je atrium na Komenského 66 a největší zásah probíhal kolem mateřské školy Smetanovy sady.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Máme zpracovaný dlouhodobý plán pro všechna školní zařízení tak, abychom to vyvážili, aby nějaká škola nebyla upřednostňována, takže jeden rok se investuje na Tyršově, druhý rok na Komenské a samozřejmě jsou v tom zakomponovány i mateřské školy.”

Rozpočet města letos vyčlenil na rekonstrukci školských zařízení celkem 45 milionů korun. V této částce jsou zahrnuty také prostředky, které směřují do probíhající nástavby budovy Střediska volného času Fokus, kde se náklady šplhají k 15,5 milionu korun. I zde ale investici města podstatně zmírní evropská dotace.

---

Do Hranic jezdí k vlakům speciální autobus

Z Nového Jičína jezdí od září nová autobusová linka do Hranic na Moravě. Ta město napojí na hlavní železniční trať. Přípoje budou navazovat na rychlíky do Prahy nebo Vídně.

Speciální autobusová linka k vlakům do Hranic na Moravě začala fungovat 1. září díky společnému úsilí Nového Jičína, Příboru a Kopřivnice. Vedení těchto radnic ji dojednalo s Moravskoslezským krajem, který uhradí 85 procent nákladů, o zbytek se dělí dotčená města.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Nový Jičín má velkou nevýhodu, a to je napojení na železniční trať, které je nedostatečné. Všichni víme, že je potřeba přestupovat v Suchdole nad Odrou, kde navíc dálkové vlaky nestaví. Proto jsem se dohodli s Kopřivnicí a s Příborem, které mají podobný problém, akorát ne v Suchdole, ale ve Studénce, že se pokusím zřídit tuto linku, která by naše města napojila přímo na hlavní dálkové vlaky.”

Nový Jičín za půl roční provoz zaplatí 260 tisíc korun, Příbor s nižším počtem obyvatel necelých 100 tisíc.

Pavel Netušil (Společně pro Příbor), místostarosta Příbora: “Většina lidí volí raději cestu autem do Hranic, Studénky a někteří dokonce do Svinova, než aby využívali ty stávající možnosti, které jsou. Ty jsou buď příliš dlouhé kvůli stávajícím přestupům, a nebo velmi nespolehlivé.”

Celkem bude v pracovní dny jezdit sedm párů spojů. Novojičíňáci budou moci do autobusu nastoupit na šesti různých místech ve městě.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Není potřeba vždy dojít na autobusové nádraží. Další zastávky jsou například na Bezručově ulici, na Palackého u gymnázia. v Loučce U Koruny, u zemědělského družstva.”

U této nové linky bude jistota návaznosti na příjezdy vlaků, v případě zpoždění bude autobus v Hranicích čekat.

Cestující si ale musí jízdu tímto speciálním spojem objednat, minimálně 60 minut předem. Buď v mobilní aplikaci ODISapka nebo na lince 773 605 066.

Nejrychlejší cestu z Nového Jičína do Prahy bude možné takto bez auta uskutečnit za 3 hodiny 18 minut, do Vídně za 3 hodiny a osm minut.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: ”Pokud chce člověk brzy ráno do Prahy, má třeba jednání na 8 hodin, tak kolem čtvrté vyjíždí z Nového Jičína a v 7:24 už může v Praze. A potom jsou tam i vlaky na návrat. je možné si například udělat i jednodenní výlet s tím, že autobus na vlak odjíždí kolem půl sedmé a následně je možné se vrátit se o vrátit o půl sedmé odpoledne nebo o čtvrt na devět večer, jsou tam dvě možnosti.”

Zkušební doba provozování tohoto spoje je půl roku, pak kraj rozhodne, zda jej bude dále podporovat. Dotčená města chtějí už po čtvrt roce prosadit i jistou změnu.

Pavel Netušil (Společně pro Příbor), místostarosta Příbora: “Že se nám podaří dosáhnout toho, aby pokud možno všechny ty spoje, případně alespoň ty ranní, umožňovaly dopravu mezi našimi městy, protože tak jsme to i původně zamýšleli.”

Jízdní řády této speciální linky a další informace o přípojích jsou na webu Nového Jičína, nový odkaz je přímo na titulní stránce. K aktuálnímu jízdnímu řádu mohou posílat občané také podněty na e-mail:bushranice@novyjicin.cz.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Novojičínský expres
03. září 2021, 16:20

Školní rok na Komenské 66 začal v novém atriu

Začal nový školní rok. Jeho zahájení si slavnostně užili také v Základní škole Komenského 66, kde prvňáčky vítali v novém atriu. Jeho rekonstrukce ale skončila s půlročním zpožděním.

První školní den nastal pro těchto 40 dětí, které nastoupily do Základní školy Komenského 66. Doprovázeli je rodiče a další rodinní příslušníci.

žáci první třídy: 

“Já se těším na kamarádky.”

“Jak budu umět číst a psát”

“Nejvíce se těším úplně na všechno.”

Jitka Hanzelková, ředitelka ZŠ Komenského 66, Nový Jičín: “My si přejeme hlavně, aby ten školní rok byl co nejnormálnější a nejobvyklejší, jak jsme byli zvyklí před kovidovou dobou. A říkali jsme si, že ať už to dopadne jakkoliv, roušky neroušky, testování netestování, že pro nás to bude druhá kolej, a první kolej bude to, že se těšíme do školy, chceme normálně učit.”

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Dnes jsem popřál rodičům, ať společně s dětmi zvládnou ten adaptační proces a dětem, ať se ve škole líbí. Ať mají spoustu kamarádů a ať se jim množí jen ty pochvaly a jedničky.”

Slavnostního přivítání se tu účastnili i představitelé města, konalo se v nově zrekonstruovaném atriu školy.

žák školy: “Mně se strašně líbí tamta prolézačka.”

Stanislav Kopecký (ANO), starosta Nového Jičína: “Je pravdou, že před dvěma lety jsme byli před rozhodnutím, zda tuto stavebně-technickou akci realizovat a zde jsme veřejně slíbil, že vedení města uvolní peníze na tuto akci.”

Zakázku za 6 a půl milionu korun ale zhotovitelská firma dokončila s půlročním zpožděním.

Revitalizace tohoto prostoru začala v červenci 2020, v zónu relaxace a odpočinku se měla proměnit do konce loňského listopadu. Děti si ale pobyt venku mohou užít až nyní. K předání stavby došlo teprve během prázdnin.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Město to s firmou řeší, momentálně je tam docela vysoká smluvní pokuta, která se ještě vyčísluje, a s firmou se bude ta náhrada řešit. Nicméně jsme moc rádi, že se tö podařilo na zahájení školního roku připravit tak, aby si to mohli žáci užívat v tom roce, který doufáme, že bude plnohodnotný, tedy že budou opravdu trávit čas v té škole.”

Jitka Hanzelková, ředitelka ZŠ Komenského 66, Nový Jičín: “Těšili jsme se na to skoro dva roky, takže radost máme velikou. Je to naše taková vysněná školní zahrada. Máme s ní veliké plány, protože je tady podium, jsou tady čtecí mola nebo venkovní třída.”

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Tady byla obyčejná betonová plocha a nyní je to multifunkční prostor, který bude široce využitelný. Zajímavostí, která není vidět, je i velká akumulační nádrž, která bude sbírat vodu z celého toho prostoru, která se bude využívat na zalévání.”

Tito noví malí školáci byli vůbec prvními dětmi, které se do atria podívaly. Hned druhý den už mohly do prostoru naběhnout i děti v rámci družiny.

---

Areály škol vylepšily miliony korun

Město během prázdnin investovalo do modernizace a oprav školních zařízení miliony korun. Dominantním stavebním zásahem byla výměna elektroinstalací.

Do městských základních škol nastoupilo v září 2 334 žáků, z toho je 224 prvňáčků. Tyto děti a také jejich učitelé se mohou ve svých školních areálech setkávat s více či méně viditelnými stavebními úpravami a modernizacemi. Mezi největší projekty, které se během prázdnin podařilo realizovat, patří rekonstrukce starých elektroinstalací v budovách.

Oldřiška Navrátilová, vedoucí Odboru školství, kultury a sportu, MěÚ Nový Jičín: “Já si myslím, že školní rok pro mnohé pedagogy a nepedagogy začal už mnohem dříve. Do posledního dne se na všech školách uklízelo po malování, po nové elektroinstalacích, po venkovních opravách a jiných. Každé školské zařízení zaznamenalo nějakou údržbu nebo opravu, takže si myslím, že žáci do škol a děti do mateřských školek přijdou do krásně vybílené školky a školy.”

Konkrétně výměna elektrorozvodů a také rekonstrukce sociálních zařízení probíhala na základní škole Komenského 68, elektroinstalace jsou ale nové také v mateřských školách Máchova a Jiráskova. Na škole Jubilejní byly dokončeny nové učebny dílen.

Některé školy také získaly na své modernizace finance z Evropské unie, které pokryly 90 procent nákladů, například na vybudování učebny fyziky, chemie a zeměpisu v Základní škole Komenského 66, ve vedlejší budově 68 takto pořídili nové vybavení k výuce moderních technologií.

Kromě toho se stavební práce odehrávaly také vně některých školských budov, hotovo je atrium na Komenského 66 a největší zásah probíhal kolem mateřské školy Smetanovy sady.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Máme zpracovaný dlouhodobý plán pro všechna školní zařízení tak, abychom to vyvážili, aby nějaká škola nebyla upřednostňována, takže jeden rok se investuje na Tyršově, druhý rok na Komenské a samozřejmě jsou v tom zakomponovány i mateřské školy.”

Rozpočet města letos vyčlenil na rekonstrukci školských zařízení celkem 45 milionů korun. V této částce jsou zahrnuty také prostředky, které směřují do probíhající nástavby budovy Střediska volného času Fokus, kde se náklady šplhají k 15,5 milionu korun. I zde ale investici města podstatně zmírní evropská dotace.

---

Do Hranic jezdí k vlakům speciální autobus

Z Nového Jičína jezdí od září nová autobusová linka do Hranic na Moravě. Ta město napojí na hlavní železniční trať. Přípoje budou navazovat na rychlíky do Prahy nebo Vídně.

Speciální autobusová linka k vlakům do Hranic na Moravě začala fungovat 1. září díky společnému úsilí Nového Jičína, Příboru a Kopřivnice. Vedení těchto radnic ji dojednalo s Moravskoslezským krajem, který uhradí 85 procent nákladů, o zbytek se dělí dotčená města.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Nový Jičín má velkou nevýhodu, a to je napojení na železniční trať, které je nedostatečné. Všichni víme, že je potřeba přestupovat v Suchdole nad Odrou, kde navíc dálkové vlaky nestaví. Proto jsem se dohodli s Kopřivnicí a s Příborem, které mají podobný problém, akorát ne v Suchdole, ale ve Studénce, že se pokusím zřídit tuto linku, která by naše města napojila přímo na hlavní dálkové vlaky.”

Nový Jičín za půl roční provoz zaplatí 260 tisíc korun, Příbor s nižším počtem obyvatel necelých 100 tisíc.

Pavel Netušil (Společně pro Příbor), místostarosta Příbora: “Většina lidí volí raději cestu autem do Hranic, Studénky a někteří dokonce do Svinova, než aby využívali ty stávající možnosti, které jsou. Ty jsou buď příliš dlouhé kvůli stávajícím přestupům, a nebo velmi nespolehlivé.”

Celkem bude v pracovní dny jezdit sedm párů spojů. Novojičíňáci budou moci do autobusu nastoupit na šesti různých místech ve městě.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Není potřeba vždy dojít na autobusové nádraží. Další zastávky jsou například na Bezručově ulici, na Palackého u gymnázia. v Loučce U Koruny, u zemědělského družstva.”

U této nové linky bude jistota návaznosti na příjezdy vlaků, v případě zpoždění bude autobus v Hranicích čekat.

Cestující si ale musí jízdu tímto speciálním spojem objednat, minimálně 60 minut předem. Buď v mobilní aplikaci ODISapka nebo na lince 773 605 066.

Nejrychlejší cestu z Nového Jičína do Prahy bude možné takto bez auta uskutečnit za 3 hodiny 18 minut, do Vídně za 3 hodiny a osm minut.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: ”Pokud chce člověk brzy ráno do Prahy, má třeba jednání na 8 hodin, tak kolem čtvrté vyjíždí z Nového Jičína a v 7:24 už může v Praze. A potom jsou tam i vlaky na návrat. je možné si například udělat i jednodenní výlet s tím, že autobus na vlak odjíždí kolem půl sedmé a následně je možné se vrátit se o vrátit o půl sedmé odpoledne nebo o čtvrt na devět večer, jsou tam dvě možnosti.”

Zkušební doba provozování tohoto spoje je půl roku, pak kraj rozhodne, zda jej bude dále podporovat. Dotčená města chtějí už po čtvrt roce prosadit i jistou změnu.

Pavel Netušil (Společně pro Příbor), místostarosta Příbora: “Že se nám podaří dosáhnout toho, aby pokud možno všechny ty spoje, případně alespoň ty ranní, umožňovaly dopravu mezi našimi městy, protože tak jsme to i původně zamýšleli.”

Jízdní řády této speciální linky a další informace o přípojích jsou na webu Nového Jičína, nový odkaz je přímo na titulní stránce. K aktuálnímu jízdnímu řádu mohou posílat občané také podněty na e-mail:bushranice@novyjicin.cz.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/novojicinsky-expres/novojicinsky-expres-03-09-2021-16-24