Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Regionální zprávy POLAR

Regionální zprávy POLAR

  • Aktuální zpravodajství z Moravskoslezského kraje každou celou hodinu
  • O novém primátorovi Ostravy bude rozhodnuto za měsíc
  • Motorkáři by měli být na začátku sezóny opatrní
  • Opava hledá místo pro autobusové nádraží
  • Kamery pomáhají zajištovat bezpečí a pořádek
  • Povinnou výuku absolvují v Čeladné v hotelovém bazénu

O novém primátorovi Ostravy bude rozhodnuto za měsíc

V úvodu zastupitelstva ostravského magistrátu oznámil primátor Tomáš Macura, že založil nový zastupitelský klub. Stalo se tak poté, co byl vyloučen z klubu hnutí ANO. Kdo ho nahradí v funkci primátora by mělo být jasné už příští týden a dubnové zastupitelstvo by nové vedení města mělo zvolit.

Středeční zastupitelstvo Magistrátu města Ostravy začalo oznámením primátora Tomáše Macury, že se třemi kolegy založil nový klub s názvem Nezařazení. Jde o reakci na zasedání klubu ANO, který jeho a náměstkyni Zuzanu Bajgarovou vyloučil. S nimi odešli ještě další 2 členové.

Tomáš Macura (Nezařazení), primátor Ostravy: "Členy klubu jsou 4 osoby. Moje maličkost, paní náměstkyně Zuzana Bajgarová, paní náměstkyně Kateřina Šebestová a pan Robert Čep."

Další změny ve vedení města budou následovat už na příštím zastupitelstvu v dubnu. V příštím týdnu plánuje ANO oblastní sněm, kde bude rozhodnuto o kandidátech na primátora a dvě místa náměstků. 

Hana Tichánková, předsedkyně klubu zastupitelů ANO: "Další změny proběhnou až po sněmu našeho hnutí, který proběhne v příštích dnech a který nominuje členy nového vedení města." 

Změny ve vedení města nijak nevadí koaličním partnerům, kteří vyčkávají a chtějí dodržet podepsanou smlouvu. 

Jan Dohnal (Koalice SPOLU), náměstek primátora Ostravy: "My opravdu v tenhle okamžik s nikým aktivně nejednáme. Držíme platnou koaliční smlouvu a čekáme, co z klubu ANO zůstane a vzejde."

I opozice zatím vyčkává, ale nelíbí se ji, že zastupitelstvo málo pracuje. Značně prý ubylo projednávaných bodů.

Lukáš Semerák (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: "Byli jsme zvyklí řešit 50, 60 materiálů a dneska jich je s bídou 20, takže se to podepisuje na chodu města." 

O post primátora a jeho dvou náměstků se zřejmě budou ucházet zástupci největších městských obvodů, radní magistrátu Ondřej Němeček a svou kandidaturu potvrdila i Hana Tichánková, která je bývalou místostarostkou Ostravy-Jihu.

---

Stavba I/46 Opava, jižní obchvat Hradecká - Olomoucká získala platné stavební povolení. Potvrdila to opavská radnice. Pokud vše půjde dobře, stavba by mohla začít v roce 2025, klíčová ale budou ještě jednání s vlastníky pozemků.

Policisté z Frýdku-Místku šetří další internetový podvod. Žena klikla na reklamu nabízející obchodování s energetickou společností. Během následného telefonátu si do počítače nainstalovala aplikaci pro vzdálený přístup a podvodníci jí postupně z účtu vysáli téměř 650 tisíc korun, navíc za ženu požádali o schválení úvěru na dalšího čtvrt milionu.

---

Motorkáři by měli být na začátku sezóny opatrní

S pěkným počasím se na silnici vrátili po zimě motorkáři. Okamžitě to bylo znát i na zásazích zdravotníků, kteří o víkendu spěchali hned ke třem nehodám. Motorkáři by měli být na začátku sezóny opatrní a zpozornět by měli i řidiči vozidel.

O víkendu vystoupala teplota až na 15 stupňů, což bylo pro každého motorkáře znamení, že je tady sezóna a je potřeba co nejdříve vyjet. Bohužel hned v sobotu zasahovali zdravotníci u dvou nehod. Jedna se stala na Karvinsku a další na Opavsku. V neděli pak vrtulník letěl do Bašky, kde narazil motorkář do betonového sloupku.

Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MS kraje: "Třiačtyřicetiletý řidič stroje byl po nárazu do betonového sloupku při vědomí, zasahující lékaři u něj však zjistili život ohrožující poranění. Prvotní vyšetření ukázalo zranění horní a dolní končetiny, vyloučit nebylo možno ani poranění pánve."

Každý rok je to bohužel podobné. Motorkáři ještě nejsou rozježdění a ani řidiči aut s nimi nepočítají, protože si přes zimu odvykli. Problémem mohou být také zbytky posypového materiálu v zatáčkách. V prvních kilometrech je podle odborníků potřeba zpomalit a získat zpět potřebné návyky. 

Pavel Blahut, koordinátor BESIP, instruktor motoškoly: "Musíme počítat s chybami ostatních. Já své chování po pětiměsíční pauze taky nemám tak dobře pod kontrolou. Je vhodné najít nějaký prostor, kde bych mohl vyzkoušet základní dovednostní úkony tzn. rozjezd, zastavit, udělat si kolečko doleva, doprava, abych se rozhýbal a dostal do kondice, protože po zimě je to náročné."

Motorku je ale nejprve také potřeba na novou sezónu řádně připravit a udělat servis. Šikovnější motorkáři to zvládnou sami, ale ostatní by měli svůj stroj odvézt k odborníkům. Zásadní je tlak v pneumatikách, provozní kapaliny a brzdy.

---

Opava hledá místo pro autobusové nádraží

Bude mít Opava konečně regulérní autobusové nádraží? Nyní se zastávky nacházejí přímo před budovou vlakového nádraží Opava – východ. Místo je to ale nevhodné. Na poměrně malém prostoru se kumulují linkové spoje i hromadná doprava. Město aktivně hledá prostor, kde by mohlo nové autobusové nádraží vzniknout.

Jánská ulice v době odpolední špičky. Na chodníku před budovou vlakového nádraží se šikují hloučky cestujících. Vyhlížejí svůj spoj, který může zastavit na třech zastávkách umístěných za sebou. Což při skutečnosti, kdy odtud odjíždějí nejen linkové autobusy, ale také spoje městské dopravy, zdaleka nestačí. Situace není příliš přehledná.

cestující: „Vadí mi, že se tady přebíhá z místa na místo. Jsou zde sice stanoviště, určité zastávky, ale stejně autobus zastaví jinde. A celkově je to tady takové chaotické.“

Původně byla autobusová stanoviště na výpadovce ven z města. Kvůli lepší dostupnosti jsou teď v centru. Prostor před vlakovým nádražím Opavy – východ plní funkci autobusového nádraží již dvacet let. Rozhodnutí to nebylo ale příliš šťastné.

René Černohorský, mluvčí, Policie ČR, ÚO Opava: „Z pohledu opavské policie je ulice Jánská dopravně-bezpečnostním rizikem. Jedná se o velmi frekventované, exponované a občansky vytížené místo.“

Na dvouproudou vozovku se totiž musí vtěsnat kromě linkových autobusů, také vozy MHD, cyklisté i cestující nejen autobusové ale také vlakové dopravy. Nedaleká křižovatka je tak kvůli tomu často ucpaná.

Opavská radnice teď aktivně hledá prostor, kde by se mohlo autobusové nádraží vybudovat.

Petr Popadinec, uvolněný radní, Magistrát města Opavy: „Zatím opravdu tipujeme, kde by mohlo být. Necháme si udělat studii proveditelnosti autobusového nádraží. Nějaké lokality už máme. Na základě studie se pak rozhodneme pro nejvhodnější místo.“

Jisté je, že by nové autobusové nádraží mělo vzniknout v pěšky dostupné vzdálenosti od nádraží vlakového. Mělo by tady být hned několik zastávek, točna a také zázemí pro cestující.

Petr Popadinec, uvolněný radní, Magistrát města Opavy: „Chceme zachovat jednotný dopraní uzel. Tzn. autobusové nádraží chceme vybudovat v blízkosti východního nebo resp. vlakového nádraží. A rámci toho hledáme lokality, které by tomu odpovídaly.“

René Černohorský, mluvčí, Policie ČR, ÚO Opava: „Z pohledu bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a eliminace kolizních situací v dopravě by velmi pomohlo umístění případně nového autobusového nádraží na jiném, větším prostranství.“

Na výstavbě nového autobusového nádraží bude spolupracovat město s Moravskoslezským krajem, který dopravní obslužnost zajišťuje.

---

Kamery pomáhají zajištovat bezpečí a pořádek

Odhalení původců černých skládek, pomoc policii s dopadením zlodějů. Tomu všemu přispívají bezpečnostní i dopravní kamery. Slezská Ostrava jich má v obvodu už přes stovku a instalace dalších se chystají. Nepřetržitý dohled nad nimi má městská policie.

Slezská Ostrava ve spolupráci s městskou policií v posledních letech stále navyšuje počet bezpečnostních kamer.

Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: "Zatímco v roce 2015 byly na území Slezské Ostravy pouze čtyři bezpečnostní kamery, dnes je jich už 64. A společně s dopravními kamerami se na území Slezské Ostravy nalézá 103 kamer, které snímají veřejný prostor. My postupně navyšujeme počet těchto kamer. A to zejména na základě podnětů občanů, ale i městské policie, která nás upozorňuje na některá riziková místa."

Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "Zrovna se nacházíme u jedné z nich, tady na křižovatce ulic Na Korunce, Na Liščině, Na Vyhlídce. Dále pak tady kousek na ulici Vývozní a také na ulici Technická. Dále tak na ulici Vančurova a na mateřské školce na Chrustově."

Kamery jsou pod nepřetržitým dohledem Městské policie Ostrava na dohledovém pracovišti Integrovaného výjezdového centra Slezská Ostrava a také na centrálním dohledovém pracovišti.

Marcel Pažický, MP Ostrava, vedoucí oblasti Slezská Ostrava: "Bezpečnostní kamery mají velmi silný účinek i z hlediska prevence. Kde byly v minulosti bezpečnostní kamery umístěny v rámci městského obvodu Slezská Ostrava, tak se v okolí snížila protiprávní činnost osob a zvýšilo se bezpečí."

Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: "Úkolem městského obvodu přitom není, jak já říkám, hrát si na nějakého velkého bratra, ale zajistit monitoring veřejného prostoru, umožnit městské policii, aby zachytila některé momenty, které jí umožní zajistit pohotovou odpověď na protiprávní jednání. A zároveň i uchovávat záznamy veřejného prostoru, které často umožňují dohledat pachatele trestné činnosti nebo přestupku."

Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "Na letošní rok máme naplánováno pět bezpečnostních kamer. Dvě budou umístěny na Nové osadě v Heřmanicích, kde máme dětské nové hřiště a také workoutové hřiště. Dále pak bude umístěna nová kamera na ulici Bohumínské, naproti hasičské zbrojnice Muglinov. A dále pak budou umístěny dvě nové bezpečnostní kamery na nově vzniklé nebo rekonstruované lávce nad Bazaly."

Kamery v posledních letech pomáhají na Slezské hlavně s odhalováním původců černých skládek.

Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "Dále bych chtěl také apelovat na všechny občany městského obvodu Slezská Ostrava, aby takový nadměrný odpad, který kolikrát umisťují vedle popelnic nebo zapuštěných a polozapuštěných kontejnerů, aby ho odváželi do sběrného dvora, který se nachází na Slezské Ostravě na ulici Československé armády 20, případně pak přímo do OZO, které se nachází v Ostravě-Kunčičkách."

Obvod má aktuálně ve správě 42 kamer a provoz jedné z nich vyjde na zhruba 25 tisíc korun ročně.

---

Opavští radní schválili smlouvu na rekonstrukci a přístavbu zimního stadionu. Výběrové řízení vyhrála firma PKS stavby za zhruba 370 milionů korun. Stavební práce začnou v dubnu, hotovo by mělo být v roce 2025. Náhradní ledová plocha vyrůstá v Městských sadech.

---

Povinnou výuku absolvují v Čeladné v hotelovém bazénu

Ještě donedávna musely děti z čeladenské základní školy dojíždět na povinné lekce plaveckého výcviku až dvacet kilometrů. Nyní jim na cestu k bazénu stačí pár minut. Plavání se podařilo zajistit ve zdejším hotelu.

Místem plaveckého výcviku pro děti ze Základní školy v Čeladné a také ze dvou mateřinek je od února bazén hotelu Yura. Ten je zhruba dva roky majetkem obce, provozovaný nájemcem. Nyní tak školákům stačí na cestu k bazénu pár minut, předtím dojížděli až dvacet kilometrů.

Pavla Mohylová, učitelka 3. třídy, ZŠ Čeladná: “Dříve se jezdilo plavat do Frenštátu, a v současné době máme ten bazén tady na Čeladné, je to pět minut od školy. Děti jsou tady moc spokojené, voda je teplá. Hlavní benefit je v tom, že to máme opravdu blízko, to je i velká úspora času.”

žáci 3. třídy, ZŠ Čeladná:

“Je to super.”

“Už se těším, až budeme příště skákat.”

Jana Bartošová, ředitelka MŠ Čeladenská Beruška: “Před tím jsme využívali bazén buď ve Frenštátě pod Radhoštěm nebio jsme jezdili do Fryčovic, ale tam je dost dlouhá cesta, po zdražení to byly dost velká náklady, takže jsme měli velkou radost, že můžeme využít místní podmínky.”

Obec investovala do drobných úprav bazénu, kolem přibyla madla. Školy společně zajistily potřebné pomůcky.

Alena Šajerová, plavecká škola KVS Laguna, Nový Jičín: “Škola nakoupila krásné pomůcky které se všechny snažíme využívat, takže si myslím, že si děti do plavání pěkně užijou.”

Povinná je plavecká výuka pro žáky 2. a 3. třídy, hotelový bazén navštíví 20krát.

---

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Regionální zprávy POLAR
22. března 2023, 17:00

O novém primátorovi Ostravy bude rozhodnuto za měsíc

V úvodu zastupitelstva ostravského magistrátu oznámil primátor Tomáš Macura, že založil nový zastupitelský klub. Stalo se tak poté, co byl vyloučen z klubu hnutí ANO. Kdo ho nahradí v funkci primátora by mělo být jasné už příští týden a dubnové zastupitelstvo by nové vedení města mělo zvolit.

Středeční zastupitelstvo Magistrátu města Ostravy začalo oznámením primátora Tomáše Macury, že se třemi kolegy založil nový klub s názvem Nezařazení. Jde o reakci na zasedání klubu ANO, který jeho a náměstkyni Zuzanu Bajgarovou vyloučil. S nimi odešli ještě další 2 členové.

Tomáš Macura (Nezařazení), primátor Ostravy: "Členy klubu jsou 4 osoby. Moje maličkost, paní náměstkyně Zuzana Bajgarová, paní náměstkyně Kateřina Šebestová a pan Robert Čep."

Další změny ve vedení města budou následovat už na příštím zastupitelstvu v dubnu. V příštím týdnu plánuje ANO oblastní sněm, kde bude rozhodnuto o kandidátech na primátora a dvě místa náměstků. 

Hana Tichánková, předsedkyně klubu zastupitelů ANO: "Další změny proběhnou až po sněmu našeho hnutí, který proběhne v příštích dnech a který nominuje členy nového vedení města." 

Změny ve vedení města nijak nevadí koaličním partnerům, kteří vyčkávají a chtějí dodržet podepsanou smlouvu. 

Jan Dohnal (Koalice SPOLU), náměstek primátora Ostravy: "My opravdu v tenhle okamžik s nikým aktivně nejednáme. Držíme platnou koaliční smlouvu a čekáme, co z klubu ANO zůstane a vzejde."

I opozice zatím vyčkává, ale nelíbí se ji, že zastupitelstvo málo pracuje. Značně prý ubylo projednávaných bodů.

Lukáš Semerák (Ostravak), náměstek primátora Ostravy: "Byli jsme zvyklí řešit 50, 60 materiálů a dneska jich je s bídou 20, takže se to podepisuje na chodu města." 

O post primátora a jeho dvou náměstků se zřejmě budou ucházet zástupci největších městských obvodů, radní magistrátu Ondřej Němeček a svou kandidaturu potvrdila i Hana Tichánková, která je bývalou místostarostkou Ostravy-Jihu.

---

Stavba I/46 Opava, jižní obchvat Hradecká - Olomoucká získala platné stavební povolení. Potvrdila to opavská radnice. Pokud vše půjde dobře, stavba by mohla začít v roce 2025, klíčová ale budou ještě jednání s vlastníky pozemků.

Policisté z Frýdku-Místku šetří další internetový podvod. Žena klikla na reklamu nabízející obchodování s energetickou společností. Během následného telefonátu si do počítače nainstalovala aplikaci pro vzdálený přístup a podvodníci jí postupně z účtu vysáli téměř 650 tisíc korun, navíc za ženu požádali o schválení úvěru na dalšího čtvrt milionu.

---

Motorkáři by měli být na začátku sezóny opatrní

S pěkným počasím se na silnici vrátili po zimě motorkáři. Okamžitě to bylo znát i na zásazích zdravotníků, kteří o víkendu spěchali hned ke třem nehodám. Motorkáři by měli být na začátku sezóny opatrní a zpozornět by měli i řidiči vozidel.

O víkendu vystoupala teplota až na 15 stupňů, což bylo pro každého motorkáře znamení, že je tady sezóna a je potřeba co nejdříve vyjet. Bohužel hned v sobotu zasahovali zdravotníci u dvou nehod. Jedna se stala na Karvinsku a další na Opavsku. V neděli pak vrtulník letěl do Bašky, kde narazil motorkář do betonového sloupku.

Lukáš Humpl, mluvčí ZZS MS kraje: "Třiačtyřicetiletý řidič stroje byl po nárazu do betonového sloupku při vědomí, zasahující lékaři u něj však zjistili život ohrožující poranění. Prvotní vyšetření ukázalo zranění horní a dolní končetiny, vyloučit nebylo možno ani poranění pánve."

Každý rok je to bohužel podobné. Motorkáři ještě nejsou rozježdění a ani řidiči aut s nimi nepočítají, protože si přes zimu odvykli. Problémem mohou být také zbytky posypového materiálu v zatáčkách. V prvních kilometrech je podle odborníků potřeba zpomalit a získat zpět potřebné návyky. 

Pavel Blahut, koordinátor BESIP, instruktor motoškoly: "Musíme počítat s chybami ostatních. Já své chování po pětiměsíční pauze taky nemám tak dobře pod kontrolou. Je vhodné najít nějaký prostor, kde bych mohl vyzkoušet základní dovednostní úkony tzn. rozjezd, zastavit, udělat si kolečko doleva, doprava, abych se rozhýbal a dostal do kondice, protože po zimě je to náročné."

Motorku je ale nejprve také potřeba na novou sezónu řádně připravit a udělat servis. Šikovnější motorkáři to zvládnou sami, ale ostatní by měli svůj stroj odvézt k odborníkům. Zásadní je tlak v pneumatikách, provozní kapaliny a brzdy.

---

Opava hledá místo pro autobusové nádraží

Bude mít Opava konečně regulérní autobusové nádraží? Nyní se zastávky nacházejí přímo před budovou vlakového nádraží Opava – východ. Místo je to ale nevhodné. Na poměrně malém prostoru se kumulují linkové spoje i hromadná doprava. Město aktivně hledá prostor, kde by mohlo nové autobusové nádraží vzniknout.

Jánská ulice v době odpolední špičky. Na chodníku před budovou vlakového nádraží se šikují hloučky cestujících. Vyhlížejí svůj spoj, který může zastavit na třech zastávkách umístěných za sebou. Což při skutečnosti, kdy odtud odjíždějí nejen linkové autobusy, ale také spoje městské dopravy, zdaleka nestačí. Situace není příliš přehledná.

cestující: „Vadí mi, že se tady přebíhá z místa na místo. Jsou zde sice stanoviště, určité zastávky, ale stejně autobus zastaví jinde. A celkově je to tady takové chaotické.“

Původně byla autobusová stanoviště na výpadovce ven z města. Kvůli lepší dostupnosti jsou teď v centru. Prostor před vlakovým nádražím Opavy – východ plní funkci autobusového nádraží již dvacet let. Rozhodnutí to nebylo ale příliš šťastné.

René Černohorský, mluvčí, Policie ČR, ÚO Opava: „Z pohledu opavské policie je ulice Jánská dopravně-bezpečnostním rizikem. Jedná se o velmi frekventované, exponované a občansky vytížené místo.“

Na dvouproudou vozovku se totiž musí vtěsnat kromě linkových autobusů, také vozy MHD, cyklisté i cestující nejen autobusové ale také vlakové dopravy. Nedaleká křižovatka je tak kvůli tomu často ucpaná.

Opavská radnice teď aktivně hledá prostor, kde by se mohlo autobusové nádraží vybudovat.

Petr Popadinec, uvolněný radní, Magistrát města Opavy: „Zatím opravdu tipujeme, kde by mohlo být. Necháme si udělat studii proveditelnosti autobusového nádraží. Nějaké lokality už máme. Na základě studie se pak rozhodneme pro nejvhodnější místo.“

Jisté je, že by nové autobusové nádraží mělo vzniknout v pěšky dostupné vzdálenosti od nádraží vlakového. Mělo by tady být hned několik zastávek, točna a také zázemí pro cestující.

Petr Popadinec, uvolněný radní, Magistrát města Opavy: „Chceme zachovat jednotný dopraní uzel. Tzn. autobusové nádraží chceme vybudovat v blízkosti východního nebo resp. vlakového nádraží. A rámci toho hledáme lokality, které by tomu odpovídaly.“

René Černohorský, mluvčí, Policie ČR, ÚO Opava: „Z pohledu bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a eliminace kolizních situací v dopravě by velmi pomohlo umístění případně nového autobusového nádraží na jiném, větším prostranství.“

Na výstavbě nového autobusového nádraží bude spolupracovat město s Moravskoslezským krajem, který dopravní obslužnost zajišťuje.

---

Kamery pomáhají zajištovat bezpečí a pořádek

Odhalení původců černých skládek, pomoc policii s dopadením zlodějů. Tomu všemu přispívají bezpečnostní i dopravní kamery. Slezská Ostrava jich má v obvodu už přes stovku a instalace dalších se chystají. Nepřetržitý dohled nad nimi má městská policie.

Slezská Ostrava ve spolupráci s městskou policií v posledních letech stále navyšuje počet bezpečnostních kamer.

Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: "Zatímco v roce 2015 byly na území Slezské Ostravy pouze čtyři bezpečnostní kamery, dnes je jich už 64. A společně s dopravními kamerami se na území Slezské Ostravy nalézá 103 kamer, které snímají veřejný prostor. My postupně navyšujeme počet těchto kamer. A to zejména na základě podnětů občanů, ale i městské policie, která nás upozorňuje na některá riziková místa."

Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "Zrovna se nacházíme u jedné z nich, tady na křižovatce ulic Na Korunce, Na Liščině, Na Vyhlídce. Dále pak tady kousek na ulici Vývozní a také na ulici Technická. Dále tak na ulici Vančurova a na mateřské školce na Chrustově."

Kamery jsou pod nepřetržitým dohledem Městské policie Ostrava na dohledovém pracovišti Integrovaného výjezdového centra Slezská Ostrava a také na centrálním dohledovém pracovišti.

Marcel Pažický, MP Ostrava, vedoucí oblasti Slezská Ostrava: "Bezpečnostní kamery mají velmi silný účinek i z hlediska prevence. Kde byly v minulosti bezpečnostní kamery umístěny v rámci městského obvodu Slezská Ostrava, tak se v okolí snížila protiprávní činnost osob a zvýšilo se bezpečí."

Richard Vereš (ANO), starosta Slezské Ostravy: "Úkolem městského obvodu přitom není, jak já říkám, hrát si na nějakého velkého bratra, ale zajistit monitoring veřejného prostoru, umožnit městské policii, aby zachytila některé momenty, které jí umožní zajistit pohotovou odpověď na protiprávní jednání. A zároveň i uchovávat záznamy veřejného prostoru, které často umožňují dohledat pachatele trestné činnosti nebo přestupku."

Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "Na letošní rok máme naplánováno pět bezpečnostních kamer. Dvě budou umístěny na Nové osadě v Heřmanicích, kde máme dětské nové hřiště a také workoutové hřiště. Dále pak bude umístěna nová kamera na ulici Bohumínské, naproti hasičské zbrojnice Muglinov. A dále pak budou umístěny dvě nové bezpečnostní kamery na nově vzniklé nebo rekonstruované lávce nad Bazaly."

Kamery v posledních letech pomáhají na Slezské hlavně s odhalováním původců černých skládek.

Vladimír Lyčka (ANO), místostarosta Slezské Ostravy: "Dále bych chtěl také apelovat na všechny občany městského obvodu Slezská Ostrava, aby takový nadměrný odpad, který kolikrát umisťují vedle popelnic nebo zapuštěných a polozapuštěných kontejnerů, aby ho odváželi do sběrného dvora, který se nachází na Slezské Ostravě na ulici Československé armády 20, případně pak přímo do OZO, které se nachází v Ostravě-Kunčičkách."

Obvod má aktuálně ve správě 42 kamer a provoz jedné z nich vyjde na zhruba 25 tisíc korun ročně.

---

Opavští radní schválili smlouvu na rekonstrukci a přístavbu zimního stadionu. Výběrové řízení vyhrála firma PKS stavby za zhruba 370 milionů korun. Stavební práce začnou v dubnu, hotovo by mělo být v roce 2025. Náhradní ledová plocha vyrůstá v Městských sadech.

---

Povinnou výuku absolvují v Čeladné v hotelovém bazénu

Ještě donedávna musely děti z čeladenské základní školy dojíždět na povinné lekce plaveckého výcviku až dvacet kilometrů. Nyní jim na cestu k bazénu stačí pár minut. Plavání se podařilo zajistit ve zdejším hotelu.

Místem plaveckého výcviku pro děti ze Základní školy v Čeladné a také ze dvou mateřinek je od února bazén hotelu Yura. Ten je zhruba dva roky majetkem obce, provozovaný nájemcem. Nyní tak školákům stačí na cestu k bazénu pár minut, předtím dojížděli až dvacet kilometrů.

Pavla Mohylová, učitelka 3. třídy, ZŠ Čeladná: “Dříve se jezdilo plavat do Frenštátu, a v současné době máme ten bazén tady na Čeladné, je to pět minut od školy. Děti jsou tady moc spokojené, voda je teplá. Hlavní benefit je v tom, že to máme opravdu blízko, to je i velká úspora času.”

žáci 3. třídy, ZŠ Čeladná:

“Je to super.”

“Už se těším, až budeme příště skákat.”

Jana Bartošová, ředitelka MŠ Čeladenská Beruška: “Před tím jsme využívali bazén buď ve Frenštátě pod Radhoštěm nebio jsme jezdili do Fryčovic, ale tam je dost dlouhá cesta, po zdražení to byly dost velká náklady, takže jsme měli velkou radost, že můžeme využít místní podmínky.”

Obec investovala do drobných úprav bazénu, kolem přibyla madla. Školy společně zajistily potřebné pomůcky.

Alena Šajerová, plavecká škola KVS Laguna, Nový Jičín: “Škola nakoupila krásné pomůcky které se všechny snažíme využívat, takže si myslím, že si děti do plavání pěkně užijou.”

Povinná je plavecká výuka pro žáky 2. a 3. třídy, hotelový bazén navštíví 20krát.

---

Zdroj: https://polar.cz/porady/regionalni-zpravy/regionalni-zpravy-polar-22-03-2023-17-00