Dopravní revue
- Letiště Leoše Janáčka už vyhlíží první cestující
- Konečně: našla se točna pro příměstské autobusy
- Dopravní konference opět řešila nebezpečná místa v MSK
- Host: Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP
Opět jsme tady s pořadem Dopravní revue, vítám vás u obrazovek. Regionální letiště v Česku jsou už otevřena pro osobní přepravu. Platí to i pro Letiště Leoše Janáčka Ostrava, které stejně jako letecké společnosti počítá ekonomické ztráty.
Letiště Leoše Janáčka už vyhlíží první cestující
Lukáš Zavadil: Nejméně měsíc si mošnovské letiště bude muset počkat na první cestující do zahraničí. Závisí to hlavně na cestovních kancelářích.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Seznam zemí, kam se dá letět, není velký. Ty nejoblíbenější destinace, jako je Egypt nebo Turecko, tak ty jsou zatím pasé přes prázdniny, ale myslím si, že spousta lidí do Chorvatska a dalších zemí poletí. Myslím si, že sezóna začne od července v plném proudu. Jestli už v červnu, tak to uvidíme.”
Lukáš Zavadil: Například letenky na lince Ostrava-Londýn už se ale začaly prodávat. Provozně bylo letiště připraveno celou dobu, protože to vyžaduje režim pro nákladní dopravu. Díky ní nemá mošnov úplný výpadek příjmů, i přesto budou ztráty v řádu desítek milionů korun.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Pokud by se nelétalo, tak výpadek bude nějakých 90 milionů korun, což je letiště schopné vydržet rok, ale rozhodně ne dva roky. Každá koruna bude dobrá a tady bude záležet na našich lidech, jestli bude například rozhodovat stovka za parkoviště v Katovicích levnější nebo ne. Tady možná chci poprosit všechny, že stejně jako byla taková vlna “zachraňme svůj pivovar, svou hospodu”, tak kdyby ten let z Katovic byl dražší, tak aby lidé letěli raději z Mošnova.”
Lukáš Zavadil: Významným milníkem bude kvůli koronaviru zatím odložené pravidelné spojení do polské Varšavy - z tohoto leteckého hubu poté mohou cestující zamířit do celého světa. Linka by měla začít fungovat prvního září.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Lukáš Zavadil: Obyvatele Opavy-Kylešovic už neobtěžují stovky autobusů, které se sem denně jezdily otáčet. Město poskytlo provozovateli příměstské dopravy na Opavsku, ČSAD Vsetín, dotaci, aby si mohl pronajmout areál i s točnou.
Konečně: našla se točna pro příměstské autobusy
Lukáš Zavadil: Jednotlivé linky začínají svou cestu u Východního nádraží. Po příjezdu do města se ale autobusy musely otočit až na 3 kilometry vzdáleném kruhovém objezdu. Na dohled je sice areál bývalého dopravce i s točnou, nicméně obě firmy se nedokázaly dohodnout na výši pronájmu. Ledy se prolomily až poté, co město pro tento účel odkleplo ČSAD Vsetín 3,5 milionovou dotaci.
Michal Jedlička (KDU-ČSL), náměstek primátora Opavy: „Pro nás bude návratnost hlavně ve zklidnění lokality Kylešovice, pak také úspora zplodin a prachu na území města.“
Jan Širc, provozní ředitel ČSAD Vsetín: „Uspoříme náklady i čas, který nám chyběl. A navíc máme možnost v tomto areálu i odstavovat vozidla.“
Lukáš Zavadil: Nový dodavatel dopravní obslužnosti působí na Opavsku necelý rok. Ve výběrovém řízení ho vybral pro následujících 10 let kraj. Podle opozičních zastupitelů by se nemělo na zajišťování zázemí finančně podílet město.
Dalibor Halátek, člen Zastupitelstva statutárního města Opavy (Změna pro Opavu): „Toto řešení je v tuto chvíli jediné možné. Nicméně by mělo jít na vrub dopravce.“
Lukáš Zavadil: Problém je v tom, že Opava nemá autobusové nádraží a tedy i místo pro otáčení vozů. Linky vyjíždějí od budovy Východního nádraží, kde není mnoho místa. Ve hře je hned několik lokalit, kde by mohl nový terminál vzniknout.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje:„Kraj nabízí pomocnou ruku. Jsme ochotni spolupracovat a podílet se také projekčně,"
Lukáš Zavadil: Autobusové nádraží bylo dříve na Těšínské ulici. Před víc jak 10 lety ale ustoupilo stavbě obchodního centra. A cestující se museli spokojit s natěsnanými zastávkami u vlakového nádraží.
------------------------------------------------------------------------------------------
Lukáš Zavadil: Teď vás vezmeme na už tradiční Dopravní konferenci s Besipem a Fondem zábrany škod. Akce cestuje po všech regionech Česka a vždy začíná v Moravskoslezském kraji. Opět tady byla řeč o rizikových a nehodových místech v našem regionu.
Dopravní konference opět řešila nebezpečná místa v MSK
Lukáš Zavadil: Už osmý ročník Dopravní konference - účastní se jí odborníci z oblasti dopravní infrastruktury, dopravní policisté, preventisté nebo zástupci měst a obcí. Hlavním tématem je bezpečnost v dopravě.
Martin Kostelenec, koordinátor akce: “Řešíme místa jednotlivých krajů, neřešíme je komplexně, ale jednotlivě. Každý kraj má své specifikum a odborníci, kteří se sejdou na těchto akcích, nám pomáhají ta místa řešit.”
Lukáš Zavadil: Často jde o místa, kde zbytečně umírají lidé nebo jsou nebezpečná. Díky dopravní konferenci se od roku 2014 podařilo upozornit na necelé tři stovky těchto míst a asi třetina už byla následně ve spolupráci s odborníky upravena.
Tomáš Neřold, vedoucí BESIP: “Je to velmi důležité v tom, že tady se řeší konkrétní místa, řeší se, jak je tam řešené svodidlo, jak je řešená křižovatka. Ty výstupy mohou vést k tomu, že se urychlí procesy při odstraňování nehodových lokalit a třeba potom těch životů nebo zranění tam může být méně, než kolik tam budeme sčítat, kdybychom to nechali být.”
Lukáš Zavadil:Dopravní prostor se na následcích dopravních nehod podílí 30 procenty, dokládají to dlouhodobé statistiky.
Jiří Zlý, ředitel Služby dopravní policie ČR: “Komunikace aby byla bezpečná, tak musí být srozumitelná a zároveň odpouštějící, jelikož účastník silničního provozu chybuje, stává se to. Nicméně právě ten dopravní prostor by měl být uzpůsoben tak, aby když už dojde k chybě, tak aby vlivem této chyby nedošlo také zároveň k fatálnímu následku té nehody. Myslím si, že výsledky za tu celou řadu let ukazují, že se to daří ve spolupráci policie, silničních správních úřadů, správců komunikací. Daří se zlepšovat ten bezpečný dopravní prostor. Nicméně té práce je před námi ještě hodně.”
Host: Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP
Lukáš Zavadil: Pozvání do studia Dopravní revue přijal krajský koordinátor BESIP Pavel Blahut. Vítejte u nás,dobrý den.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Dobrý den.
Lukáš Zavadil: Řeč bude o bezpečnosti v dopravě, v silničním provozu. Pojďme nejprve k těm uplynulým pěti měsícům. Jaká jsou čísla dopravní statistiky v republice a v Moravskoslezském kraji?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bohužel z celorepublikového hlediska se nám zvýšil počet dopravních nehod s fatálními následky. Na druhou stranu celkový počet dopravních nehod nám klesl. Spousta řidičů nevyjíždělo, opravdu vzalo si k srdci to, že by neměli se pohybovat. Na druhou stranu spousta řidičů volilo individuální formu dopravy. To znamená, jak jste si všimli sami, města byla klidná, prázdná. Dneska už je všechno zase zpátky v normálu, intenzita provozu nám velice zhoustla.
Lukáš Zavadil: Přicházejí samozřejmě teplejší dny a každým rokem hodně skloňovaná motorkářská sezóna, co bychom mohli motorkářům, všem kteří na motorky usedají doporučit, na co si mají dát pozor?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Zejména opravdu začít pozvolna. Teplé počasí láká k rychlé agresivní jízdě. Spousta motorkářů po zimě se ještě nedostalo do toho stavu, že by byli rozježdění, proto opravdu zvolit opatrnější styl jízdy, předvídat. Spousta řidičů si ještě nezvyklo, že jsou v provozu na pozemních komunikacích i motocyklisté. Existuje spousta motoškol, kde se motorkář, který už má nějakou praxi, může objednat a povýšit svoji svojí techniku jízdy na vyšší level. A samozřejmě i každý motorkář si může zajet na nějaké klidnější parkoviště, vyzkoušet si pár základních úkonů, otočit se, jízdu nízkou rychlostí, prostě to co je potřeba v tom provozu, aby zvládal.
Lukáš Zavadil: Pojďme ještě k těm koronavirovým dnům. Jakým způsobem ta krize ovlivnila vaše aktivity a aktivity BESIPu?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bohužel, my jsme byli skoro zastaveni, tím že pracujeme zejména s dětmi,s mládeží a ve spolupráci s policií, tak veškeré naše projekty byly zpomaleny. Bohužel letos se neuskuteční dopravní soutěž mladých cyklistů, kdy jednotlivá postupová kola už měly v březnu začít probíhat. Byla zrušena i mezinárodní soutěž dopravy v dopravní cyklistice. To znamená bohužel toto nám ubylo. Na druhou stranu rozjíždí se pozvolna projekty "Startdriving", což je projekt pro mladé začínající řidiče, projekt "Jedu s dobou", to je zase projekt pro seniory-řidiče nad 65 let. A i policie se dostává do standardního stavu takže znova začne klasika, v uvozovkách spolupráce s policií, která plní své úkoly na silnici.
Lukáš Zavadil: Takže vás řidiči budou moci potkávat brzy opět i třeba s policisty.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Přesně tak.
Lukáš Zavadil: Na co se zaměříte, nebo na co teď dáváte největší důraz?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bohužel jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod je nesprávný styl jízdy. Proto se policie bude zaměřovat na dodržování bezpečné vzdálenosti, správný styl jízdy, to znamená nedržení mobilního telefonu v ruce, věnování se řízení. Opravdu těm rizikovým situacím, které v provozu nastávají.
Lukáš Zavadil: V těchto dnech se hodně mluví o zpřísnění postihů pro řidiče při porušení pravidel. Na co se máme připravit? Co se změní?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bodový systém dojde asi značné úpravy. Je to dobře, protože už je tady s námi dlouho a některé přestupky nejsou tak závažné, naopak jiné nové přestupky nám přibyly. Je opravdu snahou řidiče motivovat, aby nepáchal tyto přestupky, tak proto dojde k úpravám i sankcí i bodového hodnocení těchto přestupků.
Lukáš Zavadil: Můžeme být konkrétní, jaké příklady nebo o čem se hovoří, za co by tedy měly být ty sankce třeba horší?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Za držení mobilního telefonu v ruce nebo telefonování během jízdy, tam jsou zvednuté právě už pokuty na místě, které lze udělit. To samé i bodové hodnocení by mělo být zvýšeno.
Lukáš Zavadil: Vy jako koordinátor Besipu tady tohle vítáte?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Je to restriktivní opatření a mělo by to být výchovné až poučující pro toho člověka. Opravdu, když mě chytnou s telefonem v ruce, měl bych si říct: "není něco v pořádku, měl bych se věnovat situaci". Z vlastní zkušenosti každý máme ten zážitek, že jsme opravdu drželi telefon a brzdili jsme na poslední chvilku - a ten člověk si řekne: "Aha tak to není v pořádku". Opravdu je potřeba předcházet těm nebezpečným situacím.
Lukáš Zavadil: Naším hostem byl dnes Pavel Blahut,Krajský koordinátor Besipu. Díky za váš čas.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Také děkuji za pozvání.
Lukáš Zavadil: A loučím se i s vámi. Na viděnou příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Opět jsme tady s pořadem Dopravní revue, vítám vás u obrazovek. Regionální letiště v Česku jsou už otevřena pro osobní přepravu. Platí to i pro Letiště Leoše Janáčka Ostrava, které stejně jako letecké společnosti počítá ekonomické ztráty.
Letiště Leoše Janáčka už vyhlíží první cestující
Lukáš Zavadil: Nejméně měsíc si mošnovské letiště bude muset počkat na první cestující do zahraničí. Závisí to hlavně na cestovních kancelářích.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Seznam zemí, kam se dá letět, není velký. Ty nejoblíbenější destinace, jako je Egypt nebo Turecko, tak ty jsou zatím pasé přes prázdniny, ale myslím si, že spousta lidí do Chorvatska a dalších zemí poletí. Myslím si, že sezóna začne od července v plném proudu. Jestli už v červnu, tak to uvidíme.”
Lukáš Zavadil: Například letenky na lince Ostrava-Londýn už se ale začaly prodávat. Provozně bylo letiště připraveno celou dobu, protože to vyžaduje režim pro nákladní dopravu. Díky ní nemá mošnov úplný výpadek příjmů, i přesto budou ztráty v řádu desítek milionů korun.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana MS kraje: “Pokud by se nelétalo, tak výpadek bude nějakých 90 milionů korun, což je letiště schopné vydržet rok, ale rozhodně ne dva roky. Každá koruna bude dobrá a tady bude záležet na našich lidech, jestli bude například rozhodovat stovka za parkoviště v Katovicích levnější nebo ne. Tady možná chci poprosit všechny, že stejně jako byla taková vlna “zachraňme svůj pivovar, svou hospodu”, tak kdyby ten let z Katovic byl dražší, tak aby lidé letěli raději z Mošnova.”
Lukáš Zavadil: Významným milníkem bude kvůli koronaviru zatím odložené pravidelné spojení do polské Varšavy - z tohoto leteckého hubu poté mohou cestující zamířit do celého světa. Linka by měla začít fungovat prvního září.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Lukáš Zavadil: Obyvatele Opavy-Kylešovic už neobtěžují stovky autobusů, které se sem denně jezdily otáčet. Město poskytlo provozovateli příměstské dopravy na Opavsku, ČSAD Vsetín, dotaci, aby si mohl pronajmout areál i s točnou.
Konečně: našla se točna pro příměstské autobusy
Lukáš Zavadil: Jednotlivé linky začínají svou cestu u Východního nádraží. Po příjezdu do města se ale autobusy musely otočit až na 3 kilometry vzdáleném kruhovém objezdu. Na dohled je sice areál bývalého dopravce i s točnou, nicméně obě firmy se nedokázaly dohodnout na výši pronájmu. Ledy se prolomily až poté, co město pro tento účel odkleplo ČSAD Vsetín 3,5 milionovou dotaci.
Michal Jedlička (KDU-ČSL), náměstek primátora Opavy: „Pro nás bude návratnost hlavně ve zklidnění lokality Kylešovice, pak také úspora zplodin a prachu na území města.“
Jan Širc, provozní ředitel ČSAD Vsetín: „Uspoříme náklady i čas, který nám chyběl. A navíc máme možnost v tomto areálu i odstavovat vozidla.“
Lukáš Zavadil: Nový dodavatel dopravní obslužnosti působí na Opavsku necelý rok. Ve výběrovém řízení ho vybral pro následujících 10 let kraj. Podle opozičních zastupitelů by se nemělo na zajišťování zázemí finančně podílet město.
Dalibor Halátek, člen Zastupitelstva statutárního města Opavy (Změna pro Opavu): „Toto řešení je v tuto chvíli jediné možné. Nicméně by mělo jít na vrub dopravce.“
Lukáš Zavadil: Problém je v tom, že Opava nemá autobusové nádraží a tedy i místo pro otáčení vozů. Linky vyjíždějí od budovy Východního nádraží, kde není mnoho místa. Ve hře je hned několik lokalit, kde by mohl nový terminál vzniknout.
Jakub Unucka (ODS), náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje:„Kraj nabízí pomocnou ruku. Jsme ochotni spolupracovat a podílet se také projekčně,"
Lukáš Zavadil: Autobusové nádraží bylo dříve na Těšínské ulici. Před víc jak 10 lety ale ustoupilo stavbě obchodního centra. A cestující se museli spokojit s natěsnanými zastávkami u vlakového nádraží.
------------------------------------------------------------------------------------------
Lukáš Zavadil: Teď vás vezmeme na už tradiční Dopravní konferenci s Besipem a Fondem zábrany škod. Akce cestuje po všech regionech Česka a vždy začíná v Moravskoslezském kraji. Opět tady byla řeč o rizikových a nehodových místech v našem regionu.
Dopravní konference opět řešila nebezpečná místa v MSK
Lukáš Zavadil: Už osmý ročník Dopravní konference - účastní se jí odborníci z oblasti dopravní infrastruktury, dopravní policisté, preventisté nebo zástupci měst a obcí. Hlavním tématem je bezpečnost v dopravě.
Martin Kostelenec, koordinátor akce: “Řešíme místa jednotlivých krajů, neřešíme je komplexně, ale jednotlivě. Každý kraj má své specifikum a odborníci, kteří se sejdou na těchto akcích, nám pomáhají ta místa řešit.”
Lukáš Zavadil: Často jde o místa, kde zbytečně umírají lidé nebo jsou nebezpečná. Díky dopravní konferenci se od roku 2014 podařilo upozornit na necelé tři stovky těchto míst a asi třetina už byla následně ve spolupráci s odborníky upravena.
Tomáš Neřold, vedoucí BESIP: “Je to velmi důležité v tom, že tady se řeší konkrétní místa, řeší se, jak je tam řešené svodidlo, jak je řešená křižovatka. Ty výstupy mohou vést k tomu, že se urychlí procesy při odstraňování nehodových lokalit a třeba potom těch životů nebo zranění tam může být méně, než kolik tam budeme sčítat, kdybychom to nechali být.”
Lukáš Zavadil:Dopravní prostor se na následcích dopravních nehod podílí 30 procenty, dokládají to dlouhodobé statistiky.
Jiří Zlý, ředitel Služby dopravní policie ČR: “Komunikace aby byla bezpečná, tak musí být srozumitelná a zároveň odpouštějící, jelikož účastník silničního provozu chybuje, stává se to. Nicméně právě ten dopravní prostor by měl být uzpůsoben tak, aby když už dojde k chybě, tak aby vlivem této chyby nedošlo také zároveň k fatálnímu následku té nehody. Myslím si, že výsledky za tu celou řadu let ukazují, že se to daří ve spolupráci policie, silničních správních úřadů, správců komunikací. Daří se zlepšovat ten bezpečný dopravní prostor. Nicméně té práce je před námi ještě hodně.”
Host: Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP
Lukáš Zavadil: Pozvání do studia Dopravní revue přijal krajský koordinátor BESIP Pavel Blahut. Vítejte u nás,dobrý den.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Dobrý den.
Lukáš Zavadil: Řeč bude o bezpečnosti v dopravě, v silničním provozu. Pojďme nejprve k těm uplynulým pěti měsícům. Jaká jsou čísla dopravní statistiky v republice a v Moravskoslezském kraji?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bohužel z celorepublikového hlediska se nám zvýšil počet dopravních nehod s fatálními následky. Na druhou stranu celkový počet dopravních nehod nám klesl. Spousta řidičů nevyjíždělo, opravdu vzalo si k srdci to, že by neměli se pohybovat. Na druhou stranu spousta řidičů volilo individuální formu dopravy. To znamená, jak jste si všimli sami, města byla klidná, prázdná. Dneska už je všechno zase zpátky v normálu, intenzita provozu nám velice zhoustla.
Lukáš Zavadil: Přicházejí samozřejmě teplejší dny a každým rokem hodně skloňovaná motorkářská sezóna, co bychom mohli motorkářům, všem kteří na motorky usedají doporučit, na co si mají dát pozor?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Zejména opravdu začít pozvolna. Teplé počasí láká k rychlé agresivní jízdě. Spousta motorkářů po zimě se ještě nedostalo do toho stavu, že by byli rozježdění, proto opravdu zvolit opatrnější styl jízdy, předvídat. Spousta řidičů si ještě nezvyklo, že jsou v provozu na pozemních komunikacích i motocyklisté. Existuje spousta motoškol, kde se motorkář, který už má nějakou praxi, může objednat a povýšit svoji svojí techniku jízdy na vyšší level. A samozřejmě i každý motorkář si může zajet na nějaké klidnější parkoviště, vyzkoušet si pár základních úkonů, otočit se, jízdu nízkou rychlostí, prostě to co je potřeba v tom provozu, aby zvládal.
Lukáš Zavadil: Pojďme ještě k těm koronavirovým dnům. Jakým způsobem ta krize ovlivnila vaše aktivity a aktivity BESIPu?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bohužel, my jsme byli skoro zastaveni, tím že pracujeme zejména s dětmi,s mládeží a ve spolupráci s policií, tak veškeré naše projekty byly zpomaleny. Bohužel letos se neuskuteční dopravní soutěž mladých cyklistů, kdy jednotlivá postupová kola už měly v březnu začít probíhat. Byla zrušena i mezinárodní soutěž dopravy v dopravní cyklistice. To znamená bohužel toto nám ubylo. Na druhou stranu rozjíždí se pozvolna projekty "Startdriving", což je projekt pro mladé začínající řidiče, projekt "Jedu s dobou", to je zase projekt pro seniory-řidiče nad 65 let. A i policie se dostává do standardního stavu takže znova začne klasika, v uvozovkách spolupráce s policií, která plní své úkoly na silnici.
Lukáš Zavadil: Takže vás řidiči budou moci potkávat brzy opět i třeba s policisty.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Přesně tak.
Lukáš Zavadil: Na co se zaměříte, nebo na co teď dáváte největší důraz?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bohužel jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod je nesprávný styl jízdy. Proto se policie bude zaměřovat na dodržování bezpečné vzdálenosti, správný styl jízdy, to znamená nedržení mobilního telefonu v ruce, věnování se řízení. Opravdu těm rizikovým situacím, které v provozu nastávají.
Lukáš Zavadil: V těchto dnech se hodně mluví o zpřísnění postihů pro řidiče při porušení pravidel. Na co se máme připravit? Co se změní?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Bodový systém dojde asi značné úpravy. Je to dobře, protože už je tady s námi dlouho a některé přestupky nejsou tak závažné, naopak jiné nové přestupky nám přibyly. Je opravdu snahou řidiče motivovat, aby nepáchal tyto přestupky, tak proto dojde k úpravám i sankcí i bodového hodnocení těchto přestupků.
Lukáš Zavadil: Můžeme být konkrétní, jaké příklady nebo o čem se hovoří, za co by tedy měly být ty sankce třeba horší?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Za držení mobilního telefonu v ruce nebo telefonování během jízdy, tam jsou zvednuté právě už pokuty na místě, které lze udělit. To samé i bodové hodnocení by mělo být zvýšeno.
Lukáš Zavadil: Vy jako koordinátor Besipu tady tohle vítáte?
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Je to restriktivní opatření a mělo by to být výchovné až poučující pro toho člověka. Opravdu, když mě chytnou s telefonem v ruce, měl bych si říct: "není něco v pořádku, měl bych se věnovat situaci". Z vlastní zkušenosti každý máme ten zážitek, že jsme opravdu drželi telefon a brzdili jsme na poslední chvilku - a ten člověk si řekne: "Aha tak to není v pořádku". Opravdu je potřeba předcházet těm nebezpečným situacím.
Lukáš Zavadil: Naším hostem byl dnes Pavel Blahut,Krajský koordinátor Besipu. Díky za váš čas.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: Také děkuji za pozvání.
Lukáš Zavadil: A loučím se i s vámi. Na viděnou příště.
Redakčně upraveno / zkráceno.