Dopravní revue
- V MSK opět jezdí turistické cyklobusy
- Práce na obchvatu Karviné probíhají podle plánu
- Po dobrých zkušenostech s radary chtějí v Rychvaldě zpomalit i další ulice
- Opava modernizuje semafory
- Stavba obchvatu Frýdku-Místku pokračuje
Začíná pořad Dopravní revue, pojďte s námi za dopravou v Moravskoslezském kraji.
V MSK opět jezdí turistické cyklobusy
Lidé v Moravskoslezském kraji mohou při svých výletech na kolech od 1. května využívat oblíbené cyklobusy. Na čtyřech linkách budou vozit turisty do konce září na Ovčárnu, Pustevny nebo na Visalaje.
Miroslav Slaný, tiskový mluvčí Z-Group bus: "Po dva a půl roku dlouhé pauze budou moci lidé ke svým cestám do Beskyd znovu využívat cyklobus na lince 880133 Nový Jičín - Pustevny – Bílá. Stavět bude v Příboře, v Kopřivnici, ve Frenštátě pod Radhoštěm, a v Rožnově. Jeden ranní spoj pojede na Pustevny, jeden dopolední spoj na Bílou a jeden odpolední spoj zpět. Cyklisté se tak dostanou do oblíbených lokalit na Bečvách a Pustevnách, případně i dál na Bumbálku a Bílou. Do každého cyklobusu se vejde 25 jízdních kol. Cestující si mohou místa pro jízdní kola rezervovat přes IDOS.cz. Jízdné pro cestujícího se platí u řidiče.Věříme, že i letos bude provoz oblíbených cyklobusů úspěšný a využijí je i noví návštěvníci Moravskoslezského kraje, kteří tak okusí krásné prostředí a přírodu našeho regionu s množstvím značených cyklotras a cyklostezek."
Práce na obchvatu Karviné probíhají podle plánu
V Karviné pokračuje výstavba jihozápadního obchvatu města pro dopravu mezi Českým Těšínem, Bohumínem a Ostravou. Momentálně běží přípravy na stavbu nového mostu a probíhají i práce na násypu obchvatu v úseku mezi Olší a jezerem Lodičky.
Obchvat Karviné bude dlouhý téměř 3 km, obsahovat bude celkem třicet stavebních objektů, jeden most, o délce 207 metrů a jeden podchod pro pěší. Stavba je rozdělena do několika fází a od začátku zahájení stavby práce opět výrazně pokročily.
Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska: “Na začátku úseku obchvatu, ze strany Českého Těšína postupně odstraňujeme mezideponii hlušinové sypaniny z dolu Darkov, kterou dáváme do násypů. Po celkovém zpracování zásoby materiálu bude v daném místě vybudováno definitivní násypové těleso včetně napojení Karviné. Při zabudování materiálu využíváme metodu BIM: 3D modelování projektu a technologii 3D naváděných strojů."
Poblíž darkovského mostu se počítá s novým mostem a také podchodem pro pěší. Ten se začne stavět až na konci léta, po realizaci napojení silnice ze Stonavy na ulici U Olše. Přípravy na stavbu mostu už běží. Výstavba mostu přes Olši je zatím ve stádiu konsolidace podloží opěr – tedy zdánlivě se nic neděje. Probíhá ovšem pravidelné měření sedání podloží, které vyhodnocují geotechnici. Samotné stavební práce na mostě a spodní stavbě mostních opěr a pilířů zahájíme v létě. Počkat si lidé budou muset i na stavbu protihlukových stěn, se kterými se počítá.
Lukáš Raszyk, náměstek primátora: “My s ŘSD dnes řešíme další protihlukové stěny, aby byl dopad na odpočinkové zóny co nejmenší. Zároveň je naplánovaná velká výstavba zeleně a se stavbou souvisí i čištění jezera lodiček. Teď probíhá stavba, při každé stavbě je hluk, já bych poprosil, ať vydržíme do konce té stavby."
Na stavbu se stále přiváží kamenivo a je postavena konstrukce u napojení na silnici 1/59. Jde o úsek poblíž Bělidla, kde se provádí část násypového tělesa založeného v jezeře. Dále probíhají práce na násypu obchvatu v úseku mezi Olší a jezerem Lodičky. Do stavby bylo prozatím zabudováno přibližně 250 tisíc tun kamenitého materiálu. Na silnici I/67 v blízkosti s křížením s I/59 provádíme úpravu kanalizačního sběrače ve správě SmVaK. Od začátku roku byla provedena přeložka vrchního vedení vysokého napětí a nízkého napětí. Pracujeme také na novém korytě Darkovské mlýnky. Výrazné změny v organizaci dopravy se v blízké době nechystají. Drobné změny budou probíhat pouze v místě úpravy kanalizačního sběrače na silnici I/67, pod silnicí I/59 (pod ulicí Ostravská – u Bělidla). V těchto místech práce na úpravě kanalizace vyžadují pravidelné změny dopravního omezení.
Po dobrých zkušenostech s radary chtějí v Rychvaldě zpomalit i další ulice
Na měřiče rychlosti vozidel projíždějících hlavními tahy nedají dopustit v Rychvaldě. Přestože radary neslouží k pokutování hříšníků, doprava se zpomalila a město teď řeší další ulice.
Město Rychvald má za sebou zhruba rok měření rychlosti vozidel na hlavních tazích, kde bylo zapotřebí snížit rychlost projíždějících automobilů s ohledem na zajištění bezpečnosti provozu.
Pavel Staněk (SPD), místostarosta Rychvaldu: "Z výsledků toho zhruba více než ročního měření nám vyplývá, že polovina řidičů, kteří projíždějí obcí, dodržuje stanovenou rychlost. Jsou i tací, kteří prostě ignoruji vše a jakékoliv značky a informační ukazatele berou opravdu, že to je pouze pro ně informační."
anketa: "Radar je dobrý, správně postavený. Řidiči respektují, byť ne všichni."
anketa: "Tam když jedete, tak vám to ukáže zpomalit. A když se vám tam ukáže číslo, to znamená, že tu padesátku překročíte a objeví se tam značka auta."
Radary nejen, že měří rychlost vozidel, ale také monitorují hustotu dopravy.
Pavel Staněk (SPD), místostarosta Rychvaldu: "Z dat, které z těch měřičů máme, tak to z těch příjezdových cest, které měříme, vyplývá že, jak po těch cestách, tak zejména středem obce je hustota dopravy zhruba šest tisíc vozidel v průměru za den."
Tři radary na hlavních tazích hodlá radnice zachovat a současně zvažuje, že provede takzvané skryté měření na jiných místech. Podle výsledků se na tato místa zaměří strážníci se svým radarem.
Pavel Staněk (SPD), místostarosta Rychvaldu: "Důležité pro nás je vědět, kdy postihneme právě ty, kteří ignorují absolutně vše."
Záznamy z radarů v Rychvaldě už také posloužily republikové policii při vyšetřování trestné činnosti, když zaznamenaly průjezd vozidel pachatelů.
Opava modernizuje semafory
Některé světelné křižovatky v Opavě čeká modernizace. Na obnovu se podařilo městu získat peníze z Evropského strukturálního a investičního fondu. Nový systém umožní plynulý průjezd městem nebo preferenční průjezd záchranářů.
Během následujících pěti měsíců dojde k modernizaci řídících i komunikačních technologií světelných signalizačních zařízení na některých opavských křižovatkách.
Jan Hazucha, ředitel Technických služeb Opava: „V Opavě máme 15 světelně řízených křižovatek. Nejstarší už má 24 let a je na hraně své životnosti. Myslíme si, že je teď nejvhodnější doba abychom začali s jejich obnovou.“
Čas od času se stane, že světelná signalizace vypoví službu a to pak hustou dopravu ve městě musí řídit policisté. Rekonstrukce zajistí spolehlivější fungování semaforů.
Michal Jedlička (KDU – ČSL), náměstek primátora Opavy: „Některé už jsou technicky zastaralé. Novější moduly už na ně nemůžeme aplikovat. V poslední době se nám stávaly i výpadky funkčnosti těchto křižovatek.“
Nový systém umožní preferenční průjezd vozidel záchranářů. Řidiči si budou muset zvyknout také na noční celo červenou fázi.
Obnova se týká prozatím 6 z celkem 15 křižovatek ve městě. Práce na jednotlivých úsecích budou probíhat postupně.
Michal Jedlička (KDU – ČSL), náměstek primátora Opavy: „Po dobu rekonstrukce křižovatky uzavřeny nebudou. Vše by mělo probíhat za stávajícího chodu a provozu. Určitě bych chtěl požádal řidiče o toleranci.“
Modernizace semaforů bude trvat až do podzimu. Zkušební provoz začne v říjnu. Opravy za necelých 35 mil. korun pokryje z 85 % dotace z Evropského strukturálního a investičního fondu.
Stavba obchvatu Frýdku-Místku pokračuje
Magazín Dopravní revue sleduje i probíhající stavbu obchvatu Frýdku-Místku po dálnici D48. Rozdělena je na dvě základní etapy. Pracuje se na několika místech současně. Takto zachytily kamery Ředitelství silnic a dálnic stavební ruch v minulých dnech.
To je z aktuálního vydání pořadu Dopravní revue vše, díky, že jste byli s námi a příště na viděnou.
Redakčně upraveno / zkráceno.
Začíná pořad Dopravní revue, pojďte s námi za dopravou v Moravskoslezském kraji.
V MSK opět jezdí turistické cyklobusy
Lidé v Moravskoslezském kraji mohou při svých výletech na kolech od 1. května využívat oblíbené cyklobusy. Na čtyřech linkách budou vozit turisty do konce září na Ovčárnu, Pustevny nebo na Visalaje.
Miroslav Slaný, tiskový mluvčí Z-Group bus: "Po dva a půl roku dlouhé pauze budou moci lidé ke svým cestám do Beskyd znovu využívat cyklobus na lince 880133 Nový Jičín - Pustevny – Bílá. Stavět bude v Příboře, v Kopřivnici, ve Frenštátě pod Radhoštěm, a v Rožnově. Jeden ranní spoj pojede na Pustevny, jeden dopolední spoj na Bílou a jeden odpolední spoj zpět. Cyklisté se tak dostanou do oblíbených lokalit na Bečvách a Pustevnách, případně i dál na Bumbálku a Bílou. Do každého cyklobusu se vejde 25 jízdních kol. Cestující si mohou místa pro jízdní kola rezervovat přes IDOS.cz. Jízdné pro cestujícího se platí u řidiče.Věříme, že i letos bude provoz oblíbených cyklobusů úspěšný a využijí je i noví návštěvníci Moravskoslezského kraje, kteří tak okusí krásné prostředí a přírodu našeho regionu s množstvím značených cyklotras a cyklostezek."
Práce na obchvatu Karviné probíhají podle plánu
V Karviné pokračuje výstavba jihozápadního obchvatu města pro dopravu mezi Českým Těšínem, Bohumínem a Ostravou. Momentálně běží přípravy na stavbu nového mostu a probíhají i práce na násypu obchvatu v úseku mezi Olší a jezerem Lodičky.
Obchvat Karviné bude dlouhý téměř 3 km, obsahovat bude celkem třicet stavebních objektů, jeden most, o délce 207 metrů a jeden podchod pro pěší. Stavba je rozdělena do několika fází a od začátku zahájení stavby práce opět výrazně pokročily.
Petra Havrlantová, zastupující mluvčí společnosti Skanska: “Na začátku úseku obchvatu, ze strany Českého Těšína postupně odstraňujeme mezideponii hlušinové sypaniny z dolu Darkov, kterou dáváme do násypů. Po celkovém zpracování zásoby materiálu bude v daném místě vybudováno definitivní násypové těleso včetně napojení Karviné. Při zabudování materiálu využíváme metodu BIM: 3D modelování projektu a technologii 3D naváděných strojů."
Poblíž darkovského mostu se počítá s novým mostem a také podchodem pro pěší. Ten se začne stavět až na konci léta, po realizaci napojení silnice ze Stonavy na ulici U Olše. Přípravy na stavbu mostu už běží. Výstavba mostu přes Olši je zatím ve stádiu konsolidace podloží opěr – tedy zdánlivě se nic neděje. Probíhá ovšem pravidelné měření sedání podloží, které vyhodnocují geotechnici. Samotné stavební práce na mostě a spodní stavbě mostních opěr a pilířů zahájíme v létě. Počkat si lidé budou muset i na stavbu protihlukových stěn, se kterými se počítá.
Lukáš Raszyk, náměstek primátora: “My s ŘSD dnes řešíme další protihlukové stěny, aby byl dopad na odpočinkové zóny co nejmenší. Zároveň je naplánovaná velká výstavba zeleně a se stavbou souvisí i čištění jezera lodiček. Teď probíhá stavba, při každé stavbě je hluk, já bych poprosil, ať vydržíme do konce té stavby."
Na stavbu se stále přiváží kamenivo a je postavena konstrukce u napojení na silnici 1/59. Jde o úsek poblíž Bělidla, kde se provádí část násypového tělesa založeného v jezeře. Dále probíhají práce na násypu obchvatu v úseku mezi Olší a jezerem Lodičky. Do stavby bylo prozatím zabudováno přibližně 250 tisíc tun kamenitého materiálu. Na silnici I/67 v blízkosti s křížením s I/59 provádíme úpravu kanalizačního sběrače ve správě SmVaK. Od začátku roku byla provedena přeložka vrchního vedení vysokého napětí a nízkého napětí. Pracujeme také na novém korytě Darkovské mlýnky. Výrazné změny v organizaci dopravy se v blízké době nechystají. Drobné změny budou probíhat pouze v místě úpravy kanalizačního sběrače na silnici I/67, pod silnicí I/59 (pod ulicí Ostravská – u Bělidla). V těchto místech práce na úpravě kanalizace vyžadují pravidelné změny dopravního omezení.
Po dobrých zkušenostech s radary chtějí v Rychvaldě zpomalit i další ulice
Na měřiče rychlosti vozidel projíždějících hlavními tahy nedají dopustit v Rychvaldě. Přestože radary neslouží k pokutování hříšníků, doprava se zpomalila a město teď řeší další ulice.
Město Rychvald má za sebou zhruba rok měření rychlosti vozidel na hlavních tazích, kde bylo zapotřebí snížit rychlost projíždějících automobilů s ohledem na zajištění bezpečnosti provozu.
Pavel Staněk (SPD), místostarosta Rychvaldu: "Z výsledků toho zhruba více než ročního měření nám vyplývá, že polovina řidičů, kteří projíždějí obcí, dodržuje stanovenou rychlost. Jsou i tací, kteří prostě ignoruji vše a jakékoliv značky a informační ukazatele berou opravdu, že to je pouze pro ně informační."
anketa: "Radar je dobrý, správně postavený. Řidiči respektují, byť ne všichni."
anketa: "Tam když jedete, tak vám to ukáže zpomalit. A když se vám tam ukáže číslo, to znamená, že tu padesátku překročíte a objeví se tam značka auta."
Radary nejen, že měří rychlost vozidel, ale také monitorují hustotu dopravy.
Pavel Staněk (SPD), místostarosta Rychvaldu: "Z dat, které z těch měřičů máme, tak to z těch příjezdových cest, které měříme, vyplývá že, jak po těch cestách, tak zejména středem obce je hustota dopravy zhruba šest tisíc vozidel v průměru za den."
Tři radary na hlavních tazích hodlá radnice zachovat a současně zvažuje, že provede takzvané skryté měření na jiných místech. Podle výsledků se na tato místa zaměří strážníci se svým radarem.
Pavel Staněk (SPD), místostarosta Rychvaldu: "Důležité pro nás je vědět, kdy postihneme právě ty, kteří ignorují absolutně vše."
Záznamy z radarů v Rychvaldě už také posloužily republikové policii při vyšetřování trestné činnosti, když zaznamenaly průjezd vozidel pachatelů.
Opava modernizuje semafory
Některé světelné křižovatky v Opavě čeká modernizace. Na obnovu se podařilo městu získat peníze z Evropského strukturálního a investičního fondu. Nový systém umožní plynulý průjezd městem nebo preferenční průjezd záchranářů.
Během následujících pěti měsíců dojde k modernizaci řídících i komunikačních technologií světelných signalizačních zařízení na některých opavských křižovatkách.
Jan Hazucha, ředitel Technických služeb Opava: „V Opavě máme 15 světelně řízených křižovatek. Nejstarší už má 24 let a je na hraně své životnosti. Myslíme si, že je teď nejvhodnější doba abychom začali s jejich obnovou.“
Čas od času se stane, že světelná signalizace vypoví službu a to pak hustou dopravu ve městě musí řídit policisté. Rekonstrukce zajistí spolehlivější fungování semaforů.
Michal Jedlička (KDU – ČSL), náměstek primátora Opavy: „Některé už jsou technicky zastaralé. Novější moduly už na ně nemůžeme aplikovat. V poslední době se nám stávaly i výpadky funkčnosti těchto křižovatek.“
Nový systém umožní preferenční průjezd vozidel záchranářů. Řidiči si budou muset zvyknout také na noční celo červenou fázi.
Obnova se týká prozatím 6 z celkem 15 křižovatek ve městě. Práce na jednotlivých úsecích budou probíhat postupně.
Michal Jedlička (KDU – ČSL), náměstek primátora Opavy: „Po dobu rekonstrukce křižovatky uzavřeny nebudou. Vše by mělo probíhat za stávajícího chodu a provozu. Určitě bych chtěl požádal řidiče o toleranci.“
Modernizace semaforů bude trvat až do podzimu. Zkušební provoz začne v říjnu. Opravy za necelých 35 mil. korun pokryje z 85 % dotace z Evropského strukturálního a investičního fondu.
Stavba obchvatu Frýdku-Místku pokračuje
Magazín Dopravní revue sleduje i probíhající stavbu obchvatu Frýdku-Místku po dálnici D48. Rozdělena je na dvě základní etapy. Pracuje se na několika místech současně. Takto zachytily kamery Ředitelství silnic a dálnic stavební ruch v minulých dnech.
To je z aktuálního vydání pořadu Dopravní revue vše, díky, že jste byli s námi a příště na viděnou.
Redakčně upraveno / zkráceno.