Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Skončila oprava mostu mezi Přívozem a Petřkovicemi
  • Na mošnovském letišti se daří hlavně nákladní dopravě
  • Mezi Ostravou a Havířovem se 110km/h jezdit nebude
  • Nošovice plánují rekonstrukci silnice
  • Změní se počet proudů na vytížené Těšínské ulici v Opavě?

Mám pro vás dopravní témata z našeho regionu, začíná pořad Dopravní revue, dobrý den.

Skončila oprava mostu mezi Přívozem a Petřkovicemi

Jak jsme vás informovali ve zprávách, ostře sledovaná oprava mostu v Ostravě mezi Přívozem a Petřkovicemi je u konce. Na místě byla nutná úplná uzavírka, která před několika týdny přestala platit a byla jen částečná. Podle vyjádření Ředitelství silnic a dálnic ČR se veškeré práce podařilo urychlit, samozřejmě s dodržením všech navržených technologických postupů. Obnovení ochranných částí mostu, položení nových vozovkových souvrství a například také sanace spodní stavby vyšly celkem na cca 18,7 milionu Kč bez DPH.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
"Stavbaři se na mostě střídali ve dvou směnách po velkých skupinách, aby bylo možné co nejdříve vrátit frekventovaný provoz na původní komunikaci. Desítky pracovníků najednou postupně provedly kompletní rekonstrukci historicky významného mostu pokrytého už nefunkční izolací. Vlivy počasí poškozovaly konstrukci a zároveň frekventovaný směr Hlučínsko trápila nadstandardní četnost tvorby výtluků a podobných poruch vozovky."

Na mošnovském letišti se daří hlavně nákladní dopravě

Letiště Leoše Janáčka Ostrava pandemie covidu silně zasáhla a osobní doprava je až na jednu pravidelnou linku zastoupena pouze rekreačními charterovými lety. Kvůli zhoršené epidemiologické situaci posunul rozlétání další linky i polský LOT. Naopak nákladní doprava ale stále roste.

Polská letecká společnsot LOT měla v plánu od října znovu rozlétat pravidelnou linku mezi Ostravou a Varšavou. Kvůli zhoršující se epidemiologické situaci k tomu ale nedošlo a letadla by tato dvě města měla spojit až od jara příštího roku. Z Ostravy tak s pasažéry létá jen dvakrát týdně linka do Londýna a hlavně charterové lety.

Jaromír Radkovský, ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava:
"V současné době lítáme jen jednu pravidelnou linku to je Londýn, ale po nějakém neurčitém zahájení sezóny, kdy jsme nevěděli jak budou lidé na dovolené létat, se to zlepšilo a teď máme pozitivní výsledky, protože sezóna se rozlítala. Samozřejmě není to ani na čtyřiceti procentech proti tomu, na co jsme byli zvyklí před dobou covidu."

Letiště se ale nevzdává a snaží se o další rozvoj osobní dopravy. Kromě spojení s Varšavou chce napojení ještě na další velká letiště.

Jaromír Radkovský, ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava:
"V současné době jednáme nejenom s Lotem, ale ještě s jinou leteckou společností a pořád je pro nás z Ostravy důležitý hub Mnichov nebo Vídeň. Varšava by zůstala, takže to jsou tři velké huby. Kromě Ryanairu, který dneska lítá do Londýna, bychom chtěli příští rok otevřít ještě další dvě linky. Uvažujeme o Itálii a o Německu nebo o ještě druhém městě v Anglii."

I přes problémy v osobní přepravě se letišti daří neustále rozšiřovat nákladní dopravu. V letošním roce už cargo narostlo o 30 procent.

Mezi Ostravou a Havířovem se 110km/h jezdit nebude

Po frekventované silnici mezi Ostravou a Havířovem se stodesítkou jezdit nebude. Příprava byla zastavena a zřejmě se v ní pokračovat nebude. Důvodem jsou bezpečnostní podmínky, které silnice nesplňuje.

Aby se po silnici od hranice Ostravy po Šenov mohlo jezdit rychleji než současnou devadesátkou, nechalo ŘSD podél celého necelých 5 kilometrů dlouhého úseku instalovat plot proti vběhnutí zvěře. V další fázi se mělo vyměnit dopravní značení. K tomu ale nedojde, protože statut silnice se měnit nebude. Silnice tak i nadále zůstane přístupná chodcům, cyklistům a vozidlům, které nejezdí rychleji než 65 km/h, což je podmínkou pro jízdu po silnici pro motorová vozidla i dálnici.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
“Změna silnice I/11 mezi Ostravou a Havířovem na silnici pro motorová vozidla není aktuálně vůbec řešena a to s ohledem na bezpečnostní deficity zjištěné inspekcí. Jde například o nevyhovující délku připojovacích a odpojovacích pruhů a dále také o nestandardními požadavky obcí, jimiž tato silnice I. třídy prochází.”

Motoristé by zvýšení rychlosti přivítali. Povolenou devadesátku totiž dodržuje jen málokdo. Časová úspora při navýšení o 20 km/hod by však v tak krátkém úseku činila pouhých zhruba 20 sekund.

Anketa: “Já bych osobně uvítal tu rychlost vyšší, protože je tu velká frekvence aut a není nic příjemného, když se to místo začne zužovat vlivem velkého počtu vozidel.”

Pokud se tato silnice nestane oficiálně silnicí pro motorová vozidla, budou ji i nadále moci využívat například cyklisté nebo traktory.

Především pro cyklisty je přímý úsek mezi Ostravou a Havířovem příjemnější. V opačném případě by totiž museli jezdit náročnější kopcovitější trasou. Zatím se však zdá, že vše zůstane beze změn a jezdit se bude pouze devadesátkou.

Vedle prodloužení připojovacích pruhů by ŘSD muselo instalovat protihlukové stěny a postavit jednu lávku pro pěší a tyto náklady by byly příliš vysoké.

Nošovice plánují rekonstrukci silnice

Nošovice na Frýdecko-Místecku řeší velký dopravní problém. Obcí projede denně 6000 vozidel včetně lesáckých kamionů, které svážejí kvůli kůrovcové kalamitě dřevo z Beskyd. Hlavní ulice v Nošovicích tím trpí, zejména v místech, kde jsou usazené kanalizační vpusti.

Jiří Myšinský (SNK), starosta Nošovic:
„My jsme tento rok vešli do jednání se správou silnic MS kraje. Samozřejmě jsme konzultovali tuto věc i s panem hejtmanem profesorem Vondrákem. Dali jsme si nějaké časové úseky tak, abychom dosáhli rekonstrukce nebo opravy v celé délce této části komunikace. Ta skutečně je bezpečnostním rizikem a nyní máme na magistrátu města FM. Po oznámení to bude muset prošetřit i policie, dopravní inženýr. Budeme tady tuto průjezdnou rychlost muset snížit na 30 km v hodině, protože jsem pořád přesvědčený o tom, že to v zimních měsících může být bezpečnostní riziko. Zde musí být vypracovaná projektová dokumentace. Nejdřívější termín je podzim příštího roku.“

Ulehčit obci by měla mimoúrovňová křižovatka u průmyslové zóny.

Jiří Myšinský (SNK), starosta Nošovic:
„Jsem velice rád, že mimoúrovňové křížení, které se chystá v návaznosti na průmyslovou zónu, dostalo minulý týden zelenou aspoň v tom, že bylo vydáno územní rozhodnutí.“

Nošovice i ostatní postižené obce věří, že by se oprava mohla financovat z tzv. kůrovcové dotace.

Změní se počet proudů na vytížené Těšínské ulici v Opavě?

Zůstane Těšínská ulice v Opavě čtyřproudou komunikací a nebo se změní na dvoupruh? Na tyto otázky má dát dopověď průzkum, který zjistí, jak vytížená je tato komunikace, která přivádí a odvádí provoz centra města.

Dvou kilometrová silnice se dvěma jízdními pruhy v každém směru, se 6 přechody pro chodce, která přivádí a odvádí dopravu z Opavy od jihu. Podle posledního sčítání dopravy v r. 2016 tudy denně projelo necelých 20 000 vozidel.

Před dvěma lety byla otevřena část obchvatu Opavy, která měla provozu na Těšínské ulici ulevit. Jak se to podařilo, ukáže průzkum.

Jakub Hvězda, referent inženýrských sítí a dopravy, Magistrát Opava:
„Zjistit by se při měření měly intenzity dopravy motorové, cyklistů a chodců.“

Následné vypracování simulace provozu dá odpověď na otázku, zda by z nynějšího čtyř pruhu mohla případně vzniknout dvou proudá komunikace.

Michal Jedlička, náměstek primátora Opavy:
„ My nyní nemáme žádná data, že v případě, že se tato komunikace přebuduje, tak nebude docházet třeba k zácpám v těchto místech. Průzkum by měl také řešit bezpečnost chodců.

chodec: „Je tady málo přechodů, je to nebezpečné.“

René Černohorský, mluvčí Policie ČR Opava:
„I když se jedná o silnici, kde je velký provoz a pohybují se zde nejen cyklisté, chodci a hlavně motorová vozidla, není zde evidován zvýšení výskyt dopravních nehod.“

Původně silnice I. třídy, dnes III třídy, je v současné době v majetku Moravskoslezského kraje. V budoucnu by ale měla Těšínská ulice přejít pod správu města. To pak bude muset na základě průzkumu rozhodnout, jaký charakter silnice bude mít. Zda bude výhodnější ponechat čtyři silniční proudy nebo snížit jejich počet na dva, s cyklopruhy po obou stranách.

Sledovali jste pořad Dopravní revue, díky za pozornost a na viděnou příště - opět s dopravními tématy z Moravskoslezského kraje.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
10. listopadu 2021, 18:20

Mám pro vás dopravní témata z našeho regionu, začíná pořad Dopravní revue, dobrý den.

Skončila oprava mostu mezi Přívozem a Petřkovicemi

Jak jsme vás informovali ve zprávách, ostře sledovaná oprava mostu v Ostravě mezi Přívozem a Petřkovicemi je u konce. Na místě byla nutná úplná uzavírka, která před několika týdny přestala platit a byla jen částečná. Podle vyjádření Ředitelství silnic a dálnic ČR se veškeré práce podařilo urychlit, samozřejmě s dodržením všech navržených technologických postupů. Obnovení ochranných částí mostu, položení nových vozovkových souvrství a například také sanace spodní stavby vyšly celkem na cca 18,7 milionu Kč bez DPH.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
"Stavbaři se na mostě střídali ve dvou směnách po velkých skupinách, aby bylo možné co nejdříve vrátit frekventovaný provoz na původní komunikaci. Desítky pracovníků najednou postupně provedly kompletní rekonstrukci historicky významného mostu pokrytého už nefunkční izolací. Vlivy počasí poškozovaly konstrukci a zároveň frekventovaný směr Hlučínsko trápila nadstandardní četnost tvorby výtluků a podobných poruch vozovky."

Na mošnovském letišti se daří hlavně nákladní dopravě

Letiště Leoše Janáčka Ostrava pandemie covidu silně zasáhla a osobní doprava je až na jednu pravidelnou linku zastoupena pouze rekreačními charterovými lety. Kvůli zhoršené epidemiologické situaci posunul rozlétání další linky i polský LOT. Naopak nákladní doprava ale stále roste.

Polská letecká společnsot LOT měla v plánu od října znovu rozlétat pravidelnou linku mezi Ostravou a Varšavou. Kvůli zhoršující se epidemiologické situaci k tomu ale nedošlo a letadla by tato dvě města měla spojit až od jara příštího roku. Z Ostravy tak s pasažéry létá jen dvakrát týdně linka do Londýna a hlavně charterové lety.

Jaromír Radkovský, ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava:
"V současné době lítáme jen jednu pravidelnou linku to je Londýn, ale po nějakém neurčitém zahájení sezóny, kdy jsme nevěděli jak budou lidé na dovolené létat, se to zlepšilo a teď máme pozitivní výsledky, protože sezóna se rozlítala. Samozřejmě není to ani na čtyřiceti procentech proti tomu, na co jsme byli zvyklí před dobou covidu."

Letiště se ale nevzdává a snaží se o další rozvoj osobní dopravy. Kromě spojení s Varšavou chce napojení ještě na další velká letiště.

Jaromír Radkovský, ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava:
"V současné době jednáme nejenom s Lotem, ale ještě s jinou leteckou společností a pořád je pro nás z Ostravy důležitý hub Mnichov nebo Vídeň. Varšava by zůstala, takže to jsou tři velké huby. Kromě Ryanairu, který dneska lítá do Londýna, bychom chtěli příští rok otevřít ještě další dvě linky. Uvažujeme o Itálii a o Německu nebo o ještě druhém městě v Anglii."

I přes problémy v osobní přepravě se letišti daří neustále rozšiřovat nákladní dopravu. V letošním roce už cargo narostlo o 30 procent.

Mezi Ostravou a Havířovem se 110km/h jezdit nebude

Po frekventované silnici mezi Ostravou a Havířovem se stodesítkou jezdit nebude. Příprava byla zastavena a zřejmě se v ní pokračovat nebude. Důvodem jsou bezpečnostní podmínky, které silnice nesplňuje.

Aby se po silnici od hranice Ostravy po Šenov mohlo jezdit rychleji než současnou devadesátkou, nechalo ŘSD podél celého necelých 5 kilometrů dlouhého úseku instalovat plot proti vběhnutí zvěře. V další fázi se mělo vyměnit dopravní značení. K tomu ale nedojde, protože statut silnice se měnit nebude. Silnice tak i nadále zůstane přístupná chodcům, cyklistům a vozidlům, které nejezdí rychleji než 65 km/h, což je podmínkou pro jízdu po silnici pro motorová vozidla i dálnici.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD:
“Změna silnice I/11 mezi Ostravou a Havířovem na silnici pro motorová vozidla není aktuálně vůbec řešena a to s ohledem na bezpečnostní deficity zjištěné inspekcí. Jde například o nevyhovující délku připojovacích a odpojovacích pruhů a dále také o nestandardními požadavky obcí, jimiž tato silnice I. třídy prochází.”

Motoristé by zvýšení rychlosti přivítali. Povolenou devadesátku totiž dodržuje jen málokdo. Časová úspora při navýšení o 20 km/hod by však v tak krátkém úseku činila pouhých zhruba 20 sekund.

Anketa: “Já bych osobně uvítal tu rychlost vyšší, protože je tu velká frekvence aut a není nic příjemného, když se to místo začne zužovat vlivem velkého počtu vozidel.”

Pokud se tato silnice nestane oficiálně silnicí pro motorová vozidla, budou ji i nadále moci využívat například cyklisté nebo traktory.

Především pro cyklisty je přímý úsek mezi Ostravou a Havířovem příjemnější. V opačném případě by totiž museli jezdit náročnější kopcovitější trasou. Zatím se však zdá, že vše zůstane beze změn a jezdit se bude pouze devadesátkou.

Vedle prodloužení připojovacích pruhů by ŘSD muselo instalovat protihlukové stěny a postavit jednu lávku pro pěší a tyto náklady by byly příliš vysoké.

Nošovice plánují rekonstrukci silnice

Nošovice na Frýdecko-Místecku řeší velký dopravní problém. Obcí projede denně 6000 vozidel včetně lesáckých kamionů, které svážejí kvůli kůrovcové kalamitě dřevo z Beskyd. Hlavní ulice v Nošovicích tím trpí, zejména v místech, kde jsou usazené kanalizační vpusti.

Jiří Myšinský (SNK), starosta Nošovic:
„My jsme tento rok vešli do jednání se správou silnic MS kraje. Samozřejmě jsme konzultovali tuto věc i s panem hejtmanem profesorem Vondrákem. Dali jsme si nějaké časové úseky tak, abychom dosáhli rekonstrukce nebo opravy v celé délce této části komunikace. Ta skutečně je bezpečnostním rizikem a nyní máme na magistrátu města FM. Po oznámení to bude muset prošetřit i policie, dopravní inženýr. Budeme tady tuto průjezdnou rychlost muset snížit na 30 km v hodině, protože jsem pořád přesvědčený o tom, že to v zimních měsících může být bezpečnostní riziko. Zde musí být vypracovaná projektová dokumentace. Nejdřívější termín je podzim příštího roku.“

Ulehčit obci by měla mimoúrovňová křižovatka u průmyslové zóny.

Jiří Myšinský (SNK), starosta Nošovic:
„Jsem velice rád, že mimoúrovňové křížení, které se chystá v návaznosti na průmyslovou zónu, dostalo minulý týden zelenou aspoň v tom, že bylo vydáno územní rozhodnutí.“

Nošovice i ostatní postižené obce věří, že by se oprava mohla financovat z tzv. kůrovcové dotace.

Změní se počet proudů na vytížené Těšínské ulici v Opavě?

Zůstane Těšínská ulice v Opavě čtyřproudou komunikací a nebo se změní na dvoupruh? Na tyto otázky má dát dopověď průzkum, který zjistí, jak vytížená je tato komunikace, která přivádí a odvádí provoz centra města.

Dvou kilometrová silnice se dvěma jízdními pruhy v každém směru, se 6 přechody pro chodce, která přivádí a odvádí dopravu z Opavy od jihu. Podle posledního sčítání dopravy v r. 2016 tudy denně projelo necelých 20 000 vozidel.

Před dvěma lety byla otevřena část obchvatu Opavy, která měla provozu na Těšínské ulici ulevit. Jak se to podařilo, ukáže průzkum.

Jakub Hvězda, referent inženýrských sítí a dopravy, Magistrát Opava:
„Zjistit by se při měření měly intenzity dopravy motorové, cyklistů a chodců.“

Následné vypracování simulace provozu dá odpověď na otázku, zda by z nynějšího čtyř pruhu mohla případně vzniknout dvou proudá komunikace.

Michal Jedlička, náměstek primátora Opavy:
„ My nyní nemáme žádná data, že v případě, že se tato komunikace přebuduje, tak nebude docházet třeba k zácpám v těchto místech. Průzkum by měl také řešit bezpečnost chodců.

chodec: „Je tady málo přechodů, je to nebezpečné.“

René Černohorský, mluvčí Policie ČR Opava:
„I když se jedná o silnici, kde je velký provoz a pohybují se zde nejen cyklisté, chodci a hlavně motorová vozidla, není zde evidován zvýšení výskyt dopravních nehod.“

Původně silnice I. třídy, dnes III třídy, je v současné době v majetku Moravskoslezského kraje. V budoucnu by ale měla Těšínská ulice přejít pod správu města. To pak bude muset na základě průzkumu rozhodnout, jaký charakter silnice bude mít. Zda bude výhodnější ponechat čtyři silniční proudy nebo snížit jejich počet na dva, s cyklopruhy po obou stranách.

Sledovali jste pořad Dopravní revue, díky za pozornost a na viděnou příště - opět s dopravními tématy z Moravskoslezského kraje.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-10-11-2021-18-24