Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Havířov našel způsob, jak vyřešit problémovou křižovatku
  • Projekt Start driving opět vzdělává mladé řidiče
  • Tři dopravní stavby ve F-M postupně finišují
  • Nový Jičín koordinoval s občany jízdní řády MHD
  • Rychlost ve Frýdecké ulici v Českém Těšíně řidiči překračují

Dobrý den, je tady dopravní revue, magazín, který na polaru spolu s vámi opět vyráží za dopravou v Moravskoslezském kraji. Mám pro vás aktuální témata.

*

HAVÍŘOV NAŠEL ZPŮSOB, JAK VYŘEŠIT PROBLÉMOVOU KŘIŽOVATKU

V Havířově řeší složitou situaci. Křižovatka v Prostřední Suché je přetížená. Vybudování klasického objezdu by bylo ale technicky i finančně náročné. Proto město zvolí variantu objezdu z plastových bloků.

*

Kdo potřebuje projet křižovatkou v Havířově - Prostřední Suché a vyjet zejména z Fryštátské ulice, musí se obrnit trpělivostí. Město už několik let hledá řešení, jak v tomto úseku zabezpečit plynulost a také zamezit častým dopravním nehodám. Postavit klasický kruhový objezd, by byl ale problém. Proto vznikl jiný projekt.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "My jsme v prvé řadě zvažovali dopravní řešení tak, aby tu situaci vyřešilo. Nechtěli jsme vykupovat pozemky, nechtěli jsme vynakládat obrovské finanční prostředky do nákladného řešení. Takže myslím si, že toto řešení, které máme, není drahé a řeší celou situaci. Je to řešení podobné jak je rondlík u vlakového nádraží. Ze stejných bílo-červených bloků tak, aby tu dopravní situaci řešilo."

U vlakového nádraží ale není ta silnice tak frekventovaná, jako v tom uzlu na křižovatce. Máte spočítáno, že to bude stačit, aby ta auta se tam nehromadila, aby to bylo plynulejší?

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Příprava byla dlouhá a ten projekt bych řekl, že se řešil na lékárnických vahách. Aby vyšel, aby to vyhovovalo. Samozřejmě není to odzkoušené v reálné situaci, ale z modelů, které máme, tak by ten projekt měl fungovat a každopádně zjednoduší a zpřehlední tuto křižovatku. Obecně kruhové objezdy řeší zklidnění dopravy a také řeší bezpečnost dopravy. Což je naše hlavní priorita realizaci této křižovatky.”

anketa: “Já si myslím, že by to pomohlo té situaci, která tam nastává ve špičkách. Myslím si, že je to dobrá věc, ty kruhové objezdy, které udělali v Havířově.”

anketa: “Jezdím tam každý den. Nevím, jestli kruhový objezd přinese kýžený výsledek. Nicméně je to místo, kde je hodně dopravních nehod a zácpy.”

anketa: “Vyřeší, protože jak jedu třeba od Suché, tak dávají blinkr zdržují. To by neměli, on nemění směr jízdy. A z druhé strany nejde vidět, jak chodí chodci.”

anketa: “Jako neřidička si také myslím, že by to bylo lepší a rychlejší určitě.”

K realizaci projektu by mělo dojít v příštím roce.

*

PROJEKT START DRIVING OPĚT VZDĚLÁVÁ MLADÉ ŘIDIČE

Do Ostravy, do centra bezpečné jízdy Libros, opět zavítal projekt Start driving. Letos jde o už čtvrtý ročník. Mladí řidiči se mohou zdokonalit za volantem a vyzkoušet si krizové dopravní situace. Podle organizátorů jde také o ochutnávku rakouského systému vzdělávání řidičů.

Aleš Horčička, předseda Asociace autoškol ČR: "V Rakousku musí každý mladý začínající řidič, kterému je 18-24 let po autoškole ještě absolvovat něco dál. Co dál. Dopravně-psychologický workshop, takzvané evaluační jízdy v autoškole a to, co vidíte teď, takzvaný polygon. Vyzkouší si intenzivní brždění, vyhýbací manévr, prostě většinu věcí, které jsme s ním v rámci autoškoly nestihli udělat, tak natrénuje v druhé fázi vzdělávání řidičů. A projekt Start driving ukazuje České republice, že i něco podobného by bylo vhodné zavést legislativně u nás také."

účastník kurzu: "Jsem tady, abych se naučil lépe řídit, protože přichází zima a je potřeba být zkušený řidič. Mám řidičák asi 4 měsíce, takže se rád dovzdělám. Zatím jsem absolvoval brždění před přechodem, abych nikoho nesrazil, myslím, že je to praktické umět.

účastník kurzu: "Měl by to vyzkoušet i zkušenější řidič, aby si osahal všechny ty situace a mohl se pak vyvarovat nebezpečí, které může nastat na normálních silnicích."

Tentokrát se jednodenního kurzu mohli zúčastnit také rodiče mladých řidičů, na vlastní kůži si vše zažili společně.

účastník kurzu: "Já si myslím, že by to měl každý mít, navíc je tady škola smyku. Já třeba mám obrovský respekt z ledu."

Alois Hudeček, dopravní psycholog: "Je vůbec dobře, že ve skupině mladých lidí jsou ti, kteří se něco chtějí naučit. Všichni víme, že když vyjdu z autoškoly, tak moc toho neumím. Protože člověk potřebuje tu praxi a svůj šoférský mozek musí naučit myslet."

Petr Štencel, vrchní komisař Odboru služby dopravní policie MSK: "Vždycky tu pokoru na cestě a musí si uvědomit, že ten dopravní prostor není jen pro ty řidiče, ale jsou tam všichni účastníci silničího provozu. Může se setkat s chodci, cyklisty, motorkáři a mladý řidič musí daleko více vnímat ten dopravní prostor, který je kolem něj."

Další běh kurzu Start driving je v Ostravě naplánován na 5. listopadu

*

TŘI DOPRAVNÍ STAVBY VE F-M POSTUPNĚ FINIŠUJÍ

Projet autem přes Frýdek-Místek není v poslední době vůbec jednoduché. Kromě výstavby obchvatu byly v posledních měsících v plném proudu práce na třech důležitých dopravních úsecích. Dvě stavby už jsou hotové a třetí finišuje.

*

Křižovatka u nákupního centra na Slezské už je kompletně opravená. Dopravní situace tady byla v minulosti dlouhodobě komplikovaná a docházelo zde k častým dopravním nehodám.

anketa: "Ty semafory byly tak špatně seštelované, že tady byly věčně bouračky, tak doufám, že teď to bude lepší a těch bouraček bude míň."

Modernizace křižovatky má zajistit plynulejší a bezpečnější provoz, kterému budou pomáhat nové semafory se směrovými šipkami a videodetektory.

Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Křižovatka prošla celkovou rekonstrukcí, byly tam vyměněny všechny kabeláže, návěstí, vyjma jednoho sloupu, tak i stožáry. Byla vyměněna i světelná signalizační zařízení, to znamená stávající žárovky byly nahrazeny LED diodovou technologií. Ona ta křižovatka byla už tehdy dynamicky řízená. To samozřejmě zůstane zachováno, ale byly tam nově instalovány i videodetektory, takže je možné snímat chodce, případně motocyklisty."

Leonard Varga, náměstek primátora Frýdku-Místku/Piráti/: "Zvýšenou bezpečnost přinese změna plných signálů na směrové. To znamená, že levé jízdní pruhy budou určeny jen pro odbočení a automobily při zeleném signálu nebudou muset dávat přednost vozidlům v protisměru."

Oprava vyšla město na pět milionů korun, z toho 3,6 milionu hradí evropská dotace. Urychlit se nakonec podařilo i opravu Koloredovského mostu, kterou měla na starosti Správa silnic Moravskoslezského kraje. Tam se opravovaly kovové konstrukce ve spodní části mostu a čistily se žlaby, které odvádějí vodu. Most už je plně průjezdný. Dokončují se také práce na sjezdu z estakády směrem k hale Polárka.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Rekonstrukce spočívá ve výměně mostního svršku včetně hydroizolace, dále projekt počítá se sanací opěr, křídel a poškozených povrchů nosné konstrukce. Před dokončením budou osazeny nové zádržné systémy, takzvaná svodidla. Celková cena oprav jižních i severních ramp ve Frýdku-Místku vychází na 49 milionů korun."

Tady by měly práce skončit v listopadu.

*

NOVÝ JIČÍN KOORDINOVAL S OBČANY JÍZDNÍ ŘÁDY MHD
Cestující v městské hromadné dopravě v Novém Jičíně čekají změny. Radnice připravuje aktualizaci jízdních řádů. Jedna z linek se například prodlouží až k obchodnímu centru v sousední obci.

*

Podle současných jízdních řádů se městské elektrobusy řídí v Novém Jičíně čtyři roky. Radnice přistoupila k jejich aktualizaci, vyjádřit se ke změním mohli i občané, teď v říjnu už na druhém veřejném projednání.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Nejprve se uskutečnilo veřejné projednání v září, kde jsme naznačili základní změny. Následně vznikl dotazník. Sešlo se nám poměrně hodně odpovědí, skoro tři sta.”
Návrhy změn v jízdních řádech jsou zveřejněny na webu města. Často vyslovenou potřebou byla zastávka u obchodního centra, které stojí na území sousední obce.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “I z dotazníku vyplynulo, že asi nejpožadovanější změnou bylo doplnění zastávky, což už tedy není Nový Jičín, je to Šenov, ale je to kousíček.”

účastníci veřejného projednání: “Jako občana Kojetína mě zajímá samozřejmě, jestli děti budou stíhat autobus, aby se dostaly do školy a ze školy. A občané, kteří nevyužívají auto, jestli se dostanou do práce a zase zpět.”

“Bydlím na Hřbitovní, a budou tam jezdit jenom ráno a odpoledne, tak by mě zajímalo, jestli z 602 bude čekat ta 601 na lidi ze Hřbitovní, aby se dostali do nemocnice.”

Aktualizaci jízdních řádů zpracovává pro město krajský Koordinátor ODIS, který řeší i návaznost na příměstskou dopravu.

Martin Večeřa, vedoucí plánování dopravy, Koordinátor ODIS: “Dosud ty jízdní řády moc koordinovány nebyly a snažili jsme se tu koordinaci povýšit. Typickým příkladem je například relace z Loučky do centra Nového Jičína.”

Nové jízdní řády městských autobusů by měly vejít v platnost spolu s těmi celostátními 12. prosince.

*

RYCHLOST VE FRÝDECKÉ ULICI V ČESKÉM TĚŠÍNĚ ŘIDIČ PŘEKRAČUJÍ

Ulice Frýdecká v Českém Těšíně svádí řidiče k rychlejší jízdě než je povoleno, a proto se radnice rozhodla monitorovat tento úsek prostřednictvím radarů. Pokutu za rychlou jízdu posílají úředníci zhruba tisícovce řidičů měsíčně.

*

Rychlost aut ve Frýdecké ulici v Českém Těšíně monitorují radary od února letošního roku. Více než půl kilometrový úsek je snímán kamerami, které čtou registrační značky. Měří rychlost v celé šíři vozovky a v obou směrech. I přes upozornění na měření úseku je rychlost stále překračována.

Markéta Tkáčová, vedoucí odd. dopravních přestupků Odboru živnostenského a dopravy Českého Těšína: "Za celé období bylo zjištěno celkem 9 500 přestupků. Z počátečního počtu 1400 přestupků ten počet klesl na 1200 přestupků za měsíc."

Výše pokuty se pak uděluje podle toho, o kolik řidič překročil povolenou rychlost.

Markéta Tkáčová, vedoucí odd. dopravních přestupků Odboru živnostenského a dopravy Českého Těšína: "Částky jsou nastaveny podle překročení od 700 kč do 2500 kč."

Úsekové měření zavedla radnice kvůli bezpečnosti.

Miroslav Pavelek, místostarosta Českého Těšína: “Úsek na ulici Frýdecká jsme vybrali proto, že je to místo, kde je velká koncentrace škol a je tam taky velké sportoviště. Hledali jsme co nejjednodušší cestu pro bezpečí dětí a účastníků zájmového vzdělávání právě v těchto místech.”

Měření v tomto úseku je naplánováno na dva roky. Pak bude vyhodnoceno.

*

Z dopravní revue je to pro tuto chvíli vše, díky, že jste byli s námi a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
27. října 2021, 18:20

Dobrý den, je tady dopravní revue, magazín, který na polaru spolu s vámi opět vyráží za dopravou v Moravskoslezském kraji. Mám pro vás aktuální témata.

*

HAVÍŘOV NAŠEL ZPŮSOB, JAK VYŘEŠIT PROBLÉMOVOU KŘIŽOVATKU

V Havířově řeší složitou situaci. Křižovatka v Prostřední Suché je přetížená. Vybudování klasického objezdu by bylo ale technicky i finančně náročné. Proto město zvolí variantu objezdu z plastových bloků.

*

Kdo potřebuje projet křižovatkou v Havířově - Prostřední Suché a vyjet zejména z Fryštátské ulice, musí se obrnit trpělivostí. Město už několik let hledá řešení, jak v tomto úseku zabezpečit plynulost a také zamezit častým dopravním nehodám. Postavit klasický kruhový objezd, by byl ale problém. Proto vznikl jiný projekt.

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "My jsme v prvé řadě zvažovali dopravní řešení tak, aby tu situaci vyřešilo. Nechtěli jsme vykupovat pozemky, nechtěli jsme vynakládat obrovské finanční prostředky do nákladného řešení. Takže myslím si, že toto řešení, které máme, není drahé a řeší celou situaci. Je to řešení podobné jak je rondlík u vlakového nádraží. Ze stejných bílo-červených bloků tak, aby tu dopravní situaci řešilo."

U vlakového nádraží ale není ta silnice tak frekventovaná, jako v tom uzlu na křižovatce. Máte spočítáno, že to bude stačit, aby ta auta se tam nehromadila, aby to bylo plynulejší?

Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Příprava byla dlouhá a ten projekt bych řekl, že se řešil na lékárnických vahách. Aby vyšel, aby to vyhovovalo. Samozřejmě není to odzkoušené v reálné situaci, ale z modelů, které máme, tak by ten projekt měl fungovat a každopádně zjednoduší a zpřehlední tuto křižovatku. Obecně kruhové objezdy řeší zklidnění dopravy a také řeší bezpečnost dopravy. Což je naše hlavní priorita realizaci této křižovatky.”

anketa: “Já si myslím, že by to pomohlo té situaci, která tam nastává ve špičkách. Myslím si, že je to dobrá věc, ty kruhové objezdy, které udělali v Havířově.”

anketa: “Jezdím tam každý den. Nevím, jestli kruhový objezd přinese kýžený výsledek. Nicméně je to místo, kde je hodně dopravních nehod a zácpy.”

anketa: “Vyřeší, protože jak jedu třeba od Suché, tak dávají blinkr zdržují. To by neměli, on nemění směr jízdy. A z druhé strany nejde vidět, jak chodí chodci.”

anketa: “Jako neřidička si také myslím, že by to bylo lepší a rychlejší určitě.”

K realizaci projektu by mělo dojít v příštím roce.

*

PROJEKT START DRIVING OPĚT VZDĚLÁVÁ MLADÉ ŘIDIČE

Do Ostravy, do centra bezpečné jízdy Libros, opět zavítal projekt Start driving. Letos jde o už čtvrtý ročník. Mladí řidiči se mohou zdokonalit za volantem a vyzkoušet si krizové dopravní situace. Podle organizátorů jde také o ochutnávku rakouského systému vzdělávání řidičů.

Aleš Horčička, předseda Asociace autoškol ČR: "V Rakousku musí každý mladý začínající řidič, kterému je 18-24 let po autoškole ještě absolvovat něco dál. Co dál. Dopravně-psychologický workshop, takzvané evaluační jízdy v autoškole a to, co vidíte teď, takzvaný polygon. Vyzkouší si intenzivní brždění, vyhýbací manévr, prostě většinu věcí, které jsme s ním v rámci autoškoly nestihli udělat, tak natrénuje v druhé fázi vzdělávání řidičů. A projekt Start driving ukazuje České republice, že i něco podobného by bylo vhodné zavést legislativně u nás také."

účastník kurzu: "Jsem tady, abych se naučil lépe řídit, protože přichází zima a je potřeba být zkušený řidič. Mám řidičák asi 4 měsíce, takže se rád dovzdělám. Zatím jsem absolvoval brždění před přechodem, abych nikoho nesrazil, myslím, že je to praktické umět.

účastník kurzu: "Měl by to vyzkoušet i zkušenější řidič, aby si osahal všechny ty situace a mohl se pak vyvarovat nebezpečí, které může nastat na normálních silnicích."

Tentokrát se jednodenního kurzu mohli zúčastnit také rodiče mladých řidičů, na vlastní kůži si vše zažili společně.

účastník kurzu: "Já si myslím, že by to měl každý mít, navíc je tady škola smyku. Já třeba mám obrovský respekt z ledu."

Alois Hudeček, dopravní psycholog: "Je vůbec dobře, že ve skupině mladých lidí jsou ti, kteří se něco chtějí naučit. Všichni víme, že když vyjdu z autoškoly, tak moc toho neumím. Protože člověk potřebuje tu praxi a svůj šoférský mozek musí naučit myslet."

Petr Štencel, vrchní komisař Odboru služby dopravní policie MSK: "Vždycky tu pokoru na cestě a musí si uvědomit, že ten dopravní prostor není jen pro ty řidiče, ale jsou tam všichni účastníci silničího provozu. Může se setkat s chodci, cyklisty, motorkáři a mladý řidič musí daleko více vnímat ten dopravní prostor, který je kolem něj."

Další běh kurzu Start driving je v Ostravě naplánován na 5. listopadu

*

TŘI DOPRAVNÍ STAVBY VE F-M POSTUPNĚ FINIŠUJÍ

Projet autem přes Frýdek-Místek není v poslední době vůbec jednoduché. Kromě výstavby obchvatu byly v posledních měsících v plném proudu práce na třech důležitých dopravních úsecích. Dvě stavby už jsou hotové a třetí finišuje.

*

Křižovatka u nákupního centra na Slezské už je kompletně opravená. Dopravní situace tady byla v minulosti dlouhodobě komplikovaná a docházelo zde k častým dopravním nehodám.

anketa: "Ty semafory byly tak špatně seštelované, že tady byly věčně bouračky, tak doufám, že teď to bude lepší a těch bouraček bude míň."

Modernizace křižovatky má zajistit plynulejší a bezpečnější provoz, kterému budou pomáhat nové semafory se směrovými šipkami a videodetektory.

Jaromír Kohut, ředitel TS F-M: "Křižovatka prošla celkovou rekonstrukcí, byly tam vyměněny všechny kabeláže, návěstí, vyjma jednoho sloupu, tak i stožáry. Byla vyměněna i světelná signalizační zařízení, to znamená stávající žárovky byly nahrazeny LED diodovou technologií. Ona ta křižovatka byla už tehdy dynamicky řízená. To samozřejmě zůstane zachováno, ale byly tam nově instalovány i videodetektory, takže je možné snímat chodce, případně motocyklisty."

Leonard Varga, náměstek primátora Frýdku-Místku/Piráti/: "Zvýšenou bezpečnost přinese změna plných signálů na směrové. To znamená, že levé jízdní pruhy budou určeny jen pro odbočení a automobily při zeleném signálu nebudou muset dávat přednost vozidlům v protisměru."

Oprava vyšla město na pět milionů korun, z toho 3,6 milionu hradí evropská dotace. Urychlit se nakonec podařilo i opravu Koloredovského mostu, kterou měla na starosti Správa silnic Moravskoslezského kraje. Tam se opravovaly kovové konstrukce ve spodní části mostu a čistily se žlaby, které odvádějí vodu. Most už je plně průjezdný. Dokončují se také práce na sjezdu z estakády směrem k hale Polárka.

Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: "Rekonstrukce spočívá ve výměně mostního svršku včetně hydroizolace, dále projekt počítá se sanací opěr, křídel a poškozených povrchů nosné konstrukce. Před dokončením budou osazeny nové zádržné systémy, takzvaná svodidla. Celková cena oprav jižních i severních ramp ve Frýdku-Místku vychází na 49 milionů korun."

Tady by měly práce skončit v listopadu.

*

NOVÝ JIČÍN KOORDINOVAL S OBČANY JÍZDNÍ ŘÁDY MHD
Cestující v městské hromadné dopravě v Novém Jičíně čekají změny. Radnice připravuje aktualizaci jízdních řádů. Jedna z linek se například prodlouží až k obchodnímu centru v sousední obci.

*

Podle současných jízdních řádů se městské elektrobusy řídí v Novém Jičíně čtyři roky. Radnice přistoupila k jejich aktualizaci, vyjádřit se ke změním mohli i občané, teď v říjnu už na druhém veřejném projednání.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Nejprve se uskutečnilo veřejné projednání v září, kde jsme naznačili základní změny. Následně vznikl dotazník. Sešlo se nám poměrně hodně odpovědí, skoro tři sta.”
Návrhy změn v jízdních řádech jsou zveřejněny na webu města. Často vyslovenou potřebou byla zastávka u obchodního centra, které stojí na území sousední obce.

Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “I z dotazníku vyplynulo, že asi nejpožadovanější změnou bylo doplnění zastávky, což už tedy není Nový Jičín, je to Šenov, ale je to kousíček.”

účastníci veřejného projednání: “Jako občana Kojetína mě zajímá samozřejmě, jestli děti budou stíhat autobus, aby se dostaly do školy a ze školy. A občané, kteří nevyužívají auto, jestli se dostanou do práce a zase zpět.”

“Bydlím na Hřbitovní, a budou tam jezdit jenom ráno a odpoledne, tak by mě zajímalo, jestli z 602 bude čekat ta 601 na lidi ze Hřbitovní, aby se dostali do nemocnice.”

Aktualizaci jízdních řádů zpracovává pro město krajský Koordinátor ODIS, který řeší i návaznost na příměstskou dopravu.

Martin Večeřa, vedoucí plánování dopravy, Koordinátor ODIS: “Dosud ty jízdní řády moc koordinovány nebyly a snažili jsme se tu koordinaci povýšit. Typickým příkladem je například relace z Loučky do centra Nového Jičína.”

Nové jízdní řády městských autobusů by měly vejít v platnost spolu s těmi celostátními 12. prosince.

*

RYCHLOST VE FRÝDECKÉ ULICI V ČESKÉM TĚŠÍNĚ ŘIDIČ PŘEKRAČUJÍ

Ulice Frýdecká v Českém Těšíně svádí řidiče k rychlejší jízdě než je povoleno, a proto se radnice rozhodla monitorovat tento úsek prostřednictvím radarů. Pokutu za rychlou jízdu posílají úředníci zhruba tisícovce řidičů měsíčně.

*

Rychlost aut ve Frýdecké ulici v Českém Těšíně monitorují radary od února letošního roku. Více než půl kilometrový úsek je snímán kamerami, které čtou registrační značky. Měří rychlost v celé šíři vozovky a v obou směrech. I přes upozornění na měření úseku je rychlost stále překračována.

Markéta Tkáčová, vedoucí odd. dopravních přestupků Odboru živnostenského a dopravy Českého Těšína: "Za celé období bylo zjištěno celkem 9 500 přestupků. Z počátečního počtu 1400 přestupků ten počet klesl na 1200 přestupků za měsíc."

Výše pokuty se pak uděluje podle toho, o kolik řidič překročil povolenou rychlost.

Markéta Tkáčová, vedoucí odd. dopravních přestupků Odboru živnostenského a dopravy Českého Těšína: "Částky jsou nastaveny podle překročení od 700 kč do 2500 kč."

Úsekové měření zavedla radnice kvůli bezpečnosti.

Miroslav Pavelek, místostarosta Českého Těšína: “Úsek na ulici Frýdecká jsme vybrali proto, že je to místo, kde je velká koncentrace škol a je tam taky velké sportoviště. Hledali jsme co nejjednodušší cestu pro bezpečí dětí a účastníků zájmového vzdělávání právě v těchto místech.”

Měření v tomto úseku je naplánováno na dva roky. Pak bude vyhodnoceno.

*

Z dopravní revue je to pro tuto chvíli vše, díky, že jste byli s námi a na viděnou příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-27-10-2021-18-24