Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Dopravní revue

Dopravní revue

  • Pozor na změny v dopravě pod Lysou horou v Ostravici
  • Prodloužená Místecká v Ostravě bude mít podobu galerie
  • Na starých tratích jezdí báňské vlaky pro veřejnost

Začíná pravidelný pořad Dopravní revue, vítejte.

Pozor na změny v dopravě pod Lysou horou v Ostravici

V dopravě pod Lysou horou začaly platit novinky. Motoristé už nemohou parkovat u známého transformátoru. Kraj navíc s obcemi spustil zkušební provoz kyvadlové autobusové dopravy, která má svážet turisty od parkovišť nebo zastávek veřejné dopravy.

Velký zájem o parkování v Ostravici je především o víkendech, kdy na Lysou horu stoupá nejvíce turistů. Ti motorizovaní teď budou muset kvůli zrušenému parkovišti u transformátoru hledat jiná volná místa.

Pavlína Stankayová (KDU-ČSL), starostka Ostravice:
“Takové plochy bohužel nemáme. Proto jsme se rozhodli a ve spolupráci s MSK jsme připravili na letošní letní sezonu kyvadlovou autobusovou dopravu, která by tady měla pendlovat vlastně po Ostravici a mezi Malenovicemi a Frýdlantem nad Ostravicí. A druhý autobus bude jezdit Samčanka, Gruň."

Anketa: “Vím o tom. Vím, že to i přes zimu bylo uzavřené, ale tady výjimečně jezdím nahoru na tu opičárnu. Ono je na jednu stranu dobře, že se to uzavře."

Anketa: “Teď o tom nevím vůbec nic. To je pro mne novinka. Ale je to i tím, že jsme z daleka, od Kroměříže.”

Přímo v Ostravici budou moci lidé parkovat například u Sepetné, u pivovaru nebo na placeném parkovišti u pily.

Vít Březina, spolek Beskydhost:
“Určitě budeme rádi, když ti lidé se vrátí k té původní myšlence turismu, to znamená dojet autobusem nebo vlakem někde pod ty hory."

Pavlína Stankayová (KDU-ČSL), starostka Ostravice:
“Lidé asi budou muset pomalinku zvykat na to, že budou muset využívat i třeba jiné prostředky než to auto, aby dojeli do hor a prostě se přiblížili třeba i tím autobusem nebo vlakem.”

Automobily stojící mimo parkoviště budou kontrolovat policisté.

Prodloužená Místecká v Ostravě bude mít podobu galerie

Prodloužená Místecká v Ostravě bude mít podobu tzv. galerie. Shodla se na tom Ostrava, kraj i Ředitelství silnic a dálnic, které zaplatí podstatnou část celého projektu.

Na dořešení městotvorného napojení Místecké ulice v centru města už Ostrava pracovala asi 20 let. Původně se zvažovala možnost rozšíření silnice a izolace obytných domů 14 metrů vysokou protihlukovou bariérou a nebo umístění cesty do objektu, kterému se pracovně říkalo kravín. Nyní přišlo město s návrhem jakési galerie, která by byla z jedné strany otevřená a ze druhé by byla zarovnána s okolím.

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy:
„Návrh města pracuje s konceptem tzv. galerie, tedy částečným snížením nivelety stavby, jejím zakrytím pobytovou střechou a návazným systémem propojovacích lávek. Bytové domy, kterým jen pár metrů před okny měla stát 14metrová protihluková stěna, vznikne před domem zelený veřejný prostor a lávkou pro pěší se během pár minut dostanou až na ulici Stodolní. Adekvátně bude dotvořen i prostor okolí školy a území nabídne i několik ploch pro budoucí zástavbu. Klíčové téma je také budoucí využití a zachování funkčnosti haly Tatran. Projekt a stavbu bude následně zajišťovat ŘSD, město bude spolufinancovat některé objekty, a to ty, které primárně vznikají požadavkem města na kvalitní městotvorné řešení, hodné 21. století."

Ostrava, kraj i ŘSD řešení schválilo. Půjde tedy o 460 metrů dlouhou polootevřenou galerii za asi miliardu a 800 milionů korun. Výhodou tohoto projektu je hlavně to, že spojuje jednotlivá území a odstraňuje bariéry.

Tomáš Macura, primátor Ostravy:
„Místecká je bezesporu klíčovou dopravní tepnou Ostravy, město ale zároveň nemůže rezignovat na další aspekty svého rozvoje. Souhlas s původním řešením, které navrhovalo 4pruhovou komunikaci obestavěnou až 14timetrovými protihlukovými stěnami a obdobnými návrhy jsme proto nedali, ale proaktivně jsme navrhli takové řešení, které město nerozděluje, ale naopak propojuje a také zachovává a zlepšuje kvalitu bydlení a života v této lokalitě. Velmi oceňujeme, že ŘSD na námi hozenou rukavici reagovalo pozitivně, stejně tak kraj a dnes je na stole projekt a dohoda, která skutečně odráží komplexní potřeby města i státu. Věřím, že navrhovaný projekt podpoří také centrální komise a k jeho realizaci dojde v nejbližších letech."

Předpokládaný rok zahájení stavby je 2026–2027 a samotná stavba pak potrvá asi dva roky. Dohodu mezi Ostravou, krajem a ŘSD musí ještě schválit centrální dopravní komise.

Na starých tratích jezdí báňské vlaky pro veřejnost

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pořád dopravní revue teď zamíří na koleje přesněji na tratě, které se využívaly pro svoz vytěženého uhlí. Je s námi Ladislav Antalec ze Slezského železničního spolku

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Dobrý den divákům.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Vy jste před časem iniciovali komentované projížďky báňskými spěšnými vlaky. Z jakého důvodu?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Je tomu tak. Těch důvodů je více. Jeden z nich je ten, že my jsme jako spolek takoví lokální patrioti máme rádi jak náš region, tak i jeho historií a máme rádi vláčky. Napadlo nás proto spojit ty naše vášně hlavně Industrial. A jelikož vlastně tady u nás máme unikátní síť železniční vleček průmyslu, který tady v tom regionu byl. Napadlo vás tyhle ty vlečky využít. Vzali jsme vlak a jedeme se podívat na šachtu.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Možná ještě u toho zůstanu. Kdy vlastně ty vlaky začaly jezdit?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Původní myšlenka se zrodila zhruba před pěti lety v roce 2016, kdy náš spolek byl založen. Jedna z těch verzí se kterými jsme pracovali byla oživení lokální trati do malé Morávka, což se nám povedlo. A druhá z našich hlavních aktivit právě oživení těch vleček a představení vlastně toho Industrialu našeho tenkrát ještě v plné parádě, v plném rozpaků široké veřejnosti.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Zkuste divákům říct vlastně čím je celá ta síť a ty tratě zajímavé?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Je to zajímavé od začátku do konce. Ty tratě po kterých pojedeme nejsou běžné dopravě osobní přístupné. Nejsou to nákladní vlečky byť probíhá jejich rekonverze postupná na osobní dopravu. Ten okruh je zajímavý celý. Počínaje ostravskou dílčí pánví, která už byla utlumena v devadesátých letech a dneska už je z větší části zatlumena. Nicméně pořád jsou k vidění mnohé zajímavé artefakty a taková ta historie hornická. No a zejména druhá část té jízdy, kdy se přehoupneme přes Petřvaldský velký zlom do karvinské dílčí pánve, kde projiždíme kolem nedávno útlumených Dolu československé armády a Darkova. Ale pokračujeme i kolem dolu ČSM sever až Jih které pějí svoji labutí píseň a jsou to vlastně poslední dva činné doly u nás.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Jak dlouho ty projížďky trvají a kromě toho co jste řekl, tak co se lidé ještě dozví jinde?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Jízda jako taková trvá dvě až tři hodiny. Záleží protože jsme mimořádná doprava za mimořádné vlaky. Záleží jak se nám daří prošívat se mezi běžnou dopravou jako nákladní na těch vlečkách, tak běžnou osobní tady u nás vlastně po hlavních tratích po kterých se vracíme a lidí se rozvinuly. Návštěvníci se dozvědí všechno zajímavé. Jezdí historici ,jezdí známí technici. Jednou ta jízda je dán takový jako důraz se klade spíše na historii jako takovou. Podruhé zase klademe důraz jako na spíše na ty technické zajímavosti. Takže počínaje od informací kdy vlastně ta báňská dráha začala fungovat, kdy košicko bohumínská dráha po které pojedeme byla dána do užívání ostravsko karvinského revíru. Ale taky o hloubce jednotlivých dolů a jejich samotné historii.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Mají lidé zájem o vaše projížďky?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Zájem je obrovský, což mi dělá obrovskou radost. Není nic hezčího než když s tím vlakem přijdeme na nádraží Ostrava střed tam je prostě plný lidí, nadšených lidí. To je naprosto úžasné. Jsme zatím vyprodání. Přidáváme kapacitu podle možností jak se to dá. A zájem o to je si myslím velice veliký.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Vlak jezdí o víkendu. Jakým způsobem do něj mohou naši diváci nasednout?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Diváky všechny i ostatní pozvu samozřejmě a rád pozvu. Jízdenka je k dostání u nás na webových stránkách wwwslezskyzeleznicnispolek.cz bez diakritiky. Tam je registrační formulář kde prakticky si může ten zájemce objednat tuto jízdu.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Slezský železniční spolek připravuje také výletní trasy báňského úspěšného vlaku do ZOO Ostrava a to mě zaujalo, kde tam budete zastavovat?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Ty vláčky do té zoologické zahrady které připravujeme. Začínáme již v tomto týdnu, začínáme prakticky sobotu 3.7 a bude jezdit sobota, neděle, pondělí, úterý i tyhle dva svátky a vlaková linka bude prakticky vedena z Ostravy Svinov, přes Ostravu hlavní nádraží a Stodolní přímo do stanice Josefova jáma, která sousedí s tou zoologickou zahradou v Ostravě a ty vláčky zahajujeme tímhle tím víkendem a budeme až do 19. Září.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Možná výhled do budoucna. Co se s vlečkami bude dít dál? Budou zachovány?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Jsem přesvědčen o tom, že ANO. V tuhle chvíli probíhají intenzivní jednání jak na úřadu Moravskoslezského kraje, který vlastně nás podporuje. Tenhle projekt vlastně financuje. Probíhá jednání s majitelem kolejí PKP Cargo International, který vlastně je majitelem té dráhy a který nám umožnil vyjet na tu svoji vlečku. A v tuhle chvíli probíhají intenzivní jednání co dál. My máme takovou tezi takový plán vrátit život do té pohornické krajiny toho Ostravska je to velká plocha odkud byli vlastně lidé v minulosti díky těžbě vytlačeni a my za pomoci železniční dopravy chceme začít vracet lidí do té krajiny a vozit je po tzv. Báňské a Košicko bohumínské dráze.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pokud bychom se naopak vrátili do minulosti, jak moc byla celá ta síť v minulosti vytížená?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: To byla obrovská. V tuhle chvíli zůstává přibližně nějakých čtyřicet kilometrů tratí v těch báňských vleček.. V minulostí bylo hrubě přes 200 kilometrů. Bylo velké množství vlečkových stanic kde se zase ukazovala ta zátěž, ty naložené vagony, které se odsouvali dál ke svým zákazníkům ke svým odběratelům a už to byly hutě anebo elektrárny a nebo i vlastně další obslužné provozy.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Doufejme, že je budete dále udržovat. To byl Ladislav Antalec ze slezského železničního spolku, děkuji za váš čas.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Děkuji.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Já se těším na viděnou s vámi zase příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Dopravní revue
30. června 2021, 18:20

Začíná pravidelný pořad Dopravní revue, vítejte.

Pozor na změny v dopravě pod Lysou horou v Ostravici

V dopravě pod Lysou horou začaly platit novinky. Motoristé už nemohou parkovat u známého transformátoru. Kraj navíc s obcemi spustil zkušební provoz kyvadlové autobusové dopravy, která má svážet turisty od parkovišť nebo zastávek veřejné dopravy.

Velký zájem o parkování v Ostravici je především o víkendech, kdy na Lysou horu stoupá nejvíce turistů. Ti motorizovaní teď budou muset kvůli zrušenému parkovišti u transformátoru hledat jiná volná místa.

Pavlína Stankayová (KDU-ČSL), starostka Ostravice:
“Takové plochy bohužel nemáme. Proto jsme se rozhodli a ve spolupráci s MSK jsme připravili na letošní letní sezonu kyvadlovou autobusovou dopravu, která by tady měla pendlovat vlastně po Ostravici a mezi Malenovicemi a Frýdlantem nad Ostravicí. A druhý autobus bude jezdit Samčanka, Gruň."

Anketa: “Vím o tom. Vím, že to i přes zimu bylo uzavřené, ale tady výjimečně jezdím nahoru na tu opičárnu. Ono je na jednu stranu dobře, že se to uzavře."

Anketa: “Teď o tom nevím vůbec nic. To je pro mne novinka. Ale je to i tím, že jsme z daleka, od Kroměříže.”

Přímo v Ostravici budou moci lidé parkovat například u Sepetné, u pivovaru nebo na placeném parkovišti u pily.

Vít Březina, spolek Beskydhost:
“Určitě budeme rádi, když ti lidé se vrátí k té původní myšlence turismu, to znamená dojet autobusem nebo vlakem někde pod ty hory."

Pavlína Stankayová (KDU-ČSL), starostka Ostravice:
“Lidé asi budou muset pomalinku zvykat na to, že budou muset využívat i třeba jiné prostředky než to auto, aby dojeli do hor a prostě se přiblížili třeba i tím autobusem nebo vlakem.”

Automobily stojící mimo parkoviště budou kontrolovat policisté.

Prodloužená Místecká v Ostravě bude mít podobu galerie

Prodloužená Místecká v Ostravě bude mít podobu tzv. galerie. Shodla se na tom Ostrava, kraj i Ředitelství silnic a dálnic, které zaplatí podstatnou část celého projektu.

Na dořešení městotvorného napojení Místecké ulice v centru města už Ostrava pracovala asi 20 let. Původně se zvažovala možnost rozšíření silnice a izolace obytných domů 14 metrů vysokou protihlukovou bariérou a nebo umístění cesty do objektu, kterému se pracovně říkalo kravín. Nyní přišlo město s návrhem jakési galerie, která by byla z jedné strany otevřená a ze druhé by byla zarovnána s okolím.

Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy:
„Návrh města pracuje s konceptem tzv. galerie, tedy částečným snížením nivelety stavby, jejím zakrytím pobytovou střechou a návazným systémem propojovacích lávek. Bytové domy, kterým jen pár metrů před okny měla stát 14metrová protihluková stěna, vznikne před domem zelený veřejný prostor a lávkou pro pěší se během pár minut dostanou až na ulici Stodolní. Adekvátně bude dotvořen i prostor okolí školy a území nabídne i několik ploch pro budoucí zástavbu. Klíčové téma je také budoucí využití a zachování funkčnosti haly Tatran. Projekt a stavbu bude následně zajišťovat ŘSD, město bude spolufinancovat některé objekty, a to ty, které primárně vznikají požadavkem města na kvalitní městotvorné řešení, hodné 21. století."

Ostrava, kraj i ŘSD řešení schválilo. Půjde tedy o 460 metrů dlouhou polootevřenou galerii za asi miliardu a 800 milionů korun. Výhodou tohoto projektu je hlavně to, že spojuje jednotlivá území a odstraňuje bariéry.

Tomáš Macura, primátor Ostravy:
„Místecká je bezesporu klíčovou dopravní tepnou Ostravy, město ale zároveň nemůže rezignovat na další aspekty svého rozvoje. Souhlas s původním řešením, které navrhovalo 4pruhovou komunikaci obestavěnou až 14timetrovými protihlukovými stěnami a obdobnými návrhy jsme proto nedali, ale proaktivně jsme navrhli takové řešení, které město nerozděluje, ale naopak propojuje a také zachovává a zlepšuje kvalitu bydlení a života v této lokalitě. Velmi oceňujeme, že ŘSD na námi hozenou rukavici reagovalo pozitivně, stejně tak kraj a dnes je na stole projekt a dohoda, která skutečně odráží komplexní potřeby města i státu. Věřím, že navrhovaný projekt podpoří také centrální komise a k jeho realizaci dojde v nejbližších letech."

Předpokládaný rok zahájení stavby je 2026–2027 a samotná stavba pak potrvá asi dva roky. Dohodu mezi Ostravou, krajem a ŘSD musí ještě schválit centrální dopravní komise.

Na starých tratích jezdí báňské vlaky pro veřejnost

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pořád dopravní revue teď zamíří na koleje přesněji na tratě, které se využívaly pro svoz vytěženého uhlí. Je s námi Ladislav Antalec ze Slezského železničního spolku

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Dobrý den divákům.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Vy jste před časem iniciovali komentované projížďky báňskými spěšnými vlaky. Z jakého důvodu?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Je tomu tak. Těch důvodů je více. Jeden z nich je ten, že my jsme jako spolek takoví lokální patrioti máme rádi jak náš region, tak i jeho historií a máme rádi vláčky. Napadlo nás proto spojit ty naše vášně hlavně Industrial. A jelikož vlastně tady u nás máme unikátní síť železniční vleček průmyslu, který tady v tom regionu byl. Napadlo vás tyhle ty vlečky využít. Vzali jsme vlak a jedeme se podívat na šachtu.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Možná ještě u toho zůstanu. Kdy vlastně ty vlaky začaly jezdit?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Původní myšlenka se zrodila zhruba před pěti lety v roce 2016, kdy náš spolek byl založen. Jedna z těch verzí se kterými jsme pracovali byla oživení lokální trati do malé Morávka, což se nám povedlo. A druhá z našich hlavních aktivit právě oživení těch vleček a představení vlastně toho Industrialu našeho tenkrát ještě v plné parádě, v plném rozpaků široké veřejnosti.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Zkuste divákům říct vlastně čím je celá ta síť a ty tratě zajímavé?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Je to zajímavé od začátku do konce. Ty tratě po kterých pojedeme nejsou běžné dopravě osobní přístupné. Nejsou to nákladní vlečky byť probíhá jejich rekonverze postupná na osobní dopravu. Ten okruh je zajímavý celý. Počínaje ostravskou dílčí pánví, která už byla utlumena v devadesátých letech a dneska už je z větší části zatlumena. Nicméně pořád jsou k vidění mnohé zajímavé artefakty a taková ta historie hornická. No a zejména druhá část té jízdy, kdy se přehoupneme přes Petřvaldský velký zlom do karvinské dílčí pánve, kde projiždíme kolem nedávno útlumených Dolu československé armády a Darkova. Ale pokračujeme i kolem dolu ČSM sever až Jih které pějí svoji labutí píseň a jsou to vlastně poslední dva činné doly u nás.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Jak dlouho ty projížďky trvají a kromě toho co jste řekl, tak co se lidé ještě dozví jinde?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Jízda jako taková trvá dvě až tři hodiny. Záleží protože jsme mimořádná doprava za mimořádné vlaky. Záleží jak se nám daří prošívat se mezi běžnou dopravou jako nákladní na těch vlečkách, tak běžnou osobní tady u nás vlastně po hlavních tratích po kterých se vracíme a lidí se rozvinuly. Návštěvníci se dozvědí všechno zajímavé. Jezdí historici ,jezdí známí technici. Jednou ta jízda je dán takový jako důraz se klade spíše na historii jako takovou. Podruhé zase klademe důraz jako na spíše na ty technické zajímavosti. Takže počínaje od informací kdy vlastně ta báňská dráha začala fungovat, kdy košicko bohumínská dráha po které pojedeme byla dána do užívání ostravsko karvinského revíru. Ale taky o hloubce jednotlivých dolů a jejich samotné historii.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Mají lidé zájem o vaše projížďky?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Zájem je obrovský, což mi dělá obrovskou radost. Není nic hezčího než když s tím vlakem přijdeme na nádraží Ostrava střed tam je prostě plný lidí, nadšených lidí. To je naprosto úžasné. Jsme zatím vyprodání. Přidáváme kapacitu podle možností jak se to dá. A zájem o to je si myslím velice veliký.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Vlak jezdí o víkendu. Jakým způsobem do něj mohou naši diváci nasednout?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Diváky všechny i ostatní pozvu samozřejmě a rád pozvu. Jízdenka je k dostání u nás na webových stránkách wwwslezskyzeleznicnispolek.cz bez diakritiky. Tam je registrační formulář kde prakticky si může ten zájemce objednat tuto jízdu.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Slezský železniční spolek připravuje také výletní trasy báňského úspěšného vlaku do ZOO Ostrava a to mě zaujalo, kde tam budete zastavovat?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Ty vláčky do té zoologické zahrady které připravujeme. Začínáme již v tomto týdnu, začínáme prakticky sobotu 3.7 a bude jezdit sobota, neděle, pondělí, úterý i tyhle dva svátky a vlaková linka bude prakticky vedena z Ostravy Svinov, přes Ostravu hlavní nádraží a Stodolní přímo do stanice Josefova jáma, která sousedí s tou zoologickou zahradou v Ostravě a ty vláčky zahajujeme tímhle tím víkendem a budeme až do 19. Září.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Možná výhled do budoucna. Co se s vlečkami bude dít dál? Budou zachovány?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Jsem přesvědčen o tom, že ANO. V tuhle chvíli probíhají intenzivní jednání jak na úřadu Moravskoslezského kraje, který vlastně nás podporuje. Tenhle projekt vlastně financuje. Probíhá jednání s majitelem kolejí PKP Cargo International, který vlastně je majitelem té dráhy a který nám umožnil vyjet na tu svoji vlečku. A v tuhle chvíli probíhají intenzivní jednání co dál. My máme takovou tezi takový plán vrátit život do té pohornické krajiny toho Ostravska je to velká plocha odkud byli vlastně lidé v minulosti díky těžbě vytlačeni a my za pomoci železniční dopravy chceme začít vracet lidí do té krajiny a vozit je po tzv. Báňské a Košicko bohumínské dráze.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Pokud bychom se naopak vrátili do minulosti, jak moc byla celá ta síť v minulosti vytížená?

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: To byla obrovská. V tuhle chvíli zůstává přibližně nějakých čtyřicet kilometrů tratí v těch báňských vleček.. V minulostí bylo hrubě přes 200 kilometrů. Bylo velké množství vlečkových stanic kde se zase ukazovala ta zátěž, ty naložené vagony, které se odsouvali dál ke svým zákazníkům ke svým odběratelům a už to byly hutě anebo elektrárny a nebo i vlastně další obslužné provozy.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Doufejme, že je budete dále udržovat. To byl Ladislav Antalec ze slezského železničního spolku, děkuji za váš čas.

Ladislav Antalec, Slezský železniční spolek: Děkuji.

Lukáš Zavadil, TV Polar: Já se těším na viděnou s vámi zase příště.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/dopravni-revue/dopravni-revue-30-06-2021-18-24