Mimořádná zpráva:
Načítám...
  • Načítám...
>
Host dne

Host dne

Petr Oreščík (ČSSD), Opava plánuje změny v kultuře

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Opava je jediné okresní město v celé České republice, které má vlastní dvou souborové divadlo tedy činohru a operu. Zvyklostí je, že tato divadla jsou v krajských městech s výrazně vyššími místními rozpočty. Opava teď divadlo zachraňuje, podrobnosti už v rozhovoru s náměstkem primátora pro kulturu Petrem Orieštíkem. Dobrý den.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Dobrý den, děkuji za pozvání.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Pane náměstku, město nechalo udělat analýzu manažerského potenciálu divadla, aby zůstalo zachováno. Zmiňte v krátkosti, co vlastně té záchraně Slezského divadla předcházelo.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): My jsme tu analýzu zadávali proto, abychom se dostali vlastně do těch střev toho divadla. Abychom zjistili, jak to divadlo funguje a ta analýza tak, jak říkáte toho manažerského potenciálu, který vlastně řeší. Ta analýza řeší procesní a ekonomické řízení toho divadla. Tak jsme se dostali celkem k zajímavým číslům a na základě toho budeme teď postupovat v rámci té záchrany toho divadla.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Zmínil jste zajímavá čísla. V jakém smyslu?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ty zajímavá čísla jsou třeba v tom, jak jsou pro prodělečná operní představení a tak dále. Je toho hodně.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Možná bychom mohli zmínit, že než jste se rozhodli v Opavě Slezské divadlo v té formě v jaké je zachovat, tak předcházely tomu i sliby ministra Zaorálka tedy ministra kultury Zaorálka. Zvažoval jste i propouštění, omezování atd. Tak trošku nebuďte s koupí na slovo a řekněte i tyto věci, které předcházely právě tomu kroku, který teď činí či-li zachraňuje divadlo.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Já, když jsem přišel do svého mandátu náměstka primátora, tak jsem slíbil, že udělám všechno pro to, aby opera v městě Opavě byla zachována. Protože tak jak už jste říkala v úvodu prostě je to náš klenot. My jsme prostě jediné město možná ve střední Evropě, které je okresní není krajské a má svoji operu. Samozřejmě Opera je velmi drahá, to víme všichni. Ale já jsem a dělám všechno proto, aby prostě Opera byla v Opavě zachráněna. A to znamená jednání s ministerstvem kultury a třeba s krajem o více zdrojovém financování. A právě proto jsme si nechali zadat i tu analýzu, abychom se dostali do těch střev toho divadla a viděli jsme, jak to vlastně funguje a mohli nastavit nějaké nové parametry toho, jak bude fungovat to divadlo.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jaká doporučení právě z této zmiňované analýzy vzešla pro vás. Co musíte učinit?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Co se týká personálních věcí, tak tam jsme už skoro na té hraně. Prostě kdybychom chtěli dál propouštět, protože to se furt zmiňuje to propouštění v tom divadle, tak tam už jsme v podstatě na hraně.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Koho jste tedy propustili? Promiňte, že Vám do toho skáču.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Nepropustili jsme zatím nikoho. Nepropustili jsme zatím nikoho, ale jsme opravdu na hraně a analýza to zmiňuje, že v případě, že bychom pouštěli dál v rámci opery třeba, tak už se dostáváme na hranu toho, že ta kvalita té opery by mohla být nižší než je teď. A víte sama, že jsme třeba získali Thálii, takže tam ta věc toho, jak vlastně funguje ta opera v Opavě si myslím je velmi dobrá. My bychom to rádi zachovali.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Tak jaká další doporučení kromě teda už zmiňovaného propouštění, které nenastane, ještě musíte učinit?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Za mě, když jsem četl tu analýzu, pro mě je nejdůležitější ta věc marketingu, kdy prostě to divadlo v tuto chvíli za mě nežije takovým tím životem toho, že by se prostě mělo říct "ano, Opava má operu" a občané Opavy by si to měli prostě vzít za své a nějak komunikovat tu věc u město Opava. Občané a divadlo by měli společně dokázat to, že zachráníme to divadlo.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: V jakém rozsahu Opava nebo Slezské divadlo má operu?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ten rozsah se týká zaměstnanců na fulltime, to je 82 lidí.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Celé Slezské divadlo stojí Opavu 110 miliónů korun. 90 miliónů jde z rozpočtu Opavy. Vy sám jste zmínil více rozpočtové...

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): ...Vícezdrojové.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: ...Vícezdrojové financování, to znamená ministerstvo kraje něco jde i ze vstupného. Dáte dohromady požadovaných 110 miliónů, abyste za rok nestáli před stejnou otázkou zachování opery? Ano, či ne?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Velmi těžká otázka, každopádně se o to snažíme. Já jsem strašně rád, že pan ministr kultury Zaorálek nás slyší na tyhle věci. Já s panem primátorem jsme byli iniciátory přes Svaz měst a obcí a dopisů na ministerstvu kultury, kde prostě žádáme, aby ministerstvo kultury se k tomu více zdrojovému financování postavilo čelem a prostě musí více dotovat ty divadla, aby tak zachránilo ty divadla, protože ty problémy nemá samozřejmě jenom Opava, ale mají to všechna divadla a všechny krajská města.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jaká je vaše představa kolik peněz by tedy k vám do opavského rozpočtu mělo z ministerstva kultury právě na Slezské divadlo přijít?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ta optimální částka bych to viděla někde kolem třiceti milionů by bylo úplně ideální.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Nestalo by to, že vy byste ponížili těch 90 miliónů o tu částku?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ano, samozřejmě.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: A je to vůbec pro Opavu udržitelný stav z dlouhodobého hlediska těch 90 milionů pro divadlo?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Pokud by se stala ta věc, že by prostě Ministerstvo kultury se nepostavilo k tomu čelem a nezískali bychom zřejmě i nějaké dotace z kraje a zůstal by ten rozpočet čistě na financování města, tak se obávám, že bychom museli překročit k nějakým krokům, které by znamenaly třeba i zrušení opery, ale já prostě žiji v tom, že to zachráníme.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Po pěti letech odchází také ředitel této instituce Ilja Racek, údajně nechce pokračovat kvůli plánované restrukturalizaci. To bude asi pro divadlo velká ztráta. Jak to vidíte Vy?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Já sám pana doktora Racka vnímám jako velkou osobnost a jsem strašně rád, že o těch pět let byl ředitelem toho divadla. A jsem za to rád i proto, že stabilizoval tu situaci, která tam byla před minulým ředitelem. Já mu za to strašně moc děkuji a jsem rád, že se scházíme v přátelském smíru a věřím tomu, že nový pan ředitel tu svoji restrukturalizaci, kterou mi mu určíme vezme za své a půjde to dál.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Před pár dny jste vyhlásili výběrové řízení na ředitele nebo ředitelku Slezského divadla. Myslíte si, že o to místo bude velký zájem?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): My jsme k tomu přistoupili tak, že jsme se pokusili dát celorepublikové inzeráty na toto místo a já věřím, že se zhruba pět až šest lidí přihlásí, že ten jeden bude ten výjimečný a my vybereme.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Kdy nastoupí do své funkce nový ředitel?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Předpoklad je k 1. 9. 2021, ale může se stát cokoliv. To datum může být jiné.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jeho hlavním úkolem a prvním úkolem bude provést restrukturalizaci?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): No já bych řekl, že si první bude muset to divadlo nastudovat. To si myslím, že je základní věc. Přečíst si tu analýzu a podívat se na to, jak to vlastně to divadlo funguje a potom bychom se pustili do té restrukturalizace.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Co bude hlavním cílem restrukturalizace?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Tak, jak už jsem říkal, já si myslím, že to nejdůležitější teď momentálně v rámci toho divadla bude ten marketing.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Opava plánuje změny na kulturním poli. Připravuje se materiál, který byste měli na zastupitelstvu projednávat potom v září. O co konkrétně jde? Co chcete změnit všechno na kulturním poli?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Tak já, když jsem přicházel opět znovu do svého mandátu, tak jsem viděl jednu zásadní věc, která chybí městu Opavu a to je kulturní koncepce. Proto jsem navrhl nějaké znění kulturní koncepce, které je teď momentálně v připomínkovém řízení. Takže vám úplně nemůžu říct, jak ta kulturní koncepce bude vypadat, ale je napsaná, je v připomínkovém řízení a já věřím, že v září zastupitelstvu bude schválena. Ta kulturní koncepce samozřejmě pohlíží na tu kulturu z toho pohledu, že Opava je opravdu velmi kulturním městem a zhruba 130 milionů z rozpočtu - když si vezmete, že město má miliardový rozpočet - tak 130 milionů je enormní částka. Takže se snažíme i v tomhle nějak ušetřit městu, když to tak řeknu. A snažíme se najít takový kompromis z toho, jak by měla fungovat kultura v našich příspěvkových organizací a jak by měla fungovat kultura v organizacích, které jsou soukromého typu, když to tak řeknu

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Sto třicet milionů dáváte v Opavě na kulturu z čehož 90 milionů ukrojí Slezské divadlo, takže na kulturu zbývá 40 milionů a vy chcete, jestli Vás chápu dobře, ještě ušetřit.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ještě ušetřit, ano.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: O kolik?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): O 20 milionů.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: To znamená, že by na tu kulturu celkem, když si odmyslíme Slezské divadlo, zbývalo dvacet milionů. Není to málo pro Opavu? Sám jste řekl, že je to velmi kulturní město.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Já samozřejmě počítám s tím, že se nám podaří to vícezdrojové financování v rámci toho divadla. Takže by to bylo více než 20 milionů.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Můžete alespoň něco z té vámi navrhované koncepce prozradit už nyní?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ta zásadní věc je jedna. To si myslím, že bude takový "far" plán toho, že se propojí ten soukromý sektor s tím veřejným sektorem a budou se vlastně bavit o tom, jak by ta kultura měla v Opavě vypadat.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Já Vám děkuji za rozhovor.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Děkuji velmi pěkně za pozvání.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Mohlo by Vás také zajímat

Pořad: Host dne
Petr Oreščík (ČSSD), Opava plánuje změny v kultuře
24. června 2021, 17:30

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Opava je jediné okresní město v celé České republice, které má vlastní dvou souborové divadlo tedy činohru a operu. Zvyklostí je, že tato divadla jsou v krajských městech s výrazně vyššími místními rozpočty. Opava teď divadlo zachraňuje, podrobnosti už v rozhovoru s náměstkem primátora pro kulturu Petrem Orieštíkem. Dobrý den.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Dobrý den, děkuji za pozvání.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Pane náměstku, město nechalo udělat analýzu manažerského potenciálu divadla, aby zůstalo zachováno. Zmiňte v krátkosti, co vlastně té záchraně Slezského divadla předcházelo.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): My jsme tu analýzu zadávali proto, abychom se dostali vlastně do těch střev toho divadla. Abychom zjistili, jak to divadlo funguje a ta analýza tak, jak říkáte toho manažerského potenciálu, který vlastně řeší. Ta analýza řeší procesní a ekonomické řízení toho divadla. Tak jsme se dostali celkem k zajímavým číslům a na základě toho budeme teď postupovat v rámci té záchrany toho divadla.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Zmínil jste zajímavá čísla. V jakém smyslu?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ty zajímavá čísla jsou třeba v tom, jak jsou pro prodělečná operní představení a tak dále. Je toho hodně.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Možná bychom mohli zmínit, že než jste se rozhodli v Opavě Slezské divadlo v té formě v jaké je zachovat, tak předcházely tomu i sliby ministra Zaorálka tedy ministra kultury Zaorálka. Zvažoval jste i propouštění, omezování atd. Tak trošku nebuďte s koupí na slovo a řekněte i tyto věci, které předcházely právě tomu kroku, který teď činí či-li zachraňuje divadlo.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Já, když jsem přišel do svého mandátu náměstka primátora, tak jsem slíbil, že udělám všechno pro to, aby opera v městě Opavě byla zachována. Protože tak jak už jste říkala v úvodu prostě je to náš klenot. My jsme prostě jediné město možná ve střední Evropě, které je okresní není krajské a má svoji operu. Samozřejmě Opera je velmi drahá, to víme všichni. Ale já jsem a dělám všechno proto, aby prostě Opera byla v Opavě zachráněna. A to znamená jednání s ministerstvem kultury a třeba s krajem o více zdrojovém financování. A právě proto jsme si nechali zadat i tu analýzu, abychom se dostali do těch střev toho divadla a viděli jsme, jak to vlastně funguje a mohli nastavit nějaké nové parametry toho, jak bude fungovat to divadlo.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jaká doporučení právě z této zmiňované analýzy vzešla pro vás. Co musíte učinit?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Co se týká personálních věcí, tak tam jsme už skoro na té hraně. Prostě kdybychom chtěli dál propouštět, protože to se furt zmiňuje to propouštění v tom divadle, tak tam už jsme v podstatě na hraně.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Koho jste tedy propustili? Promiňte, že Vám do toho skáču.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Nepropustili jsme zatím nikoho. Nepropustili jsme zatím nikoho, ale jsme opravdu na hraně a analýza to zmiňuje, že v případě, že bychom pouštěli dál v rámci opery třeba, tak už se dostáváme na hranu toho, že ta kvalita té opery by mohla být nižší než je teď. A víte sama, že jsme třeba získali Thálii, takže tam ta věc toho, jak vlastně funguje ta opera v Opavě si myslím je velmi dobrá. My bychom to rádi zachovali.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Tak jaká další doporučení kromě teda už zmiňovaného propouštění, které nenastane, ještě musíte učinit?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Za mě, když jsem četl tu analýzu, pro mě je nejdůležitější ta věc marketingu, kdy prostě to divadlo v tuto chvíli za mě nežije takovým tím životem toho, že by se prostě mělo říct "ano, Opava má operu" a občané Opavy by si to měli prostě vzít za své a nějak komunikovat tu věc u město Opava. Občané a divadlo by měli společně dokázat to, že zachráníme to divadlo.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: V jakém rozsahu Opava nebo Slezské divadlo má operu?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ten rozsah se týká zaměstnanců na fulltime, to je 82 lidí.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Celé Slezské divadlo stojí Opavu 110 miliónů korun. 90 miliónů jde z rozpočtu Opavy. Vy sám jste zmínil více rozpočtové...

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): ...Vícezdrojové.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: ...Vícezdrojové financování, to znamená ministerstvo kraje něco jde i ze vstupného. Dáte dohromady požadovaných 110 miliónů, abyste za rok nestáli před stejnou otázkou zachování opery? Ano, či ne?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Velmi těžká otázka, každopádně se o to snažíme. Já jsem strašně rád, že pan ministr kultury Zaorálek nás slyší na tyhle věci. Já s panem primátorem jsme byli iniciátory přes Svaz měst a obcí a dopisů na ministerstvu kultury, kde prostě žádáme, aby ministerstvo kultury se k tomu více zdrojovému financování postavilo čelem a prostě musí více dotovat ty divadla, aby tak zachránilo ty divadla, protože ty problémy nemá samozřejmě jenom Opava, ale mají to všechna divadla a všechny krajská města.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jaká je vaše představa kolik peněz by tedy k vám do opavského rozpočtu mělo z ministerstva kultury právě na Slezské divadlo přijít?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ta optimální částka bych to viděla někde kolem třiceti milionů by bylo úplně ideální.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Nestalo by to, že vy byste ponížili těch 90 miliónů o tu částku?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ano, samozřejmě.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: A je to vůbec pro Opavu udržitelný stav z dlouhodobého hlediska těch 90 milionů pro divadlo?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Pokud by se stala ta věc, že by prostě Ministerstvo kultury se nepostavilo k tomu čelem a nezískali bychom zřejmě i nějaké dotace z kraje a zůstal by ten rozpočet čistě na financování města, tak se obávám, že bychom museli překročit k nějakým krokům, které by znamenaly třeba i zrušení opery, ale já prostě žiji v tom, že to zachráníme.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Po pěti letech odchází také ředitel této instituce Ilja Racek, údajně nechce pokračovat kvůli plánované restrukturalizaci. To bude asi pro divadlo velká ztráta. Jak to vidíte Vy?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Já sám pana doktora Racka vnímám jako velkou osobnost a jsem strašně rád, že o těch pět let byl ředitelem toho divadla. A jsem za to rád i proto, že stabilizoval tu situaci, která tam byla před minulým ředitelem. Já mu za to strašně moc děkuji a jsem rád, že se scházíme v přátelském smíru a věřím tomu, že nový pan ředitel tu svoji restrukturalizaci, kterou mi mu určíme vezme za své a půjde to dál.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Před pár dny jste vyhlásili výběrové řízení na ředitele nebo ředitelku Slezského divadla. Myslíte si, že o to místo bude velký zájem?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): My jsme k tomu přistoupili tak, že jsme se pokusili dát celorepublikové inzeráty na toto místo a já věřím, že se zhruba pět až šest lidí přihlásí, že ten jeden bude ten výjimečný a my vybereme.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Kdy nastoupí do své funkce nový ředitel?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Předpoklad je k 1. 9. 2021, ale může se stát cokoliv. To datum může být jiné.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Jeho hlavním úkolem a prvním úkolem bude provést restrukturalizaci?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): No já bych řekl, že si první bude muset to divadlo nastudovat. To si myslím, že je základní věc. Přečíst si tu analýzu a podívat se na to, jak to vlastně to divadlo funguje a potom bychom se pustili do té restrukturalizace.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Co bude hlavním cílem restrukturalizace?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Tak, jak už jsem říkal, já si myslím, že to nejdůležitější teď momentálně v rámci toho divadla bude ten marketing.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Opava plánuje změny na kulturním poli. Připravuje se materiál, který byste měli na zastupitelstvu projednávat potom v září. O co konkrétně jde? Co chcete změnit všechno na kulturním poli?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Tak já, když jsem přicházel opět znovu do svého mandátu, tak jsem viděl jednu zásadní věc, která chybí městu Opavu a to je kulturní koncepce. Proto jsem navrhl nějaké znění kulturní koncepce, které je teď momentálně v připomínkovém řízení. Takže vám úplně nemůžu říct, jak ta kulturní koncepce bude vypadat, ale je napsaná, je v připomínkovém řízení a já věřím, že v září zastupitelstvu bude schválena. Ta kulturní koncepce samozřejmě pohlíží na tu kulturu z toho pohledu, že Opava je opravdu velmi kulturním městem a zhruba 130 milionů z rozpočtu - když si vezmete, že město má miliardový rozpočet - tak 130 milionů je enormní částka. Takže se snažíme i v tomhle nějak ušetřit městu, když to tak řeknu. A snažíme se najít takový kompromis z toho, jak by měla fungovat kultura v našich příspěvkových organizací a jak by měla fungovat kultura v organizacích, které jsou soukromého typu, když to tak řeknu

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Sto třicet milionů dáváte v Opavě na kulturu z čehož 90 milionů ukrojí Slezské divadlo, takže na kulturu zbývá 40 milionů a vy chcete, jestli Vás chápu dobře, ještě ušetřit.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ještě ušetřit, ano.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: O kolik?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): O 20 milionů.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: To znamená, že by na tu kulturu celkem, když si odmyslíme Slezské divadlo, zbývalo dvacet milionů. Není to málo pro Opavu? Sám jste řekl, že je to velmi kulturní město.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Já samozřejmě počítám s tím, že se nám podaří to vícezdrojové financování v rámci toho divadla. Takže by to bylo více než 20 milionů.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Můžete alespoň něco z té vámi navrhované koncepce prozradit už nyní?

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Ta zásadní věc je jedna. To si myslím, že bude takový "far" plán toho, že se propojí ten soukromý sektor s tím veřejným sektorem a budou se vlastně bavit o tom, jak by ta kultura měla v Opavě vypadat.

Renáta Eleonora Orlíková, TV Polar: Já Vám děkuji za rozhovor.

Petr Orieščík, náměstek primátora pro kulturu (ČSSD): Děkuji velmi pěkně za pozvání.

Redakčně upraveno / zkráceno.

Zdroj: https://polar.cz/porady/host-dne/host-dne-24-06-2021-17-31