Na rozvoz jídel z radniční restaurace v Havířově spoléhá více než 600 lidí denně, zejména pak seniorů, rodin s dětmi, či lidí v karanténě. Zaměstnanci musí být opatrní, aby sami neonemocněli. Pravidelně se testují, nosí respirátory. Od strávníků však přijímali peníze, což přinášelo také riziko.
Andrea Jarmarová, provozní: "Platební terminály oceňují obě dvě strany. Jak zaměstnanci, tak i klienti. Je to z toho důvodu, že je covidová situace, nemělo by se sahat na peníze a tímto jsme eliminovali platbu hotovostně.”
anketa, odběratelka obědů: “Líbí se mi, že už můžu platit všude kartou i dokonce u vás za obědy, protože jinak už od té doby, co je koronavir, tak i u nás v samoobsluze, jinam nejezdím, se snažím platit kartou. Tam také berou karty. Takže to je pro mě velké plus.”
I v této době musí zaměstnanci skládat zkoušky v rámci povinných školení. I zde se společnost snaží eliminovat kontakt mezi zaměstnanci.
Iveta Kočí Palkovská, jednatelka společnosti Restaurace Radnice: “V průběhu roku musí zaměstnanci splňovat zákonné povinnosti, školení bezpečnosti práce, požární ochrany řidičů atd., ale abychom předešli tomu, aby se nám tady neshromažďovali, tak jsme zavedli tuto zákonnou povinnost pomocí on-line školení, které mohou absolvovat v pohodlí domova a pak vytiskneme certifikát o úspěšném absolvování kurzu.”
Právě tuto novinku bude chtít společnost zachovat i po pandemii. On-line školení je rychlejší, efektivnější i levnější.