České dráhy chtějí elektrifikovat a zkapacitnit trať procházející Frýdkem-Místkem a vyrovnat se tak s určitým restem, který v této oblasti mají. Vedení města na jedné straně vnímá, že zkapacitnění umožní i převedení nákladní kamionové dopravy z nošovické automobilky, což je obecně ve veřejném zájmu a může se částečně kladně projevit i ve městě.
Karel Deutscher (ČSSD), náměstek primátora města Frýdku-Místku: “Z hlediska dopravy, pokud by ta kolej neomezovala provoz města a nebyla by na místě, které by nám udělalo uprostřed města bariéru, tak by to bylo pozitivní. Zdvoukolejnění tratě a elektrifikace by znamenala to, že by vlaky byly tišší, jezdily by rychleji, byla by větší kapacita. Ale bohužel tím, že trať leží mezi Frýdkem a Místkem, tak je velkou bariérou. Navíc tím, že by tam vlaky jezdily větší rychlostí, by to bylo mnohem nebezpečnější pro chodce.”
Trať už dnes představuje pro město značné omezení. Další kolej by ještě více zkomplikovala přechodové body. Město proto chce nabídnout občanům možnost, jak koleje bezpečně a smysluplně překonávat.
Jiří Kajzar (Naše město F-M), náměstek primátora města Frýdku-Místku: “Chceme, aby občané mohli bezpečně a pohodlně přecházet pěšky z Frýdku do Místku. Dnes je to komplikované, protože musí chodit po estakádě, která není zrovna příjemná pro pěší. Proto jsme navrhli Českým drahám, ať nám zafinancují jako vyvolanou investici nějaký podchod nebo nadchod. Obojí je reálné, nicméně ČD se k tomu staví poměrně záporně, že nejde z evropských peněz financovat takové věci. My si ale myslíme, že to je věcí státu, který by to měl financovat. Proto i my se budeme velice zdrženlivě chovat k jejich nápadům na realizaci druhé koleje.”
Celá věc je v současné době v jednání. O dalším vývinu vás budeme informovat.