Technické služby v Havířově zaměstnávají zhruba 160 lidí. Od příštího roku se ale budou starat o údržbu veřejné zeleně v další městské části Podlesí. Což znamená vytvoření nových pracovních míst. Zaměstnanci potřebují zázemí, a proto společnost investovala do rekonstrukce a přístavby.
Ludvík Martinek, ředitel Technických služeb Havířov: "Na zelené louce je problém, tak jsme to hnali nahoru. Něco podobného jsme dělali už před dvěma roky na úseku odpadového hospodářství, takže je to v podobném stylu. A když už jsme to dělali, zjistili jsme, že ten spodek je starý přes 40 let, co se týče rozvodů. Tak jsme to vzali z jedné vody načisto, aby měli všichni stejné podmínky. Je to i ve stejném stylu opravené tak, jak je vybudovaný ten vrch."
V budově se nachází nové šatny, sušárna, kuchyňka, školicí místnost, nebo kanceláře. Technické služby přešly i na ekologičtější vytápění.
Václav Zyder, náměstek ředitele Technických služeb Havířov: "Přistoupili jsme nakonec k tomu, že jsme zrušili všechny tři plynové kotelny a přešli jsme na dálkové zásobování teplem. My jsme tomu říkali akce kulový blesk. Muselo se provést několik velkých stavebních prací. Společnost Veolia energie vybudovala novou přípojku tepla do našeho areálu. Následně HTS vybudovala výměníkovou stanici a my jsme si z vlastních financí zafinancovali výměnu rozvodů v areálu."
V čem vidíte hlavní výhodu centrálního vytápění?
Václav Zyder, náměstek ředitele Technických služeb Havířov: “Hlavní výhody jsou v tom, že v minulosti jsme museli mít pracovníka, který byl pověřen ovládáním a řízením kotelen. Druhá výhoda je, že považujeme za mnohem ekologičtější a přínosnější přejít na zelené zásobování teplem, protože tyto velkokapacitní zdroje, které vyrábějí teplo, jsou dnes už na velmi vysoké úrovni, co se týče ochrany ovzduší a my jsme eliminovali díky tomu tři lokální zdroje znečišťování ovzduší, byť ze zemního plynu.”
Technické služby investovaly také do nového automobilu, jelikož se chystají otevřít další sběrný dvůr.
Václav Zyder, náměstek ředitele Technických služeb Havířov: "To vozidlo jsme pořizovali za prvé v rámci klasické obnovy, protože náš vozový park postupně zastarává a je potřeba ho obměňovat a dalším důvodem bylo i rozšíření kapacity, protože v příštím roce počítáme s otevřením sběrného dvora na ulici Selské. A abychom ho byli schopni v daném čase podle jeho potřeb obsluhovat, takže jsme museli nakoupit novou techniku, která to bude zvládat. Toto vozidlo bylo vybráno na základě výběrového řízení a jsme velice rádi, že vyhrála společnost, která nám to dala s podvozkem Tatra. Je to celé český výrobek. Podvozek Tatra Kopřivnice a nástavby jsou od společnosti z Jižní Moravy.”