Strážníci městské policie v Havířově jsou zavalení podněty od občanů, a to díky aplikaci Dej tip. Ta sice funguje už několik let a osvědčila se. Lidé pomocí chytrých telefonů hlásí různé závady, které se mají rychle vyřešit. Díky změně, ale nyní strážníci řeší denně i desítky nahlášených podnětů.
Bohuslav Muras, ředitel MP Havířov: "Původně to šlo na magistrát pouze, který pak rozděloval příslušným odborům ty problémy tak, jak byly. Najednou se rozmohlo to, my jsme udělali takovou úpravu, že ty věci, které by měly jít k nám, k nám jdou přímo a občané si zvykli například řešit spory na parkovišti tím, že oznamuje soused souseda, a nebo evidentně jde někdo po městě a každý přestupek, který vidí vyfotí a pošle to."
Městská policie by uvítala, kdyby se aplikace vrátila do původní polohy a podněty se třídily opět na magistrátu.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Není cílem, aby podněty zůstávaly na magistrátu, ale aby opravdu MP řešila podněty, které jí přísluší a magistrát řešil podněty, které přísluší jemu. Já si myslím, že někteří to pochopili asi jako recesi, dělají si z toho srandu a opravdu tato aplikace není k tomu určená. To, aby se upozorňovalo na to, že někdo blbě parkuje a navzájem si sousedé dělali naschvály, ta aplikace není určena. Prosím občany, aby toto dodržovali."
Parkování je v Havířově problém. V letošním roce bude město investovat do čtyř nových parkovišť.