V přízemí hlavní budovy Karvinské hornické nemocnice, v prostorách, ve kterých se dříve nacházely ortopedické ambulance a ambulance chirurgie páteře, bylo na začátku tohoto týdne zřízeno centrální příjmové pracoviště. Výhod centralizace neodkladné péče pacientů, kteří dorazí do nemocnice po vlastní ose, nebo sanitou Zdravotnické záchranné služby je hned několik.
Tomáš Canibal, ředitel KHN: “Smyslem tohoto opatření je usnadnit především práci posádkám rychlé záchranné služby, kteří tak nemusí jezdit v různý den a v různou hodinu do různých míst nemocnice, ale přivezou pacienta vždycky na jedno místo, kde je připraven zdravotnický personál se o něho postarat."
Výhody centralizace vnímá pozitivně i zdravotní personál.
Barbara Skubij, všeobecná sestra Interního oddělení KHN: "Určitě je to lepší, je to jedna ambulance, příjmová ambulance a už tady nechodí pacienti plánovaní, takže je to odseparováno a myslím si, že je to super."
Tato změna pomůže i personálu lůžkových oddělení.
Tomáš Canibal, ředitel KHN: "Veškerá péče o pacienta by měla proběhnout zde a pokud je nutná hospitalizace, tak je pacient pouze přesunut na lůžkové oddělení, kde se jen uloží a veškeré administrativní a lékařské úkony jsou už zavedené."
Výhodu má tato změna i pro občany, kteří sem dorazí v případě akutních potíží. Je zde expektační místnost s lůžky k observacím.
Tomáš Canibal, ředitel KHN: "Chtěl bych říct, že toto nové pracoviště není v žádném případě suplováním lékařské služby první pomoci, ta nadále funguje a je zajišťována praktickými lékaři z Karviné a primárně by se pacienti se svými zdravotními problémy obracet tam, teprve pokud lékař a LSPP určí, že pacient potřebuje specializovanou péči, odesílá ho sem. V případě, že jsou naši pacienti dispenzarizovaní v našich odborných ambulancích a zhorší se jejich zdravotní stav, tak můžou přijít rovnou sem na příjmovou ambulanci."
Centrální příjmové ambulance fungují nepřetržitě 24 hodin denně 7 dní v týdnu.