V Ostravě je od začátku října první Sociopoint. Jde o místo, kde každý občan může požádat o pomoc v jakékoliv situaci, kdy si neví rady a nebo řeší nějaký problém. Přijít může osobně a nebo využije bezplatnou telefonní linku.
Zbyněk Pražák, náměstek primátora Ostravy: „Současný složitý sociální systém neumožňuje lidem, kteří se ocitnou v náročné životní situaci, snadnou orientaci v informacích, které pro řešení svých problémů potřebují. Proto jsme u vstupu do ostravské radnice zřídili kontaktní místo SOCIOPOINT, jehož posláním je nabídnout zejména občanům, ale i odborné veřejnosti účinnou a efektivní podporu na jednom místě."
Sociální pracovníci pomohou lidem při hledání možností řešení konkrétního problému v mnoha oblastech. Například ztráty bydlení, domácího násilí, osamělosti seniorů, dluhů nebo také duševního onemocnění.
Zdeněk Živčák, vedoucí sociálního odboru MMO: "Sociální pracovnice získá od klienta potřebné informace a buď mu radu poskytne ona sama, vytiskne mu třeba nějaký formulář nebo mu zprostředkuje ten kontakt. Nechceme, aby lidé bloudili po těch institucích v tom složitém sociálním systému."
Jako první se na Sociopoint obrátil člověk kvůli problémům s bývalou manželkou.
Markéta Urbanová, sociální pracovnice Sociopointu: "Řekl, že má obavy o dítě, protože jeho manželka je pod vlivem drog a omamných látek a proto jsem mu předala kontakt na sociální pracovnici z OSPOD."
Sociopoint funguje v přízemí budovy nové radnice na Prokešově náměstí. Pomoci se dovoláte také na bezplatné telefonní lince 800 700 650. Kontakt se sociálními pracovnicemi může být i anonymní.