Pasta Oner alias Zdeněk Řanda zaplnil svými díly Dům umění ve všech patrech. Mnohé instalace zabraly nejen dost prostoru, ale také vcelku dost času pro jejich aranžování. Atriu vévodí zlatá lízátka padající k zemi a hořící auto.
„Nejnáročnější bylo do Domu umění dostat dílo Riot. Museli jsme objednat odtahovku a úzkými dveřmi jsme propasírovali to auto takřka na milimetry,“ líčí přípravu výstavy dramaturg Dominik Beneš.
Připravovaná výstava rekapituluje tvorbu jednoho z výrazných našich pop artových umělců za posledních osm let. Tato okna vlaku jsou jediným odkazem na dřívější uliční graffiti. V poslední době se Pasta Oner totiž realizuje především postřednictvím velkoformátových akrylových a olejových obrazů či originálně leptaného polystyrenu. U některých instalací hraje zásadní roli světlo.Všechna díla ale společně glosují současný svět jeho konzumní nastavení.
"Pasta Oner ve svých věcech neodsuzuje skryté slabiny a touhy, které se ve společnosti rozprostírají. Jde spíš o mnohovýznamovou mozaiku od soukromých a skrytých lidských témat až po globální," popisuje kurátor Pavel Kubesa.
Mnohé instalace i obrazy se dočkaly v opavském Domě umění zcela originálního umístění v souladu s architekturou zdejšího prostoru. Výstava s názvem Naughty by Nature začíná 16. března.