Práce na konstrukci nového mostu probíhaly vedle mostního provizoria, které po celou dobu zajišťovalo dopravu místo původního.
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: ”Když se podíváme na most, tak vidíme, že most byl v neděli posunut na místo. Myslím si, že zhotovitelská firma dodržuje veškeré termíny, které měla."
Mostní konstrukce se přesouvala po ocelových válečcích na kolejích rychlostí přibližně 3 metry za hodinu.
Teď ji čekají další dokončovací práce.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “V listopadu po dokončovacích pracech budeme uvádět do provozu, ještě ne na hotový most, nicméně už se bude jezdit a dodělávací práce budou potom následovat.”
Most je o půl metru výš oproti původnímu, aby odolal případným dalším povodním.
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Samozřejmě ty nábřeží se musí upravit do té výšky, aby to bylo k tomu mostu odpovídající. Hlavně tam to Kolofíkovo nábřeží, které je proti tomu mostu trošku utopené.”
Po mostu denně projede bezmála 20 tisíc vozidel, všechna teď jezdí objížďkami
Petr Popadinec (ANO), radní Opavy: “Překvapivě fungují, nevznikají jako žádné velké zácpy, kromě těch špiček kolem té 3. a 4. hodiny, tady opravdu není nějaký velký problém.”
Pokud půjde vše podle plánu, řidiči se po novém mostě na Ratibořské ulici projedou už na konci listopadu. Okolní úpravy a dokončovací práce pak budou pokračovat i v dalších týdnech.