K nejznámějším dominantám Ostravy, jako je věž Nové radnice, Most Miloše Sýkory nebo Bolt Tower, brzy přibude další. Půjde o most podle návrhu známého architekta Romana Kouckého, který by měl nahradit nevzhledné betonové monstrum.
Roman Koucký, architekt, autor návrhu: „Mosty mají mezi stavbami zvláštní výsostné postavení. Bez ohledu na dobu, ve které vznikaly, byly vždy vrcholem technických možností a umu jejich stavitelů. Mnohdy jsou města samotná charakterizována svými mosty. Obyvatelé i návštěvníci města často směřují právě k mostům. Rodiče je ukazují svým dětem a vysvětlují na nich síly, které přenášejí… Nový most spojí ‘dvě‘ Ostravy Moravskou a Slezskou. Každá má jiný charakter. Aby byl nový most symbolem jejich setkání, má každá stejnou část asymetrické nosné konstrukce mostu, které se symbolicky potkávají nad řekou. Jakou by vzepjaté zvíře ze znaků obou měst stálo každé na svém břehu, položilo svou sílu na břeh protější a spolu tak překlenuly řeku.“
Silniční most, který spojuje oblast Nové Karoliny a Slezskou Ostravu patří MS kraji. Pro Ostravu ale jde o důležité rozvojové území a proto chce o jeho vzhledu rozhodovat.
Zuzana Bajgarová, náměstkyně primátora Ostravy: „Současný most je v majetku Moravskoslezského kraje, navazuje však na lokalitu, která prochází významnou transformací, učinili jsem proto základní dohodu s krajem o záměru realizovat nový most ze strany města za spolufinancování kraje. Tu bude nutno dále schválit kompetentními orgány města i kraje. Předložený návrh tak již nyní reflektuje připravované i realizované infrastrukturní projekty města a je definován v širším rozsahu než prostou rekonstrukcí stávajícího mostu, např. vazbou na nábřeží, cyklostezky či prodloužení ulice Pivovarské, resp. nově plánovanou ulici ‘Univerzitní‘.“
Radek Podstawka, náměstek hejtmana MS kraje: "Moravskoslezský kraj ročně opraví zhruba 30 svých mostů, vítáme, že se do této rekonstrukce zapojí město Ostrava. Most se díky tomu dočká opravy s přidanou hodnotou, plnit bude nejen dopravní funkci, ale obohatí krajské město také z architektonického a estetického hlediska.“
Most bude dlouhý asi 100 metrů. Uprostřed budou dva jízdní pruhy pro auta a po obou krajích budou chodníky a cyklostezky. Zábradlí bude skleněné. Podél celého mostu budou chrliče ohně, které se budou pravidelně spouštět.