Od brainstormingu po prezentaci prezidentovi
Celý proces započal 11. února, kdy se v Karviné na Obchodně podnikatelské fakultě uskutečnil brainstorming a kreativní práce nad strategií. Studenti si nadefinovali klíčové problémy, s nimiž se různé cílové skupiny potýkají a pracovali na vyhotovení strategického řešení. Po této rozsáhlé práci se 12. února přesunuli do Prahy na Českou zemědělskou univerzitu, kde se setkali s ostatními soutěžícími týmy a nastal klíčový moment – prezentace jejich strategie odbornému publiku.
Jasná vize a citlivá strategie
Tým studentů OPF v Karviné vytvořil strategii, která se zaměřuje na širokou veřejnost, děti na prvním a druhém stupni ZŠ, studenty středních a vysokých škol. Na základě dat z Národního ústavu pro duševní zdraví provedli podrobnou analýzu klíčových problémů a pro každou skupinu navrhli odpovídající strategii komunikace: Pro širokou veřejnost navrhli Prezidentskou výzvu a storytelling jako nástroj destigmatizace. U prvního stupně ZŠ se zaměřili na edukaci rodičů a učitelů o možných rizicích a významu otevřené komunikace. Dětem na druhém stupni ZŠ chtěli přiblížit problematiku mentálního zdraví zábavnou formou skrze influencery a vizuální obsah. Pro střední školy se zaměřili na podporu hledání pomoci jako projevu síly. Na vysokých školách pak doporučili webináře s odborníky, které by studentům nabídly praktické rady.
Strategie byla vytvořena s maximální citlivostí a podložena reálnými daty. Jeden z odborníků Katedry marketingu PEF konstatoval, že nečetl citlivější strategii.
Nejen vítězství, ale i skvělá reference
O tom, že vítězná strategie patří karvinským studentům, bylo jasno již 12. února po hodnocení odborné poroty. Konečná prezentace však proběhla až 18. února před prezidentem Petrem Pavlem, který osobně ocenil nápady a výstupy, které studenti přednesli a kvalitu práce, kterou odvedli. Kromě prezentace výstupů měli studenti také možnost představit své podnikatelské projekty a také pozvali pana prezidenta na návštěvu do Karviné.
Vítězství bylo pro studenty nejen potvrzením jejich odbornosti, kreativity a praktických zkušeností, ale také hrdosti na Karvinou a komunitu, kterou reprezentovali. „Věděli jsme, že jsme do toho dali všechno a že ta naše strategie může mít reálný dopad,“ shodli se studenti.
Kancelář prezidenta republiky nyní zkoumá, jak jejich nápady implementovat do praxe a zvažuje další spolupráci. Studenti OPF v Karviné tak jasně ukázali, že jsou připraveni na velké výzvy, které zvládají díky praktickým zkušenostem získaným již během studia.