Ten se skládá z jednotlivých regionálních částí a týká se také Moravskoslezského kraje.
„Jde vlastně o informace, které zachycují poptávku po dopravě včetně ekonomických údajů. Mapují všechny dopravní proudy železniční i silniční dopravy do roku 2025. Analyzují, jak boudou vypadat podle současných trendů a jak by mohly vypadat, kdyby se přesunula část dopravy ze silnice na železnici, což by mělo pozitivní vliv na životní prostředí. Zveřejnění celého modelu se předpokládá po skončení projektu BATCo," uvedl Pavel Santarius, který je pověřen výkonem funkce generálního ředitele Sdružení pro rozvoj MSK a současně zodpovědným za realizaci projektu BATCo v České republice.
Dopravní model poslouží například pro vznik dalších infrastrukturních projektů, které by pomohly zlepšit dopravní spojení od Baltského moře po Jadran a omezit vliv dopravy na životní prostředí. Půjde především o projekty na modernizaci železnice a zlepšení jejích služeb, například v osobní dopravě snížením cestovních časů, zlepšením komfortu cestování, či v nákladní dopravě vznikem nových tras a zvýšením frekvence spojů. V Moravskoslezském kraji by se dal využít také například při hledání možností výstavby vysokorychlostní trati vedoucí přes region.
Celý projekt BATCo, který probíhá od března roku 2010 do února roku 2013 a EU ho podpoří 3,7 miliony EUR prostřednictvím programu CENTRAL EUROPE, by měl tak přispět k dopravnímu, logistickému, a tím i ekonomickému rozvoji oblastí podél baltsko-jaderského spojení.
Partneři BATCo také pracují na projektech, jejichž záměrem je vybudování sítě logistických center a informačních byznys center na ose mezi severem a jihem Evropy. O nich se hovořilo na setkání partnerů BATCo v Gdaňsku. V Česku se plánuje vznik kontaktního centra nadnárodní spolupráce v Ostravě. Úkolem center bude zprostředkovávat kontakty a informace mezi firmami, logistickými centry a institucemi partnerských zemí projektu. Kromě Ostravy by v Česku mohlo vzniknout obdobné kontaktní místo v Brně. O spolupráci mají zájem také firmy a instituce v partnerských zemích podél osy a rovněž tam se plánují centra spolupráce. Budou vznikat i v rámci logistických center, která již fungují, jako například v polském Slawkově, rakouském Grazu, nebo italském Triestu, a počítá se s jejich rozšířením.
„Projednává se také návrh založení Nadnárodní podnikatelské aliance, která bude zahrnovat vytvořenou sít informačních byznys center," upřesnil Pavel Santarius.
Osa Balt-Jadran je páteří středoevropské dopravní sítě, spojuje Baltské a Jaderské moře a jejich přístavy s vnitrozemskými městy mezi Polskem a Itálií, přičemž probíhá devatenácti regiony pěti zemí Evropy, a je součástí transevropské dopravní sítě TEN-T. V Česku prochází všemi moravskými kraji a v Moravskoslezském kraji se, pokud jde o dopravní infrastrukturu, týká především II. železničního koridoru vedoucího od Petrovic u Karviné po Břeclav a hlavních silničních tahů - dálnice D1 a rychlostní komunikace R48.