„Vnímáme, že lidé chtějí mít vše maximálně přístupné a hlavně pod jednou střechou," říká Kateřina Ježková, ředitelka největšího obchodního centra na Severní Moravě.
„Proto jsme se také rozhodli k dalšímu rozvoji. Cílem je nakupování nejen zpříjemnit, ale především zrychlit. Ke zrychlení jednoznačně přispěje už i realizace první etapy tohoto velkého projektu, kdy jsme v rámci přestavby zmenšili rozlohu současné Hypernovy z 15 300 m² na 6500 m²," vysvětluje projektový manažer této akce Nicola Perucconi, kterému v této první fázi přibylo naproti pokladnám nového supermarketu 15 obchodů zaměřených především na služby.
„V nově otevřené části návštěvníci opět naleznou, ale tentokrát ve zcela novém kabátu, oblíbenou tabákovou prodejnu Valmont, CK Čedok, Českou pojišťovnu, směnárnu Cash Point, kadeřnictví Klier, firmu Halbos - skříně na míru i firmu Minit specializující se na služby na počkání v oblasti péče o obuv. To vše doplňuje výrobna zaměřená na klíče, broušení a výměnu baterií. A nechybí ani květiny Hortis, které jsou sice kvůli stavebnímu ruchu na čas přestěhovány do nové části galerie poblíž Datartu, ale na svém místě je lidé naleznou hned počátkem roku 2010," popisuje novinky ředitelka.
2.12. budou doplněny i další služby pro zákazníky jako CK Fischer, Svět koření, specializované řeznictví a uzenářství Mistr Řezníček nebo pobočka České průmyslové zdravotní pojišťovny. Zákazníci se mohou těšit i na osobní šatny k odkládání kabátů a tašek. Novinkou jsou také dárkové poukázky v hodnotě 200 a 500 Kč, které je možné zakoupit již od 1. října ve směnárně Cash Point.
S přípravou přestavby dřívější Hypernovy se začalo již v roce 2008, v dubnu letošního roku pak byly zahájeny samotné stavební práce, díky nimž bylo postupně uzavřeno nebo přesunuto celkem 10 obchodních jednotek. Celková investice do tohoto projektu rekonstrukce hypermarketu Albert byla 110 mil. Kč. Jde však jen o nepatrnou část z celkem zhruba 5 mld. Kč, které společnost Inter Ikea Centre Group plánuje investovat do svých obchodních center v Česku v následujících třech až pěti letech.
„Přímo v Ostravě vznikne již v roce 2011 retail park na jižní straně ulice Rudná a jeho hlavním nájemcem se stane obchodní dům KIKA," vysvětluje Nicola Perucconi, projektový manažer z Inter Ikea Centre ČR a dodává, že IIC ČR chce zákazníkům nabízet komplexnost, větší možnost výběru. Na rozšíření ostravského obchodního domu s názvem „Sever" (dokončení první fáze se předpokládá již v listopadu 2010) a „Jih" je plánována investice zhruba 1,5 mld. Kč.
Avion Shopping Park v Ostravě-Zábřehu, jehož obrat byl v roce 2008 celkem 3 916 mil. Kč (ve srovnání s rokem 2007 o 17 % více), jen v loňském roce navštívilo zhruba 9,4 mil. lidí. „To je o milion více než v roce 2007, kdy sem zavítalo 8,4 mil. návštěvníků, a o více než 4 miliony oproti roku 2003, kdy sem přišlo 5,3 mil. návštěvníků. V prosinci 2007 navštívilo toto největší centrum na Moravě celkem 860 tis. návštěvníků, o rok později přišlo za stejné období zhruba 980 tis. lidí. A vzhledem k tomu, že návštěvnost má stále vzrůstající tendenci, a to i přes negativní prognózy na počátku roku, očekáváme, že bychom letos mohli v prosinci překlenout magickou hranici jednoho milionu zákazníků. V porovnání
s předchozím rokem stoupla i návštěvnost za měsíc říjen z 608 000 na 788 000," dodává paní Ježková.
Investice do ostravského Avionu krok za krokem...
Hodnota samotné výstavby Avion Shopping Parku v Ostravě, která byla ukončena v roce 2001, dosáhla zhruba 2 mld. Kč. Renomovaná nadnárodní společnost Inter IKEA Centre Group (IICG) však do tohoto nejnavštěvovanějšího centra na Moravě nepřestala investovat, naopak. V roce 2003 směřovalo 350 mil. Kč na výstavbu atraktivních obchodních domů Elektroworld a Gigasport, dalších zhruba 400 mil. Kč pak v roce 2005 investovala IICG do rozšíření galerie o prodejny s módou v těsné blízkosti obchodního domu IKEA. Ostravský Avion měl v té době na ploše zhruba 65 000 m2 celkem 77 obchodů a 2500 parkovacích míst. Na jaře loňského roku pak byla ukončena další etapa rozšíření směrem k ulici Výškovické. Díky investici v hodnotě zhruba 1,5 mld. Kč se tak od dubna 2008 velikost nákupní galerie zvětšila o dalších 20 500 m2, přibylo 65 nových obchodů a 600 parkovacích míst v podzemních garážích. Avion Shopping Park v Ostravě se tak stal s celkovou prodejní plochou 84 500 m2 a 142 prodejnami největším nákupním centrem na Severní Moravě a je také na třetím místě v celorepublikovém srovnání a největším obchodním centrem v regionu!