Rubikova křižovatka patří k nejfrekventovanějším ve městě. Oprava mostu, který se klene nad čtyřproudou silnicí na Český Těšín se tak bude opravovat ve dvou etapách s tím, že most bude vždy z jedné poloviny uzavřený. Oprava první poloviny bude probíhat tři až čtyři měsíce. Oprava Rubikovy křižovatky začne v květnu a přinese s sebou omezení a uzavírky. Ty se dotknou jak řidičů osobních automobilů, tak cestujících městskou i příměstskou hromadnou dopravou.
“V rámci 1. etapy bude uzavřena polovina mostu s jízdním pruhem ve směru od vlakového nádraží k magistrátu. Doprava bude vedena po druhé části mostu, což znemožní řidičům možnost odbočení doleva. Současně s mostem se budou opravovat i opěrné pilotové zdi a rampy, což si vyžádá omezení dopravy na čtyřproudovce pod mostem, tedy na hlavním tahu na Český Těšín. Kolony se tak můžou tvořit na průtahu městem. Opravy mostu se dotknou i cestujících MHD, autobusové linky budou nabírat možná i desítky minut zpoždění, na to je třeba pamatovat a počítat s tím, zejména při přepravě autobusem na vlakové nebo jiné autobusové spoje,” popsala mluvčí Magistrátu Frýdku-Místku Jana Matějíková.
Opravu mostu z části provádí město a z části stát, přesněji ŘSD. Město opraví svršek mostu, včetně zábradlí a veřejného osvětlení. Rubikova křižovatka pak získá moderní semafory, včetně videodetektorů a indukčních smyček, které umožňují dynamické řízení dopravy.
“Množí se dotazy, jestli budeme něco dělat i se spodní částí třídy TGM, tedy od Rubikovky směrem ke kruhovému objezdu na nádraží. Tato silnice je ale ve špatném stavu pod povrchem. Něco se děje v oblasti inženýrských sítí. Celá cesta poklesáva, takže tady nebude stačit jen vyměnit asfalt, což máme naplánováno, ještě než začne oprava Rubikovy křižovatky, ale v průběhu dalších dvou tří let se tam bude muset naplánovat generální oprava, kdy se TGM uzavře a bude se muset jít do těch defektů v inženýrských sítích,” sdělil náměstek primátora Frýdku-Místku Karel Deutscher.
Celkové náklady na opravu mostu i opěrných pilotových zdí a navazujících ramp
budou stát bezmála 100 milionů korun. ŘSD vydá na opravy opěrných zdí a ramp 60 milionů. Město zaplatí za opravu mostu téměř 40 milionů korun, přes 31 milionů by ale mělo získat zpět z dotace Státního fondu dopravní infrastruktury.