Děti rozvíjely zrakové vnímání, sluchové vnímání, rozvíjely řečové dovednosti, komunikační dovednosti, rozvíjely slovní zásobu, jemnou motoriku, hrubou motoriku. Prostě, připravovaly se na první třídu.
Iveta Zatloukalová, učitelka: "Měsíc je poměrně krátká doba na to, aby byly vidět nějaké velké pokroky, ale malé pokroky tu jsou. Děti si zvykly na to, že musí dodržovat nějaký řád, že jsou nějaká pravidla, která se nesmí porušovat, určitý řád jsme dětem nastolili. Přesto si myslím, že by děti dostaly více do první třídy, kdyby byly v běžných školkách."
Základní škola nyní zpracovává výsledky kurzu a připravuje hodnotící závěrečnou zprávu. Ta by měla být doporučením pro radu města, jak pokračovat dál.
Marcela Žáková, zástupkyně ředitele ZŠ Jesenická: "Naše stanovisko předběžné, ještě nejsme úplně pevně dohodnuti, je takové, že kurz rozhodně význam má. Jestli je jeho přínos tak velký, jak velké jsou finanční náklady, k tomu se ještě musíme sejít a rozříkat ten výsledek."
Jedno zásadní stanovisko je organizátorům jasné už teď.
Marcela Žáková, zástupkyně ředitele ZŠ Jesenická: "Pokud bychom kurz někdy v budoucnu organizovali, tak máme velmi vážné doporučení a to je, že by měl být posunutý blíže k začátku školního roku, protože čtyřtýdenní kurz někdy uprostřed školního roku - máme obavy, že v září už ty dosažené výsledky vyšumí, že ty děti na tom budou tak jako předtím."
Zatím předběžně se organizátoři kurzu shodli také na další věci. Zajistit v budoucnosti přípravnou třídu pro děti ze znevýhodněného prostředí by bylo s velkou pravděpodobností nad personální a finanční možnosti školy a města.