Učitelé i vedení škol byli mile překvapeni docházkou hned v první den školy. Například sem, na 1. ZŠ v Bruntále, přišlo až 90 procent dětí.
Marcela Žáková, ředitelka 1. ZŠ Bruntál: „Jsme čekali asi 100 dětí a je jich tu ve škole kolem devadesáti, takže to je úplně úspěšné procento, takže jsme spokojeni ovšem spokojenější bychom byli, kdyby byli ve škole všichni, to je jasné.“
Leoš Sekanina, ředitel ZŠ Okružní: „Zhruba z těch 88 dětí nám dneska dorazilo 83, takže paráda.“
A děti se do školy těšily, především na setkání se spolužáky.
Anketa, žáci 1. ročníku: „Já jsem se těšila do školy protože mě to tam baví.“
„Já se taky těším do školy protože mě to baví.“
„Já se taky těším do školy protože mě to nejvíc baví.“
„Já se těším do školy protože tam mám kamarády.“
„Já jsem se těšila do školy protože tu mám kamarády a taky se něco naučím.“
První hodina školy byla třídnická, děti vzpomínaly na vánoce a chlubily se dárky pod stromečkem.
Anketa, žáci 1. ročníku: „Hodinky a hry na play station.“
„Já jsem na vánoce dostala tuhle mikinu.“
„Já jsem na vánoce dostala knížky.“
„Já jsem na vánoce dostal mobil.“
„Já jsem dostala takovej přebalovák, kde je připojená vanička, postýlka, a je tam taky připojená jídelní židlička a potom je tam taky mikrovlnka.“
„Já jsem dostal na vánoce střílečku a potom ještě nové věci s Kuvajdou.“
„Já jsem dostal na vánoce nerfku na baterky.“
Starší spolužáci pak mohli školu navštívit pouze on – line.
Marcela Žáková, ředitelka 1. ZŠ Bruntál: „Ti malí, ti se budou učit normálně prezenčně, to je jasné, podle rozvrhu, no a od 3. ročníku do té devítky jedeme distančně tak, jak jsme byli zvyklí, to znamená některé hodiny jsou on – line a některé hodiny jsou v režimu zadané práce formou běžné distanční výuky. Úkoly zadáváme přes Teamsy, setkáváme se taky přes Teamsy takže myslím si, že všechno bude fungovat.“
Leoš Sekanina, ředitel ZŠ Okružní: „Třetí až devátá třída jsou tedy doma v distanční výuce, kolegové už tedy s nimi někteří navázali kontakt, máme po ránu v pondělí i třídnické hodiny, kdy si děti především potřebují povykládat, ale i to je důležité.“
Blíží se konec prvního pololetí a školy budou řešit především problémy s klasifikací.
Marcela Žáková, ředitelka 1. ZŠ Bruntál: „Tak to ani nevím, z které strany začít. U těch hlavních předmětů je to jasné. Tam jsme známky nějaké získali, nebo nějaké možnosti hodnocení v době, kdy děti chodily do školy, to jsme se velmi snažili, mít nějaké podklady, i při distanční výuce se leccos dá ověřit, ale u těch předmětů spíše výchovného charakteru a podobně, zatím moc nevíme. Čekáme, snad se vyjádřil pan ministr, že ještě nějaké věci upřesní, takže tento týden bychom snad měli dostat nějaký návod, ale zřejmě se budeme muset řídit jenom vlastním rozumem a nějakými svými pedagogickými zkušenostmi.“
Leoš Sekanina, ředitel ZŠ Okružní: „Klasifikace o pololetí, to bude oříšek. Nebudeme chtít nikoho poškodit, zase nemůžeme ty známky dávat od pasu, nemůžeme také úplně přihlédnout k distanční výuce, takže letos to bude opravdu složité. Naštěstí děti mohly alespoň část toho pololetí do školy chodit, takže máme se od čeho odpíchnout ale jednoduché to nebude.“
Jak známkovat děti na pololetním vysvědčení zatím není jasné, všichni čekají v další pokyny ministerstva školství.