Centrem Bruntálu projede nyní ve špičkách 10 až 12 tisíc aut denně.
Petr Rys (STAN), místostarosta Bruntálu: „Určitě mluvím za všechny bruntálské, kteří jsou dneska dotčení tou tranzitní dopravou, která vede po komunikaci 1/45, to znamená z Krnova směr Olomouc a zpátky a určitě si všichni oddechneme někdy v roce 2027, kdy se ta tranzitní doprava přemístí právě na ten obchvat a všechny automobily, ať už lehké nebo těžké nákladní budou jezdit mimo město a my budeme mít o mnoho klidnější část města."
Stavba je velmi důležitá proto probíhá i v náročných klimatických podmínkách.
Karel Cina, vedoucí projektu: „Práce probíhají i v zimním období, převážně na mostních objektech, kdy se nacházíme na Žlutém kopci a kousek od mostního objektu SO 206, kde nás čeká příští týden betonáž nosné konstrukce."
Obchvatu muselo ustoupit i několik stávajících provozů a firem.
Karel Cina, vedoucí projektu: "V rámci mimoúrovňového křížení Žlutý kopec musela být zdemolovaná čerpací stanice pohonných hmot Benzina. Nebude nahrazena, v místě čerpací stanice bude jedna z větví mimoúrovňového křížení a přípoj na okružní křižovatku. Potýkáme se teď nejvíce se změnami počasí, kdy jeden týden je krásně a druhý týden je, řekněme, tak jak je. Největší stavba, nejvíc se opravdu pracuje na těch mostních objektech. Ten 206 objekt a 204, estakáda přes Třídu práce."
Stavba v současné době běží dle harmonogramu, klíčovým faktorem při dalším postupu bude náročnost a délka zimního období.