Moderní učební metody za pomocí počítačů naplno využívají u žáků s mentálním či kombinovaným postižením v bruntálské Základní škole speciální.Využití počítačů v takovém rozsahu je v Moravskoslezském kraji ojedinělé.
V bruntálské speciální škole pedagogové zpracovali projekt využívání tabletů ve výuce. Tablet je vlastně přenosný počítač ve tvaru desky s dotykovou obrazovkou.
Vojtěch Gybas, učitel, speciální pedagog
Cílem tohoto projektu je vykompenzovat deficity u dětí pomocí aplikací, ale také pokrýt chybějící portfolio učebnic, protože pro speciální školství je nedostatek učebních materiálů. Právě i-pady umožňují díky svým aplikacím výukové i-pady vytvářet a tím se děti perfektně osvojí učivo a hlavně si to mohou nadále sdílet, pracovat v něm, ukládat si to.
Bruntálští speciální pedagogové nedělají se svými metodami žádné tajnosti. Naopak by je chtěli rozšiřovat.
Vojtěch Gybas
V důsledku tohoto projektu jsme zřídili web www.ipadvevyuce.cz, kde kromě sponzorů naleznete aplikace, které využíváme. Web je rozdělený na jednotlivé předměty, ke najdete aplikace pro matematiku, čtení, psaní, hudební výchovu.
Každý žák má k dispozici jeden tablet. Učitelé je zajistili sami za pomoci sponzorů. Ministerstvo školství totiž tak rozsáhlé využití tabletů nepředpokládalo.
Syn: Veronika Černotová, asistentka pedagoga
Já bych chtěla sponzorům moc poděkovat, protože si vážíme, kdo nám přispěl, byť tisíci korunami. Za poslední dobu bych zmínila možná Tomáše ze Zubatých žab, která pro nás vydražil na městském plese žábu za 12 tisíc, takže moc děkujeme, bude další i.pad.
Učitelé celý projekt po jeho ukončení důkladně vyhodnotí. Už teď ale dosavadní výsledky předčily jejich očekávání.