Integrační centrum Ligy nechce nahrazovat školu. Doučování proto není pokračování školního vyučování.
Sylvie Dluhošová, vyučující: "Tak já si myslím, že vlastně zastoupím ty rodiče, poněvadž doma tu přípravu asi nebudou mít. Tak jsem se rozhodla, lépe řečeno mi to bylo nabídnutu, já jsem se toho chytla a myslím si, že se mi práce daří."
Anketa, žáci, Veronika Čonková: "Zaokrouhlujeme, počítáme slovní úlohy a tak." Nikola Gašparová: "Slovní druhy, potom ještě písemné sčítání, dělení."
Děti vesměs školu příliš nemilují, doučování jim kupodivu nevadí.
Veronika Čonková: "Jo je to dobrý, já nevím, jak to mám říct. Známky se zlepšujou a nejsou tak špatné, jak před tím." Nikola Gašparová: "Pomáhá to k životu, aby se člověk vzdělával." Nikolas Bandry: "Naučíme se doučovat a někdy i na internet, zjistit si úkoly." Lukáš Procházka: "Hlavně na češtinu."
Liga svůj projekt nezaměřuje výlučně na romské děti nebo na děti z vyloučených lokalit, jak se dnes zjemněle říká ghettům.
Jan Vavřík, koordinátor projektu: "Velmi mě zaujala myšlenka doučování dětí buď vyloučených lokalit nebo dětí, které to potřebují. Doučování v integračním centru má jeden důležitý úkol, aby děti nezaostávaly za svými spolužáky ve školách a měly stejnou startovací čáru jako ostatní."
Liga si zvolila cestu sice dlouhou, ale vyzkoušenou a úspěšnou. Bez vzdělání je dnes šance najít si dobrou práci takřka mizivá.