Postup práce při tvorbě každého jednotlivého invekta si musí Josef Polášek předem pečlivě promyslet. Musí mít jasnou představu o tom, jak by měl výsledek vypadat.
Josef Polášek, fotograf a výtvarník: "Na prvním místě je modelka, musí mě něčím zaujmout. Já si třeba modelky vybírám podle očí. Když se mi ta modelka líbí, tak musí mít jemnou pleť, aby se na tu pleť dobře dělaly textury."
Veronika Stupková, modelka: "Já si myslím, že kolikrát ten výsledek je hezčí, než ta klasická fotografie, protože tam vynikne i ta modelka i ten broušený drahokam a dělá to takovou zajímavou texturu a ve výsledku i grafiku."
Veronika Bulová, modelka: "S panem fotografem je to focení úplně bezva, protože on je nejenom profesionální, ale velice přátelský. Je to zábavné o focení."
Grafiky jsou vlastně dítkem náhody. Josef Polášek už asi dvacet roků sbírá drahé kameny. Později začal fotografovat a napadlo do spojit snímek modelky a drahého kamene. Výsledek jej příjemně překvapil.
Josef Polášek, fotograf a výtvarník: "Vezmu nějaký drahokam, vyfotím si ho ve zvětšenině. Vezmu pak fotografii té samotné modelky, udělám potom podklady ve vrstvách v nějakém jednoduchém grafickém editoru, těch vrstev tam pak použiju víc. Co se týká samotného postup, fotografie dodatečně koloruju."
Veronika Stupková, modelka: "Fotí se převážně v exteriéru, v přírodě, venku. V Bruntále jsme fotili kolem bývalé sopky."
Josef Polášek se pravidelně věnuje také charitě. Už několik svých grafik věnoval na charitativní účely. Další podobný projekt současnosti připravuje.