Jednoduchý a rychlý přístup k informacím přes pár kliknutí. To vše splňuje Portál pacienta havířovské nemocnice.
Romana Ráblová, konzultant rezervační kanceláře: Je to velmi jednoduché, může se registrovat z pohodlí domova, odkudkoliv, kde má přístup na internet, a nebo se může dostavit do nemocnice Havířov, kde mu v registrační kanceláři pomůžeme s registrací. Od listopadu je připravena nová kancelář - kontaktní centrum pro Portál pacienta, kde se budeme věnovat této činnosti, budeme mít na klienty mnohem víc času.
Portál je zcela zdarma. Lidé díky němu ušetří například i za poplatek spojený s výpisy ze zdravotnické dokumentace. Novou službu si pochvalují i lékaři.
Lucie Šebestová, praktická lékařka: Pro nás lékaře je ten portál výborný v tom, že se můžeme dozvědět informace o konkrétním pacientovi. Například, když pošlu pacienta na rentgen plic, tak ten výsledek mi v papírové podobě přijde za dva, za tři dny. Ale když ho chci vidět dříve, tak se připojím na Portál a tam se ten výsledek dozvím hned.
Pro havířovskou nemocnici je kontakt s pacientem velmi důležitý.
Norbert Schellong, ředitel nemocnice: Vždy bylo třeba ty kontakty propojit. A pakliže mluvíme o dnes o elektronizaci zdravotnictví, tak to je to, co havířovská nemocnice jako jedna z prvních inovativně zavádí.
V současné době jsou v projektu Portál pacienta zahrnuty i nemocnice Karviná Ráj, Třinec, Frýdek-Místek, Opava a Krnov.