Celkem 28 tisíc metrů čtverečních komunikací se v současné době opravuje v různých částech Havířova. Město za celoplošné opravy zaplatí přes 9 milionů korun. Nový povrch například dostane i ulice Studentská.
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: "Vždycky vybíráme ty dotyčné komunikace na základě toho, v jakém jsou stavu a jaká je jejich důležitost, co se týká dopravní obsluhy. Odbor komunálních služeb a odborníci, kteří tam jsou, hodnotí ty komunikace a připravují podklad pro zadání veřejné zakázky jednotlivých ulic tak, aby v tom roce byly opraveny. Obecně v komunikaci s krajem se snažíme udržovat komunikace v Havířově na velmi dobré úrovni. Teď se opravuje komunikace na ulici Karvinská, kde se pokračovalo, pokračovalo se na ulici Fryštátská, což jsou krajské komunikace. Myslím si, že sjízdnost komunikací a obecně pohyb po Havířově je díky tomu na velmi dobré úrovni.”
Mnozí občané se třeba zeptají, proč jste s tím začali až o prázdninách, proč jste to neudělali po zimě?
Bohuslav Niemiec (KDU-ČSL), náměstek primátora: “Protože se snažíme nastavovat ty procesy tak, aby v létě, kdy je nejmenší provoz na komunikacích, kdy jsou občané převážně na dovolených, tak ty komunikace jsou méně zatěžované. Tak proto se snažíme tyto opravy tlačit do letních měsíců, ale začali jsme soutěžit v březnu a jednotlivé parametry veřejné zakázky nám nedovolili zahájit dříve než teď, ale 2. září by měly být všechny práce hotové.”
Práce budou probíhat na celkem sedmi ulicích.
Petr Sobek, odbor komunálních služeb: “Do výběru šla ulice Studentská, která byla značně rozpraskaná, byly tam výtluky, lepilo se to, jak to šlo. V současné době byla vyhodnocena jako jedna ze stěžejních, které byly nutné opravit. Následuje ulice Opletalova, dále na Šumbarku ulice Chrpová, Hřbitovní, Lidická, ulice Karvinská a potom se přesuneme ulici Na Polanech. Tím bychom měli výčet oprav ukončit.”
Co to bude znamenat pro řidiče, mají se připravit na nějaká omezení?
Petr Sobek, odbor komunálních služeb: “Při jakékoliv opravě komunikací se snažíme, aby byl provoz zachován, co jak nejdéle. Bohužel při pokládce živice, to není možné. Proto pokládka se pokládá po polovině komunikace, aby byl vždy zajištěn nějaký průjezd. Bohužel stává se, že při výjezdech z parkovišť, nebo z komunikací, které jsou jednosměrné, je tento problém. Firma se snaží to vždy udělat tak, aby se dalo vyjet, ale upozorňujeme řidiče, že zhruba 15 minut bude komunikace uzavřena, že nebudou moci vyjet. Vždy na těch křižovatkách, o které komunikace se jedná, je umístěné dopravní značení, že v té době nebude možnost na komunikaci vyjet.”