Nejhorší situace na havířovském kruhovém objezdu je vždy na rychlostní silnici 1/11 od Ostravy a i motoristé jedoucí ze Šumbarku se musí obrnit pevnými nervy. Za 24 hodin kruhovým objezdem projede až 50 tisíc vozidel. Kruhový objezd je rovněž místem, kde se v rámci regionu stane nejvíce dopravních nehod.
Anketa, řidiči: 1. „Už by s tím mohli něco udělat. Je to tam samá havárka." 2. „Člověk, když spěchá, tak je to špatné. Když mám ale čas, tak normálně jedu. Nevím, jak to bude vypadat se světlama. Nebude to ještě víc zacpané?" 3. „Absolutně se nejde dostat. Musím čekat."
Město se rozhodlo jednat. A jak bude křižovatka nově vypadat? Tak například se sprůjezdní oba jízdní pruhy na výjezdech z křižovatky. Řidiči už také nebudou moci kroužit v jednom jízdním pruhu, jelikož systém spirály je vyvede ven.
Jan Sikora, odbor komunálních služeb: „S osazením světelné signalizace a umožněním výjezdu z křižovatky dvěma výjezdními pruhy dojde k navýšení kapacity zhruba o 40 procent. Což vystačí zhruba do roku 2019. Ale samozřejmě, že i po této době bude křižovatka fungovat, ale s tím, již neprojedou všechna vozidla na jednu zelenou."
Rekonstrukce kruhového objezdu však není konečnou verzí.
Jan Sikora, odbor komunálních služeb: „Bylo nutno hledat nějaké kompromisní řešení do doby realizace budoucího mimo úrovňového křížení, které je ale velice složité a nákladné a navazuje na celkovou projektovou dokumentaci přeložky silnice 1/11 na ulici Orlovskou."
Radoslav Basel, ved. Odboru investic: „Náklady vyplývající z projektové dokumentace jsou odhadovány na 40 milionů korun. Ačkoli jsme tři investoři, kterých se stavba týká, to je ne jenom město, ale zejména Ředitelství silnic a dálnic a správa a údržba MSK, tak zatím se nám nepodařilo získat dotační prostředky mimo rozpočet města Havířova."
Stavba bude realizována během letních prázdnin, a to za plného provozu. Město rovněž dělá všechny kroky pro to, aby mohly být práce prováděny také v noci.