Ve Slezském vzdělávacím centru měli občané Karviné možnost setkat se s představiteli vedení Moravskoslezského kraje. Náměstek Stanislav Folwarczny je seznámil se stavem, investicemi a plány ve školství, konkrétně těmi školami, které zřizuje kraj na území Karviné.
"Těch škol je tady víc a jsou tady i jiná zařízení, jako pedagogicko-psychologická poradna, mateřská škola, dětský domov, jsou tady střední školy," vyjmenoval zařízení náměstek hejtmana MSK Stanislav Folwarczny (ODS) a dodal: "Největší aktualita je ta, že se Karviná rozhodla, že převezme zřizovatelskou funkci Juventusu. To mělo historický vývoj, postupně si města přebírala tato střediska, Karviná byla poslední. Je to dobrá dohoda, i pro kraj i město, město dostalo i rekreační zařízení pro děti, které je v Řece, a které je hojně využíváno zájmovými útvary, děti z Karviné, já si myslím, že je to ku prospěchu věci.
V posledních letech kraj investoval miliony korun do svých zařízení na území města. Postavila se například tělocvična pro gymnázium, Dětský domov Srdce i mateřinka Klíček mají novou fasádu, opravila se například i střední průmyslová škola.
"Velké investice jdou i do vybavení středních škol, například průmyslovka má nové učebny, robotiku, vše se financuje i z přispěním EU," uzavřel náměstek.
Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jakub Unucka přiblížil lidem mimo jiné i plány kraje se zavedením tramvajové dopravy, která by měla za deset let propojit několik měst.
"Cílem je nabídnout rychlé, kvalitní spojení mezi třemi největšími městy Ostrava-Havířov-Karviná. Je to o tom, aby se ti lidé dostali z Karviné do Ostravy rychle, bez zácpy a ekologicky. Ta doprava tramvají je levnější, ekologičtější," vysvětlil náměstek hejtmana MS kraje Jakub Unucka (ODS).
Jakub Unucka zdůraznil, že takové projekty budou v příštím období podporované Evropskou unií. Stovky miliard půjdou právě do ekologické dopravy.
"Za pár let bude náš kraj na úrovni 75 procent HDP plus a už žádné infrastruktury, stavby, cesty, nic takového z Evropy nebude možné čerpat a možná ten projekt tramvajky bude jeden z mála, který EU podpoří, takže pojďme toho využít a tu Karvinou restartovat," řekl Jakub Unucka (ODS).
Tramvaje by podle představy kraje měly jezdit nejen příměstsky mezi městy, ale i v samotných městech, kraj by do příštího roku chtěl zpracovat studii proveditelnosti, projektová dokumentace by mohla být hotova do roku 2025. Vize je, že v roce 2029 by mohly první tramvaje jezdit.
"Já jsem rád, že si pánové náměstci udělali čas na karvinské občany a přišli jim vysvětlit,. o co se jedná. Všichni víme, že ta tramvajka není nová myšlenka, je starší a mezitím usnula, tak doufám, že pan náměstek Unucka přesvědčí i zdejší občany a v otázce školství nás pan Folwarczny vyčerpávajícím způsobem poinformoval, zejména si myslím, že mohl více pohovořit o Juventusu, to je ale na příští debatu s ním," uzavřel akci náměstek primátora Karviné Vladimír Kolek (ANO 2011).