Řidiči projíždějící Orlovou si mohli všimnout zatím dvou přechodů pro chodce, před kterými je vozovka drsnější a zbarvena červeně.
Magdalena Burianová, odbor dopravy MěÚ Orlová: „Jedná se o brzdné pásy na vozovce, kdy před přechody pro chodce jsou instalovány červené brzdné pásy, které mají zkrátit brzdnou dráhu vozidla v případě, kdyby řidič potřeboval ubrzdit rychle vozidlo. Jsou provedeny na přechodu u školy na ulici Slezské a na Výhodě u Dakolu. Třetí přechod se bude dělat v příštím roce na ulici Masarykově, protože tento přechod se bude v příštím roce ještě rekonstruovat, tak jsme nechtěli zatím zbytečně vynaložit prostředky."
Vytvoření brzdných pásů na jednom přechodu stálo zhruba 80 tisíc korun a město Orlová získalo na jejich vybudování peníze od krajského úřadu moravskoslezského kraje, a to v rámci dotace na pasivní zvyšování bezpečnosti provozu na komunikacích.
Magdalena Burianová, odbor dopravy MěÚ Orlová: „Jeden brzdný pruh, když se budeme bavit o jednom přechodu, to jsou jízdní pásy v obou směrech, to je cirka 80 tisíc korun. Vychází to na 585 Kč na metr čtvereční. Mělo by to být provedeno v délce 25 až 30 metrů, v šíři jízdního pásu. Je to provedeno z metalkrylátové pryskyřice, je to posypáno křemičitým pískem a je to provedené v červené barvě. Podle předpokladu brzdné pásy zkrátí brzdnou dráhu osobních vozidel jedoucích maximální povolenou rychlostí v obcích, tedy 50 km/h, o jednu třetinu, to je zhruba dvanáct až třináct metrů."