Komunitní vzdělávání má různé podoby. Jednou z nich může být zdokonalování v každém oboru potřebných komunikačních znalostí. Ty jsou zapotřebí i při přijímacím řízení na střední školy, a proto vzniklo partnerství mezi Obchodní akademií a základní školou U Kapličky.
Jiří Formandl, student Obchodní akademie Orlová: "Vzniklo to vlastně proto, aby se žáci základní školy U Kapličky seznámili s prostředím naši školy a pochopili, jak to tady chodí a vyzkoušeli si ty prezentace, který my tady budeme čtyři roky učit."
Jiřina Koplová koordinátorka projektu, Základní škola U Studánky Orlová: "Velice mě potěšilo, když přišli studenti z obchodní akademie a vysvětlili, jak si tu prezentaci představuji. Vysvětlili to přímo žákům a žáci docela ochotně přistoupili na to, že budou na tomto projektu pracovat."
Petr Klimša, učitel OA Orlová: "Určitě to je přínosem pro obě školy. Jednak žáci základní školy se naučí komunikovat, vystupovat před cizím publikem. Pro naše studenty to má přínos v tom, že se naučí hodnotit, zpracovat potom hodnocení a kriticky se dívat na jiné práce."
Dominik Vršanský, jeden z prvních žáků, který představil své nabyté znalosti, našel na své prezentaci jen pár chyb: "Mohl jsem to říkat pomaleji, já tak normálně nemluvím. Docela to bylo dobré, bál jsem se víc."
Nejen Dominik, ale i ostatní žáci se do projektu zapojili, protože to viděli jako možnou výhodu, při blížících se přijímacích zkouškách na obchodní akademii.
Dominik Vršanský, žák 9. třídy ZŠ U Kapličky: "Výherce získává vlastně prezentační diplom, takže myslím, že by mi pomohl, kdybych šel na tuhle školu, a to chci jít na obchodní lyceum. Ještě potom, po střední, bych šel rád na vysokou a potom pracovat jako právník nebo něco takového ... no nejlépe herec."
Dětí se nejen vzdělávají, ale při prezentování svých projektů před desítkami lidí ztrácejí ostych a jsou suverénnější. Jiřina Koplová koordinátorka projektu říká: "Z počátku jsem měla obavu, jakým způsobem se tady budou prezentovat, ale musím teda uznat, že někteří se toho zhostili velice dobře. Někteří dokážou svou práci prodat."
Jiří Formandl, student Obchodní akademie Orlová dodává: "Já si myslím, že v jejich letech jsem byl na tom mnohem hůř než oni. Vidím, že to teďka všechno spěje dopředu a je to mnohem lepší než za našich let."
Ani ten největší odborník, který neumí své znalosti prodat, nemusí na pracovním trhu uspět. Čím dříve se dítě naučí komunikovat s veřejností, tím větší májí výhodu při svém vstupu do života dospělých. "Neumím si představit obor, kde by nepotřebovali vystupovat a prezentovat. Nenapadá mě v tuto chvíli žádná oblast lidské činnosti, kde by to už nebylo potřeba," říká Petr Klimša, učitel OA Orlová.
Obchodní akademie se řadí mezi osm střední škol v Moravskoslezském kraji, které se tak do projektu financovaného státem a evropským sociálním fondem zapojily. Díky tomu jsou dveře školy otevřeny pro všechny občany Orlové. Zájemci o studium získají podrobnější informace na webových stránkách školy.