O tom, kde všude se bude po sněhové nadílce uklízet, se před zimou rozhoduje na městském úřadě. Edita Konkolská, vedoucí odboru majetku a komunálních služeb, nám řekla: „Město Orlová si, jako každý rok, i letos připravilo finanční prostředky a v rámci schváleného rozpočtu máme zhruba 6 170 tisíc. Bude to znamenat údržbu 59 kilometrů chodníku a 123 kilometrů komunikací. A ty se samozřejmě se udržují podle schváleného operačního plánu zimní údržby, který vlastně každoročně schvaluje rada města Orlové."
V době, kdy napadne sníh, pak vyrážejí do ulic pracovníci SMO, městské akciové společnosti Orlová. Blanka Gajová, dispečerka SMO: „Na zimní údržbu máme asi 40 pracovníků, kteří se střídají. To znamená, že podle toho, jaká je momentální situace. Takže ráno nastupují buďto ve dvanáct hodin nebo ve dvě. Podle toho kolik napadne sněhu, jdou čistit chodníky, schody u zastávek, aby lidé měli vyčištěno, než nastoupí do autobusu."
Zimní údržba se neprovádí pouze manuálně. Společnost SMO samozřejmě používá techniku. Milan Červenka, zástupce vedoucího zimní údržby: „Chodníky nám dělají multikáry, to znamená, že dělají posyp a pluhování, což je stěžejní práce pro tyto stroje."
Pomocí techniky se, bohužel, nedají, kvůli několika špatně parkujícím občanům, ošetřovat chodníky na všech místech. Milan Červenka, zástupce vedoucího zimní údržby: „Největší problémy nám dělá pátá etapa, která je poměrně dost zhuštěná. Je tam poměrně dost vozidel. Komunikace jsou sice široké, ale tím, že tam vozidla stojí, tak nám zúží ten průjezdný profil a pokud nám zůstane nějaké vozidlo speciálně u chodníku, tak jsou situace, kdy ten úsek nemůžeme udělat, protože se nám na něj nepodaří vjet. Nebo se nám podaří vjet, ale ta multikára má problém dostat se zpátky, protože řada vozů parkuje tak, že část toho vozidla nám trčí až do komunikace."
Řidiči by si proto měli dávat pozor, kde svá auta zaparkují.