Rada města Orlové výsledky projektu vyhodnotila a ke změnám na úřadě dojde 30. dubna.
Jiří Michalík (ČSSD), starosta města Orlové: "Každý pokus o optimalizaci chodu úřadu, či podniku by měl být odměněn tím, že se jeho chod výrazně zlepší a sníží se náklady. To je účelem celé akce. Vše prováděla firma TRIFID CONSULT a výsledkem je mínus dvanáct pracovníků."
Dana Tichá, tajemnice MěÚ Orlová: "Fakticky to znamená, že z úřadu odejde devět pracovníků. Z toho tři do důchodu, šesti byla podána výpověď a tři místa jsou neobsazená."
Projekt neprověřoval jen vytíženost jednotlivých pracovníků městského úřadu, ale také efektivitu jejich práce.
Jiří Michalík (ČSSD), starosta města Orlové: "Samozřejmě jsme se museli zamýšlet i nad tím, jestli je naše struktura dobrá, jestli naši lidé pracují efektivně. Ty tři měsíce, kdy tady firma Trifid zkoumala, ukázaly, že ne vždy je vše ideální. Samozřejmě každý úřad je svým způsobem v zajetí profesionální slepoty, kdy si lidé mnohdy myslí, že to jinak nejde."
Na městském úřadě v Orlové to jde. Po vyhodnocení projektu Optimalizace organizační struktury bylo rozhodnuto, že budou zrušeny dva odbory, a to správy bytů a budov a odbor majetkový a komunálních služeb.
Dana Tichá, tajemnice MěÚ Orlová: "Pracovníci ze zrušených odborů přejdou do nově zřízeného odboru správy majetku města. Tímto krokem dochází k zániku funkcí vedoucích úředníků. Pro nově zřízený odbor je vypsáno na vedoucího úředníka výběrové řízení."
Na Městském úřadě města Orlová dojde i dalším změnám.
Dana Tichá, tajemnice MěÚ Orlová: "Snažíme se zjednodušit a zkvalitnit práci úřadu. Dojde ke sloučení některých agend, například agenda místních poplatků přejde celá na finanční odbor. Dále dojde k přesunu zodpovědnosti organizace a realizace pořádání kulturních akcí, které budou převedeny na Kulturní dům města Orlové, s tím že odbor školství bude pouze garantem těchto akcí."
Všechny změny mají přinést zvýšenou efektivitu ve vztahu občan a úřad.