Dopravní podnik Ostrava disponuje 26 elektrobusy, což z něj dělá lídra v čisté dopravě. Ostatní vozy jsou na CNG a vypsáno je už také výběrové řízení na vodíkové vozy. Elektrobusy se doposud nabíjely ve Svinově nebo na Hranečníku a infrastrukturu nyní doplnily supernabíječky na Valchařské ulici v Přívoze.
Daniel Morys, ředitel DPO: „Na tomto projektu jsme pracovali několik let a konečně můžeme říci, že máme hotovo. V Ostravě je realizován největší elektromobilní projekt ve veřejné dopravě tohoto typu. Máme celkem 26 elektrobusů s průběžným nabíjením, které dokážeme napájet pomocí strategicky rozmístěných nabíječek ve Svinově, na Hranečníku a nově i v centru města. Díky tomu bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus."
Rychlonabíjení na konečné zastávce bude trvat vždy 6 až 10 minut, a elektrobusy po něm budou schopné absolvovat další jízdu na lince jako běžný autobus.
Jan Dohnal, náměstek primátora Ostravy: „Ostrava opět potvrzuje, že jde o moderní město, které se může pyšnit nejen pokrokovými technologiemi ale i ekologickou dopravou.“
Ostrava do hromadné dopravy investuje mnoho let, což se projevuje na životním prostředí. Bezemisní doprava je jedním z dlouhodobých cílů.
Tomáš Macura, primátor Ostravy: „Ostrava tak má vedle Hranečníku a Svinova již třetí nabíjecí uzel přímo navazující na tramvajovou síť, odkud budou elektrobusy vyjíždět obsluhovat přilehlé lokality. Rozšíří se tak síť bezemisní dopravy, čímž se v daných místech znatelně sníží produkce CO 2. . Věříme, že to ocení nejen cestující, ale i všichni Ostravané."
Dopravní podnik také buduje domovskou stanici až pro 18 elektrobusů ve vlastním areálu na ulici Vítkovická za 36 milionů korun. Hotova by měla být ještě na jaře.