Silnice I/11 a především úsek sloužící jako obchvat Třince a Jablunkova je množstvím výtluků proslulá. Silničáři je sice označují, přesto si v nich řidiči svá auta poškozují. Některé díry jsou poměrně hluboké a mají ostré hrany.
Poškozená motoristka: “Zhruba asi 100 metrů před hraničním přechodem je díra, opravdu velká díra, která není označená a během půl hodiny tam vlítlo asi 20 aut a všechna měla rozbitá kola. Buď přední, nebo i přední a zadní. Když jsme volali policii, aby to nějak zabezpečila, tak nám bylo řečeno, že ještě dostaneme pokutu za to, že jsem nepřizpůsobili jízdu stavu vozovky. Ale opravdu, tam žádné značení nebylo a pokud ano, tak několik kilometr daleko.”
Na kvalitní opravu výtluků dojde až s koncem zimy.
Jan Rýdl, mluvčí ŘSD: “Za četné výmoly se řidičům velmi omlouváme. Jedná se o extrémně zatěžovanou tranzitní komunikaci, navíc v horském terénu s proměnlivými klimatickými podmínkami, které mají velmi, velmi negativní vliv na výdrž asfaltového povrchu. Opravy provádíme během celého roku, bohužel, ne vždy okolnosti dovolí asfaltování v požadované kvalitě. Zejména v zimě jsou tyto opravy dočasné, protože používáme tzv, studenou balenou směs. Komplexní oprava trvalejší teplou směsí je plánovaná po spuštění provozu obaloven, opět závislých na počasí. My počítáme s druhou polovinou března nejpozději.”
Aby se řidiči vyvarovali poškození vozidel, musí v tomto ročním období s dírami počítat a bezpečně se jim vyhýbat.
Pavel Blahut, krajský koordinátor BESIP: “Je třeba předpokládat zhoršený stavebně technický povrch té pozemní komunikace a proto abych měl dostatek času na reakci, je zapotřebí zvýšit odstup od vozidel přede mnou Zejména vůči nákladním vozidlům, která nerovností projedou zvýšenou rychlostí, ale osobní auto při průjezdu hlubokou dírou má daleko horší manévrovací schopnosti.”
Pokud si motorista poškodí vozidlo v neoznačeném nebo nedostatečně označeném výtluku, může škodu uplatnit u správce komunikace.