Reklamace je záležitost, kterou snad řešil už každý z nás. Své zkušenosti měli také posluchači semináře z novojičínské střední Mendelovy školy, kde se ovšem zákon na obranu spotřebitele učí.
“Řešila jsem minulý týdne reklamaci a dopadlo to dobře, vrátili mi peníze,” uvedla jedna ze studentek. “Zákon na obranu spotřebitele znám, takže jsem se dovedla sama bránit, což některým v té prodejně nebylo moc milé,” dodala učitelka školy.
Nejvíce stížností na reklamace řeší živnostenský úřad a sdružení obrany spotřebitele právě po vánocích.
“Já vždycky doporučuji vyžádat si pokladní doklad, uschovat ho, případně si ho i ofotit, protože některý tisk z lístků velmi často mizí, no a pak podle zákona uplatňovat reklamace,” sdělila Michaela Chodilová, Sdružení na obranu spotřebitelů Moravy a Slezska.
Obtížně se reklamuje zboží koupené právě ve stáncích na vánočních trzích. Město zde proto provádí pravidelné kontroly.
“Zaměřeny jsou na to, jestli jsou prodejci řádně označeni, a zda vydávají doklady, které má právo klient dostat pouze na vyžádání,” vysvětlila Pavlína Hastíková, Obecní živnostenský úřad Nový Jičín.
Podle živnostenského úřadu na novojičínských trzích zatím nezaznamenali u prodejců žádné zásadní nedostatky.