Brněnský veletrh GO a Regiontour je počátkem roku první příležitostí pro města, kraje i podnikatele, kde mohou začít lákat turisty do svých destinací. Pravidelným účastníkem je také Nový Jičín, který se zde prezentuje v rámci expozice Moravskoslezského kraje, respektive destinačního managementu Beskydy-Valašsko.
“Město Nový Jičín je prezentováno třemi materiály. Je to kompletní průvodce městem, kde se návštěvníci dozví nejen o kulturních akcích, které město pořádá, ale i o významných turistických cílech, a také o expozicích, které nabízí Laudonův dům,” uvedla Radka Bobková, vedoucí Návštěvnického centra Nový Jičín.
“Je to snaha dostat Nový Jičín zase na to velké výsluní v rámci turistické destinace, snaha o oživení městského centra, které, jak teď víme, teď trošku klesá, takže snaha Nový JIčín prodat, prosadit a poslat ho do té první ligy nabídky cestovního ruchu,” dodal Stanislav Bartoň, Obecní živnostenský úřad Nový Jičín.
“Nový Jičín? No samozřejmě klobouk, čepice, barety,” reagovala na dotaz o městě jedna z návštěvnic veletrhu. “Nový Jičín? Neznám tady ten kraj moc,” řekl okolojdoucí muž. “Samozřejmě v Novém Jičíně náměstí, dům, ve kterém zemřel generál Laudon, Hückelova kloboučnická tradice a poblíž ještě Zámek Kunín, který v posledních letech jenom vzkvétá,” sdělila další návšětvnice.
Prezentaci Moravskoslezského kraje podpořil na veletrhu také hejtman Ivo Vondrák, který uvedl,
že ročně zavítá do tohoto regionu 620 tisíc návštěvníků. Cílem kraje je, aby tento počet stoupl na 1 milion.
“Já pevně věřím, že se nám podaří definovat, že náš kraj nejen že je průmyslový, ale že je také zajímavý z hlediska cestovního ruchu. Takže já si myslím, že je to takový ten postupný boj s tím názorem, že ten náš kraj je nudný, a myslím, že se to daří. Já jsme dokonce přesvědčen o tom, že ten milion návštěvníků splníme do konce roku 2020 bez větších problémů,” vyjádřil se Ivo Vondrák (ANO), hejtman MS kraje.
V tomto duchu se tak i Nový Jičín chystá na další veletrh, tentokrát na Slovensko do Bratislavy.
“Bude doprovázet stánek Moravskoslezského kraje animačním programem, bude mít fotokoutek, kde se mohou návštěvníci vyfotit s dvaceti druhy klobouků z první republiky,” dodala Radka Bobková.
Největší díl prezentace v oblasti cestovního ruchu pak i v případě Nového Jičína plní sociální sítě.