Vyvolávací systém na městském úřadu slouží lidem více než 10 let, nicméně ten původní už byl zastaralý, pomalý a často mimo provoz.
“Byl problém, že byl vyvolávací systém stále v poruše, nešly tiskárny, takže ta inovace je krok kupředu. Důležité je i to, že nový systém umožňuje i daleko více věcí,” uvedl Zdeněk Petroš, vedoucí Odboru organizačního, MěÚ Nový Jičín.
V budově úřadu na Divadelní ulici tak byl nainstalován zcela nový systém, který více pracuje s klientem. Dokáže ho například odeslat z přepážky odboru třeba na pokladnu.
“Bude se to týkat odboru dopravy, to znamená řidičské a technické průkazy, potom odboru správních činností, takže občanky, pasy, matrika a czech point a pokladny. Jsou to odbory, kde bývají největší fronty, takže to je ten důvod, proč zrovna tady,” upřesnil Zdeněk Petroš.
Výhody a zkvalitnění práce přináší systém i lidem na druhé straně přepážky, tedy úředníkům.
Součástí systému jsou nové LED monitory, které kromě vyvolaného klienta a čísla kanceláře zobrazují i další informace týkající se činnosti daného odboru nebo mohou upozorňovat na různé akce pořádané městem.
Ten se, narozdíl od předchozího systému, tiskne bez prodlevy okamžitě. Další přidanou službou je pak možnost rezervace schůzek s úředníkem.
“Kdy si občan prostřednictvím mobilního telefonu nebo webových stránek města bude moci
objednat konkrétní termín jednání na úřadě. Lidem tak odpadne čekání ve frontách a budou si moci lépe organizovat svůj čas,” doplnila Marie Machková, tisková mluvčí MěÚ Nový Jičín.
“Klienti, kteří se objednají prostřednictvím internetu nebo prostřednictvím aplikace Město v mobilu, potom přijdou k této obrazovce, zmáčknou pole “objednaný klient”, zmáčknou PIN, který jim bude vygenerován, a po zmáčknutí tlačítka mu vyjede číslo,” ukázal vedoucí organizačního odboru.
Objednávkový systém bude spuštěn do konce prosince, ten vyvolávací už je v provozu. Na chodbách úřední budovy na Divadelní ulici 1 se v souvislosti s těmito úpravami také mění osvětlení za nové úsporné LED trubice a chodby se vymalují. Náklady na zajištění vyššího komfortu pro návštěvníky úřadu dosáhnou 680 tisíc korun.