Malířský stojan, paleta s barvami a štětec. Na první pohled hodina výtvarné výchovy. Ovšem podle rozvrhu výuka angličtiny. Na Základní škole Komenského 68 takto učí děti cizí jazyk metodou CLIL.
“Máme tzv. clilovskou hodinu, kdy spojujeme angličtinu a druhý předmět a tentokrát jsem si vzali výtvarnou výchovu. Děti ze třetí třídy se učí angličtinu od první třídy, takže nějaké malé základy mají, a nebojí se. Nebojí se ani malovat, ani mluvit anglicky,” vysvětlila Jana Bártová, učitelka AJ, ZŠ Komenského 68, Nový Jičín.
“Mi se taková angličtina líbí, protože se mi líbí to vyslovovat a líbí se mi i ty obrazy. Já jsem si totiž vždycky chtěl namalovat svůj vlastní obraz a teď se mi to podařilo,” podotkl jeden z žáků.. “Spojení dvou hodin dohromady se mi moc líbí,” přidala se spolužačka.
“Já si myslím, že angličtina není k tomu, abychom se ji učili z učebnic a seděli zoufale nad knížkami, ale abychom věděli, že angličtinu můžeme použít kdykoliv a kdekoliv,” zdůraznila Jana Bártová.
Podobně kombinované hodiny připravují i na další předměty, například na zeměpis a přírodopis.
“Není to úplná novinka. CLIL je podporován ministerstvem školství, jsou to věci, které by se měly zavádět. Ale je o tom, že je potřeba mít i šikovné učitele a jedna šikovná paní učitelka ve třetí třídě je, ta není angličtinářka, ale nebojí se do toho jít, tak do toho jde se mnou,” uzavřela učitelka angličtiny.
Ukázat dětem zábavné formy učení a také to, že v anglickém jazyce je potřeba myslet anglicky a ne česky, se na této škole snaží i díky metodě Jolly Phonics, která interaktivní hravou formou pomáhá pochopit anglickou fonetiku a pravopis.