Malířský stojan, paleta s barvami a štětec. Na první pohled hodina výtvarné výchovy. Ovšem podle rozvrhu výuka angličtiny. Na Základní škole Komenského 68 v Novém Jičíně takto učí děti cizí jazyk metodou CLIL.
“Máme tzv. clilovskou hodinu, kdy spojujeme angličtinu a druhý předmět a tentokrát jsem si vzali výtvarnou výchovu. Děti ze třetí třídy se učí angličtinu od první třídy, takže nějaké malé základy mají, a nebojí se. Nebojí se ani malovat, ani mluvit anglicky,” vysvětlila Jana Bártová, učitelka AJ, ZŠ Komenského 68, Nový Jičín.
“Mi se taková angličtina líbí, protože se mi líbí to vyslovovat a líbí se mi i ty obrazy. Já jsem si totiž vždycky chtěl namalovat svůj vlastní obraz a teď se mi to podařilo,” podotkl jeden z žáků. “Spojení dvou hodin dohromady se mi moc líbí,” přidala se spolužačka.
“Já si myslím, že angličtina není k tomu, abychom se ji učili z učebnic a seděli zoufale nad knížkami, ale abychom věděli, že angličtinu můžeme použít kdykoliv a kdekoliv,” zdůraznila Jana Bártová.
Podobně kombinované hodiny připravují i na další předměty, například na zeměpis a přírodopis.
“Není to úplná novinka. CLIL je podporován ministerstvem školství, jsou to věci, které by se měly zavádět,” podotkla učitelka anglického jazyka.
Zábavné formy učení se na této škole snaží podporovat i díky metodě Jolly Phonics. Právě Jana Bártová už své zkušenosti s ní předala mnoha kolegům nejen z Moravskoslezského kraje.