Stavba 600 metrů dlouhé odbočky z cyklostezky Koleje směrem na Straník a Čerťák začala v červnu. Původně měly práce trvat do konce října, ale náročná rekonstrukce vysloužilého mostu, přes který nová trasa vede, si vyžádala jejich prodloužení do začátku prosince.
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “S ohledem na vícepráce a změnu technologického postupu, která byla zapříčiněna zejména zhoršeným stavem mostních betonových pilířů, se stavba prodloužila o tři týdny. Zároveň zde identifikujeme vícepráce za zhruba za 800 tisíc korun, takže celkové náklady stavby dosáhly 7,3 milionů korun bez DPH.”
Na stavbu dva a půl metru široké asfaltové cesty získalo město dotaci od Moravskoslezského kraje ve výši 1,5 milionu korun z programu podpora rozvoje cykloturistiky. Kraj už dříve přispěl Novému Jičínu i na pořízení projektové dokumentace, a to 300 tisíci korunami. Aby se stavba mohla zrealizovat, muselo město za 1,7 milionu korun odkoupit od ministerstva obrany pozemky před a za viaduktem.
Cyklisté nyní mohou v Bludovicích po bývalém železničním mostě bezpečně překonat frekventovanou silnici I/57.
A změny čekají cyklostezku i v roce 2022.
Václav Dobrozemský (ODS), 1. místostarosta Nového Jičína: “V současné době se zpracovává projektová dokumentace pro prodloužení cyklostezky Koleje směrem k bývalému hornímu nádraží s tím, že budeme žádat o dotaci ze státního fondu dopravní infrastruktury a na projektovou dokumentaci jsme získali dotaci opět z Moravskoslezského kraje.”
Ondřej Syrovátka (SZ), 2. místostarosta Nového Jičína: “Považuji za velký úspěch a přínos pro město, že se podařilo vykoupit areál bývalého horního vlakového nádraží, protože je to zajímavá rozvojová plocha s ohledem na cyklotrasu. Vznikne tam stezka nejen pro kola, ale i pro chodce, protože podél ulice Rybníčky není chodník, takže ji budou moci využívat i pěší. Zároveň se zpracovává studie na revitalizaci celého toho prostoru. Už můžu prozradit, že součástí bude i pumptrack, který je velmi požadovaný občany města:”
Vznikne zde také zázemí pro cyklisty, parkoviště i pro obyvatele nedalekých bytových domů a měla by zde být také nastíněna historie samotné železniční dráhy, která tudy vedla.